محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

پیوندهای روزانه

۱۴ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

طراحی و برنامه ریزی باغ های کوچک

 امروز قصد داریم در این مقاله هر انچه برای محوطه سازی و طراحی باغ لازم دازید را به شما اموزش دهیم بطور مثال ایده برای طراحی باغ های کوچک ،دکوراسیون ، کاشت ، محوطه سازی و طراحی برای فضاهای کوچک بیرونی و... را مد نظر قرار داده ایم.
با ایده های کوچک می توانید باغ های کوچک را بصور ایده ال و کاربردی بسازید ، که این نکات شامل طراحی ، مشاوره کاشت و خریدهای هوشمندانه برای باغ های مدرن ، پاسیوی زیبا ، تراس های کوچک و بالکن ها و... می باشد.باغ های کوچک ، تراس های کوچک و پاسیوهای کوچک ممکن است کمی بیشتر از فضاهای بزرگتر فکر را بخود مشغول کنند ، اما حتی کوچکترین طرح را می توان به یک خلوتگاه زیبا در فضای باز تبدیل کرد. برای شروع کار شما فقط نیاز به ایده های کوچک باغچه دارید.

مزایای باغ های کوچک :

باغ های کوچک دارای مزایای زیادی هستند - اصلی ترین آنها این است که به طور شگفت انگیزی از نگهداری کم برخوردار هستند. آنها همچنین فضاهای بسیار خوبی برای خلاقیت دارند، زیرا حتی کمترین موارد اضافی ، از کوسن های رنگارنگ گرفته تا نورپردازی شیک باغ ، تأثیر چشمگیری  در طراحی باغ خواهد داشت.


ایده های طراحی باغ های کوچک :


چه بخواهید یک باغ بالکن چشمگیر ایجاد کنید ، چه وسایل باغ را به حیاط بچسبانید یا یک قطعه را با فضای سبز پر کنید ، ایده های زیادی در زیر برای الهام بخشیدن به شما پیدا خواهید کرد. و اگر با بودجه محدود کار می کنید ، ایده های زیادی نیز در مورد باغ بودجه داریم - برای اطمینان از اینکه باغ مورد نظر خود را بدون صرف هزینه زیاد به دست می آورید.

1. استفاده از صندلی های معلق :

هنگام کار با فضاهای داخلی کوچک ، طراحان اهمیت بالا بردن مبلمان از کف را برای ایجاد توهم بیشتر در فضای کف محوطه ،طراحی می کنند . با انتخاب صندلی معلق از همان ایده طراحی در یک باغ کوچک است که بهتر است استفاده کنید. به نظر می رسد صندلی انفرادی در فضا شناور است کف و خط دید را واضح نگه می دارد. 

2. با رنگ فضا را زنده کنید:

همانند تزئینات داخلی ، فکر کنید که چگونه استفاده از رنگ می تواند باعث نشاط بخشی به فضای بیرونی ، به خصوص یک باغ کوچک شود. استفاده از رنگی پرنشاط که بر روی دیوارها و نرده ها نقاشی شده است ، به افزودن عمق به فضا کمک می کند.استفاده از رنگ پررنگ به گیاهان اجازه می دهد تا واقعاً در پس زمینه رنگارنگ ظاهر شوند .

3.  کاشت درست و طراحی مناسب و بجا :

یک ایده هوشمندانه و ساده برای طراحی باغ کاشت در اندازه و انواع گوناگون می باشد ، بازی با ارتفاعات برای افزودن احساس فضا و عمق است. ازگلدانهای مختلف که دارای شاخ و برگ در ارتفاع و مقیاس مختلف هستند استفاده کنید تا از فضا بیشترین استفاده را ببرید.

4. سطوح جدید اضافه کنید

با افزودن چشم انداز با سطوح مختلف به یک باغ کوچک علاقه دهید. این می تواند یک منطقه تراس غرق شده و یک چمن بلند مانند این باغ در بالا باشد. تاقچه ها و پله ها به شما کمک می کند تا چگونه می توانید از فضا استفاده کنید ، مکان های اضافی برای چیدمان گلدان های گیاه یا مکان هایی برای افزودن مبلمان برای پذیرایی از مهمان اضافه کنید.

 

5. کاشت عمودی :

از فضای عمودی دیوار برای کاشت استفاده کنید از عناصر یک دیوار زنده الهام بگیرید. این امر باعث می شود حتی کوچکترین فضای باغ نیز شکوفا شود و از فضا بیشترین استفاده را ببرید. افزودن ساده و در عین حال زرق و برق دار صفحات حصار افقی می تواند کناره سوله را به یک دیوار زنده تزئینی تبدیل کند.این کار همچنین می تواند در امتداد حصار یا دیوار لخت ، یا کنار بالکن کار کند. هر یک از این فضاهای کوچک فضای باز را می توان به یک باغ عمودی تبدیل کرد ، و گلدانها و سبدهای کوچکتر را در خود جای داد.

6. منطقه ای با کفپوش های مختلف :

با اختصاص دادن مناطق مختلف و اهداف مشخص ، فضای کوچکی از باغچه را زیبا تر کنید. یک روش هوشمندانه برای روشن شدن این موضوع انتخاب المان های مختلف برای کفپوش است. همانطور که در داخل خانه ها کف های مختلف به معنای تغییر اتاق است ، بنابراین در فضای باز و طراحی باغ می تواند با شناسایی مناطق مختلف به طور ناخودآگاه باعث بزرگتر شدن فضا شود.با ایجاد زمینه ای هوشمندانه و رنگ آمیزی ، خطای دید ایجاد کنید و باعث ایجاد توهم از ارتفاع و فضای اضافی شوید. 

 

7. صندلی های اضافی را بیرون بگذارید :

 بهترین گزینه برای زمانی که مهمان دارید و فضای محوطه کوچک هستند استفاده از بالشتک بزرگ برای کف اتاق و یا حیاط است. بعلاوه از انکه هنگام استفاده راحت هستند جمع کردن راحت تری دارند، روی هم انباشته می شوند و فضای کمتری را اشغال میکنند که برای ذخیره سازی آسان ایده آل است. کوسن های تکه ای یا رنگی روشن به تزریق شخصیت به فضا نیز کمک می کنند.

8. از هر گوشه از حیاط استفاده کنید :

اگر فضای باغ شما کوچک است ، به این فکر کنید که چگونه می توانید از هر متر از فضا برای طراحی باغ استفاده کنید. غالباً یک محوطه حیاط ، به دلیل طبیعت دیوارهای آجری نمایان که در اطراف آن قرار دارند ، می تواند بسیار محصور باشد.استفاده از صندلی های گوشه ای هوشمندانه نه تنها به طور موثرتری از فضا استفاده می کند ، بلکه طراحی مبل با پشتی بالا می تواند به پنهان کردن قسمت زیادی از دیوارهای تحمیل شده گفته شود. این به نوبه خود باعث حواس پرتی از دیوارها و ایجاد توهم فضا می شود.

9. دیوارها را سفید رنگ کنید :

به نمای بیرونی خود فکر کنید مانند فضای داخلی. از رنگ سفید به دلیل خاصیت روشن کنندگی و روشنایی اغلب برای استفاده بیشتر از فضای کوچک استفاده می شود و باغات نیز می توانند از این ترفند بهره مند شوند. با آجرکاری سفید رنگ و مبلمان باغ سفید ، این یک طرح زیبا تابستانی است که سبک جدی دارد.

10. فضای نشیمن درفضای باز :

برای ماه های تابستان یک فضای نشیمن در فضای باز ایجاد کنید. حتی اگر یک زمین کوچک با فضای طبیعی زیاد ندارید ، می توانید با گلدان ها و گلدان های پر از گل ، یک باغ رنگارنگ ایجاد کنید. درست مانند داخل خانه ، انتخاب دیوارها و کفهای خنثی می تواند باعث سبکتر و روشنتر شدن یک باغ کوچک شود - این کار برای یک باغ کوچک بسیار مناسب است.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص طراحی باغ لینک مقابل را کلیک نمایید:https://tehrangarden.com/garden-design/

  • پرهام ضیافتی
  • ۰
  • ۰

طراحی ویلا

ما ایده های زیادی در زمینه طراحی ویلا در اختیار شما قرار داده ایم تا بتوانید با تیم طراحی ما الهام گرفته و طراحی خود را بصورت ایده ال  ارائه دهید. 

بهتر است درباره روند خانه های مدرن و اینکه چگونه می توانید با کسب ایده های بیشتر آن را در خانه رویایی خود پیاده کنید بیشتر بدانید.

 همیشه وقتی صحبت از طراحی می شود ، سبک ها و ایده های جدیدی در رابطه با طراحی خانه نیز به روز می شود. ما همیشه ترجیحات خودمان را در مورد اینکه چه نوع خانه ای می خواهیم ساخته شود داریم و نظرات و سلیقه های گوناگونی در رابطه با معماری و سبک طراحی و جود داشته است. بعضی ها شاید سبک معاصر یا کلاسیک را ترجیح دهند. همچنین افرادی هستند که ترجیح می دهند طراحی خانه مدرن که در خانه های رویایی آنها اعمال شود.

این نوع طراحی به شما امکان می دهد در دوره مدرن زندگی کنید در طراحی مدرن و راحتی یک امتیاز و شیشه به معنای ظرافت است. خانه های مدرن از روش رنگارنگ معمولی خانه خداحافظی می کنند ، ممکن است این قسمت داخلی یا خارجی باشد.

چگونه می توان یک خانه مدرن را برنامه ریزی کرد :


برنامه ریزی یک خانه مدرن بسته به نیاز مالک می تواند آسان یا سخت باشد.

از آنجا که یک یا ویلا اولین سرمایه گذاری افراطی است ،برای طراحی ویلا استانداردهایی وجود دارد که باید رعایت شود اگرچه هنوز سلیقه مدرن صاحب خانه را در نظر می گیرد.

در اینجا به مرور هر انچه برای طراح ویلا  باید انجام دهید می پردازیم :

1.طرح طبقه موجود را در نظر بگیرید

اولین چیزی که شما به عنوان مالک باید در نظر بگیرید نقشه کف موجود برای خانه شماست. این شامل خانه های جدید یا خانه های موجود است که صاحبان آن مایل به بازسازی هستند.

2.بودجه پروژه خود را در نظر بگیرید


قبل از پرداختن به مشخصات طراحی مورد نظر خود ، برای شروع کار باید بودجه پروژه خود را در نظر بگیرید.

هزینه های ساخت و طراحی ویلا مدرن می تواند گران تر از انواع دیگر طراحی خانه باشد. اما با داشتن یک معمار مناسب ، برنامه ریزی مناسب و بودجه بندی مناسب ، می توان به طراحی ویلا ارزان قیمت دست یافت.

3.به برنامه های ویلا مدرن نگاه کنید


برای برنامه ریزی در مورد طراحی ویلا رویایی خود ، ممکن است بخواهید نقشه های خانه مدرن زیادی را بررسی کنید تا گزینه های طراحی شما بیشتر شود.

نقشه های خانه های مدرن معمولاً با سقف های تخت یا شیب کم عمق ، وسعت زیاد شیشه ، اتصالات محکم به فضای بیرون و دیوارهای یدکی و بدون ریشه مشخص می شوند.

4.به مواد مورد استفاده نگاه کنید


مصالح این نوع خانه ها و ویلاهای مدرن معمولاً دارای ساختار فولاد ، شیشه و بتن است.

به عنوان مالک ، مسئولیت این است که به مواد مورد استفاده برای خانه خود نگاهی بیندازید. اطمینان حاصل کنید که همه از استانداردها پیروی می کنند و با آنچه شما پیش بینی کرده اید به خوبی کار می کنند و در بودجه می مانند.

از فضای داخلی ویلا مدرن چه انتظاری دارید ؟


فضای داخلی خانه و یا ویلای مدرن به طور کلی دارای طرح های باز است. در این طراحی ویلا  معمولاً از چوب ، چرم ، پشم ، فلز و منسوجات استفاده شده است.

دیوارها معمولاً رنگهای روشن دارند و کف آنها بدون فرش است ، گرچه برخی از آنها فرشهای پشمی یا پارچه دیگری اضافه می کنند.

طراحی ویلای  مدرن


در طراحی های مدرن ویلا تمایزهای خاصی وجود دارد که در مجموعه زیر مشاهده خواهید کرد که ما جمع آوری کرده ایم. از نورپردازی های استفاده شده ، تا چشم اندازها و حتی اشکال عجیب بیرونی خانه.

معماری امروز واقعاً در جایی پیشرفت کرده است که گزینه های زیادی برای انتخاب مدرن آن خانه وجود دارد ، ممکن است از چوب یا سایر مصالح معماری ساخته شود. نگاهی بیندازید و حیرت کنید.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص طراحی ویلا لینک مقابل را کلیک کنید.https://tehrangarden.com/%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d9%88%db%8c%d9%84%d8%a7/

 

  • پرهام ضیافتی
  • ۰
  • ۰

10 نکته برای باغ های زیبا در فضاهای کوچک

برای طراحی و محوطه سازی باغ های کوچک یکسری ایده ها لازم است تا بتوان بیشترین استفاده را از فضای مورد نظر برد و به یک طراحی ایده ال و زیبا رسید در این مقاله قصد داریم هر انچه در محوطه سازی باغ جالب و کاربردی است را به شما معرفی کنیم.

1. گل یا گیاهان گلدار اضافه کنید

یکی از نکاتی که در محوطه سازی باغ مهم است استفاده از گل و گیاهان منوع و زیبا است و چه بسا بهتر است با استفاده از گل های زیبا و همه بهار در طراحی و محوطه سازی استفاده نمود. با کاشت گیاهان یک نقطه کانونی در در محوطهه ایجاد می کنید.

 طیف گسترده ای از گیاهان و سبزیجات نیز دارای گلهای زیبایی هستند. این شامل: پیازچه (بنفش) ، پیاز بهار (سفید) ، شوید (زرد) ، آویشن (صورتی کمرنگ تا بنفش) ، ریحان (سفید یا بنفش) ، مریم گلی آناناس (قرمز) ، رزماری (بنفش) ، موشک (سفید) ، و همچنین تمام سبزیجات و میوه های گلدارکه این گیاهان علاوه بر زیبا بودن بوی مطبعی را هم در فضا ایجاد می کند.

2. علف های هرز را کنترل کنید


همیشه سعی کنید علف های هرز فضای سبز را از بین ببرید. استفاده از مالچ ها می تواند به صورت دانه به دانه علف های هرز را از ببین ببرد. زیرا علف های هرز مانع رشد و پیشرفت گیاهان و سبزی ها می شود.

3. گیاهان را حول یک موضوع گروه بندی کنید


برای تأثیر بیشتر ، مجموعه ای از گیاهان با همان شاخ و برگ یا رنگ گل ایجاد کنید. گرم کردن یک منطقه از باغ شما با استفاده هوشمندانه از رنگ ، یک ترفند آسان برای استفاده است. عقب بایستید و اکنون به رنگ های باغ خود نگاهی بیندازید. آیا می توانید آنها را برای جلوه بهتر جابجا کنید؟

به عنوان مثال ، قرار دادن چهار یا شش گل از همان رنگ در یک ظرف برای کاشت انبوه ، تأثیر بیشتر از افزودن یک گل است.

احاطه اینها با یک رنگ متضاد دیگر ، تصویر را "قاب" می کند.

این اصل ساده تعادل را حفظ می کند و از ترفند طراحی دیگری میشه استفاده کرد.

 با کاشت های مکرر ، شکل و رنگ ظرف را برجسته کنید. سفید ، نقره ای یا خاکستری و آبی وقتی با اکثر رنگهای دیگر ترکیب شوند به خوبی کار می کنند.

4. مقداری هنر باغبانی بیشتر کنید


هنر باغ می تواند هر نوع زیور آلات ، مجموعه ها ، کالاهای ارزشمند یا چیزهایی باشد که در محوطه سازی باغ شما استفاده کرده اید. وقتی وسایل تزئینی را به باغ خود اضافه می کنید ، نشان دهنده شخصیت شماست و به فضای کوچک شما شخصیت می بخشد.

عقب بایستید و ببینید فضا به چه چیزهایی نیاز دارد. شاید بتوان یک گلدان را با یک تزئین کوچک جلا داد.

آیا دیوار لختی دارید که باید آن را پنهان کنید؟ نمی توانید دیوارهای خارجی را رنگ کنید؟ اگر چنین است ، سعی کنید یک کور بامبو را به عنوان پس زمینه گیاهان خود آویزان کنید. یا مقداری پارچه را به یک قاب سبک الوار و به رنگ متضاد منبسط کنید و سپس گلدان ها و مبلمان خود را در جلو قرار دهید.

این یک تزئین قابل حمل است و واقعاً می تواند به شما کمک کند با کمترین هزینه از فضای بیرون خود لذت ببرید. همچنین می توانید از این کانسپت در فضای داخلی نیز استفاده کنید.

5- از گلدان های رنگارنگ یا ظروف مخصوص استفاده کنید


کاشت های ویژه می توانند به کشش چشم به سمت یک گیاه کانونی یا منطقه کمک کنند. 

آیا گلدان خاصی دارید که بتوانید استفاده کنید؟ یا گلدان سنگین وزن یا یک گلدان دارای یک درخت میوه زیبا یا گیاه مورد علاقه در آن؟ برای مهمتر جلوه دادن این عنصر می توانید از تکنیک های طراحی و محوطه سازی باغ استفاده کنید.

با تضاد اندازه گیاهان یا گلدان هایی که اطراف آن را احاطه کرده اید ، می توانید با گلدانی که می خواهید به عنوان ویژگی اصلی برجسته کنید ، سلطه ایجاد کنید. مطمئن شوید آنهایی که دور آن قرار داده اید کوچکتر از گلدان کانونی هستند. این امر به ایجاد وحدت کمک می کند ، زیرا چشم روی گلدان ویژگی و سپس اطراف بقیه باغ اطراف متمرکز می شود.

6. از گیاهان و گلهای خوراکی چند منظوره استفاده کنید


گیاهان مواد تازه ای برای آشپزخانه فراهم می کنند ، دارای گل های خوراکی و سبزی های معطر هستند ،و همچنین حاشیه های جذاب و رایحه های دلپذیری را ایجاد می کنند.

گیاهانی مانند جعفری برگ فرفری ، انبوه پیازچه ، بوته های آویشن لیمو و ریحان با گل همیشه بهار ، بنفشه و را انتخاب کنید. آنها نه تنها تنوع در رنگ را ایجاد می کنند بلکه زیبایی ، عطر و طعم و ساختار را نیز اضافه می کنند.

7. ایجاد وحدت و تنوع


با تکرار رنگی که انواع گیاهان مختلف ارائه می دهند به یک باغ زیبا دست پیدا کنید.

تم های رنگی یک ترفند طراحی بسیار موثر برای افزودن زیبایی است. در اینجا چند ایده برای شروع ترکیب وجود دارد:

زرد / نارنجی: به عنوان مثال فلفل دلمه ای زرد گل همیشه بهار نارنجی؛ گل همیشه بهار انواع گوجه فرنگی گیلاس مانند "گلابی زرد" .
بنفش: به عنوان مثال طیف گسترده ای از ریحان بنفش؛ آویشن؛ بادمجان؛ چغندر خرده رنگین کمان ریواس؛ گل رزماری و گل پیازچه.

8. یک ویژگی را در محوطه سازی باغ اعمال کنید


به عنوان مثال ، این ممکن است یک گیاه ، مجسمه ، قطعه ای از باغ هنری یا حتی مبلمان فضای باز باشد. هر آنچه برای شما خاص است ، با جلب توجه به آن ، آن را برجسته کنید. برخی از راه های انجام این کار عبارتند از:

با تمرکز روی بالکن یا ایوان ، یک گیاه تمرکز مانند یک درخت مرکبات مثمر را در گلدان انتخاب کنید.
وقتی از در بیرون می آیید باید فوراً نظر شما را جلب کند. از گلدان یا ظرفی که رنگ آن با رنگهای دیگر متفاوت است استفاده کنید. زیر پایه درخت را با مقداری گیاهان یک ساله یا پوشیده از خاک زیر بکارید. گیاهان را در دو طرف گلدان پایین قرار دهید تا چشم ابتدا به عنوان بالاترین نقطه به سمت درخت برود.
هنر در فضای باز می تواند اشکال مختلفی داشته باشد و از طیف گسترده ای از مواد ساخته شود. از تکه هایی که درون گلدان قرار می گیرند ، روی میزها یا مبلمان گرفته تا قاب ها و مجموعه های دیواری ، این ها می توانند یک نقطه تمرکز باشند ، یا به تم شما در فضای باز شما کمک کنند.

گیاهان را با بافت و رنگ های مختلف انتخاب کنید ، بنابراین می توانید ترکیبی چشمگیر داشته باشید. رنگ ها ، الگوها و شکل های متنوع برگ می توانند در کنار هم زیبا به نظر برسند.

مبلمان - آیا میز و صندلی ها نقطه کانونی باغ شما هستند؟ سپس با چیدمان مبلمان رنگ زندگی به باغ خوذ اضافه کنید. گلها و گیاهان معطر را انتخاب کنید تا حواس را بیش از پیش درگیر کنید. گیاهانی را امتحان کنید که می توانید هنگام صرف غذا در فضای باز مانند جعفری ، گشنیز و پیاز ، به عنوان چاشنی تازه چیده شده از آنها استفاده کنید. آنها آنزیم های گوارشی فوق العاده ای را نیز فراهم می کنند.

9. باغ های زیبا از آشفتگی جلوگیری می کنند


اگر فضای واقعاً کمی داشته باشید و بخواهید گیاهان زیادی پرورش دهید ، این ممکن است چالش برانگیز باشد! با این حال ، ازدحام بیش از حد فقط دسترسی را دشوار کرده و استفاده کلی از فضا را به چالش می کشد. سعی کنید سطح سخت را با گیاهانی که انتخاب می کنید متعادل کنید و از استفاده بیش از حد مواد مختلف خودداری کنید.

برخی از گیاهان را در داخل خانه در نظر بگیرید و آنها را در مناطقی از خانه که متناسب با شرایط نور هستند پخش کنید. به عنوان مثال سرخس ها در بسیاری از سرویس های بهداشتی رطوبت و نور کم را دوست دارند در حالی که در فضای باز ممکن است فضای شخصی بسیار ارزشمندی را اشغال کنند که می تواند برای گیاهان یا مبلمان دیگر بهتر استفاده شود.

از فضاهای عمودی مانند دیوارها ، نرده ها ، ظروف و سبدهای آویز استفاده کنید تا فضای کف را روی یک عرشه یا بالکن کوچک آزاد کنید.

10. شاخ و برگ های متنوع را انتخاب کنید


در برخی شرایط که ممکن است نور خورشید را کاهش دهید ، ممکن است گزینه های زیادی برای پرورش گیاهان گلدار نداشته باشید. با انتخاب گیاهان با دقت ، هنوز می توانید رنگ و ساختار را اضافه کنید.

گزینه دیگر شامل شاخ و برگ های متنوع است که به طور معمول یک رنگ در داخل و رنگ دوم در اطراف لبه شاخ و برگ دارد. برخی از انواع تزئینی. بسیاری از انواع چشمگیر را می توان در داخل خانه نیز پرورش داد تا زیبایی داخل خانه را افزایش داده و کیفیت هوا را بهبود بخشد.

"باغبانی هنری است که از گل و گیاه به عنوان رنگ و خاک و آسمان به عنوان بوم استفاده می کند." 

برای اطلاعات بیشتر در خصوص محوطه ساز ی باغ کلیک نمایید.

  • پرهام ضیافتی
  • ۰
  • ۰

چگونه میتوان یک منظره را طراحی کرد ؟

درک زبان طراحی مدرن و محوطه سازی منظره :


وقتی که چیزی را کنار هم قرار میدهید ، به طراحی مشغول هستید . گاهی اوقات ما مهارت های طراحی خود را مسلم می دانیم ، زیرا آنچه که در کنار هم قرار می دهیم برای ما آنقدر عادی است که دیگر از روند طراحی آن آگاهی نداریم. به عنوان مثال ، هنگام نوشتن نامه ای برای ارسال به کسی ، شما از روش های طراحی استفاده می کنید. "عناصر" اساسی شما برای انجام چنین کاری شامل واژگان ، هجی و دستور زبان است. تا حدودی عناصر پیچیده تر یا "اصول" مستقیماً بر روی عناصر اساسی بنا می شوند. اصول نامه نگاری شامل انتقال ایده های شما به روشنی و رویارویی با فردی خوش اخلاق و باهوش است. موفقیت شما در این اصول تا حد زیادی تعیین می کند که نامه شما به هدف نهایی خود برسد یا خیر.

و همینطور در مورد طراحی منظره، افرادی که خودشان انجام می دهند ابتدا باید عناصر اساسی طراحی را که اساس رشته طراحی منظره است ، یاد بگیرند. سپس این عناصر اساسی به عنوان عناصر سازنده برای یادگیری و اجرای اصول پیشرفته تر برای طراحی یک باغ در حیاط پشتی خدمت می کنند. این اصول واقعی و امتحان شده سنگ بنای باغ های بی نقص جهان است.

عناصر اساسی طراحی مدرن و محوطه سازی چشم انداز عبارتند از:

رنگ ، همانطور که توسط تئوری رنگ تعریف شده است.
فرم.
خط
مقیاس

این چهار عنصر باید در طراحی مدرن و محوطه سازی منظره جلوه سخت و ظریف ملک شما را در نظر بگیرد ، عنصر اصلی متشکل از باغ ها ، چمن ها ، بوته ها و درختان است. ما در این مقاله درباره فرم ، خط و بافت و هر انچه در محوطه سازی منظره مهم می باشد را مورد بحث قرار می دهیم. 

ممکن است تعجب کنید که اصطلاحات ظاهرا انتزاعی مانند "فرم" چه ارتباطی با محوطه سازی منظره حیاط خانه دارند.شاید شما فقط گیاهان را در زمین قرار می دهید و می کارید ولی این کار تصادفی نیست محوطه سازی منظره حیاط خلوت برخی اصطلاحات را با دنیای هنر به اشتراک می گذارد. مهارت های طراحی منظره شما زیبایی تصویر حاصل را تعیین می کند.

فرم در محوطه سازی منظره :

عنصر فرم به عنوان شکل گیاه و ساختار الگوی شاخه ای آن تعریف می شود. درختان به اشکال مختلف (به خصوص اگر هرس شده باشند) ، از جمله اشکال ستونی و کروی وجود دارند. به همین ترتیب ، فرم های درختی از نظر ساختاری از شاخه های کاملاً قائم درختان صنوبر ، بید مجنون، کاج ها و انواع مختلفی را شامل می شود. فرم تک تک اجزای گیاه نیز باید مورد توجه قرار گیرد. به عنوان مثال ، فرم برگ یک نوع درخت می تواند بسیار متفاوت از نوع دیگر درخت باشد. در همین حال ، اندازه نسبی برگ به تعیین بافت گیاه کمک می کند.

از آنجا که این بافت در درجه اول یک امر بصری در طراحی چشم انداز است ، ما معمولاً به اندازه نسبی برگهای گیاه توجه می کنیم تا در مورد بافت درک شده از آن نتیجه بگیریم. بله ، بافت گیاه بسیار نسبی است: و به نحوه درک سطح جسم نسبت به اشیا اطراف آن اشاره دارد. بنابراین ، به عنوان مثال ، بافت گیاه ، به دلیل تفاوت در اندازه برگ ، ممکن است نسبت به گیاه مجاور کم و بیش درشت تلقی شود.

خط در محوطه سازی منظره :

خط به این واقعیت اشاره دارد که حرکت چشمی یا جریان چشم بیننده را می توان با ترتیب گیاهان و مرزهای آنها کنترل کرد. حرکت چشم به طور ناخودآگاه تحت تأثیر قرار گرفتن یا جریان یافتن گروه بندی های گیاهی روی هم قرار می گیرد ، هم در صفحه افقی و هم در سطح عمودی.

این سوال پیش می اید ایا در مورد عناصر اساسی کافی است؟ خوب: بیایید سراغ اصولی برویم که در طراحی منظره حیاط خانه خود اعمال می کنید. زیرا استفاده موثر از این اصول در حیاط خانه شما می تواند ارزش املاک و مستغلات شما را به میزان قابل توجهی بالا ببرد.

با تعریف عناصر اساسی ، زمان آن فرا رسیده است که از آنها استفاده عملی کنیم. در برنامه ریزی طراحی منظر لازم است که با "اصولی" که مستقیماً از عناصر اساسی سرچشمه می گیرند کار کنید. اینکه شما چقدر این اصول را به طور مؤثر پیاده سازی کنید.

از آنجا که این مقدمه در مورد محوطه سازی منظره و فضای بیرونی است به عنوان یک راهنمای عملی در نظر گرفته شده است ، هدف ارائه تعاریف انتزاعی نیست ، بلکه نمونه هایی است که شخصا می توانید بلافاصله در یک طراحی منظره حیاط و یا هر فضای بیرونی پیاده سازی کند.

اصول اساسی محوطه سازی باغ :

سه اصل طراحی باغ در "احساس" کلی چشم انداز اعمال می شود: یعنی تناسب ، انتقال و وحدت گیاهان منظره باید طوری تنظیم شوند که با این اصول مطابقت داشته باشند. تناسب این حس است که اندازه اجزای منفرد (گیاهان منظره) یا گروههای اجزای موجود در یک منظره به طور کلی سازگار است. به عبارت دیگر ، ایده پشت تناسب بسیار شبیه ایده پشت عنصر اساسی ، مقیاس است. اما تفاوت در این است که گرچه "مقیاس" اصطلاحی خنثی است ، "تناسب" بر این فرض استوار است که چیزی یا "متناسب" است یا "خارج از تناسب". یک طراحی باغ که متناسب نیست ، طرحی است که با انتقال ناگهانی یا عدم انتقال مخدوش شود. به عنوان مثال ، یک دیوار سنگی به ارتفاع پنج فوت ممکن است با ظرافت یک خانه بزرگ را به راه بیندازد اما باعث می شود یک خانه کوچک کوچکتر به نظر برسد. محوطه سازی دومی از عدم انتقال رنج می برد: ارتفاع دیوار بیش از حد نزدیک به خانه است. به بیان ساده ، انتقال به تغییر تدریجی اشاره دارد

مطابقت با حس تناسب ، به نوبه خود ، یکی از خصوصیات طراحی منظره یا باغ است که وحدت را به نمایش می گذارد. وحدت یا "هارمونی" زمانی حاصل شده است که بیننده احساس کند که تمام گیاهان منظره در یک طرح باغی مکمل یکدیگر هستند و با در نظر گرفتن یک موضوع کاملاً قوس دار انتخاب شده اند. قرار دادن گیاهان چشم انداز به روشی متفکرانه از نظر شکل آنها یکی از روش های ارتقا احساس یکپارچه است. به عنوان مثال ، درختان کوچک که در کنار یک راهرو یا ورودی قرار دارند باید به همان شکل باشند. تکرار همچنین باعث وحدت می شود. با این حال ، مانند همه چیزهای خوب ، وحدت را می توان بیش از حد تحت فشار قرار داد. مقداری تنوع یا "کنتراست" را نیز به چشم انداز وارد کنید. یک راه استفاده از گیاهان چشم انداز است که از نظر بافت متفاوت هستند. این عنصر ، بافت به اندازه کافی ظریف است که می توان از آن برای تزریق تنوع به یک طرح باغی بدون از بین بردن وحدت استفاده کرد.

اصول سه گانه بعدی برای طراحی چشم انداز خانه ، مانند تناسب ، انتقال و وحدت ، با هم مرتبط هستند: یعنی ریتم ، تعادل و کانونی شدن. همه آنها مربوط به کنترل حرکت چشم بیننده است. ریتم ، به طور کلی ، تکرار طرح دار یک موتیف است. در طراحی منظره منزل شما ، نقش می تواند شامل گیاهان محوطه سازی مورد استفاده باشد ، به عنوان مثال. گیاهان محوطه سازی از یک نوع می توانند در یک ردیف یا پرچین کاشته شوند و به طور موثر نگاه بیننده را به یک جهت و نه جهت دیگر هدایت کنند. در اینجا عنصر اساسی خط است ، زیرا هیچ چیز به آسانی حرکت نمی کند تا خط مستقیم.

هدف از استفاده از چنین موتیفی هدایت حرکت چشم ، ناخودآگاه ، به روشی است که برای قدردانی از طراحی منظر منزل در نظر گرفته شود. به عنوان مثال ، شاید وضعیت زمین شما امکان یک ویستای با شکوه را داشته باشد ، اما طراحی منظره خانه فعلی شما از این مزیت به طور کامل استفاده نمی کند. یا شاید شما یک قطعه مجسمه در حیاط جلوی خود داشته باشید که می خواهید خودنمایی کنید. اما اگر حیاط جلوی خانه شما مملو از وسایل جالب دیگر باشد ، ممکن است برای آن مورد تمرکز کافی "شلوغ" باشد. این مشکلات و سایر مشکلات ریتم از طریق درک تعادل و کانونی شدن قابل حل هستند.

تعادل به سازگاری جاذبه بصری اشاره دارد و برای هر پنج عنصر اساسی اعمال می شود: سازگاری با فرم ، با بافت و غیره. درک تعادل به نوبه خود برای درک کانونی مهم است. کانونی کردن مجبور کردن دیدگاه بیننده به یک نقطه کانونی است. در حالی که می توان از طریق روش های مختلف به آن دست یافت ، کانونی شدیدتر با استفاده از آرایش های متعادل و سازگار با عناصر ایجاد می شود.

 

از بحث قبلی مشخص خواهد شد که اصول طراحی منظره فضای بیرون و خانه به چیزی ساده تر از تنظیم گیاهان محوطه سازی در ترکیباتی که بیانگر یک طرح کاملاً منطقی هستند ، اشاره نمی کند. اگرچه وانمود نمی شود که یک بحث جامع است ، با این وجود مثالهای فوق باید در جهت از بین بردن ترسهای خودتان مبنی بر طراحی منظره خانه ، ولایت منحصر به فرد جادوگران با قدرتهای غیرقابل تحقق باشد. طراحی منظر منزل استان نه جادوگری بلکه برنامه ریزی ، حل مسئله و رویکرد "اصولی" است.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص طراحی مدرن و محوطه سازی کلیک نمایید.

  • پرهام ضیافتی
  • ۰
  • ۰

محوطه سازی ویلا چیست ؟

طراحی منظره  یا محوطه سازی ویلا چیست؟


طراحی و محوطه سازی ویلا مانند یک نقشه و راهنما برای ایجاد یک فضای بیرونی است. مانند یک نقشه ، طراحی منظره با استفاده از ابعاد کوچک ، نمایشی بصری از یک موقعیت مکانی ایجاد می کند. طراحی منظره شامل عناصر طبیعی مانند گل ، درخت و چمن و همچنین عناصر ساخته شده توسط بشر مانند مبلمان چمن ، چشمه ها و سوله ها است. طرح های و محوطه سازی منظره همچنین ممکن است شامل پوشش هایی برای آبیاری و روشنایی باشد.

از طرح های منظره در درجه اول برای برنامه ریزی و چیدمان یک منطقه در فضای باز استفاده می شود خواه یک طرح باغ شخصی برای خانه شما باشد یا یک طرح تجاری برای یک منطقه تجاری یا اجتماعی. هنگام نیاز به نصب یا تعمیر جدید یا هنگام برنامه ریزی یک رویداد در فضای باز ، آنها به عنوان مرجع نیز مفید هستند.

ایجاد یک طرح منظر همچنین می تواند به روند تصمیم گیری برای انتخاب مواد کمک کند. همچنین به مالک املاک و پیمانکار چشم انداز ابزارهای بهتری برای برآورد هزینه می دهد و به شما کمک می کند تا پروژه در محدودیت های بودجه ای به اتمام برسد.

چگونه می توان یک موقعیت مکانی را محوطه سازی کرد


یک طرح کلی ایجاد کنید. یک طرح از محوطه سازی ویلا و یا منظره با یک نمای کلی از منطقه پروژه آغاز می شود. این طرح اصلی شماست که می توانید به آرامی عناصر را به آن اضافه کنید. در مورد منطقه ای که در نمودار به تصویر کشیده می شود تصمیم بگیرید که ممکن است به دلیل طبیعت باز بودن یک منطقه خارج دشوار باشد ، اما طراحی منظره باید فقط منطقه ای را که تحت محوطه سازی قرار دارد نشان دهد. با ترسیم مرزهای منطقه شروع کنید. ممکن است لبه یک باغ ، انتهای حیاط ، حصار یا هر منطقه دیگری باشد که دیگر در طراحی منظره مناسب نیست

ویزگی های قابل استفاده در محوطه سازی ویلا 

ویژگی های موجود را اضافه کنید. هر سنگ ، آبراه ، ساختمان ، تیر ، دامنه و غیره را اضافه کنید که در حین انجام محوطه سازی ویلا قادر به جابجایی نیستند یا نمی شوند. حتماً از نمادها و رنگ های صحیح برای اینها نیز استفاده کنید. در پایان این کمک به تخیل منطقه وقتی کامل شد. همچنین ممکن است بخواهید در طراحی خود به شمال یادداشت کنید تا به شما کمک کند درک کنید چگونه خورشید و سایه ها می توانند چشم انداز را تغییر دهند.

در صورت نیاز پوششی در زمین ایجاد کنید. منطقه را با نوع مناسب یا انواع پوشش زمینی (مانند چمن یا آسفالت) که نصب می شود پر کنید. برای به تصویر کشیدن دقیق تر این مناطق ، از بافت ها استفاده کنید.در محوطه سازی ویلا گیاهان مانند درختچه ها ، درختان و گل ها را به نقشه اضافه کنید و در راهروها و پله ها نقاشی کنید. هر مبلمان چمن ، استخر ، سوله ، آلاچیق ، ساختمان و آبنما را که قصد نصب آن را دارید را در نقشه ایجاد کنید.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص محوطه سازی ویلا لینک مقابل را کلیک نمایید:https://tehrangarden.com/villa-landscaping/

 

  • پرهام ضیافتی
  • ۰
  • ۰

هفت اصل طراحی


اصول طراحی رهنمودهایی هستند که می توانند برای کمک به حرکت دادن کلیات ایده های محوطه سازی باغ به مشخصات خاص استفاده شوند. این رهنودها شامل هفت ویژگی است که اگر مورد توجه دقیق قرار گیرند ، به شما اجازه می دهد هر طرحی یکپارچه ، منسجم و زیبا باشد. این اصول همچنین بر نحوه احساس ، جریان و کارایی طراحی تأثیر می گذارد.

این اصول ترتیب و سلسله مراتب خاصی ندارند. بسته به شرایط هر یک از آنها می تواند حیاتی باشد یا اصلاً اعمال نشود. آنها مضامین کلی هستند و درک آنها آسان است. پس از درک و اعمال ، تأثیر آنها هر طراحی منظر پایدار را بسیار بهبود می بخشد.

سادگی :

عناصری که بهبود یا تأثیری در طراحی ایجاد نکنند را می توان حذف کرد. برای تمیز ، مرتب و بدون سر و صدا بودن محوطه سازی باغ، آنچه مهم است و چه چیزی نیست را در اولویت قرار دهید.یک طراحی ساده و کاملاً مشخص ، طرحی است که حفظ و افزایش کارایی آن آسان تر باشد.

تنوع :

انتخاب ، شکل و اندازه باید به منظور ایجاد علاقه بصری در طراحی و محوطه سازی باغ متنوع باشد. با این حال ، صرفاً برای ایجاد ترکیبات متنوع سادگی را فراموش نکنید.

تعادل :


هر آنچه در یک طرح قرار می گیرد ، وزن بصری خاصی را با خود به همراه خواهد داشت. تعادل مفهوم اطمینان از احساس وزن حتی در طول برنامه است.طرحی با توازن رسمی هر دو طرف را آینه یکدیگر خواهد کرد ، در حالی که توازن غیررسمی به تساوی اما مطابقت ندارد. هر دو می توانند به خوبی کار کنند.

تاکید


تأکید بخشهایی از طرح با استفاده از بافت ، فرم یا رنگ باعث ایجاد علاقه می شود و چشم را از طریق طراحی هدایت می کند ، با این حال ، تأکید زیاد احساس آشفتگی خواهد کرد.مناطق نمونه بهتر است با طراحی خاص و تکراری نباشند. مناطق نمونه و مورد توجه به معنای برجسته بودن است ، اما در چارچوب یک طراحی بزرگتر. گیاهان اصلی می توانند به کاهش یا نرمی ویژگی های معماری کمک کنند.

توالی


توالی به نحوه استفاده از انتقال در عناصر اندازه ، شکل و بافت گیاه اطلاق می شود. تغییرات تدریجی یک عنصر در یک زمان ، توالی روان و جذابی را ارائه می دهد.تغییرات ناگهانی از یک گیاه بلند به یک گیاه کوتاه یا یک گیاه با بافت خوب به یک گیاه خشن به خوبی کار نمی کند.

مقیاس / نسبت


اندازه اجزای موجود در یک منظره مقیاس است و نحوه ارتباط آنها با یکدیگر متناسب است. اندازه چشم انداز شما و موارد موجود در آن همه باید متعادل باشد. دیواری یا درختی که به طور قابل توجهی بزرگتر است و هر چیز دیگری چشم را از بقیه باغ دور می کند.

وحدت


وحدت در محوطه سازی باغ مفهومی است که همه چیز با هم کار می کند. اتصال متقابل در حال بدست آوردن وحدت با استفاده از ارتباطاتی مانند مسیرها ، راهروها ، پله ها و نرده ها برای اتصال فیزیکی مناطق است.تکرار زمانی است که جنبه ای از طراحی یکپارچه باشد زیرا در چندین زمینه اتفاق می افتد. تکرار می تواند مفید باشد اما مراقب باشید که بیش از حد از آن استفاده نکنید. غلبه زمانی است که به نظر می رسد مناطق دیگر برای پشتیبانی از یک نقطه کانونی واحد ، شاید یک درخت بزرگ ، متحد شوند.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص محوطه سازی باغ کلیک نمایید.

  • پرهام ضیافتی
  • ۰
  • ۰

طراحی و ساخت ویلای مدرن چیست؟

اصطلاح "مدرن" به طور معمول به سبک معماری بسیار متمایز از خانه های ساده اشاره دارد که از اوایل دهه 1900 تا 1950 ساخته شده اند. این یک سبک تعریف شده است و تغییر نمی کند.

چه چیزی طراحی ویلا را "مدرن" می کند؟

در طراحی های مدرن ویلا ، مواد قابل توجهی مانند شیشه ، فولاد و بتن روی آجر و چوب رایج تر دیده می شود. روشنایی طبیعی از طریق پنجره های بزرگ (اغلب از کف تا سقف) تشویق می شود. این ترکیب ظاهری تقریباً صنعتی ایجاد می کند که دارای زیر و بم های مینیمالیستی است.

 برای طراحی و ساخت ویلا نکات زیادی وجود دارد که در این مقاله لازم دونستیم به ترتیب و اختصار توضیح دهیم.

مرحله اول اندازه طرح :


اندازه قطعه با طول و عرض آن تعریف شود. در قدم اول لازم است نقشه و طراحی شما متناسب با انداره زمین اصلی شما باشد.تا نسبت طراحی ویلا و باغچه مورد نظر مشخص شود.

                                                                                                                                                                  
مرحله دوم : عقب نشینی ها


از عوامل تاثیر گذار که در طراحی و ساخت ویلا مهم است توجه کردن به عوامل بیرونی و داخلی زمین مورد نظر است که باید از زوایای گوناکون مورد بررسی قرار گیرد بطور مثال عقب نشینی به عنوان فضای باز بین دیوار مرکب و دیوار خانه ای که برای آن برنامه ریزی شده است باید تعریف شود.

 


مرحله سوم : موقعیت و عرض جاده


موقعیت و عرض جاده به تعیین فضای اختصاصی برای ورود ، پارکینگ و خروج ماشین به همراه دروازه ورودی کمک می کند.

مرحله چهارم : جهت شمال

برای ایده گرفتن جهت ساخت و ساز ویلا بسیار مهم است و بهترین جهت شمال می باشد. برای دریافت ایده در مورد چهار جهت اصلی (شرق ، غرب و شمال ، جنوب) است که به طور معکوس به درک شرایط آب و هوایی محلی در طول سال کمک می کند.

 مرحله پنجم : اطلاعات اقلیمی

منظور از شرایط افلیمی شرایط جوی ، اب و هوایی و زمین و خاک و... می باشد که در شرایط مختلف به طراحی مناسب کمک بزرگی می کند.

مرحله ششم : تحقیق و توسعه را برای نمونه  طبق نقشه انجام دهید :


ممکن است کمی تحقیق آنلاین درباره برنامه ریزی و طراحی خانه اگر بتواند دید جدیدی برای بررسی طراحی های مدرن خانه به شما ارائه دهد ، چندان بد نباشد. سایت هایی را که نقشه ها و نقشه های منطقه شما را به نمایش می گذارند بررسی کنید. 

مرحله هفتم : طرح کلی را در شبکه ها تقسیم کنید


مرز طرح را رسم کرده و سپس طرح را به دو نیمه مساوی از هر دو جهت ، عمودی و افقی تقسیم کنید. پس از اتمام ، در هر دو جهت خطوط مشابهی با فاصله 2 فوت یا 600 میلی متر از یکدیگر ترسیم کنید. به این ترتیب شما یک خط شبکه خیالی برای توسعه بیشتر برنامه خانه خود ایجاد کرده اید.


مرحله هشتم :  نمودار حباب درست کنید


هنگامی که نقاشی خود را آماده کردید ، تمام نیاز خود را برای خانه ذکر کنید. شاید از منطقه آزمایشی به عنوان نیاز استفاده کنید. به مثال مراجعه کنید
-هال
-آشپزخانه
-ناهار خوری و غیره
همانطور که در بالا ذکر شد ، از این فضا در نقشه ایجاد شده قبل از طرح برای قرار دادن اتاق ها به حسب استفاده و حس خود استفاده کنید. اگر اتاق / فضاهای خاصی مکمل یکدیگر نیستند ، در ابتدا زیاد نگران نباشید. این اولین پیش نویس شما است و نه طرح نهایی نقشه طبقه ، بنابراین اگر به نظر کامل نمی رسد نگران نباشید. کمی صبر داشته باشید و با گذشت زمان تکامل میابد.

مرحله نهم : طرح اتاق را با یک خط رسم کنید


هنگامی که نمودارهای حبابی به ترتیب مورد نیاز شما بود ، از قلم رنگی استفاده کنید تا خطوط را برای نشان دادن دیوارها ثابت کند (دیوار 9 اینچ). دهانه های درب حدود 3 فوت حداقل و روزنه های پنجره را نشان دهید که می تواند چیزی بین 2 فوت تا بیشتر باشد. 

مرحله دهم : با دو خط / ضخامت دیوارها بکشید :


در مرحله بعدی یک صفحه ردیابی دیگر در بالای نقاشی اصلی قرار دهید و اکنون دیواره ها را به ضخامت 9 اینچ در نظر بگیرید و آن خطوط اولیه را به خطوط دو جداره تبدیل کنید.

   
مرحله یازدهم : درها را بکشید


به روشی مشابه موارد قبلی ، درهای مورد نیاز را باز کنید. در صورت نیاز برای ورود به اتاقها / فضاها ، کرتین را در نقشه طبقه تغییر دهید.

           
مرحله دوازدهم : دهانه های پنجره را بکشید :


پیروی از همان درک مشابه درها ، دهانه های پنجره روی نقاشی را نشان می دهد. به خاطر داشته باشید که تهویه متقابل بسیار مهم است. جهت باد را نیز برای طرح بررسی کنید. از بارندگی ، بارش برف و سایر اطلاعات آب و هوایی در نظر گرفته شده استفاده کنید.

مرحله سیزدهم : از این طرح استفاده کنید و آنها را با استفاده از یک نرم افزار آنلاین ترسیم کنید


هنگامی که این فرآیند را دو یا سه بار با استفاده از یک برگ ردیابی در بالای طرح اولیه طبقه انجام دادید ، زمان تکامل و توسعه همان زمان است بهترین راه استفاده از هرگونه نرم افزار طراحی کامپیوتری است که به طور گسترده در دسترس است. 

مرحله چهاردهم : مبلمان را درون اتاق قرار دهید تا ایده واقعی تری درباره فضای داخلی بدست آورید


هنگامی که طرح دستی را به هر یک از نرم افزارهای آنلاین طراحی و طراحی منزل در بالا منتقل کردید ، وقت آن است که به خوبی از کتابخانه مبلمان آنها استفاده کنید. کاملاً معمول است که شما به مجموعه گسترده ای از بلوک های مبلمان در مقیاس و اندازه مناسب برخورد خواهید کرد ، که یک بار روی طرح پلان قرار می گیرد ، ایده واقع گرایانه تری در مورد نقشه طبقه ارائه می دهد. ممکن است اتفاق بیفتد که مبلمان خاصی به نظر می رسد فضای زیادی را مصرف می کنند یا برای یک اتاق بزرگ خیلی کم هستند. این روند به زمان نیاز دارد ، بنابراین هر روز حدود 1 ساعت یا 2 ساعت به خودتان فرصت دهید قبل از این که شاهد یک محصول بارورتر و یک نقشه واقع بینانه باشید. ترسیم یک نقشه خوب خانه به زمان نیاز دارد.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص طراحی و ساخت ویلا مدرن کلیک نمایید .


 

  • پرهام ضیافتی
  • ۰
  • ۰

محوطه سازی باغ :

برای اینکه بفهمیم چگونه یک باغ را محوطه سازی کنیم ، باید معنای واقعی آن را بفهمیم. "طراحی منظره فقط نسخه بیرونی طراحی داخلی است - البته با مواد کاملاً متفاوت." "مقدار واقعی محوطه سازی به خودی خود به هر تغییری که در فضای بیرون خود ایجاد می کنید اشاره دارد - از ایجاد تخت های گیاه جدید تا ساخت دیوار یا تراس."

محوطه سازی دو جانبه :

‘محوطه سازی سخت و محوطه سازی نرم (گیاهان) هر دو باید با دقت طراحی شوند تا کاربردی و زیبا باشند و با در نظر گرفتن بودجه ، موقعیت مکانی و از همه استفاده می شود. سپس طراحان با پیمانکاران طراحی فضای سبز کار می کنند تا این ایده ها را به واقعیت تبدیل کنند. موارد زیادی وجود دارد که در فرآیند محوطه سازی باغ انجام می شود و مردم نمی بینند - انتخاب مواد مناسب ، طراحی محوطه ، نور مناسب و غیره همه مهارت است که به یک باغ زیبا اضافه می شود. "
"اکثر طراحان خوب می توانند هر دو کار را انجام دهند - شما نه تنها در مورد گیاهان بلکه در مورد مواد ، شیوه های ساخت و ساز ، هزینه ها ، زنجیره های تأمین به مقدار باورنکردنی دانش احتیاج دارید و این دانش است که به یک طراح کمک می کند تا به مشتری کمک کند از باغ خود بیشترین بهره را ببرد. "
طرف دیگر طراحی باغ ،کاشت گیاهان است. گرچه ممکن است کار ساده و راحتی به نطر برسد، اما در واقع اینطور نیست اگر ندانید چه کاری انجام  دهید ، می تواند هزینه زیادی و در کنار ان خسارت های جبران ناپذیری برای شما داشته باشد. "گیاهان مختلف در شرایط مختلف از یک باغ به باغ دیگر رشد می کنند." سلامت خاک برای این امر نیز بسیار مهم است و درک این موضوع به تنهایی باعث می شود طراح باغ در هنگام برنامه ریزی فضای بیرونی خود چنین کمکی کند. نحوه فضاسازی گیاهان ، رشد خوب در کنار هم ، سازگاری با سبک زندگی (به عنوان مثال کاشت کم نگهداری) - اینها همه عواملی است که یک طراح نیز درباره آنها باید فکر کند. "

باغ من به چه مواد محوطه سازی احتیاج دارد؟

مواد و سازه های خود را با دقت انتخاب کنید و مقدار و شرایط را هنگام تحویل بررسی کنید.

مواد معمول محوطه سازی باغ عبارتند از:
آجر
تخته و الوار
سنگفرش و بلوک گذاری
مصالح و ماسه (بررسی کنید که آیا مواد شیمیایی موجود برای استفاده در باغبانی مناسب است)
بتن ، ملات و رندر
پارچه و محوطه سازی ضد رطوبت
رنگهای خارجی و اتمام

 

هر پروژه ساختمانی شامل یک درجه نسبتاً نابسامان است ، بنابراین برای هموار کردن مسیر برنامه ریزی دقیق داشته باشید.

چگونه مرزی بین خود و همسایگان ایجاد کنیم ؟

در هنگام نصب نرده ها و دیوارها ، همسایگان را در هر مرحله مطلع کرده و مرزها را دوباره بررسی کنید. در مواردی که خطوط تقسیم مشترک است ، باید کتباً اجازه آنها را بگیرید.

 

چگونه می توانم یک باغ را در مسیر منظره کنم؟

اگر خودتان درگیر این شغل هستید و در حیطه محوطه سازی فعالیت دارید ، کتابها ، راهنماهای آنلاین یا حتی دوره های کوتاه ساخت برای کمک به شما وجود دارد. تهیه بیشتر مصالح ساختمانی (ذکر شده در بالا) از مراکز باغ و بازرگانان سازنده آسان است. 

 در محوطه سازی باغ همچنین به کرایه ماشین آلات توجه کنید - برای تهیه زمین ممکن است به یک مخلوط کن سیمان یا حتی یک حفار نیاز داشته باشید. مواد خارج از گیره مانند آجر ، بلوک ، اسلب ، الوار یک خطی هستند و بنابراین هنگام ساخت در امتداد خطوط مستقیم ساده تر و مقرون به صرفه هستند. اگر طرح شما منحنی است ، از مواد انعطاف پذیرتر مانند سنگ ریزه ، بتن ریخته شده یا تکنیک های سنگ خشک استفاده کنید.

آیا به مجوزهای برنامه ریزی نیاز دارم؟


محدودیت های برنامه ریزی از منطقه ای به حوزه دیگر بسیار متفاوت است. اگر می خواهید بیش از 1 متر در جاده و 2 متر در جاهای دیگر دیوار بسازید ، یا سنگفرش های نفوذناپذیری را در یک باغ جلویی قرار دهید باید مجوزهای لازم را داشته باشید. برای ساختمانهای ذکر شده و در مناطق حفاظت ، ممکن است برای حذف و نصب محوطه سازی سخت نیاز به مجوز داشته باشید. برای هر کس دیگری ، ساختمانهای فرعی با ارتفاع حداکثر 2.5 متر در کنار خانه مجاز است و ساختمانهای 4 متری و بلندتر باید 2 متر با خانه فاصله داشته باشند. عرشه و ساختمانهای فرعی نباید بیش از 50 درصد باغ را اشغال کنند.

 

محوطه سازی باغ من چه مدت طول می کشد؟

این به نوع پروژه بستگی دارد. اگر بودجه دارید و از افراد متخصص استفاده می کنید ، آنها به شما یک جدول زمانی و برنامه کاری دقیق را در نقل قول خود ارائه می دهند. کار در مرحله می تواند به گردش پول کمک کند. در صورت امکان در ماه های زمستان ، ابتدا باید فضای سبز را به پایان برسانید تا باغ برای کاشت در بهار آماده شود. دیوار یا پاسیوی زیر 3 درجه را نسازید زیرا یخ زدگی می تواند بتن و ملات جدید را ضعیف کند.

کدام گیاهان را برای محوطه سازی باغ انتخاب کنم؟


یکی از ساده ترین راه های تغییر شکل فضای بیرونی شما ، چه یک باغ شهری یا یک باغ روستایی ، سرمایه گذاری در یک طرح مبتنی بر گیاهان شماست. انتخاب خوبی از گل ، درخت و بوته باعث ایجاد علاقه در تمام طول سال می شود. مدتی را صرف شناختن خاک و جنبه خود از نظر آفتاب ، سایه و قرار گرفتن در معرض آن کنید.

برای ساختار ، در پوشش های بزرگتر و درختان سرمایه گذاری کنید. برای رنگ ، هزینه گیاهان و جستجو کنید. تحقیقات بیشتر در مورد کتاب ها ، مراکز باغ و آنلاین ، بسیاری از پیشنهادات کاشت را نشان می دهد. گلها و گیاهان گلدان گزینه ای عالی برای افزودن رنگ آسان است و به معنای متحرک بودن این است که می توانید در هنگام ایجاد روحیه ، طرح خود را تغییر دهید. حتماً آنها را به طور منظم با زهکشی زیاد و آب بکارید.

'باغبانی واقعی به همان اندازه که کاشت می کند مربوط به استخوان بندی درست یک باغ است.' در واقع ، چند طرح بیرونی بدون نوعی از محوطه سازی سخت کامل است. مواد مورد استفاده - از سنگفرش و سنگدانه ها گرفته تا تزئینات و لبه های تزئینی - به بافت ، ویژگی و ساختار افزوده و چشم را از منظره هدایت می کند.

بهترین زمان برای کاشت گیاهان :

 بهترین زمان برای طراحی مجدد فضای شما در زمستان است که گیاهان در آن خاموش هستند ، اما میتوانید با نگاهی به آن در تابستان به شما این فرصت را دهد تا درک کنید چگونه از فضا استفاده می کنید. یا اگر فقط می خواهید سطوح جدیدی اضافه کنید ، اکنون می توانید این کار را انجام دهید و در تابستان امسال از مزایای آن بهره مند شوید.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص محوطه سازی باغ لینک زیرا کلیک نمایید.

https://tehrangarden.com/%d9%85%d8%ad%d9%88%d8%b7%d9%87-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%ba/

  • پرهام ضیافتی
  • ۰
  • ۰

ایده های محوطه سازی باغ - نحوه برنامه ریزی و ایجاد یک باغ عالی 


در این مقاله قصد داریم ایده های الهام بخش برای طراحی باغ ایجاد مسیرهای مختلف مواد ، دیوارها ، و سازه های برآمده برای تبدیل فضاهای بیرون را در اختیار داشته باشید.

طراحی باغ و یک چشم انداز زیبا بسیار هیجان انگیز است. آیا دوست دارید جایی برای نشستن ، استراحت ، سرگرمی یا جایی برای بازی بچه ها داشته باشید؟ فقط کافیه حوصله و وقت کافی برای طرحی از باغ را داشته باشید که رنگارنگ تر ، متنوع تر یا مناسب برای نگهداری باشد. محوطه سازی باغ روش ایده آل برای ساخت یک فضای جذاب برای پرورش گیاهانی است که به شما محیط زیبایی می بخشد و یک چیدمان عملی طراحی می کند که به شما امکان می دهد از باغ خود به همان شکلی که می خواهید استفاده کنید.

چگونه طراحی باغ خود را شروع کنم؟

ایده های محوطه سازی و طراحی باغ با تحقیق خوب شروع می شود. با مراجعه به مراکز باغ ، باغ های عمومی ، نمایشگاه های باغی سالانه ، حتی خانه های افراد دیگر الهام بگیرید تا از آنچه به نظر شما زیبا میرسد ، احساس کنید. اندازه باغ خود را در نظر بگیرید و به آنچه باغچه شما باید برای شما لازم دارد فکر کنید. 

برای شروع یک نقطه الهام بخش ، همه ایده های باغ را در نظر بگیرید :

عناصری که باید در هنگام برنامه ریزی ایده های طراحی باغ در نظر بگیرید
دیوارها و مرزها
پرچین و نرده ها
مسیرها و پاسیوها
چمنزارها
ویژگی های آب
مناطق پهنه بندی (ناهار خوری ، بازی ، سایه زنی)
کاشت: درختان ، بوته ها ، گلدان ها
روشنایی خارج از ساختمان ها

بعد نقشه خود را در نظر بگیرید. به اندازه و شکل نگاه کنید و جهت منظره ها و همچنین موقعیت مکانی را در نظر بگیرید ، سبک خانه شما به صورت قاب و محوطه اطراف است. دستیابی به تعادل جنبه ای قوی در طراحی خوب باغ است. به همه مناطق به همان اندازه توجه کنید و به یاد داشته باشید که گیاهان و درختچه ها در طول فصول اندازه و شکل خود را تغییر می دهند.

آیا شما باغ های رسمی یا غیر رسمی را ترجیح می دهید؟ باغ های رسمی دارای مرتب و هندسی با خطوط مستقیم و پرچین های قطع شده هستند ، در حالی که باغ های غیررسمی از منحنی های آلی تشکیل شده اند و کاشت بسیار آرام تر است.

 

ایده های محوطه سازی  و طراحی باغ


1. یک باغ شیب دار را با پله های چمن نرم طراحی کنید

اگر باغ شما در سطوح مختلف است ، اما به دلیل شرایط و زمین سخت و محکم شما وسیله شما خراب می شود ،بجای استفاده از پله های سنگی ، از آجهای چمن استفاده کرده و آنها را در چمن موجود قرار داده است تا پاسیوی پایین را به تراس کوچک آفتاب در بالا متصل کند. ایجاد یک رویکرد نرم تر به جریان ، یکپارچه از یک فضا به فضای دیگر

2. هموار کردن راه ها :

روند ایجاد مناطق باغی بسیار محبوب است ، به این معنی که نیاز به داشتن مسیر باغ بسیار زیاد است. پیوندی که مناطق مختلف را متحد می کند نه تنها بسیار کاربردی است ، بلکه همانطور که این مثال نشان می دهد می تواند از نظر بصری نیز جذاب باشد. بدون مسیر ، به زودی متوجه می شوید که یک کانال ناخوشایند به داخل چمن می زنید - که تمام تلاش شما را با زیبایی کلی باغ از بین می برد.

3. حفظ حریم خصوصی :

از نظر فضا ، صاحب این باغ می خواست یک تراس عقب داشته باشد تا چراغ شب را روشن کند و مکان مناسب برای سرگرمی را فراهم کند. حفاظت از لورل که در کنار آن کاشته شده است به یک فضای تراس جدید احساس حریم خصوصی فوری می دهد. دیوار باغ عقب تحمیل شده با رنگ سبز طبیعی رنگ آمیخته شد تا با سبزیجات طبیعت ترکیب شود

 

4. سطوح اختصاصی منظره سخت :

برای ایجاد ویژگی های یک باغ شیب دار از محوطه سازی سخت استفاده کنید و به شیب امکان ایجاد سطوح اختصاصی و مشخص برای مناطق مختلف را بدهید. به مناطق اجازه دهید اهداف بسیار متفاوتی داشته باشند - از یک منطقه غذاخوری گرفته تا یک منطقه آرام 

5. به یک طرح ساده پایبند باشید :

'جزئیات ساده و ظریف اغلب کلید یک فضای موفق است. "مردم اغلب با قرار دادن ایده ها و الگوهای بیش از حد در یک فضای کوچک ، طراحی را بیش از حد پیچیده می کنند و آن را شلوغ و آشفته نشان می دهند."

6.تغییر شکل دهید :

با خلاص شدن از طرح های متقارن ،فضای بیشتری ایجاد کنید. وقتی صحبت از محوطه سازی باغ می شود ، فکر کردن در خطوط مستقیم آسان است ، به خصوص وقتی که صحبت از کفپوش می شود. افزودن خطوط منحنی و بخشهای دراز می تواند به نرم شدن انتقال از محوطه سازی سخت به کاشت یا چمن کمک کند. در مورد تغییر شکل چمن فکر کنید تا بتوانید یک دکوراسیون به شکل گسترده ای ایجاد کنید تا منظره ای شکل جالب به خود بگیرد.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص طراحی باغ لینک زیرا کلیک نمایید

https://tehrangarden.com/garden-design/

 

  • پرهام ضیافتی
  • ۰
  • ۰

چگونه ویلا را برای استفاده شخصی طراحی کنم و مراحل اولیه طراحی ویلا چیست؟

 

مراحل ابتدایی برای طراحی ویلا چیست ؟بیایید با مراحل اولیه طراحی ویلا آشنا شویم:

اول: مکان مناسب را که می خواهید در آن زندگی کنید پیدا کنید:

و سپس فضا و مکان مناسبی را برای طراحی و ساخت ویلا مورد نظر خود انتخاب کنید و این مرحله یکی از مهمترین مراحل در نظر گرفته می شود.

 

در انتخاب زمین به چند نکته مهم توجه کنید :

- هنگام انتخاب زمین ، باید آن را با توجه به بودجه خود انتخاب کنید.

- سرزنده ترین و فعال ترین مناطق را تعیین کنید و از مکانهای قدیمی و منزوی دور شوید.

- هنگام انتخاب یک قطعه زمین ، پس از آن موقعیت زمین در خیابان اصلی و عرض خیابان حداقل 16 متر برای شما به عنوان صاحب ویلا ترجیح داده می شود.

از زمین هایی که در دامنه ها هستند و یا حاوی آب زیرزمینی هستند ، خودداری کنید.

- مکانی را در نزدیکی خدمات عمومی مانند مساجد ، بیمارستان ها و مدارس انتخاب کنید.

- هنگام انتخاب قطعه زمین با یک متخصص و مشاور مشورت کنید زیرا زمین باید به صورت تراز مانند یک چهارم یا مستطیل باشد.

- پس از اتمام مراحل انتخاب ، می توان از دفاتر املاک و مستغلات در مورد آنچه انتخاب شده است مشاوره کرد.

 

دوم: تاییدیه زمین از نظر موقعیت مکانی :

پس از خرید ، مالک باید مرزها ، خیابان ها ، فضاهای خود و همه موارد خاص زمین و پروانه های ساختاری را تأیید کند.

سوم: مراجعه به دفاتر دفاتر مهندسی املاک و مستغلات:

به منظور انجام مراحل طراحی و برنامه های مهندسی و تعیین تمام موارد مربوط به ساخت مشخصات فنی و تعیین مراحل لازم می باشد

 

نقش مهندس برنامه ریزی با مراحل زیر شروع می شود:

تقسیم قطعه زمین به بخشهای خارجی و داخلی و این بخشها با توجه به نیازهای پروژه مورد نیاز مهندس تعیین می شوند.

 

- بخش خارج ویلا در طراحی و ساخت ویلا :

مهندس با قرار دادن قسمتی از زمین برای ساخت استخر شنا زمین را به قسمت های مختلفی تقسیم می کند ، و هر انچه مانند اتاق برای تعویض لباس ، ساخت سرویس بهداشتی ، و مکانی برای استراحت و رفاه حال کودکان لازم است باید طراحی شود.

قسمت داخلی در طراحی و ساخت ویلا :

قسمت داخلی طراحی و ساخت ویلا باید از نمای آن شروع شود ، جایی که با جهت باد تعیین می شود ، و همچنین تعریف اتاقهای ویلا از داخل و آشپزخانه با جهت باد

هنگام طراحی ، ساختمان اصلی ویلا باید بر اساس اصل طراحی آنالوگ طراحی شود ، جایی که تکیه بر یک محور اصلی قرار گیرد که ویلا را به بخشهای مساوی تقسیم می کند.

- تعداد اتاق های ویلا و طبقه هایی که در آنها واقع شده است با توجه به شخصی که ویلا را در اختیار دارد و تعداد افرادی که با آنها زندگی می کنند تعیین می شود ، جایی که هنگام تعیین موقعیت اتاق در طرح ، هر یک از افراد و نیازهای او باید در اتاق خودش در نظر گرفته شود ، و در صورت وجود اتاقهای خاص برای خدمتکاران ، و سوئیت برای مهمانان ترجیح داده می شود. در بخش جداگانه ای از ویلا واقع شده است تا حریم خصوصی بیشتری به شما بدهد.

بهتر است در هنگام طراحی ویلا خود به آینده فکر کنید و بعداً مکان هایی برای اتاق کودکان طراحی کنید.

چهارم: پس از طراحی ویلا در نقشه های اجرایی مهندسی توسط دفاتر مهندسی ، باید مجوزهای لازم را پیگیری نمود  بطور مثال : مجوزهای 

لازم ویژه ساخت و ساز و تعیین الزامات رسمی برای اجرای ویلا در زمین.

 

پنجم: قرارداد با یک پیمانکاری:

در جاهایی که آنها طراحی های مهندسی را که روی زمین برنامه ریزی شده بود ، اجرا می کنند بهتر است طرح ها را به بیش از یک شرکت پیمانکار تحویل دهیم و کمترین و مناسب ترین قیمت را انتخاب کنیم.

 

ششم: آخرین مرحله فرآیند اجرایی در طراحی و ساخت ویلا سطح زمین توسط پیمانکاران است.

 

طراحی های داخلی ویلا شامل چندین مورد ثابت است:

1- اتاق خواب اصلی:

برای خصوصی بودن باید در طبقه آخر ویلا واقع شود.

2- اتاق خواب مهمان:

باید در طبقه پایین ویلا واقع شود و باید به هر چیز مربوط به مهمان مجهز باشد و سرویس بهداشتی در اختیار آنها قرار دهد تا اتاق خاص تر شود.

3- اتاقهای پذیرایی:

باید طراحی ساده ای داشته باشد و آینه داشته باشد زیرا فضای بیشتری به مکان می دهد ، خصوصاً اگر ویلا کوچک باشد.

4- اتاق ناهارخوری:

اگر اتاق غذاخوری کنار آشپزخانه باشد بهتر است.

5- حمام ویلا:

طرح های زیادی وجود دارد که بسته به متراژ ویلا باید به بهترین و مناسب ترین انتخاب شوند.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص طراحی و ساخت ویلا لینک زیرا کلیک نمایید:

https://tehrangarden.com/طراحی-و-ساخت-ویلای-مدرن/

 

  • پرهام ضیافتی