محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

پیوندهای روزانه

۴ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

چه موقع استخر بسازیم؟مواردی که باید در نظر بگیریم

کار نصب استخر یک پروژه فردی است ، به این معنی که متغیرهای زیادی در بازی وجود دارند که می توانند در بهترین زمان شروع تأثیر بگذارند.

برای مبتدیان ، شما باید وضعیت مالی فردی خود را تعیین کنید. آیا اکنون می توانید استخر بسازید یا بهتر است فقط دو ماه بیشتر پس انداز کنید تا امنیت بیشتری را در ساخت استخر رعایت نمایید؟

عامل دیگر در تصمیم گیری شما زمانی خواهد بود که بخواهید بتوانید از استخر خود استفاده کنید. این امر می تواند تصمیمات بسیاری از افراد هنگام شروع ساخت را تحت تأثیر قرار دهد.

ساخت استخر در بهار

در هر زمان از سال می توان استخر احداث کرد. به پست های قبلی ما نگاهی بیندازید تا متوجه شوید به طو

 متوسط چه مدت طول می کشد که یک استخر را بنا نمود.

بهار یک زمان محبوب برای ساختن است ، زیرا این یک روش خوب برای استفاده استخر خود در تابستان است. به همین دلیل ، می تواند یک زمان شلوغ برای پیمانکاران در ساخت استخر باشد.

یکی از نقاط ضعف بهار ، هوای غیر قابل پیش بینی است. اگر طوفان بزرگی رخ دهد ، می تواند بر روی ساختمان و همچنین مناطقی از باغ شما که برای استقرار آن حفر شده اند تأثیر بگذارد.

اما این معمولاً می تواند تضمین کند که درتابستان و در آفتاب شنا می کنید ، بنابراین برای برخی از افراد ، قیمت بالاتر و خطر آن ارزش دارد.

ساخت استخر در تابستان
ما می دانیم ، تابستان ماهی است که شما می خواهید در استخر خود باشید ، نه اینکه نصب آن را تماشا کنید. اما ساخت استخر در تابستان نیز یک مزیت دارد که در ادامه نیز با شما در میان خواهیم کذاشت.

زمینی که در آن می سازید به لطف آفتاب خشک تر خواهد بود که روند ایجاد استخر را برای پیمانکاران بسیار آسان می کند. از آنجا که ساخت استخر در تابستان از محبوبیت کمتری برخوردار است ، احتمالاً معامله بهتری را نیز نسبت به ماهایی که ساخت استخر شلوغ تر است بدست خواهید اورد.

اما این هم خبر خوب نیست ؛ تابستان بسیار گرم می تواند ساخت و ساز را برای پیمانکاران شما سخت تر کند. همچنین به این معنی است که استخر خود را در اواسط پاییز به اتمام می رسانید ، که از نظر لذت بردن از آن تا زمانی که هوا بهتر نگردد ایده آل نیست.

ساخت استخر در پائیز

ماه های پاییز آب و هوای پایدار و یک محیط ثابت برای استخر سازی فراهم می کند. زمین خشک تر است ، که امکان نصب سریعتر و آسان تر را فراهم می کند. علاوه بر این ، پوشش گیاهی در بالاترین سطح تاریخی قرار دارد ، به این معنی که بهترین زمان برای کاشت درختان و بوته ها برای آرایش حیاط خانه جدید است. دقیقاً مانند تابستان ، نکته منفی این است که استخر شما ماه ها زمان میبرد تا اینکه بالاخره از آن لذت ببرید.از نظر مالی ، پاییز و زمستان زمانی است که قیمت ساخت استخر در پایین ترین حد خود قرار دارد.

ساخت استخر در زمستان

زمستان ممکن است به عنوان فصل نخست شنا شناخته نشود ، اما ممکن است بهترین فصل برای ساخت استخر شما باشد.

اگر در آب و هوای معتدل زندگی می کنید ، زمستان بهترین زمان سال برای ساخت استخر به دو دلیل عمده است: هزینه کمتر و در دسترس بودن استخر ساز.

از آنجا که زمستان به طور کلی برای مشاغل استخر ساز خلوت تر و‌کم مشغله تر است ، احتمال داشتن هزینه کل کمتری برای ساخت استخر ، مواد و نیروی کار بیشتر است. علاوه بر این ، استخر سازان به طور معمول در بهار و تابستان پر کار تر هستند، بنابراین در طول زمستان استخر سازان بیشتری در دسترس هستند.

از دیگر مزایای ساخت استخر در زمستان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

زمان اضافی برای ریشه یابی فضای سبز

روند ساخت و ساز کوتاه تر

زمان بیشتر برای انتخاب ویژگی های اضافی استخر مانند آبشارها ، تخته غواصی و غیره

بنابراین ، اگر به فکر ساخت استخر بوده اید اکنون زمان ساخت آن است یا زمستان سال آینده برای ساخت استخر  را برنامه ریزی کنید.

 

برای اطلاعات بیشتر در خصوص ساخت استخر را در سایت زیر مطالعه نمایید.https://tehrangarden.com/build-a-pool/

 

 

  • پرهام ضیافتی
  • ۰
  • ۰

آبیاری قطره ای نوعی سیستم آبیاری خرد است که با اجازه دادن به آب برای قطره زدن آهسته به ریشه گیاهان، چه از بالای سطح خاک و چه در زیر سطح دفن شده، پتانسیل صرفه جویی در آب و مواد مغذی را دارد. هدف قرار دادن مستقیم آب در منطقه ریشه و به حداقل رساندن تبخیر است. سیستم های آبیاری قطره ای آب را از طریق شبکه ای از دریچه ها،لوله ها، و قطره چکان ها توزیع می کنند. بسته به اینکه چگونه به خوبی طراحی، نصب، نگهداری، و عمل میکنداست، یک سیستم آبیاری قطره ای می تواند کارآمدتر از انواع دیگر سیستم های آبیاری، مانند آبیاری سطحی یاغیره باشد.

آبیاری قطره ای نوعی از سیستم آبیاری میکرو است که با اجازه دادن قطره قطره آب به ریشه گیاهان ، یا از بالای سطح خاک یا در زیر سطح ، امکان ذخیره آب و مواد مغذی را دارد. هدف قرار دادن مستقیم آب در منطقه ریشه و به حداقل رساندن تبخیر آن است. سیستم های آبیاری قطره ای آب را از طریق شبکه دریچه ها ،لوله ها و گازهای ساطع کننده توزیع می کنند. بسته به میزان طراحی ، نصب ، نگهداری و عملکرد مناسب ، یک سیستم آبیاری قطره ای می تواند کارآمدتر از انواع دیگر سیستم های آبیاری مانند آبیاری سطحی یا آبیاری بارانی باشد.

برای تعیین مناسب ترین سیستم آبیاری قطره ای و مؤلفه هایی که باید در یک تأسیسات خاص استفاده شود ، مطالعه دقیق همه عوامل مرتبط مانند توپوگرافی زمین ، خاک ، آب ، محصول و شرایط آب و هوایی مورد نیاز است.

 

سر میکرو اسپری ویرایش

در آبیاری قطره ای ممکن است به جای قطره چکان ها ، از وسایلی به نام سر میکرو اسپری استفاده شود که در یک منطقه کوچک آب پاشیده می شود. اینها معمولاً در گیاهان درختی و تاک با مناطق ریشه ای وسیعتر استفاده می شوند.

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با ابیاری قطره ایی لینک زیر را کلیک نمایید.

https://tehrangarden.com/drop-irrigation/

آبیاری قطره ای زیر سطح ویرایش

آبیاری قطره ای زیر سطحی (SDI) از نوار قطره چکان یا قطره چکان دائماً یا به طور موقت دفن شده واقع در یا در زیر ریشه گیاه استفاده می کند. این امر برای آبیاری محصولات ردیفی محبوب می شود ، به ویژه در مناطقی که منابع آب محدود است ، یا از آب بازیافتی برای آبیاری استفاده می شود.

اجزای مورد استفاده در آبیاری قطره ای (به ترتیب از منبع آب ذکر شده است) عبارتند از:

 

پمپ یا منبع آب تحت فشار

فیلتر (های) آب یا سیستم های فیلتراسیون: جدا کننده شن و ماسه ، سیستم های کود دهی (انژکتور ونتوری) و تجهیزات شیمیایی (اختیاری)

کنترل کننده شستشوی معکوس (دستگاه پیشگیری از برگشت جریان)

شیر کنترل فشار (تنظیم کننده فشار)

خطوط توزیع (لوله اصلی با قطر بزرگتر ، شاید اتصالات لوله کوچکتر ، ثانویه)

سوپاپ های کنترل دستی و الکترونیکی یا هیدرولیکی و شیرهای اطمینان

لوله پلی اتیلن با قطر کوچکتر (که اغلب "جانبی" نامیده می شود)

اتصالات و لوازم جانبی پلی (برای ایجاد اتصالات)

دستگاه های ساطع کننده در گیاهان (قطره چکان یا قطره چکان ، سر میکرو اسپری ، قطره چکان درون خطی یا لوله قطره ای درون خطی)

در سیستم های آبیاری قطره ای ، پمپ و شیرآلات ممکن است به صورت دستی یا خودکار توسط یک کنترل کننده کار کنند.

بیشتر سیستم های بزرگ آبیاری قطره ای از نوعی فیلتر برای جلوگیری از گرفتگی مسیر جریان کوچک انتشار دهنده توسط ذرات کوچک منتقل شده از آب استفاده می کنند. اکنون فناوری های جدیدی ارائه شده است که گرفتگی را به حداقل می رساند. برخی از سیستم های مسکونی بدون فیلترهای اضافی نصب می شوند ، زیرا آب آشامیدنی از قبل در تصفیه خانه تصفیه شده است. تقریباً تمام تولیدکنندگان تجهیزات آبیاری قطره ای توصیه می کنند که از فیلترها استفاده شود و به طور کلی ضمانت نامه ها را رعایت نمی کنند مگر اینکه این کار انجام شود. فیلترهای آخرین خط درست قبل از لوله نهایی تحویل علاوه بر سیستم تصفیه دیگر به دلیل نشست ذرات ریز و درج تصادفی ذرات در خطوط میانی ، اکیداً توصیه می شوند.

آبیاری قطره ای و زیر سطحی تقریباً به طور انحصاری هنگام استفاده از فاضلاب بازیافتی شهری استفاده می شود. این مقررات معمولاً اجازه پخش آب از طریق هوایی را که به طور کامل با استانداردهای آب آشامیدنی تصفیه نشده است ، نمی دهد.

به دلیل نحوه استفاده از آب در سیستم قطره ای ، کاربردهای سنتی سطح کودهای آزاد با زمان بعضی اوقات بی اثر هستند ، بنابراین سیستم های قطره ای اغلب کود مایع را با آب آبیاری مخلوط می کنند. به این عمل باروری گفته می شود؛ کود دهی و شیمیایی (استفاده از سموم دفع آفات و سایر مواد شیمیایی برای پاکسازی دوره ای سیستم ، مانند کلر یا اسید سولفوریک) از انژکتورهای شیمیایی مانند پمپ های دیافراگم ، پمپ های پیستون یا مکنده ها استفاده کنید. هر زمان که سیستم آبیاری یا با فواصل زمانی انجام می شود ، مواد شیمیایی ممکن است دائماً اضافه شوند. صرفه جویی در مصرف کود تا 95٪ از آزمایشات میدانی اخیر دانشگاهی با استفاده از باروری قطره ای و تحویل آهسته آب در مقایسه با انتشار به موقع و آبیاری توسط سر اسپری میکرو گزارش شده است.

آبیاری قطره ای با طراحی ، نصب و مدیریت صحیح ، ممکن است با کاهش تبخیر و زهکشی عمیق ، در مقایسه با انواع دیگر آبیاری مانند سیل یا آبپاش های سربار ، به صرفه جویی در مصرف آب کمک کند ، زیرا می توان آب را دقیقاً روی ریشه های گیاه بکار برد. علاوه بر این ، سیستم ابیاری قطره ای می تواند بسیاری از بیماری های منتقل شده از طریق تماس آب با شاخ و برگ را از بین ببرد. سرانجام ، در مناطقی که میزان تأمین آب به شدت محدود است ، ممکن است صرفه جویی در مصرف آب وجود نداشته باشد ، بلکه صرفاً با افزایش میزان تولید در حالی که از همان مقدار آب قبلی استفاده می کنید ، افزایش می یابد. در مناطق بسیار خشک یا روی خاکهای شنی ، روش ترجیحی استفاده از آب آبیاری در کمترین زمان ممکن است.

 

 

 

 

  • پرهام ضیافتی
  • ۰
  • ۰

داشتن استخر به خصوص در روزهای گرم تابستانی خواسته خیلی از ما میباشد اما اگر تنوانیم به خوبی طراحی واجرا کنیم تابستان ما را خراب میکند.

وقتی که می خواهیم آرامش و ورزش رو با هم داشته باشیم داشتن استخرهای مخصوص برای شنا و سرگرمی یکی از لذت بخش ترین امکانات ما در محیط ویلا یا باغ می باشد.

استخرها علاوه بر محوطه سازی خوب ، می توانند زیبایی  ویلا را نیز دو چندان کنند. به نوعی ممکن است هزینه بر باشد ، اما خوشحالی و سرگرمی خانواده ها با ارزش تر است.

 

مواردی که باید هنگام طراحی استخر در نظر بگیرید

 

تهیه یک استخر برای خانه شما باید به خوبی برنامه ریزی شود. این فقط حفر یک فضای گسترده و قرار دادن کاشی و پر کردن آن با آب نیست.

برای ساختن و موثر و کارآمد کردن آن ، فاکتورهای خاصی را در نظر باید گرفت. 

برای کمک به شما در شروع کار ، این راهنمای مفید در مورد مواردی را که باید هنگام طراحی استخر در نظر داشته باشید ، را قرار دادیم.

شما باید بودجه خود را بدانید تا بتوانید در مورد وسعت استخر خود تصمیم بگیرید.

این شامل ساخت و ساز و سایر هزینه های غیرمنتظره ای است که می رسد.

سپس ، به دنبال پیمانکاری باشید که بتواند با طرحی که دوست دارید و بودجه ای که در اختیار دارید کار را برای شما انجام دهد.

 

استفاده کنندگان خصوصاً در صورت وجود کودکان مهم هستند.

 

با حضور بچه ها می توانید یک استخر جداگانه برای آنها درست کنید یا می توانید استخری با عمق متفاوت داشته باشید تا بچه ها از قسمت کم عمق آن لذت ببرند. خوب ، این هنوز هم به فضای شما برای استخر بستگی دارد. سایر ویژگی های استخر نیز به کاربران بستگی دارد.

 

نوع و سبک استخر خود را انتخاب کنید.

 

بر اساس بودجه و سبک مورد نظر خود ، نوع طرح استخر مورد نظر خود را انتخاب کنید. ممکن است استخر بتونی ، استخر فایبرگلاس یا استخر آستر وینیل داشته باشید.

 

اگر صحبت از طولانی بودن زمان ساخت باشد ، استخرهای بتونی طولانی ترین زمان ساخته می شوند. در حالی که استخرهای فایبرگلاس و استخرهای کاشی وینیل دوره ساخت کوتاهی دارند.

 

استخرهای بتنی می توانند به شما اجازه دهند طرحی را که دوست دارید انتخاب کنید. می توان آنها را با گچ رنگی ، سنگ مرمر ، کاشی و سرامیک و مهره شیشه ای به پایان رسانید.

 

استخرهای فایبرگلاس مخصوص طراحی شما ساخته شده اند. از پوسته فایبرگلاس تشکیل شده است و فقط برای نصب در منطقه شما آورده می شود.

 

استخرهای دارای آستر وینیل به شما این امکان را می دهند که طرح های مختلفی برای استخر خود داشته باشید که در آن پوشش وینیل دارای رنگ ها و نقش های متنوعی باشد.

 

اگر فکر می کنید انتخاب رنگ در طراحی استخر مهم نیست ، اشتباه می کنید.

 

شما هنوز هم باید آن را در انتخاب رنگ کاشی خود ، سطوح خود مانند آجر ، کاشی های برجسته و حتی سایر لوازم جانبی که شامل آن هستید در نظر بگیرید.

 

انتخاب شکل مناسب

 

استخر سنتی به سبک مستطیل ممکن است برای شما خسته کننده به نظر برسد.

 

بنابراین ، می توانید شکلی را انتخاب کنید که برای شما جذاب باشد و متناسب با بودجه شما باشد. شما همچنین می توانید از ویژگی های چشم انداز و ساختمان موجود استفاده کنید.

اگر ناحیه شما دارای اشکال زاویه ای است می توانید از استخر مستطیل شکل استفاده کنید. اگر بخواهید از منطقه خود بدون استفاده از چیزهای موجود استفاده کنید ، ممکن است از منحنی های زیادی به شکل استخر استفاده کنید.

 

انتخاب فضای مناسب

 

به قسمت موجود خود نگاه کنید. اگر فکر می کنید فضای کافی برای استخر وجود دارد ، پس برای ساخت استخر دست به کار شوید.

 

فضای موجود شما همچنین می تواند به شما بگوید که چه شکل و اندازه استخر برای منطقه شما مناسب است.

 

این اولین چیزی است که شما باید قبل از شروع بررسی طرح های استخر مورد نظر خود به آن توجه کنید.

 

مهم است که فضای موجود خود را برای ساخت استخر در نظر بگیرید. این به شما کمک می کند تا طرح و ابعاد استخر خود را تعیین کنید.

 

به این ترتیب نیازی نیست که طرح خود را دوباره انجام دهید و یا موادی را که قبلاً خریداری کرده اید هدر ندهید.

 

شما همچنین باید فضایی را برای وان آبگرم ، پاسیو ، عرشه و سایر سازه هایی که دوست دارید داشته باشید در نظر بگیرید.

برای اطلاعات بیشتر این قسمت را کلیک نمایید https://tehrangarden.com/build-a-pool/

 

فضای اطراف استخر

 

این بدان معنا نیست که فقط به این دلیل که استخر می خواهید و از تمام فضا به عنوان استخر استفاده خواهید کرد. در اطراف استخر باید فضایی وجود داشته باشد تا افراد بتوانند آن را دور بزنند.

 همچنین با توجه به کاربرد استخر ، به خصوص اگر قصد دارید سرسره ، مبلمان و وسایل دیگر را در اطراف استخر قرار دهید ، طراحی کنید.

 

لوازم جانبی استخر

 

پس از اتمام طراحی استخر خود ، اکنون می توانید به لوازم جانبی خاصی که دوست دارید استفاده کنید ، فکر کنید.

ممکن است بخواهید اسلایدها را به خصوص اگر در خانه شما کودک هستند ، قرار دهید.

همچنین می توانید تخته سنگ ها و ویژگی های آب را اضافه کنید که علاوه بر زیبایی استخر شما باعث سرگرمی آن نیز می شود.

همچنین ممکن است در اطراف استخر فضای سبز را انجام دهید تا جذاب تر به نظر برسد.

 

مبلمان فضای اطراف استخر

 

می توانید برای استخر خود سالن های بیرونی تهیه کنید یا می توانید یک مکان نشیمن تهیه کنید تا در آن غذا بخورید.

برخی از افراد واقعاً دوست دارند در حوالی استخر غذا بخورند ، به خصوص اینکه نشستن در کنار آب احساس طراوت می کند.

حتی برخی کلاه فرنگی را نزدیک استخر قرار می دهند و می توانند آشپزخانه ها ، بارها و غذاخوری های خود را در آن قرار دهند.

خوب ، این به مورد شماره یک برمی گردد ، این دوباره به فضای موجود شما بستگی دارد.

 

  روشنایی فضای استخر

 

چراغ های  زیادی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

 

چراغ های استخر درون زمین ، چراغ های بالای استخر زمین ، فیبر نوری ، فواره چند لایه ، نور اسپا ، فواره های شناور روشن و سایر موارد را انتخاب کنید.

 

امنیت استخر را در نظر بگیرید

 

یک استخری خوب طراحی شده که بتواند خطر ایمنی ایجاد کننده ایی به وجود نیاورد

 

اگر در خانه فرزند دارید ، باید مطمئن شوید که استخر شما برای آنها امن است. خصوصاً اینکه آنها وقت بیشتری را در آب خواهند گذراند.

برای بچه ها می توانید استخر جداگانه داشته باشید تا لغزنده نباشد. 

 

 

  • پرهام ضیافتی
  • ۰
  • ۰

 

یک سیستم آبیاری موثر باغ ، مقدار صحیح آب (اندازه گیری شده بر حسب میلی متر) را در اعماق منطقه ریشه امکان پذیر می کند. این کار از طریق چندین برنامه انجام می شود تا در سطح آب دچار سیل نشود.

 

سیستم های آبیاری باغ  در محیط کوچک می توانند منبع تغذیه شبکه اصلی شما را قطع کنند.

اما ما به شما توصیه می کنیم که مقررات محلی آب را بررسی کنید. برای سیستم های آبیاری که باغ های بزرگتر را آبیاری می کنند ، به طور معمول به مخزن و پمپ نیاز است.

سیستم های آبیاری به ایستگاه (منطقه) تقسیم می شوند. اندازه ایستگاه باید با توجه به نوع گیاه (نیاز به آب ، اندازه گیاه و عمق ریشه) شرایط آب و هوایی (خورشید ، باران ، باد و غیره)  نوع آبپاش استفاده شده (میزان استفاده) و میزان جریان تعیین شود.

آبیاری مناطق چمن معمولاً توسط آب پاش ها انجام می شود. هنگام کار آب پاش ها از فشار آب استفاده می کنند تا از طریق چمن بیرون بیایند و سپس پس از اتمام ، یک فنر آبپاش را به زیر زمین منتقل می کند. 

برای انجام آبیاری مطلوب ، سیستم باید به ایستگاه های آبیاری و مناطق مختلف تقسیم شود و به شما این امکان را می دهد مقدار مناسبی را به گیاهان مختلف آب دهید.

به طور معمول چمن به 3.6 میلی متر در روز نیاز دارد ، اما برخی از مناطق چمن در منطقه مرطوب قرار دارند یا آفتاب می گیرند بنابراین این تغییر خواهد کرد. بنابراین سیستم باید دارای ایستگاه های جداگانه باشد.

علاوه بر این انواع مختلف آب پاش می توانند مقادیر مختلفی از آب را نسبت به یکدیگر استفاده کنند. به عنوان مثال ، ممکن است یک نوع آب پاش 12 دقیقه و یک آبپاش دیگر 32 دقیقه کار کند تا همان مقدار آب استفاده شود.

تمام سیستم های آبیاری باغ ، چه سیستم دارای یک ایستگاه کنترل دستی باشد یا 200 ایستگاه سیستم آبیاری اتوماتیک با آب و هوا در یک ایستگاه ، طراحی همان اصل را خواهد داشت.

یک سیستم آبیاری باغ باید طوری طراحی شود که مقدار صحیح آب به نیاز خاص گیاه برسد و بر حسب میلی متر اندازه گیری شود. بنابراین ، سیستم آبیاری باید به گونه ای طراحی شود که گیاهانی که به مقادیر مختلف آب احتیاج دارند ، در ایستگاه ها / مناطق جداگانه باشند (یک ایستگاه / منطقه یک یا چند بارپاش کنترل شده توسط یک شیر است). این می تواند همان نوع گیاهی مانند چمن باشد اما بعضی ممکن است در آفتاب مستقیم و دیگری در سایه باشد.

علاوه بر این ، سیستم باید طراحی شود تا بتواند مقدار مناسبی از آب گیاهان را برای مدت زمان مشخصی مثل شش ساعت استفاده کند.

اجزای اصلی  اب پاش عبارتند از:

 

آب پاش چهار نوع است برای گلدان ها ، تخت گل ها و پرچین ها به طور کلی با استفاده از میکرو آب پاش ، قطره چکان یا خط قطره ای آبیاری می شوند. اینها در فشار کم و جریان کم کار می کنند و معمولاً می توانند در منبع تغذیه شبکه کار کنند. برای مناطق چمن از آب پاش های پاپ آپ استفاده می کنیم. دو نوع نازل وجود دارد که در آب پاش های پاپ آپ نصب می شود. در آب پاش های بزرگتر مجهز به نازل های استاندارد هستند که از همان مقدار آب استفاده می کنند. آب پاش هایی که به این دستگاه ها مجهز شده اند هنگام کار با قوس های مختلف ، باید شیرهای جداگانه داشته باشند. به عنوان مثال ، آب پاش هایی که 360 درجه آبیاری می کنند به شیرآلات جداگانه برای آبپاش هایی که 180 درجه آبیاری دارند نیاز دارند. دومی آب پاش هایی است که دارای نازل های همسان بارش هستند. آنها صرف نظر از قوسهایی که روی آنها قرار گرفته اند ، آب را به طور مساوی اعمال می کنند.

برای اطلاعات بیشتر این قسمت را کلیک نماییدwww.tehrangarden.com

 

ایستگاه ها

 

به یک آب پاش و یا گروه آبپاش یا قطره چکان ایستگاه گفته می شود. برای سیستم های کوچک یک ایستگاه در هر بارکه کار می کند  یک لوله اصلی تمام ایستگاه ها را تغذیه می کند. ایستگاه های کوچک می توانند مستقیماً از لوله آب شبکه خارج شوند

 

 

کنترل کننده های آبیاری

 

شیرهای برقی توسط یک کنترل کننده باتری کار می کنند که معمولاً حداکثر دو ایستگاه دارند ، کنترل کننده دیواری یا برخی از سیستم های بزرگ دارای سیستم کنترل رایانه هستند. اتصال شیرهای برقی به کنترل کنندها  از کابل کنترل ولتاژ پایین استفاده می شود.

 

پمپ ها و مخازن

 

جدا از سیستم های کوچکتر ، بیشتر آنها به پمپ و مخزن نیاز دارند این سیستم را قادر می سازد از آب پاش های بزرگتر و ایستگاه های بزرگتر استفاده کند. به دو روش می توان پمپ را کنترل کرد. برای سیستم های کوچکتر معمولاً استفاده از پمپ سرعت ثابت است که با استارت پمپ راه اندازی می شود. برای سیستم های بزرگتر پمپ یک پمپ با سرعت متغیر خواهد بود. 

 

کلید هر سیستم موفق نصب صحیح است. در سیستم های آبیاری TCR ما تجربه نصب همه اندازه سیستم ها را داریم ، از لوله های ساده شلنگ گرفته تا سیستم های کاملاً اتوماتیک کنترل شده توسط کامپیوتر که میزان آب را بسته به میزان بارندگی ، دما و آفتاب تنظیم می کنند.

 

  • پرهام ضیافتی