محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

پیوندهای روزانه

۲ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

چگونگی ساخت ویلا ؟

چگونگی ساخت ویلا ؟

ساخت ویلا خصوصی، تجربه ای نیست که هر شخصی بتواند در زندگی خود و به سادگی بدست اورد. بسیاری از خانواده هایی که در ویلا زندگی می کنند ویلای خود را با سلیقه خود وطبق نیازها و خواسته های خود طراحی می کنند.امروزه ، بهتر است با کمک متخصصان این حوزه در ساخت ویلا راهنمایی بگیرید.

از آنجایی که ساخت ویلا از نظر مالی و زمانی هزینه بر است برای ساخت آن باید دقت بیشتری را همراه با نکات اساسی رعایت نمود. در زیر 10 مورد اساسی در ساخت ویلا را عنوان نموده ایم.

10 نکته اساسی در ساخت ویلا:

1. شناسایی نیازها و انتظارات

2. تشخیص مکان

3. بودجه

4. طراحی معماری و داخلی

5. راه حل های مهندسی

6. اجرای معاملات رسمی

7. ساخت و ساز خشن

8. ساخت ظریف ساختار

9. مواردی که باید در زندگی ویلا در نظر گرفت

10. ویلا سرمایه گذاری

در دنیای امروز داشتن یک فرصت برای ساختن ویلا خود به یک امتیاز بزرگ تبدیل شده است. شرایط اقتصادی و زمان بسیار محدود امکان ایجاد یک توده بزرگ را غیرممکن می کند. این تجارت با تصمیم گیری و هزینه های جدی برای یک خانواده متوسط سرمایه گذاری مهمی است. بنابراین ، این مسئله که شامل تصمیمات احساسی بسیار شدید است ، باید فرایندهای منطقی با همان شدت را طی کند.

1. شناسایی نیازها و انتظارات :

مهمترین کاری که باید قبل از انجام انواع فعالیتهای ساختمانی انجام شود ، تعیین نیازها و انتظارات است. این تعیینات را می توان یک خلاصه طراحی نامید. خلاصه طراحی باید شامل تصمیمات احساسی و منطقی صاحبان ویلا باشد و تیم ها را برای اجرای پروژه راهنمایی کند. اهداف اصلی ساخت ویلا باید در خلاصه طراحی موجود باشد. ساختار خانواده ، عادات زندگی و استفاده ، اهداف استفاده در محیط داخلی و فضای باز ، تعداد اتاق ها ، عملکردهای مختلف ، انتظارات در مورد دکوراسیون ، تعیین فرصت های مالی ، زمانی که می توان مجاز برای اتمام کار داشت ، تجهیزات فنی ، منطقه مورد نظر برای اقامت ، نیازهای کودکان بسیاری از موارد مانند اضافات ، معاملات سرمایه گذاری و غیره باید در خلاصه طراحی گنجانده شود و باید راهنما باشد.

2. تشخیص مکان :

ویلا در نهایت نوعی املاک و مستغلات است و مکان مهمترین توجه در مورد املاک و مستغلات است. به عنوان یک مالک ویلا ، چیزی طبیعی تر از انتخاب مکان مناسب در کدام منطقه را دوست دارید و اینکه چگونه می خواهید در یک محیط زندگی خود را به دلخواه زندگی کنید وجود ندارد. زندگی در ویلا یک انتخاب کاملا شخصی است. اگرچه سوالات ارزیابی منطقی از انتخاب های شخصی دشوار است ، اما برای جلوگیری از تأثیرات منفی و پشیمانی ، لازم است معماران در مورد مسائل مربوط به مکان به مشتریان خود که می خواهند در این زمینه ویلا داشته باشند ، مشاوره منطقی ارائه دهند. ضمن انتخاب مکان ، نه تنها وضعیت فعلی منطقه بلکه آینده نیز باید مورد بررسی قرار گیرد و با اسکن برنامه های منطقه ای پروژه های اجرا شده در منطقه آموخته شود. ساخت ویلا یک سرمایه گذاری مهم در املاک و مستغلات است و ابتدا در یک مکان سرمایه گذاری در املاک و مستغلات به ذهن خطور می کند. امکانات حمل و نقل ، امکانات اجتماعی ، زیرساخت ها ، عوامل محیطی باید مورد توجه قرار گیرند. عنوان مکان ممکن است نیاز به ارزیابی خصوصیات سرزمین انتخاب شده داشته باشد. کم و بیش متمایل بودن زمین عامل مهمی است که در ساخت ویلا رویایی تأثیرگذار است. علاوه بر این ، مستقیماً بر سازه ای که روی فرم زمین ساخته می شود تأثیر خواهد گذاشت. به همین دلایل ، گرفتن حمایت از معماری که در ویلا تخصص دارد قبل از تصمیم گیری در مورد محل دقیق ، مزیت بزرگی است.

 

3. بودجه

ساخت ویلا کار دشواری برای مدیریت زمان و هزینه است. با در نظر گرفتن هزینه زمان کار و پول ، کل هزینه ممکن است از بودجه ای که در ابتدا فکر می کردید یا هدف گذاری شده است ، فراتر رود. بنا به دلایل زیادی هزینه ساخت و ساز ویلا در واحد سطح بیشتر از ساخت یک آپارتمان معمولی است. بنابراین مهم است که بودجه را به درستی تعیین کنید و جریان نقدینگی را به خوبی برنامه ریزی کنید. به این ترتیب کیفیت و زمان مطلوب برای رفتن به زندگی خیالی ویلایی با کمترین مشکلات امکان پذیر خواهد بود. تعیین بودجه مصرف شده در هر مرحله از کار در ابتدای کار و تهیه جداول جریان نقدی کار مهمی است که باید انجام شود. از آنجا که ساخت ویلا یک مسئله شخصی است و تصمیم گیرندگان زیادی وجود ندارد ، مطمئناً فرصتی برای انعطاف پذیری بیشتر از سرمایه گذاری در املاک و مستغلات تجاری وجود دارد. با این حال ، یک تیم پروژه به درستی انتخاب شده باید بودجه صاحب ویلا را تا آنجا که می تواند در نظر بگیرد و مجهز باشد تا در هر مرحله هشدارهای لازم را بدهد.

4. معماری و طراحی داخلی :

هنگامی که تصمیم به ساخت ویلا رویایی خود می گیرید ، اولین کار بسیاری از افراد احتمالاً بررسی طرح ها و پروژه های ویلایی متناسب با سلیقه شما در سیستم عامل های مختلف است. هیچ چیز طبیعی تر از آن نیست وقتی تصمیم به ساخت ویلا خود دارید ، معمار شما بزرگترین دستیار شما در تحقق پروژه خواهد بود. انتخاب معمار مناسب یکی از مهمترین تصمیمات شما در این فرآیند است. رابطه خوبی که با معمار برقرار خواهید کرد مستقیماً به عنوان کیفیت در ویلای شما نمایان می شود. همکاری با معماری که شما را درک می کند ، به شما گوش می دهد و تحت هر شرایطی مشاوره حرفه ای ارائه می دهد ، روند کار را بسیار لذت بخش خواهد کرد. شما نباید هیچ اطلاعاتی را از معمار خود پنهان کنید ، اما به او کمک کنید تا خانه رویاهای شما را درک کند.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص ساخت ویلا کلیک نمایید.

5. راه حل های مهندسی :

فرایند معماری و طراحی داخلی نباید مستقل از راه حل های مهندسی در نظر گرفته شود. سیستم ساختاری ساختمان ، سیستم های گرمایش ، سرمایش-تهویه ، تاسیسات بهداشتی ، شبکه های برق و روشنایی باید مطابق با طراحی معماری توسعه یابد. راه حل های مهندسی باید نه تنها با توجه به مرحله ساخت ، بلکه با توجه به روند استفاده نیز انتخاب شوند. انتخاب سیستم های بادوام با هزینه کم استفاده و حداقل مشکلات در طولانی مدت به لذت زندگی ویلا شما می افزاید.

6. اجرای کارهای حقوقی :

به عنوان هر پروژه املاک و مستغلات ، مراحل رسمی قبل از تحقق ویلا خصوصی شما نیز وجود دارد. اداره ثبت اسناد و املاک ، اداره کاداستر ثبت اسناد ، اداره منطقه بندی و برنامه ریزی شهری ، شرکت بازرسی ساختمان ، برق ، گاز ، آب و فاضلاب ، تلفن و غیره بسیاری از سازمان ها باید درخواست دهند. از آنجا که هر سازمانی استانداردها و اولویت های خاص خود را دارد ، متأسفانه فرایندها ممکن است بیش از حد طولانی یا پیچیده شوند. به همین دلیل ، گرفتن روش صحیح برای حمایت از خبرگان و سپردن این موارد به متخصصان جهت انجام مراحل رسمی است.

7. ساخت و سازه :

شما تمام مراحل رسمی لازم مربوط به ویلای خود را به اتمام رسانده اید ، پروژه آرزوهای خود را با معمار خود طراحی کرده اید و اکنون وقت آن است که به میدان بیایید. اگر طرحی برای پیش ساخته وجود نداشته باشد ، مرحله اول مرحله ساخت و ساز مربوط به چیدمان زمین است. اگر بسته به هیچ جاده ای متصل نباشد ، اول از همه لازم است که جاده ای تهیه شود ، حتی اگر از خاک یا تراشه ساخته شده باشد و برای دستیابی و کارکردن بسته ، یک مکان احداث شود. از آنجا که ساخت ویلاهای جداگانه به طور کلی زیاد نیست ، می توان از این مسائل به راحتی عبور کرد. سپس ، کارهای حفاری و پر کردن و در صورت لزوم ،شمع بندی انجام می شود. پس از این عملیات ، قسمتهای اساسی و اصلی سازه ها مانند پرده ها ، سیستم حامل ، دیوارهای پارتیشن ، زیرساخت های نصب ، پرده ها و ست های باغ ، پرده های استخر ، دیوارهای نگهدارنده ، ذخیره سازی شافت ، ساخت سقف و غیره ساخته می شوند. اگرچه عمدتاً از سیستم های لاشه بتن استفاده می شود ، ساختن سازه ای خشن با معماری چوبی ، فولادی یا سنگی در پروژه های ویلایی جداگانه نیز راه حل هایی است که نتایج زیبایی را به همراه دارد.

8. پایان معماری :

مرحله ساخت سازه مرحله تکمیل معماری می باشد. این مرحله ، همانطور که از نامش پیداست ، شامل عناصر تزئینی و جزئیات است. تجهیز مناطق مرطوب مانند حمام ، توالت ، آشپزخانه ، پوشش کف ، دیوار و سقف ؛ روکش های سقف و نما ثابت و متحرک. اتمام معماری می تواند تفاوت های فاحشی را در مقایسه با مواد انتخاب شده ایجاد کند. در طول ساخت ویلا ، سبک معماری و شخصیت مورد نظر صاحب ساختمان از طریق مصالح و برنامه های انتخاب شده زنده می شود. در این مرحله ، عنصر مهم دیگر انتخاب گروه هایی است که در سطح کیفی مطلوب قادر به انجام صحیح کار خود باشند.

9. مواردی که باید در زندگی ویلا در نظر بگیرید :

زندگی ویلا با زندگی آپارتمانی یا اقامتی متفاوت است. امروزه معمولاً یک سازوکار مدیریتی در آپارتمانها یا اقامتگاهها وجود دارد که مسئولیتهای مشترک را انجام می دهد. برای زندگی ویلا ، شما مسئول ویلای خود هستید. رسیدن به ویلا رویایی شما تضمین نمی کند که زندگی شما در آن بی نقص باشد. بسته به سبک ویلا ، موقعیت مکانی ، ویژگی های معماری ، زندگی خانوادگی ، مشخصات فنی ، ممکن است لازم باشد در مورد مسائل مختلف تصمیم جدی بگیرید. به عنوان مثال ، برای خانواده های دارای فرزند کوچک ، مهمترین مسئله ایمنی فرزندان آنها است. اگر در باغچه خود استخر دارید ، اطمینان از بسته بودن استخر برای جلوگیری از غرق شدن فرزندان در این استخر بسیار حیاتی است. باز هم در مورد ویلاهای چند طبقه ، ممکن است لازم باشد که از پنل های تقسیم کننده در بالای پله ها استفاده کنید تا از خطر سقوط از پله ها جلوگیری شود. علاوه بر این ، گرمایش ، سرمایش ، روشنایی ، هزینه ها فقط توسط صاحب ویلا تأمین می شود ، چنین تجهیزات فنی باید به درستی حل و فصل شود و سناریوها بر این اساس برنامه ریزی شوند.

10. ویلا به عنوان یک سرمایه گذاری :

هنگامی که تصمیم به ساخت ویلا می گیرید ، باید به خاطر داشته باشید که این نیز یک سرمایه گذاری جدی است. شرایط زندگی ممکن است همیشه مثل امروز نباشد و شما در آینده بخواهید ویلا خود را بفروشید. هنگام برنامه ریزی و ساخت ویلا شخصی خود با چنین شرایطی ، بهتر است اطمینان حاصل کنید که آنچه انجام می دهید ارزش سرمایه گذاری قابل توجهی نیز دارد. سپس ، هنگامی که ویلا با طراحی نامناسب می سازید که بعید به نظر می رسد فروخته شود ، ممکن است تصمیم غیرقابل برگشتی گرفته باشید. به همین دلیل ، برای خانواده شما گزینه ایمن تری خواهد بود که نبض بازار را بررسی کرده و پروژه ای را بسازید که تا جای ممکن برای مکان مناسب باشد و با گذشت زمان ارزش آن افزایش یابد. یک بازنگری فضایی کاملاً برنامه ریزی شده و مناسب برای ساختن اتاق های مختلف یا ضمائم ، بدون هیچ گونه هزینه فنی ، برای همه جذاب و ارجح خواهد بود. این کار علاوه بر افزایش ارزش ویلا ، فروش آن را در هر زمان راحت می کند. در سرمایه گذاری در املاک و مستغلات ، سهولت دفع و همچنین ارزش ملک عنصری مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص ساخت ویلا لینک مقابل را کلیک نمایید.https://tehrangarden.com/طراحی-و-ساخت-ویلای-مدرن/

  • پرهام ضیافتی
  • ۰
  • ۰

 

عناصر و اصول اولیه

مراحل طراحی با تعیین نیازها و خواسته های کاربر و شرایط  مکانی آغاز می شود. سپس طراح با استفاده از این اطلاعات ، گیاهان و مواد فضای سخت را سازماندهی می کند که در مجموع از آنها به عنوان ویژگی یاد می شود. ویژگی ها را می توان از نظر فیزیکی با کیفیت بصری خط ، فرم ، رنگ ، بافت و وزن بصری - عناصر طراحی توصیف کرد. اصول ، مفاهیم اساسی ترکیب هستند - تناسب ، ترتیب ، تکرار و وحدت - که به عنوان رهنمودهایی برای ترتیب یا سازماندهی ویژگی ها برای ایجاد منظره ای زیبا عمل می کنند.

 

آگاهی از عناصر و اصول طراحی برای محوطه سازی باغ و کار با روند طراحی ضروری است. این نشریه هر یک از عناصر را شرح می دهد و همچنین اصول و کاربرد آنها را توضیح می دهد.

عناصر طراحی

عناصر ترکیب ، ویژگی های بصری است که مردم هنگام مشاهده یک فضا می بینند و به آنها پاسخ می دهند. ویژگی های بصری می توانند بسیاری از احساسات مختلف را جلوه دهند و هرچه این احساسات مثبت تر باشد ، احتمال لذت بردن و استفاده از فضا در افراد بیشتر می شود. شاید رایج ترین عنصر در یک ترکیب خط باشد. Line همه اشکال و الگوها را ایجاد می کند و می تواند به روش های مختلفی در چشم انداز استفاده شود.

 

خط

خط در چشم انداز توسط لبه بین دو ماده ایجاد می شود ، رئوس مطالب یا شبح فرم ، یا یک ویژگی خطی طولانی. خطوط ابزاری قدرتمند برای طراح هستند زیرا با استفاده از آنها می توان تنوع بی شماری از اشکال و فرم ها را ایجاد کرد و حرکت چشم و بدن را کنترل می کنند. طراحان چشم انداز از خطوط برای ایجاد الگوها ، ایجاد فضاها ، ایجاد فرم ها ، کنترل حرکت ، ایجاد سلطه و ایجاد یک موضوع منسجم در یک چشم انداز استفاده می کنند. خطوط منظره از چند طریق ایجاد می شوند: هنگامی که دو ماده مختلف در صفحه زمین به هم می رسند ، مانند لبه پاسیوی آجری که با یک سطح چمن سبز روبرو است. یا هنگامی که لبه یک شی قابل مشاهده است یا با پس زمینه در تضاد است ، مانند رئوس مطالب یک درخت در برابر آسمان ؛ یا با قرار دادن ماده در یک خط ، مانند حصار. خطوط منظره معمول شامل خطوط تختخواب ، خطوط سخت ، خطوط مسیر ، خطوط چمن و خطوط حصار را نشان می دهد. خطوط می توانند یک یا چند ویژگی داشته باشند ، مانند مواردی که در زیر توضیح داده شده است ، اما به طور معمول اهداف مختلفی دارند.

خواص خطوط

خصوصیات خطوط نحوه واکنش افراد به منظر را از نظر عاطفی و جسمی تعیین می کند.

خطوط مستقیم

خطوط مستقیم ساختاری و نیرومند هستند. آنها یک شخصیت رسمی ایجاد می کنند ، معمولاً با یک طراحی متقارن همراه هستند و چشم را مستقیماً به یک نقطه کانونی هدایت می کنند. خطوط مورب خطوط مستقیمی با جهت عمودی هستند. خطوط مستقیم اغلب در لبه ها و مواد سخت پوستی یافت می شوند.

 

خطوط منحنی

خطوط منحنی یک شکل غیر رسمی ، طبیعی و آرام ایجاد می کنند که بیشتر با طبیعت و تعادل نامتقارن مرتبط است. خطوط منحنی با سرعت کمتری چشم را حرکت داده و با ایجاد نماهای پنهان رمز و راز را به فضا می افزایند.

خطوط عمودی

خطوط عمودی چشم را به سمت بالا حرکت می دهند و باعث بزرگتر شدن فضا می شوند. یک خط رو به بالا می تواند بر یک ویژگی تأکید کند و دارای احساس فعالیت یا حرکت است. خطوط عمودی در چشم انداز شامل مواد گیاهی باریک و بلند ، مانند درختان ، یا سازه های بلند مانند درختکاری یا خانه پرندگان روی یک تیر است.

خطوط هورتیزنتال

خطوط افقی چشم را در امتداد سطح زمین حرکت می دهند و می توانند فضا را بزرگتر کنند. خطوط کم فروتن تر هستند و احساس استراحت یا آرامش را ایجاد می کنند. خطوط افقی می توانند فضایی را از نظر فضایی تقسیم کرده یا فضایی را به هم گره بزنند. خطوط کم توسط دیوارهای کم باغ ، راهروها و پرچین های کوتاه ایجاد می شوند.

 

از خطوط برای ترسیم فرم ها در محوطه سازی باغ بر روی نقشه استفاده می شود. از نظر طرح ، آنها بسترهای گیاهی و مناطق سخت را تعریف می کنند. خطوط نیز توسط فرم های عمودی ویژگی های ساخته شده و مواد گیاهی ایجاد می شوند. سه نوع خط اصلی وجود دارد که فرم را در چشم انداز ایجاد می کند: خطوط بستر ، خطوط سخت ، و خطوط گیاه. ملافه ها در جایی ایجاد می شوند که لبه بستر گیاهان با مواد سطح دیگری مانند چمن ، روکش زمین ، سنگ ریزه یا سنگفرش پاسیو روبرو شود. بسترها مواد گیاهی را به خانه و فضای سخت متصل می کنند زیرا چشم از خط پیروی می کند و نگاه را از طریق چشم انداز حرکت می دهد. خطوط Hardscape در لبه فضای سخت ایجاد می شوند ، که ساختار ساخته شده را ترسیم می کند. خط همچنین می تواند توسط مواد باریک و طولانی ، مانند حصار یا دیوار ایجاد شود.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص محوطه سازی باغ کلیک نمایید.

فرم

شکل توسط رئوس مطالبی ایجاد می شود که فضایی را در بر می گیرد و فرم جرم سه بعدی شکل است. فرم هم در فضای سخت و هم در گیاهان یافت می شود ، و به طور معمول عنصر بصری غالب است که به صورت فضایی منظره را سازمان می دهد و اغلب سبک باغ را تعیین می کند. فرم سازه ها ، تخت های گیاهی و تزئینات باغ نیز موضوع کلی شکل باغ را تعیین می کند. اشکال رسمی ، هندسی شامل دایره ها ، مربع ها و چند ضلعی ها است. اشکال غیررسمی و طبیعت گرایانه شامل خطوط پیچ در پیچ ، لبه های آلی و لبه های پراکنده است. گیاهان از طریق رئوس مطالب یا نگاره های خود در باغ فرم ایجاد می کنند ، اما فرم را می توان با فضای خالی یا منفی بین گیاهان نیز تعریف کرد.

اشکال هندسی

فرم دایره ای

دایره ها می توانند دایره های کامل باشند ، یا می توان آنها را به نیم دایره یا بخش دایره تقسیم کرد و با خطوط ترکیب کرد و قوس و مماس ایجاد کرد.  استفاده از بخشهای دایره برای صفحات سخت و چمن را نشان می دهد. برای تنوع و علاقه بیشتر می توان دایره ها را به صورت بیضی کشید. دایره ها یک فرم طراحی قوی هستند زیرا چشم همیشه به سمت مرکز کشیده می شود ، که می تواند برای تأکید بر یک نقطه کانونی یا اتصال اشکال دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

فرم مربع

مربع ها برای ویژگی های مختلفی از جمله سنگ پله ، آجر ، کاشی و سازه های چوبی استفاده می شوند ، زیرا فرم ساخت آنها برای ساخت آسان است. فرم مربع همچنین می تواند تقسیم شود و به طور مکرر برای ایجاد الگوی شبکه استفاده شود. برخلاف دایره ها ، مربع ها در لبه ها محکم ترند ، که می توانند به صورت ردیف شده یا با هم تداخل پیدا کنند تا الگوهای منحصر به فرد و اشکال پیچیده تری ایجاد کنند.

 

چند ضلعی های نامنظم

چند ضلعی ها اشکال چند طرفه با لبه های مستقیم هستند. به عنوان مثال مثلث ها چند ضلعی سه وجهی هستند. لبه های زاویه دار چند ضلعی ها می توانند اشکال جالبی ایجاد کنند ، اما باید از آنها با احتیاط استفاده کرد زیرا فرم ها می توانند پیچیده شوند. سادگی بهترین است.

 

اشکال طبیعت گرایانه

خطوط پیچ و خم

خطوط پیچ و خم اغلب جریان طبیعی رودخانه ها یا جویبارها را تقلید می کند و می تواند به عنوان خطوط صاف با لرزش های عمیق منحنی توصیف شود. خطوط پیچ و خم برای مسیرها ، تختخواب گیاهان و بسترهای جریان خشک به خوبی کار می کند. خطوط پیچ و خم می تواند با هدایت بینندگان در گوشه و کنار برای کشف مناظر و فضاهای جدید ، به یک باغ علاقه و رمز و راز اضافه کند.

لبه های آلی

لبه های آلی لبه های مواد طبیعی مانند شاخ و برگ ، فرم های گیاهی و سنگ را تقلید می کنند و می توان آنها را به صورت خشن و نامنظم توصیف کرد. خطوط آلی را می توان در باغ های صخره ای و در امتداد بسترهای نهر خشک یافت و یا به طور عمدی در لبه های فضای سخت ایجاد کرد.

لبه های تکه تکه

لبه های تکه تکه شده شبیه قطعات شکسته از لبه پراکنده مانند سنگها یا سنگفرش ها هستند و اغلب برای ایجاد لبه ای که به تدریج در پاسیوها یا گذرگاه ها از بین می رود استفاده می شوند.

فرم های گیاهی

اشکال معمول گیاه کاملاً ثابت و استاندارد شده است ، زیرا فرم سازگارترین و قابل تشخیص ترین ویژگی گیاهان است. فرم همچنین می تواند از طریق انبوه سازی گیاهان ایجاد شود ، جایی که توده کلی شکل متفاوتی از گیاه جداگانه ایجاد می کند. یک فرم قوی که با بقیه ترکیب ها در تضاد باشد ، تأکید بیشتری در ترکیب خواهد داشت. از فرم بسیار متضاد باید با احتیاط استفاده شود - یکی دو مورد به عنوان یک نقطه کانونی خوب عمل می کنند ، اما تعداد زیادی از آنها هرج و مرج ایجاد می کنند. فرم های طبیعی گیاهان ، به جای فرم های بیش از حد اصلاح شده ، باید قسمت عمده ای از ترکیب را ایجاد کنند. ارتباط فرم کلی کم و بیش به دیدگاه بستگی دارد - شکل یک درخت می تواند برای فردی که در زیر سایبان ایستاده است در مقابل مشاهده درخت از فاصله دور در یک میدان باز کاملا متفاوت باشد. فرم های عمودی باعث افزایش ارتفاع می شوند. فرمهای افقی عرض را اضافه می کنند. فرم های گیاهی نیز فضاهای خالی بین گیاهان را ایجاد و تعریف می کنند و فرم های محدب یا مقعر را در حفره ها ایجاد می کنند. شاخه های درخت با طاق قوسی معمولاً یک فضای باز مقعر در زیر شاخه ها ایجاد می کنند و یک سایبان گرد با شاخه های کم فضا را پر می کند تا در فضای باز زیر درخت فرم محدب ایجاد کند.

 

فرم های درخت در محوطه سازی باغ

فرم های معمول درخت شامل گرد ، ستونی ، بیضی ، هرمی ، گلدان شکل و گریه است. فرم های مختلف درختی برای جذابیت بصری استفاده می شود ، اما فرم نیز برای عملکرد مهم است. ایجاد یک منطقه سایه دار در باغ به یک درخت گرد یا بیضی شکل احتیاج دارد ، در حالی که صفحه نمایش معمولاً به شکل ستونی یا هرمی شکل بیشتری نیاز دارد و فرم درخت گریان نقطه کانونی خوبی ایجاد می کند.

 

 

  • پرهام ضیافتی