محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

پیوندهای روزانه

۱۳ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

نشستن در فضای سبز در دل طبیعت یا در محوطه ویلا چیزی است که همه ما از آن لذت می بریم و دیدن این منظره بکر از مکانی راحت مانند آلاچیق لذت بیشتری خواهد داشت.آلاچیق فضایی سرپوشیده و نیمه باز است که در باغ ها، روف گاردن ها، محوطه سازی ویلا در شمال، باغ ها، پارک ها یا ویلاها برای مهمانی ها و مهمانی ها و باربیکیو با پخت و پز روی ذغال داغ و یا چوب برقی استفاده می شود. پیشنهاد می کنیم برای خرید از عکس آلاچیق و همچنین باربیکیو های متنوع در سبک ها و طرح های زیبا از گوگل استفاده کنید.

آلاچیق 


به سازه ای از فلز یا چوب که به عنوان سوله استفاده می شود آلاچیق می گویند. آلاچیق ها با محیط باز و سقف های گنبدی در محوطه سازی ویلا مکانی را برای استراحت، نشستن و گذراندن وقت با خانواده و دوستان در گوشه ای از فضای سبز پارک ها، ساحل و جنگل ها هستند. انتخاب متریال آلاچیق تا حد زیادی به سلیقه و نسبت قیمت آلاچیق به بودجه شما بستگی دارد که به موارد زیر تقسیم می شود:

انواع آلاچیق از نظر مصالح


آلاچیق چوبی: این آلاچیق یکی از پرکاربردترین انواع آلاچیق است زیرا ظاهری سنتی و بدیع دارد و وجود چوب فضا را خاص می کند. چوبی که برای ساخت آلاچیق می توان استفاده کرد سرو و کاج است اما چوب ترمو به دلیل استحکام بالایی که دارد امروزه بیشتر برای ساخت آلاچیق چوبی استفاده می شود.
در ساحل و در مناطق مرطوب، چوب آلاچیق با یک لایه پلاستیکی بی رنگ پوشانده می شود تا آلاچیق را از رطوبت و پوسیدگی محافظت کند. از معایب آلاچیق های چوبی می توان به حمله حشرات موزی مانند موریانه یا آتش سوزی اشاره کرد که باید با پوشش مخصوص محافظت و تقویت از آن جلوگیری کرد. در مناطق خشک از چوب اشباع برای ساخت آلاچیق استفاده می شود.

آلاچیق فلزی در حیاط سازی ویلا در شمال: آلاچیق فلزی اگرچه بسیار بادوام است اما نسبت به آلاچیق چوبی سبکتر و انعطاف پذیرتر است. استفاده از آلاچیق های فلزی به ویژه آلاچیق های فولادی بیشتر در فضای سبز شهری رواج دارد. سقف آلاچیق فلزی از مصالحی مانند ورق های سرامیکی گالوانیزه، پرچین و ... می باشد که در تمامی شرایط آب و هوایی قابل استفاده می باشد.
 با وجود این مزایا، قیمت آلاچیق فلزی نسبت به چوبی مناسب تر است و از نظر زیبایی در رقابت تنگاتنگ با آلاچیق های چوبی قرار دارد. یکی دیگر از ویژگی های آلاچیق فلزی قابلیت بازیافت آن است. از انواع دیگر آلاچیق ها می توان به پی وی سی، سنگی، حصیری، چادری و بتنی اشاره کرد.

انواع آلاچیق از نظر سبک


1. آلاچیق سنتی
2. غرفه مدرن
3. پرگولا
4. آلاچیق قابل حمل

مکان هایی که از آلاچیق ها استفاده می شود


باغ های عمومی و مناطق تفریحی
مناطق ساحلی
روف گاردن
حیاط
ویلاهای خصوصی
باغ تالارهای عروسی و جشن ها
رستوران ها و کافه های سنتی


باربیکیو چیست؟

تعریف باربیکیو به طور گسترده ای مورد سوء استفاده قرار می گیرد، زیرا در اصل یک روش پخت و پز بود که در آن غذاهای مختلفی مانند گوشت روی اجاق گاز در فضای باز طبخ می شد. اما امروزه از سازه های بیرونی مانند باغ، ویلا، بالکن و حیاط برای پخت و پز استفاده می شود. احتمالاً به دلیل تفاوت ظاهری در نوع سوخت مصرفی، عکس های زیادی از باربیکیو در گوگل دیده اید.

انواع باربیکیو از نظر سوخت


باربیکیو ذغالی در حیاط سازی ویلا در شمال: در مکان هایی که تولید گاز مشکل دارد می توان از مدل باربیکیو ذغالی استفاده کرد. باربیکیوهای زغالی اغلب از فلز ساخته می شوند و به راحتی با آب و مواد شوینده تمیز می شوند. غذای این نوع کباب به آرامی پخته می شود و بسیار خوش طعم و دودی است اما روشن شدن آن زمان زیادی می برد و زغال نیز دود ایجاد می کند.
باربیکیو گازی: این نوع باربیکیو در بطری های قابل حمل هم با گاز طبیعی و هم از پروپان پر می شود. کار با این کباب پزها بسیار آسان است زیرا خیلی سریع روشن و خاموش می شوند و زود خنک می شوند و همچنین تمیز کردن آنها بسیار راحت است.
دمای کباب پز گازی قابل تنظیم بوده و در سایزها و اندازه های مختلف در بازار موجود است، سوخت گاز کباب پز نیز موجود است. اما از معایب آن می توان به نداشتن طعم اضافی و خاصی که کوره های ذغال به غذا می دهد اشاره کرد. البته این مشکل با زغال مخصوص حل می شود که داخل باربیکیو قرار می گیرد تا طعم زغالی به کباب بدهد.

اندازه باربیکیو
کباب معمولی
کباب عالی
باربیکیو قابل حمل
نتایجی که اظهار شده
امروزه با وجود زندگی ماشینی و زندگی در آپارتمان هایی که از طبیعت دور هستیم، هدف ما تبدیل خانه به مکانی خارج از فضای زندگی است. داشتن آلاچیق زیبا و تهیه غذاهای لذیذ با باربیکیو در فضای باز می تواند خستگی را از بین ببرد و به آرامش ما کمک کند. در بالا در مورد آلاچیق و باربیکیو، انواع و کاربردهای آن صحبت کردیم تا بتوانید برای خرید مطالعه و تحقیق کنید.

https://www.divephotoguide.com/user/luxsaze

https://forum.codeigniter.com/member.php?action=profile&uid=63245

https://kuwestions.248am.com/user/luxsaze

https://www.ulule.com/luxsaze/#/projects/followed

https://www.wattpad.com/user/luxsaze

http://www.dailykos.com/user/luxsaze

https://weheartit.com/luxsaze

https://www.opendesktop.org/u/luxsaze/

https://cs.astronomy.com/members/luxsaze/default.aspx

https://cyprus.com/author/luxsaze/

  • پرهام ضیافتی
  • ۰
  • ۰

طراحی و ساخت ویلا دماوند ارزان دارای اصولی است که باید رعایت شود. طراحی مدرن ویلا طرفداران زیادی دارد و مردم دوست دارند از بهترین دکوراسیون داخلی و خارجی استفاده کنند. طراحی ویلاهای شمال سالهاست که شدت گرفته و این ویلاها نیز به سبک کلاسیک، مدرن و ترکیبی ساخته می شوند.

طراحی ویلا یکی از موضوعات داغ محافل و مجالس مختلف است. با پیشرفت تکنولوژی و تغییر در ساختار شهری و تغییر سلیقه افراد زیادی به خرید ویلا علاقه مند می شوند. طراحی ویلا در سبک های مختلف می باشد و بسته به سلیقه و نظر مشتری می توانید یکی از سبک های کلاسیک، مدرن یا ترکیبی را انتخاب کنید. در برخی از نقاط کشور از جمله شمال، طراحی کلبه رونق زیادی دارد و افراد زیادی به فکر سرمایه گذاری در این زمینه هستند.شایان ذکر است که طراحی ویلای مدرن دارای اصولی است که باید رعایت کنید. مهندسان و معماران متخصص در طراحی ویلا ابتدا نظر و طراحی کارفرما را در نظر می گیرند و سپس اقدام به طراحی و ساخت ویلا دماوند ارزان می کنند.


معمولا در طراحی ویلا در شمال به مواردی توجه می شود. از جمله نوع معماری محیط خارجی یا سازه اصلی، نوع دکوراسیون داخلی، تقسیم بندی اتاق ها و پذیرایی و سرویس بهداشتی، توجه به بودجه مورد نظر و نیاز مشتری، توجه به اصول مهندسی و موقعیت ساختمان و زمین. و بسیاری از عوامل دیگرقابل ذکر است که امروزه به این موضوع توجه ویژه ای دارند تا حتی الامکان سعی شود فضای ساختمان با عوامل مختلفی مانند ستون ها یا دیوارهای اضافی پر نشود و از فضای موجود استفاده بهینه شود.

به همین دلیل بسیاری از ویلاهای مدرن هیچ اثری از ستون های بزرگ ندارند. معمولا برای ساخت و طراحی ویلا به مواردی مانند موقعیت ساختمان، ارتفاع و جهت گیری اصلی سازه، تغییرات فصلی و نور مناسب و نحوه تقسیم بندی فضاهای مختلف ویلا توجه می کنند.

آشپزخانه ویلا معمولا به گونه ای طراحی می شود که نور کافی وجود داشته باشد و نور مستقیم به آن بتابد. یکی از ویژگی های اصلی ویلاهای مدرن استفاده از پنجره های بزرگ در طبقه دوم (دوبلکس) برای داشتن دید خوبی از زندگی اصلی ویلا می باشد.

 در قسمت بعدی در مورد سبک های مختلف طراحی و ساخت ویلا دماوند ارزان کلبه صحبت خواهیم کرد و ویژگی ها و نکات لازم را در این زمینه به شما خواهیم گفت.

سبک های مختلف در طراحی ویلا


سبک های مختلف طراحی ویلا به شرح زیر است:

    سبک مدرن
    سبک کلاسیک
    سبک ترکیبی
    سبک روستیک

سبک مدرن 


در طراحی و ساخت ویلا دماوند ارزان سبک های مختلفی وجود دارد که هرکسی با توجه به سلیقه و موقعیت خود می تواند طرح مورد نظر را سفارش دهد. سبک مدرن طرفداران زیادی دارد و مورد توجه بسیاری از افراد نیز می باشد.در این سبک طرح های ترکیبی مختلفی را مشاهده خواهید کرد و با طرح های قدیمی تفاوت زیادی دارد. در سبک مدرن استفاده از مواد مختلف مانند فولاد، بتن و شیشه رایج است.استفاده از اشکال مختلف مانند طراحی مستطیل یا مربع برای فضای داخلی و یکپارچگی فضای کلی ویلا از ویژگی های اصلی این سبک است. جالب است بدانید در سبک مدرن استفاده از خطوط و انطباق آن با عوامل محیطی مانند نور خورشید با توجه به ارتفاع و شیب و استفاده از هایگلاس بسیار رایج است.

سبک کلاسیک


سبک کلاسیک نشان دهنده شکوه یک ویلا است و سبک کلاسیک بر خلاف سبک مدرن از سنگ زیادی استفاده می کند.وجود ستون ها و سنگ های بزرگ، طاق ها و طاق های متنوع در جلوی درب ویلا، سه ضلعی و برخی عناصر دیگر از ویژگی های اصلی یک ویلای کلاسیک است. در این سبک رنگ ها به خوبی با هم ترکیب می شوند و نظم خوبی در چیدمان و نوع ساخت سازه وجود دارد. در این سبک از رنگ های پایه مانند سیاه، سفید یا خاکستری، برنزی و طلایی بیشتر برای بیان استحکام، امنیت و رسمی بودن محیط استفاده می شود. استفاده از اشکال ساده در سبک های سنتی نیز وجود دارد.

سبک ترکیبی 


 سبک ترکیبی به گونه ای است که ترکیبی از سبک کلاسیک و مدرن است و شکل هندسی خاصی ندارد. در این سبک به جزئیات و نکات فنی مربوط به ساختمان توجه زیادی می شود. سبک روستیک نیز یکی از سبک های مدرنی است که در این سبک از سنگ و چوب بیشتر استفاده می شود. ایجاد فضایی متفاوت در ساختمان و استفاده از تزیینات چوبی مانند صندلی چوبی، سقف چوبی و برخی عناصر دیگر از جمله ویژگی های سبک روستیک است.

نکات برجسته در طراحی ویلا


از نکات اصلی طراحی و ساخت ویلا دماوند ارزان می توان به موارد زیر اشاره کرد:
    از یک تیم معماری مجرب استفاده و مشورت کنید
    گزارش بودجه و مصارف جاری و اخذ مجوزهای مختلف از شهرداری و مجامع مربوط
    در ساخت ویلا باید به عوامل محیطی، تراکم جمعیت، شرایط اقلیمی ، نوع طراحی و سبک، تقارن فضاهای مختلف ویلا با یکدیگر و بسیاری عوامل دیگر توجه شود.
    استفاده از رنگ های مختلف متناسب با فضای خانه و نورپردازی اصلی یکی از مهم ترین نکاتی است که باید به این موضوع توجه کرد.
    داشتن قسمت مجزا به عنوان انبار و فضای خالی بسیار مهم است و باید در قسمت خاصی از زندگی یک قسمت مجزا در نظر بگیرید (با صلاحدید تیم مهندسی)
    لازم به ذکر است که در ویلاهای مدرن آشپزخانه اپن بسیار دیدنی و مهمی دارد و باید با کابینت و فضای داخلی و دکوراسیون محیط سازگاری لازم را داشته باشد.
    هنگام ساخت ویلا باید به روحیه و سلیقه اعضای خانواده توجه کرد و ویلا را مطابق میل آنها طراحی کرد.
    استفاده از مصالح مرغوب باعث افزایش طول عمر ساختمان می شود و نیازی به صرف هزینه اضافی در طول زمان نیست.
    در نهایت، ویلا و ساخت آن باید با اصول و دقت بالا انجام شود، توصیه می شود از مصالح تجدید پذیر و سازگار با محیط زیست استفاده شود.

  • پرهام ضیافتی
  • ۰
  • ۰

برای طراحی و تحقق فضایی زیبا به اطلاعاتی در مورد محوطه ای که برای طراحی و ایجاد فضای سبز در نظر گرفته شده است نیاز داریم.در مرحله اول استفاده از فضا برای طراحی بسیار مهم است، به عنوان مثال: طراحی ویلا، باغ، حیاط اختصاصی با باغ ویلا، باغ رستوران و ... در انتخاب نوع طراحی متفاوت است. عناصر و تعداد آنها، بنابراین در مرحله اول نوع کاربر اولویت اول ما است. سپس عوامل دیگری مانند نقشه های توپوگرافی، سایت، شرایط اقلیمی و آزمایش خاک در نظر گرفته می شود. محوطه سازی ویلا نه تنها شامل مساحت یک باغ یا کلبه می شود، بلکه می توان از فضای پشت بام، تراس و طراحی بام سبز، اصول تراس سبز برای طراحی و اجرا استفاده کرد.

از چه عناصری در محوطه سازی استفاده کنیم؟


عناصر در نظر گرفته شده بر اساس استفاده از فضا، در کلیه عناصر محوطه سازی یا فضای باز تعیین می شوند، از جمله:

• آلاچیق


در ساخت آلاچیق ها معمولاً از فلز یا چوب استفاده می شود و بهتر است از موادی استفاده شود که دوام و استحکام بیشتری دارند، به عنوان مثال برای آلاچیق های چوبی ساخته شده از ترمووود و آلاچیق های فلزی از رنگ های اپوکسی که باعث می شود از آنها برای افزایش مقاومت استفاده شود. آلاچیق ها را می توان در اندازه ها و اشکال مختلف ساخت، از آنجایی که آلاچیق ها سایبان های مناسبی در فضای باز هستند، آلاچیق ها با وجود اینکه فضای بسته دارند، کاملا مشرف به فضای اطراف هستند و قرار دادن آن ها در مکان مناسب اهمیت دارد.
آلاچیق ها از ستون ها و سقفی نیمه باز تشکیل شده اند که سقف نیمه باز آنها باعث می شود در روزهای گرم تابستان و بارش برف و باران نقش سایبان را ایفا کنند. آلاچیق ها جنبه تزئینی دارند.
انواع آلاچیق، آنتوریوم در محوطه سازی بام، ویلا، باغ، حیاط، پارک، رستوران و غیره استفاده می شود.

انواع آبشارهای صخره ای ،دریاچه ها و چشمه های مصنوعی


آبنما یکی از عناصری که در معماری و محوطه سازی حائز اهمیت است آبنما می باشد که در محوطه سازی باغ ها، ویلاها، بام های سبز، تراس ها، فضای سبز، پارک ها و .... لازم به ذکر است که امکان وجود آبنما در داخلی مانند: تجاری، اداری، سرگرمی، ورزشی و غیره.

• آبشارهای دریاچه و چشمه های مصنوعی (این نوع آبشارها برای فضای باز مناسب هستند، داخل آبشارها محل مناسبی برای پرورش گیاهان آبزی می باشد.

• آبشار شیشه ای، آبشار پرده ای، آبشار حبابی (این نوع آبشارها هم در داخل و هم در فضای باز مورد استفاده قرار می گیرند و علاوه بر زیبایی می توانند به عنوان دیوار جداکننده دو فضا از یکدیگر باشند، در واقع به عنوان یک مانع عمل می کنند.

دیوارهای سبز طبیعی و مصنوعی


دیوار سبز به دیوارهایی گفته می شود که با پوشش گیاهی طبیعی یا مصنوعی پوشیده شده اند.دیوارهای سبز را می توان هم به صورت طبیعی و هم مصنوعی ساخت. در فضاهایی که شرایط مناسب برای دیوارهای سبز طبیعی وجود ندارد، می توان از دیوارهای سبز مصنوعی به دو صورت شاخه ای (بوته ای) یا پانلی استفاده کرد. دیوارهای سبز طبیعی آنها بستر خاکی را برای رشد گیاهان فراهم می کنند دیوارهای سبز را دیوارهای زنده نیز می گویند دیوار زنده یا باغ عمودی مجموعه ای از گیاهان است که در اندازه ها و اشکال مختلف ساخته می شوند. دیوارهای سبز می توانند طبیعت را در فضای داخلی ایجاد کنند، زیبایی فضا را افزایش دهند.

جعبه گل


فلاور باکس ها در اندازه ها و شکل های مختلف ساخته می شوند و بسیار متنوع هستند و کاربردهای متفاوتی دارند. قابلیت کار در فضاهای بزرگ و حتی در فضاهای کوچک (اینچ) از فلاور باکس های طراحی شده توسط تهران گاردن می توان استفاده کرد و جلوه خاصی را به وجود آورد و زیبایی را در فضا ایجاد کرد. مناسب برای کاشت گل، گیاه و درختچه. از جعبه های گل یا گلدان استفاده می کنند. فلاور باکس یک راه آسان برای جذاب کردن فضاهای داخلی و خارجی است. از آنجایی که فضاهای باز مانند حیاط، پاسیو، بالکن و حتی بام سبز با کمبود باغ و خاک مواجه هستند، بنابراین فلاور باکس گزینه بسیار مطلوب و مناسبی برای جایگزینی باغ است و امروز به کمک ما آمده است.

 

در آخرین مرحله کف سازی:


پس از نصب المان ها آخرین مرحله کف سازی محوطه اتفاق می افتد که حائز اهمیت است.
با ساخت کف محوطه می توانیم راهروها را تقسیم کنیم و راهروها را با متریال های مختلف نشان دهیم.
امکان پوشش کف با مصالحی مانند: چوب ترمو، بتن، سنگ های سفید رودخانه ای و قلوه سنگ های رنگی، چمن مصنوعی، طبیعی، سنگ، موزاییک و غیره وجود دارد که می توانیم هر کدام را ادغام کنیم و یا در ترکیب با مواد دیگر کار کنیم.

  • پرهام ضیافتی
  • ۰
  • ۰

فلت در لغت به معنای سطحی صاف و هموار است که هیچ گونه برآمدگی روی آن وجود ندارد. اما وقتی برای طراحی ویلا دکوراسیون مدرن تخت را در نظر می گیرید به این معناست که ویلا تنها یک طبقه دارد و از یک سقف و یک طبقه طراحی شده است.علاوه بر این، حداکثر تفاوت با سطح زمین وجود دارد و سقف مشترکی با سایر طبقات پیدا نمی کند. ویلاهای سبک مدرن معمولا برای خانواده های کوچک 3 تا 4 نفره انتخاب می شوند. اما ویلاهای دوبلکس برای تعداد زیاد افراد مناسب است.ویلاهای فلت به عنوان ویلاهای همکف نیز شناخته می شوند که تعیین طراحی داخلی آنها بسیار آسان است. این روزها این مدل های ویلا طرفداران زیادی دارند; بنابراین با پیشرفت معماری و طراحی داخلی کاملا شیک و مدرن طراحی شده و بسیار شیک و به روز به نظر می رسند.

معایب یک ویلای مدرن فلت 


ویلاهای مسطح از نظر ساختاری یکپارچه هستند و هر قسمت را می توان بر اساس نکات زیادی اجرا کرد. برای اینکه بتوانیم بهترین دسترسی را برای هر یک از بخش ها محقق کنیم. جدا از مزیت هایی که برای این مدل ویلا تعریف کرده ایم، می تواند معایبی هم داشته باشد. در موارد زیر با معایب این مدل ویلا آشنا می شوید:

با توجه به اینکه همه فضاها از هم جدا نیستند، صداهای موجود در فضای نشیمن به راحتی به اتاق خواب ها منتقل می شود و ممکن است راحتی کاملی برای اتاق خواب ها ایجاد نکند.

وقتی تعداد افراد زیاد می شود، ممکن است فضای کافی در ویلا برای همه افراد وجود نداشته باشد. بنابراین، اگر تصمیم دارید با خانواده، دوستان و آشنایان به ویلا سفر کنید، فضای بیشتری را برای نمایش در نظر بگیرید.

· ویلاهای نوع فلت دید و نمای بیرونی ویلاهای دوبلکس ندارند. از طرفی ویلاهای دوبلکس به دلیل ارتفاع بسیار زیاد، نمای کاملا متفاوت و جذابی دارند.

با این حال، ویلاهای فلت یا همان مسطح گزینه مقرون به صرفه تری هستند. اما با ساخت ویلای دوبلکس به راحتی می توانید تمامی هزینه های پرداخت شده را تامین کنید و قسمتی از ویلا را اجاره کنید.

 

مزایای یک ویلای فلت مدرن

ویلاهای مسطح در سطح زمین ساخته شده اند و در هیچ یک از آنها تفاوتی در سطح مشاهده نخواهد شد. از آنجایی که اجرای این مدل کلبه به متریال زیادی نیاز ندارد، بسیاری از افراد این مدل را به عنوان یک گزینه اقتصادی انتخاب می کنند. طراحی ساختمان این گروه از ویلاها با توجه به ویژگی های طراحی خاص ساخته شده است.ویلاهای فلت دارای ساختاری یکپارچه بوده و برای اجرای آن فضا و محوطه یکپارچه در نظر گرفته شده است. جالب است بدانید که بازسازی ساختمان قدیمی و تبدیل آن به ویلای تخت باید دارای ویژگی های طراحی باشد. قسمت های مختلف آن اعم از اتاق ها و سایر قسمت ها باید برابر و یکپارچه باشند.البته در گذشته طراحی این مدل ویلا بسیار کاربردی بود. اما امروزه یکی از مجلل ترین ویلاها به حساب می آید و جذابیت و ظاهر شیک ویلا فوق العاده است.

در زیر با سایر مزایای ویلا مسطح به سبک مدرن آشنا خواهید شد:


· برای مدیریت این مدل ویلا نیازی به متراژ بزرگ ندارید و حتی برای کوچکترین فضاها قابل اجراست.

· از نظر کارایی گزینه بسیار راحت تری است و با کمترین قیمت و جذاب ترین ویلا ساخته خواهد شد.

برای ساخت ویلا در طبقه همکف به انرژی کمتری نیاز است.

· از نظر قرار گرفتن در طبقه همکف، جابجایی وسایل و اثاثیه بسیار راحت تر است و رفت و آمد راحت تر خواهد بود.

سرمایش و گرمایش طبقات همکف بسیار ساده تر و سریعتر است. بنابراین، کاهش مصرف برق و سایر انرژی ها ایده بسیار خوبی است.

در طبقه پایین دسترسی راحت تری به حیاط وجود دارد و حضور در حیاط در اسرع وقت آسان تر است. به خصوص اگر حیوان خانگی دارید و نیاز به تماس مداوم با فضای باز دارید.

نکات مهم در طراحی ویلای مدرن

البته این مدل نما نه تنها برای ویلاها بلکه برای طراحی نماهای مختلف مانند طراحی رستوران و طراحی هتل نیز کاربرد دارد که با تمرکز بسیار بالا بر روی فضای مورد نظر امکان اجرای بهترین نما وجود خواهد داشت. به عنوان مثال رستوران های با طراحی مسطح دسترسی عموم به بخش های مختلف را آسان می کنند، بنابراین اگر به بهترین شکل طراحی و ساخته شوند، تجربه ای خاص و منحصر به فرد برای مهمانان خواهد بود.

یکی از عوامل تاثیرگذار در زیبایی نمای ویلا نورپردازی نمای ساختمان می باشد. نورپردازی تاثیر بسزایی در زیبایی و جذابیت نمای ساختمان دارد که در شب به زیباترین شکل ممکن به تصویر کشیده می شود و برای تحقق این ایده نیازی به نورپردازی کل سطح نمای ویلا نیست. بهترین نتایج را تنها با تمرکز بر نواحی شاخص خواهید دید.

برای طراحی نمای مدرن ویلا نکات مهمی وجود دارد که در هر یک از موارد زیر به آن ها می پردازیم:


هنگام انتخاب متریال برای ساخت یک کلبه مسطح، باید به آب و هوای محیط مورد نظر توجه ویژه ای داشته باشید. به عنوان مثال برای ساخت ویلا در آب و هوای مرطوب و مکان هایی با اختلاف دمای تابستان و زمستان باید از مصالح بادوام و مرغوب استفاده کرد تا عمر ساختمان افزایش یابد. به خصوص برای اجرای قسمت های اصلی ساختمان. زیرا تعمیر آنها نسبت به سایر قطعات بسیار سخت است

· بهتر است طراحی و اجرای سایر ویلاها را دنبال کنید و از طبیعت اطراف برای ساخت یک ویلای تخت مدرن الهام بگیرید. اجرای سبک متریال و رنگ هایی که با محیط در تعامل هستند کمک زیادی به زیبایی ویلا می کند. مراقب باشید که پس از تکمیل فضای داخلی، نمای بیرونی را طراحی کنید.

نکته مهمی که یک ویلا را به سبک مدرن در بهترین شرایط می سازد اجرای مناسب خطوط و مدل های طراحی است. همچنین اجرای پنجره های ساده و انتخاب صحیح رنگ ها بهترین راه برای ایجاد ویلاهای جذاب و شیک است.

ویژگی های طراحی یک ویلای مسطح مدرن


طراحی نما ویلای فلت کاملا مدرن بوده و به عنوان یکی از به روزترین و بهترین پروژه های دنیا شناخته می شود. این مدل نیز مانند طرح های دیگر دارای مزایا و ویژگی های خاصی است که در موارد زیر شما را با ویژگی های اصلی آن آشنا می کند:

در طراحی این مدل کلبه هیچ مرحله ای وجود ندارد. در واقع نام انتخاب شده برای این مدل ویلا نشان می دهد که پله ای وجود ندارد.

· این ویلاها طراحی بسیار متفاوت و در عین حال زیبایی دارند.

· یکی دیگر از ویژگی های مهم ویلاهای فلت صاف بودن قسمت های مختلف ساختمان است که در طراحی آن پله ای ایجاد نکرده و در ساخت آن تفاوتی در ارتفاع وجود ندارد. به همین دلیل این مدل طراحی به عنوان بهترین راه برای طراحی خانه های مناسب برای افراد مسن و دارای فرزندان خردسال برای ایجاد شرایط زندگی امن شناخته شده است.

مهم ترین ویژگی که باعث شده افراد زیادی به این طرح روی بیاورند عدم نیاز به پرداخت هزینه زیاد است. برای اجرای تاسیسات آبرسانی، خطوط لوله، سیستم های سرمایشی و گرمایشی

طراحی ویلا فلت چیست؟


برای تحقق طراحی یک ویلای مسطح یا همان طبقه باید اقدامات زیادی انجام شود. اولین و مهمترین مرحله انتخاب منطقه مناسب و مکان ایده آل است. در واقع قبل از طراحی برای ساخت ویلای مسطح و تعیین اینکه آیا این متراژ برای طراحی این مدل ویلایی مناسب است یا خیر، زمین مورد نظر باید از تمامی جنبه ها در نظر گرفته شود.سپس نوبت به برآورد هزینه های مورد نیاز برای ساخت ویلا می رسد که آیا می توان بر اساس قیمت مورد نظر را طراحی کرد یا خیر. گذر از همه اینها شرایط خاص خود را دارد و باید توسط یک تیم طراحی داخلی و یک دفتر معماری انجام شود. شرکتی که در این زمینه مهارت کافی دارد و در اجرای آن مهم ترین لحظات را در نظر می گیرد.

جالب است بدانید که طراحی نمای ساختمان های ویلایی بر خلاف طراحی ساختمان های شهری محدودیت خاصی ندارد و طراحان می توانند با دسترسی بیشتر پروژه های خلاقانه و متنوعی را انجام دهند. بدون مواجهه با محدودیت های عملکرد و معیارهای طراحی.

حتما تا به حال با مناظر خاص و متفاوتی از برخی ویلاها مواجه شده اید که در حین عبور شما را با زیبایی بی نظیر نما جذب می کند. امروزه اجرای پروژه های سه بعدی برای برخی ویلاها بهترین دسترسی را برای عموم به فضاهای مختلف و طراحی نما فراهم می کند. به طوری که همه از دید خاص و متفاوت شگفت زده می شوند.

نتیجه

نمای ویلا مدرن مسطح یکی از جذاب ترین مدل های طراحی نما در عصر مدرن می باشد که به صورت تخت و تک می باشد. برای اجرای این مدل نما اصول و قوانین خاصی وجود دارد. اما در عین حال از سادگی طراحی آن لذت خواهید برد. بنابراین تقارن و تزئینات به طور کامل حذف شده و استفاده از رنگ های خنثی کاملاً بر ظاهر مدرن حاکم است.این نما حاصل دستاوردهای معماری مدرن است که در سال های اخیر این سبک دکوراسیون باعث تحولی باورنکردنی در صنعت ساختمان شده و برای اجرای آن از مصالح جدید استفاده شده است.

  • پرهام ضیافتی
  • ۰
  • ۰

جهت طراحی و اجرای حیاط سازی ویلا در مرحله اول کارشناسان مجرب از تیم کارشناسی تهران گاردن از فضای شما کارفرمای گرامی بازدید کردند و سپس از شرایط و محل که شامل : شرایط اقلیمی و اقلیمی منطقه، زمین و مساحت آن. نوع خاک و ... مورد مطالعه قرار می گیرد تا بر اساس وسعت و مساحت کل زمین بتوان عناصر مختلفی را در آنجا استنتاج کرد. عناصر زیادی از فضای سبز را می توان در حیاط سازی استفاده کرد که استفاده از هر کدام به متراژ ویلا بستگی دارد، البته انتخاب هر عنصر با توجه به درخواست و سلیقه کارفرماست.

طراحی و اجرای تخصصی قطعات ویلایی و المان های حیاط سازی شامل موارد زیر می باشد:

کاشت گیاهان زینتی و فضای باز

انواع آبنما

آلاچیق

انواع باکس گل

دیوارهای سبز طبیعی و مصنوعی

نورپردازی

کفپوش (شن استفاده شده، چوب ترمو، بتن، چمن طبیعی و مصنوعی و ...).

انواع آبشار در حیاط سازی ویلا :

برای ساخت انواع آبنما در محوطه سازی ویلا باید فضای کافی برای ساخت آن داشته باشیم. صخره به سمت نهرها جاری می شود و آب در سراسر منطقه می چرخد ​​و صدای آب که آرامش بخش است در همه فضاها و حس طبیعت حاکم است. فضای کمتری که می تواند در ویلا، باغ، حیاط و ... ایجاد شود.

انواع آلاچیق در حیاط سازی ویلا:

یکی از نکات مهم در طراحی ویلا، قرار دادن المان زیبای آلاچیق است که فضایی گرم و دلنشین برای زندگی فراهم می کند. آلاچیق باید در فضایی قرار گیرد که در حالت بسته دید به فضای اطراف داشته باشد. یکی از عناصری که در بیشتر محوطه سازی ها می توان از آن استفاده کرد، آلاچیق ها هستند. آلاچیق ها در اندازه های مختلف مناسب برای محیط با مواد چوبی و فلزی ساخته می شوند. در داخل آلاچیق می توانیم نیمکت یا مبلمانی مناسب برای بقیه ساکنین قرار دهیم. همچنین می توانیم از یک شومینه زیبا در داخل آلاچیق برای خنک سازی گرمای شومینه استفاده کنیم. امکان استفاده از آلاچیق همچنین در فصول گرم سال علاوه بر اینکه فضای آلاچیق بسته است و اجازه عبور نور خورشید به فضای داخلی را نمی دهد، فضای داخل آلاچیق نیز خنک است. می توانیم از سیستم مه برای افزایش تهویه هوا استفاده کنیم که باعث افزایش رطوبت محیط می شود.

انواع سبدگل در حیاط سازی ویلا :

برای حفظ گل و گیاه از جعبه ها یا گلدان هایی استفاده می شود که بسته به نوع درخت و گیاهان با اندازه ها و متریال های مختلف در حیاط سازی ویلا می توان آنها را در کنار دیوارها و ... قرار داد. انواع فلاور باکس عبارتند از: فلزی، بتنی، چوبی، فایبرگلاس، سرامیک، سنگ و ... که متناسب با محیط و شرایط آب و هوایی ساخته و اجرا می شود.

دیوارهای سبز طبیعی و مصنوعی در حیاط سازی ویلا:

با اجرای دیوارهای سبز طبیعی در قسمت هایی از ویلا می توانیم فضای سبز خاصی را در کنار عناصر مختلف داشته باشیم و در مناطقی که شرایط آب و هوایی نامساعد است و شرایط کاشت گل و گیاهان طبیعی را نداریم می توانیم از دیوار سبز استفاده کنیم و جلوه زیبایی به محیط می بخشد.

انواع سنگ های رودخانه درحیاط سازی ویلا:

سنگ ها در اندازه های مختلف و گوناگون هستند که با آن ها می توان مسیر پیاده روها را مشخص کرد و از آن برای فواره های سنگی و صخره ای مختلف و اطراف آلاچیق استفاده کرد. همچنین می توانیم از قلوه سنگ های رنگی برای زیباسازی قسمت هایی از حیاط استفاده کنیم، مثلاً پس از کاشت گل و گیاه یا قلوه سنگ های اطراف چمن، جعبه های گل را با قلوه سنگ پوشانیم. استفاده کنید و زیبایی را دو چندان کنید.

نورپردازی هنگام محوطه سازی ویلا:

نورپردازی یکی از عناصر اجتناب ناپذیر فضای سبز است که علاوه بر جلوه دادن به فضای اطراف در طول روز، جلوه عناصر را در شب نیز چند برابر کرده و عناصر را زیباتر می کند. نور اطراف را می پوشاند و فضا را ایمن می کند.شرکت تهران گاردن با سالها تجربه در زمینه طراحی و اجرای روف گاردن، دیوار سبز، آبنما، آلاچیق، محوطه سازی باغ، ویلا، باغ و .... فعالیت های بی شماری وجود دارد برای بازدید از فعالیت های این شرکت می توانید به وب سایت ما به آدرس tehrangarden.com مراجعه کنید. در صورت مشورت با کارشناسان ما می توانید تماس حاصل فرمائید.

  • پرهام ضیافتی
  • ۰
  • ۰

با گذشت زمان طرح ها و دکورهای جدیدی پدید آمده است که در اکثر ویلاها مورد استفاده قرار می گیرد و مردم ویلای خود را با استفاده از این پروژه ها می سازند. توجه به اینکه چه نکات و ویژگی هایی در طراحی و بازسازی ساختمان وجود دارد بسیار مهم است. در این مقاله اطلاعات و نکاتی را برای طراحی و بازسازی ویلا به سبک مدرن و مراحل و هزینه اجرای آن ارائه کرده ایم. در ادامه با ما همراه باشید تا با بهترین شرکت در زمینه بازسازی و دکوراسیون آشنا شوید.

بازسازی ویلا به سبک مدرن

طراحی دکور و بازسازی ویلا و خانه ها سبک ها و انواع مختلفی دارد. سبک های بازسازی ویلا عبارتند از: کلاسیک، نئوکلاسیک، مدرن، روستیک، تک رنگ، ساحلی و ترانسفر. در این مقاله به نکات و ویژگی های طراحی و بازسازی ساختمان به سبک مدرن که یکی از مهم ترین و پرکاربردترین سبک های بازسازی می باشد پرداختیم.بازسازی به سبک مدرن یکی از سخت ترین پروژه ها است. به همین دلیل این کار باید توسط متخصصان حرفه ای و با تجربه انجام شود. با مراجعه به شرکت طراحی دکوراسیون تهران گاردن می توانید با کیفیت ترین خدمات در تمامی سبک ها را دریافت نمایید.

چرا ساختمان ویلا باید بازسازی شود؟

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چرا ساختمان نیاز به طراحی و بازسازی دارد. در پاسخ به این سوال، تعدادی از اهدافی را که از بازسازی و طراحی ویلا دنبال می شود، اشاره کردیم.  یکی از دلایلی که افراد برای طراحی و بازسازی ویلا مدرن به شرکت های دکوراسیون مراجعه می کنند، تعمیر تاسیسات است. یعنی تاسیساتشان به مشکل خورده و می خواهند علاوه بر تعمیر تاسیسات، دکوراسیون ساختمانشان آسیب نبیند.

  بازسازی ویلا به منظور تغییر دکوراسیون و فضای ساختمان انجام می شود. یعنی کسانی که خانه هایشان طراحی قدیمی دارد می خواهند از طراحی به سبک مدرن استفاده کنند.  یکی دیگر از دلایلی که افراد را به بازسازی و طراحی ساختمان ها به سبک مدرن ترغیب می کند این است که ساختمان آنها پایداری کمی دارد و از نوسازی مدرن برای تقویت ساختمان و خانه خود استفاده می کنند.

در زیر به بررسی مهم ترین مراحل طراحی و بازسازی ویلا به سبک مدرن پرداخته ایم.

طراحی و بازسازی اتاق نشیمن و اتاق خواب به سبک مدرن

پذیرایی و اتاق خواب بسیار مهم است زیرا بیشتر وقت خود را در این مکان ها می گذرانیم و می خواهیم این فضاها علاوه بر زیبایی، دکوراسیون و طراحی دلپذیری نیز داشته باشند.سبک طراحی مدرن در قسمت پذیرایی مورد توجه است زیرا بیشتر جلب توجه می کند. در اتاق خواب ها از کمدها و تخت های دیواری باید به گونه ای استفاده شود که دکوراسیون فضای دلنشینی داشته باشد. نکته قابل توجه در طراحی و بازسازی اتاق خواب به سبک مدرن این است که ابتدا بدنه های بزرگ و سپس بدنه های کوچک در جای خود قرار می گیرند.

به این ترتیب می توان اشیا را به راحتی در فضایی محدود قرار داد و همچنین اجسام کوچکی که زیبایی ظاهری بیشتری دارند بیشتر در کانون توجه قرار می گیرند.

طراحی و بازسازی آشپزخانه و سرویس بهداشتی به سبک مدرن

در طراحی به سبک مدرن و در فضای آشپزخانه از کابینت های چوبی و چوبی در رنگ های تیره استفاده و استفاده شده است. البته همه اینها به سلیقه خود فرد بستگی دارد و فرد می تواند رنگ و نظر خود را از دکوراتور بگوید و با توجه به سلیقه خود طرح انجام می شود. در طراحی سرویس بهداشتی به سبک مدرن، به دلیل فضای محدود سرویس بهداشتی، فضای سرویس بهداشتی با دیوار جدا نمی شود. به همین دلیل علاوه بر صرفه جویی در فضا، فضای زیباتری برای ساختمان ایجاد می شود. البته متخصصان و طراحان شرکت تهران گاردن با تجربه چندین ساله خود در این زمینه می توانند بهترین طرح ها را برای ساختمان شما ارائه دهند.

الزامات طراحی و بازسازی ساختمان به سبک مدرن

در طراحی و بازسازی ساختمان نکات و ویژگی هایی وجود دارد که استفاده از آن ها فضای ساختمان را بسیار زیبا و دلنشین می کند. در اینجا به برخی از این نکات اشاره می کنیم.

در سبک مدرن طراحی و بازسازی، ساختمان باید باز باشد. اما در عین حال، حریم شخصی شخص و سایر همسایگان باید کاملاً رعایت شود.

استفاده از رنگ در کاغذ دیواری و سایر مبلمان منزل به نظر طراح و سلیقه صاحب خانه بستگی دارد. اما استفاده از رنگ های آرامش بخش در اتاق خواب و رنگ های خنثی در سرویس بهداشتی و آشپزخانه توصیه می شود.

نورپردازی یکی از مهمترین لحظات در طراحی و بازسازی ساختمان است که باید به آن توجه زیادی شود. پنجره ها را می توان طوری طراحی کرد که نور خورشید را به خانه برساند. به عنوان مثال، استفاده صحیح از پنجره و پرده ممکن است به این معنا باشد که برای مطالعه در طول روز نیازی به روشن کردن چراغ ها نداریم. از طرفی استفاده نادرست از پنجره ها می تواند چشم افراد را اذیت کند و خانه آنها را بد جلوه دهد.

 ویژگی بسیار مهم در سبک مدرن طراحی و بازسازی، سادگی در فضاهای مختلف ساختمان است. این بدان معنی است که هیچ وسیله تزئینی اضافی در آن وجود ندارد و منحنی های غیر ضروری حذف می شوند. به زبان ساده، سبک مدرن طراحی و بازسازی یک فناوری با سادگی است.البته متخصصان و کارشناسان شرکت ما تمامی نکات لازم برای طراحی شیک مدرن را می دانند و به اندازه کافی می دانند. پیشنهاد می کنیم با شرکت طراحی و اجرای تهران گاردن تماس بگیرید.

هزینه های بازسازی و دکوراسیون ویلا به سبک مدرن

در بازسازی سبک مدرن عواملی هستند که هزینه بازسازی را تعیین می کنند و این نشان می دهد که همه بازسازی ها و طراحی ها قیمت یکسانی ندارند. عوامل موثر بر هزینه بازسازی ساختمان عبارتند از: مساحت ساختمان، سبک به کار رفته در طراحی و بازسازی، نوع تجهیزات به کار رفته در طراحی.با اتکا به شرکت طراحی و دکوراسیون تهران گاردن، علاوه بر بهره مندی از بهترین خدمات طراحی و معماری، می توانید از نازل ترین قیمت ها و به صرفه ترین خدمات بهره مند شوید.

  • پرهام ضیافتی
  • ۰
  • ۰

بازسازی ویلا یکی از کارهای جذاب و هیجان انگیزی است که این روزها بسیار محبوب شده است. در واقع با این روش می توانید با هزینه کمتر به خانه ایده آل خود برسید. بدون شک زندگی در محیطی زیبا و آرام برای همگان خوشایند و لذت بخش خواهد بود و به همین دلیل افراد سعی می کنند با نوسازی چند قدمی به رویاهای خود نزدیک شوند.در نظر داشته باشید که بازسازی ویلا باعث افزایش ارزش ملک شما و افزایش قیمت فروش آن می شود. در واقع، این می تواند یک راه عالی برای کسب درآمد باشد. از طرفی می توانید با داشتن محیطی زیبا و دلنشین برای زندگی یا گذراندن اوقات فراغت در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

اگر شما هم می خواهید در خانه یا ویلای خود تغییراتی ایجاد کنید، پیشنهاد می کنیم از یک تیم طراحی حرفه ای مانند تهران گاردن کمک بگیرید، زیرا این کار نیاز به تخصص و مهارت خاصی دارد و باید توسط افراد واجد شرایط  انجام شود. 

 تعریف بازسازی ویلا


ویلاهای قدیمی ممکن است به دلایل مختلفی نیاز به بازسازی یا نوسازی داشته باشند. گاهی اوقات عمر مفید ساختمان به پایان رسیده و بسیاری از قسمت های ساختمان فرسوده یا تخریب می شود. در چنین شرایطی بازسازی مهم و ضروری است. گاهی اوقات نیاز مصرف کنندگان به قسمت های مختلف ویلا تغییر می کند و تصمیم می گیرند قطعاتی را به محیط زندگی خود اضافه کنند یا قطعاتی را حذف کنند.

در واقع بازسازی ویلا شامل مجموعه اقداماتی است که تغییراتی در طراحی و دکوراسیون داخلی و حتی نمای ساختمان ایجاد می کند و در واقع حس و حال جدیدی به محیط می دهد. معمولا این تغییرات ظاهر ویلا را شامل می شود و تداخلی با نقشه اولیه ساختمان ندارد.طراحان خلاق و با انگیزه از گروه طراحی و ساخت تهران گاردن با ارائه جدیدترین مدل ویلاسازی و طراحی های شیک و مدرن شما را در رسیدن به ویلای ایده آل یاری می کنند. این تیم مجرب و حرفه ای سابقه درخشانی در زمینه بازسازی مسکونی دارد.

نکات قابل توجه برای بازسازی


به طور کلی باید بگوییم که عوامل مختلفی در روند و بازسازی ویلا موثر است که قبل از شروع کار باید به این عوامل توجه کنید:

1 ویلا چند ساله است؟


در نظر داشته باشید که هر چه ویلا قدیمی تر و فرسوده تر باشد، ایجاد تغییرات دشوارتر و زمان برتر خواهد بود. در واقع با افزایش عمر ویلا، میزان تعمیرات مورد نیاز افزایش یافته و زمان بیشتری نیاز خواهد بود.

2. به نوع ساختار ساختمان توجه کنید:


 یکی از عوامل مهم در بازسازی، نوع سازه ساختمان است. به خاطر داشته باشید که بسیاری از دیوارهای داخلی باربر در سازه های بنایی قابل تخریب نیستند، پس حتما با یک طراح و مهندس حرفه ای مشورت کنید.

3. مشکلات نصب


تأسیسات نیز عامل بسیار مهمی در عملیات بازسازی هستند. در بسیاری از موارد اکثر تاسیسات اعم از لوله کشی و سیم کشی از دیوارها عبور کرده و تخریب آنها می تواند مشکلات جدی را به دنبال داشته باشد. به همین دلیل تخریب دیوارها و تغییر طراحی داخلی باید با کمک شرکت های مجرب و متخصص در زمینه ساخت و ساز انجام شود.

4. به سبک طراحی ویلا فکر کنید:


ویلا را می توان در سبک های مختلف مدرن یا کلاسیک طراحی کرد و این با توجه به سلیقه ساکنین ملک مشخص می شود. برای انتخاب سبک طراحی و بازسازی ویلا بهتر است شرایط جغرافیایی محیط و همچنین مسائل زیبایی شناسی را در نظر بگیرید تا بهترین نتیجه را بگیرید. همچنین توجه به تلفیق سبک طراحی داخلی با سبک و سیاق طراحی بیرونی و نمای ساختمان بسیار مهم است.

5. از فضای بیرونی ویلا غافل نشوید:


بسیاری از افراد به سادگی نمای ویلا و طراحی داخلی ساختمان را بازسازی می کنند و حیاط را به حال خود رها می کنند. اگر حیاط و فضای سبز بخش بسیار مهمی از خانه است، اهمیت آن کمتر از فضای داخلی ساختمان نیست! حیاط به خانه جان می بخشد و در واقع زیبایی و احساس سرزندگی را دو چندان خواهد کرد.طراحی محوطه ویلا باید اصولی و مطابق با استانداردها باشد. به خاطر داشته باشید که ساختمان و زمین مکمل یکدیگر هستند، بنابراین سبک طراحی آنها نباید متفاوت باشد، زیرا این تفاوت ظاهر بصری نامطلوبی را از نظر زیبایی شناختی ایجاد می کند.

حیاط یکی از زیباترین قسمت های خانه است و باید همیشه تمیز و با نشاط باشد. برای بازسازی محوطه می توان از گیاهان و درختان مختلف استفاده کرد و با چیدمان متفاوت آنها طرح های جذاب و خلاقانه ای خلق کرد.

آشنایی با مراحل بازسازی ویلا


مراحل بازسازی ویلا شامل قسمت های مختلفی می باشد که با توجه به نوع تغییرات متفاوت می باشد. برای شروع فرآیند بازسازی، ابتدا باید تمام جوانب کار توسط متخصص سنجیده شود و میزان تغییرات و تعمیرات مورد نیاز انجام شود.

در ادامه سبک طراحی برای تمامی قسمت های خانه مشخص شده و نقشه های معماری قسمت های مختلف ویلا ارائه و در نهایت توسط کارشناسان مجرب و مجرب اجرا می شود. به طور کلی مراحل و مراحل بازسازی خانه و ویلا به شرح زیر است:

طراحی بیرونی ساختمان و بازسازی نما

طراحی و بازسازی فضاهای داخلی مانند نشیمن، آشپزخانه، اتاق، حمام و ...

دیوارهای اضافی را خراب کنید یا دیوارهای جدید اضافه کنید

تعمیر کفپوش و سقف جدید

بازسازی حیاط شامل حیاط و باغ ویلا

 طراحی و تعمیر استخر

کلام آخر

اگر می خواهید ویلای خود را با کمترین قیمت عوض کنید و فضایی مدرن و امروزی داشته باشید، فرصت را از دست ندهید و با کمک تیم حرفه ای و کاربلد تهران گاردن همین حالا شروع به کار کنید! طراحان خلاق و خوش ذوق این تیم با ارائه طرح های متنوع از ویلاهای کوچک و یا ویلاهای بزرگ و لوکس شما را در کمترین زمان ممکن به ویلای مورد نظرتان خواهند رساند.

  • پرهام ضیافتی
  • ۰
  • ۰

امروزه همه به دنبال یک ویلای مدرن و مجلل مانند عکس های مجلات هستند و می خواهند تعطیلات خود را خارج از شهر و به دور از هیاهو در مکانی سرسبز و آرام در کنار خانواده سپری کنند.شاید در نگاه اول بسیاری از افراد تصور کنند که طراحی و ساخت ویلا مستلزم هزینه زیادی است و توانایی پرداخت آن را نداشته باشد، اما باید بدانید که اگر پروژه خود را به یک شرکت متخصص در این زمینه بسپارید، هزینه طراحی و اجرای شما به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و در نهایت یک ویلای خاص و مدرن خواهید داشت.

گروه مهندسین تهران گاردن با تیم طراحی و پیاده سازی اختصاصی در این زمینه می توانند شما را از صفر تا 100 پروژه یاری دهند. پروژه های اجرا شده با موفقیت در کشور نشانه تایید عملکرد خوب این مجموعه است. تجربه گسترده تهران گاردن به شما این امکان را می دهد که در طراحی ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری متخصص باشید.

محاسبه هزینه طراحی ویلا

اگر بخواهیم کل هزینه طراحی ویلا را محاسبه کنیم باید پارامترهای مختلفی را مورد بحث قرار دهیم. در سال 1401 با توجه به افزایش قیمت ارز و متعاقب آن قیمت مصالح و دستمزد، حدود 25 تا 50 درصد افزایش قیمت تمام شده طراحی به وجود آمد و نوع سبک طراحی و زمینه کاری در تعیین آن موثر بود. تعرفه طراحی و تعرفه دقیقی برای آن نمی توان ارائه داد.هزینه طراحی و ساخت ویلا قطعا یکی از فاکتورهایی است که قبل از شروع پروژه باید به طور دقیق محاسبه شود و نمی توان بر اساس پیش بینی پروژه انجام داد. چرا هزینه طراحی مهم است؟

قطعا اگر خود را کاربر ویلا یا خریدار ویلا می دانید با دیدن ویلا اولین چیزی که نظر شما را جلب می کند سبک طراحی ویلا و نمای ویلا شماست. بعد قسمت طراحی داخلی است که در نهایت باید هماهنگی و هماهنگی مناسبی ایجاد کند تا خریدار یا خانواده شما بتوانند از تعطیلات خود در این ویلا لذت ببرند.

بدون شک سرمایه گذاری در ویلا یک بازی برنده است که در آن می توانید با سرمایه گذاری کوتاه مدت علاوه بر سود بسیار خوبی که به دست خواهید آورد، یک ویلای زیبا و آرامش بخش برای تعطیلات خود داشته باشید.

انتخاب سبک و تاثیر آن بر هزینه پروژه ویلا

در نظر داشته باشید که انتخاب سبک طراحی ویلا در قسمت طراحی ممکن است تفاوت چندانی در قیمت نداشته باشد، اما این موضوع در بحث هزینه ساخت ویلا بسیار موثر است و قبل از طراحی باید به این موضوع توجه داشته باشید. .

طراحی مدرن ویلا یکی از سبک های پرطرفدار در دنیا و ایران است و با ویژگی های منحصر به فرد طراحی خود هر بیننده ای را مجذوب خود می کند. استفاده از پنجره های بلند، خطوط منحنی و ... بخشی از ویژگی های سبک مدرن ویلا است. سبک مدرن که روز به روز طرفداران بیشتری پیدا می کند، یک سبک سرمایه گذاری مناسب است و تضمین می کند که تا سال ها پف نکند و بتواند نیاز همه خانواده ها را برآورده کند و در عین حال لوکس بودن ویلا را احساس کند.

طراحی کلاسیک ویلایی یا طراحی ویلای لوکس یکی دیگر از سبک های محبوب ویلایی است. از ویژگی های این سبک می توان به سرستون های طرح دار، ستون های بلند و استفاده از سنگ های تراورتن مرغوب و ... اشاره کرد. در فضای داخلی لوکس بودن ویلا مشهود است. اما از نظر قیمت باید خیلی بیشتر از سبک های دیگر برای مواد و حقوق هزینه کنید.

کاهش هزینه های طراحی و ساخت

اولین قدم برای کاهش هزینه ها انتخاب یک شرکت تخصصی طراحی ویلا می باشد که با سالها تجربه موفق در زمینه طراحی و ساخت ویلا می تواند طرحی خاص و اختصاصی از ویلای شما را طراحی و اجرا کند که به نظر شما طراحی شده است. کمترین زمان و قیمت. در مساحت های کوچک مانند طراحی یک ویلا کوچک قطعا هزینه ها کاهش می یابد.به همین دلیل است که انتخاب افراد متخصص در این زمینه در بحث هزینه طراحی ویلا بسیار موثر است، بنابراین در صورت عدم توجه به این موضوع می توانید باعث خسارات هنگفت سرمایه و حتی خسارات مالی و جانی به افراد شوید.

  • پرهام ضیافتی
  • ۰
  • ۰

 طراحی ویلا دارای اصول و قواعدی است که بر اساس آن باید دانش و اطلاعات کافی در مورد آنها داشته باشید تا از فضای موجود بهترین استفاده را ببرید و بتوانید زیباترین و تاثیرگذارترین طراحی را داشته باشید. طراحی مدرن یا ترکیبی ویلا در شمال کشور و یا اطراف شهرهای بزرگ مانند لواسان، دماوند، کردان و زعفرانیه در سال های اخیر طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است. توجه به سهولت استفاده و اطمینان از آسایش ساکنین، استفاده بهینه از فضا و عناصر طراحی و معماری از اصول اصلی در طراحی و ساخت ویلاها و باغ های مدرن و ترکیبی است.

به طور کلی طراحی ویلا بر اساس تعامل با طبیعت است، بنابراین اصول طراحی ویلا برای لمس زیبایی های طبیعت و استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های این محیط است. یکی از اجزای مهم در ساختمان ویلایی ارتباط مستقیم این محیط با طبیعت است. افراد با تصور یک ویلا، ناخودآگاه آرامش، زیبایی و طبیعت را در ذهن خود تصور می کنند. بر این اساس اصول طراحی ویلا با قوانین ساخت یک خانه معمولی متفاوت است.

تیم خلاق تهران گاردن ، طراحان شهر و ساختمان آینده را به عنوان چالش‌های بی‌سابقه‌ای در نظر می‌گیرد که ما را به سمت یک تغییر بزرگ و امیدوارکننده سوق می‌دهد. هدف ما ایجاد فضایی بهتر با استفاده از قدرت طراحی مبتنی بر تجربه حرفه ای، ارتباط خاص با مشتری، مدیریت صحیح و استفاده از استعدادهای منحصر به فرد است.

اصول طراحی ویلا


اصول طراحی ویلا شامل مراحل اندازه گیری مساحت موجود، اندازه گیری وضعیت خاک، انتخاب گل و گیاه، نصب سیستم آبیاری، خرید بذر و نهال، کاشت بذر و نهال، نورپردازی، حصارکشی و تهیه طرح حمایتی می باشد. ارتقای کیفیت زندگی و آرامش ساکنین یکی از معیارهای مهم در طراحی ویلا و هر نوع فضای نشیمن می باشد. اصول طراحی ویلا و بازسازی ویلا فقط شامل طراحی نما و بازسازی ساختمان نمی شود. این ویلای مجهز از محوطه سازی و محیط اطراف ساختمان و چشم انداز، استخر، آبنما و زمین بازی تشکیل شده است. در طراحی ویلا، شکل و عملکرد در تعامل است. ترکیب این دو عامل طراحی مطلوب و موثری را ایجاد می کند و یک ویلا را به شکلی ایده آل می سازد.

در زیر به بررسی این مراحل می پردازیم تا ببینیم در هر یک از آنها چه نکات مهمی وجود دارد.

مساحت موجود را اندازه گیری کنید


قبل از هر تصمیمی برای طراحی ویلا، باید مساحت موجود را اندازه گیری کنید. متراژ ویلا و ساختار هندسی ویلا بسیار مهم است. با اندازه گیری مساحت موجود می توانید طرح اولیه تخصیص هر بخش به سازه های مورد نیاز را از قبل تعیین کنید و سپس به مراحل بعدی بروید.

ارزیابی وضعیت خاک در طراحی ویلا


مرحله بعدی در طراحی ویلا، ارزیابی وضعیت خاک است. در صورتی که وضعیت خاک از کیفیت لازم برخوردار نباشد، باید قبل از کاشت و نهال، وضعیت خاک را بهبود بخشید و در صورت نیاز به افزودن عناصر غذایی، کود و ... این مراحل به موقع و بعد از آن انجام شود. این برای مراحل سپس اقدامات لازم را انجام دهید. علاوه بر این، برای ساختن یک ساختار مستحکم در باغ یا ویلای خود به یک بافت خاک خوب نیاز دارید. حتما در مرحله ارزیابی وضعیت خاک نیاز به حضور کارشناس باغبانی دارید تا وضعیت خاک را به درستی بررسی کند و در این مرحله سهل انگاری نشود. در نظر داشته باشید که اگر وضعیت خاک به درستی ارزیابی نشود، کاشت گل و گیاه، بذر و نهال در مراحل بعدی با چالش ها و مشکلاتی همراه خواهد بود و موفقیت در ایجاد و طراحی یک ویلا و باغ عالی را نمی توان تضمین کرد. 

انتخاب گل و گیاه


انتخاب گل و گیاه در مرحله بعد انجام می شود و باید شرایط آب و هوایی را در این مرحله در نظر بگیرید. بدیهی است که برخی از گل ها و گیاهان با آب و هوای سرد و گرمسیری سازگاری ندارند و همیشه نمی توان همه گروه های گیاهان را در همه شرایط جغرافیایی کشت و از پاسخ صحیح گیاه اطمینان حاصل کرد.

روشنایی


نورپردازی یکی از مدل هایی است که با توجه به کاربری ویلا به آن نیاز خواهید داشت. اگر نورپردازی به درستی انجام شود زیبایی ویلا در تاریکی دوچندان می شود و می توانید از این وضعیت نهایت استفاده را ببرید.

طراحی استخر


ماهیت داشتن یک ویلا برای تفریح و سرگرمی است. علاوه بر استخر زیبا، علاوه بر تفریح و لذت از هوای گرم، می توانید از آبمیوه خنک و لحظات فوق العاده نیز لذت ببرید. تنها چیزی که نیاز دارید طراحی استخر عالی برای ویلا است.

یک برنامه تعمیر و نگهداری تهیه کنید


در نهایت پس از طراحی ویلا و انجام تمامی مراحل آن، باید یک برنامه نگهداری و مراقبت ایجاد شود که بتوان آن را با مفهوم باغبانی پیوند داد و بر اساس این طرح تمامی قسمت های ویلا حفظ و در نتیجه آنچه به دست آمده است. در مراحل قبل ورود محافظت می شود، زنده و پایدار نگه داشته می شود.

طراحی عابر پیاده و ویلا


اگر می خواهید طراحی ویلای شما در نهایت جذاب و زیبا باشد; برای طراحی قسمت های مختلف آن باید ایده های منحصر به فردی داشته باشید. یکی از مواردی که اغلب از چشم طراحان و ویلا داران پنهان می ماند، طراحی پیاده رو است. در نظر داشته باشید که قسمت پیاده رو و ویلا پتانسیل خوبی برای طراحی، محوطه سازی و استفاده از تجهیزات مختلف دارد و اگر می توانید از این پتانسیل استفاده سازنده کنید. نتیجه واقعا شگفت انگیز خواهد بود. برای طراحی پیاده رو یا ویلا به موارد زیر توجه کنید:

از سنگ های طبیعی در اشکال خلاقانه و منحصر به فرد استفاده کنید که در مدل های مختلف قابل استفاده است.
از فانوس های ایستاده کوتاه یا بلند و همچنین از نورپردازی کف استفاده کنید که می تواند در رنگ های مختلف یا ترکیب رنگی جذاب استفاده شود.
از کفپوش های زیبا و جذاب مانند کفپوش پلیمری، شستشوی بتن، موزاییک های شکسته استفاده کنید که هر کدام زیبایی و ظرافت خاص خود را دارند.
از ترکیبات رنگی کوچک در دو طرف پیاده رو استفاده کنید به گونه ای که مسیر حالتی رویایی و شیک پیدا کند.
از چمن های بلند در دو طرف پیاده رو استفاده کنید تا بتوانید حس متفاوتی را هنگام عبور از پیاده رو در باغ تجربه کنید.

طراحی ویلا و طراحی نما با طراحان تهران گاردن


معماری بسیار گسترده تر از آن چیزی است که چشم می تواند ببیند. هر مکانی داستانی دارد و ما به بیان آن در طراحی کمک می کنیم. ما سعی می کنیم با طراحی خلاقانه محله ها را احیا کنیم، ارتباطات ایجاد کنیم، برای شهروندان انرژی ایجاد کنیم و به محیط زندگی خود احترام بگذاریم و از آن محافظت کنیم. تیم ما از طراحان متعهد به بهبود تجربه کلی انسان است. با خوش بینی راهنما و مصمم، می توانیم از قدرت طراحی برای ایجاد تغییرات مثبت و آینده ای برابر با عدالت، انعطاف پذیری و رفاه برای همه استفاده کنیم. هدف ما طراحی مکان هایی است که تغییرات مثبتی در جهان ایجاد می کند، به همین دلیل است که مردم در قلب همه کارهای ما هستند. هدف ما ایجاد ساختمان هایی است که دارای اثر ترمیمی، مثبت بر ساکنان ساختمان و اثر ترمیمی بر محیط زیست باشد. ما به استفاده از یک رویکرد تحلیلی برای بهینه سازی عملکرد ساختمان اعتقاد داریم.

  • پرهام ضیافتی
  • ۰
  • ۰

آبنما یکی از مولفه های معماری ایرانی به ویژه در طراحی باغ های ایرانی است. آبشار نماد روشنایی و پاکی بوده و ارزش زیادی داشته است. آبنماها در محوطه سازی ویلاها، باغ ها، باغ ویلا، حیاط ها و ... کاربرد دارند و عامل اصلی همیشه به محیط زیست می باشند.

عناصر طراحی و محوطه سازی ویلا

یکی از پرکاربردترین عناصر در محوطه سازی ویلا آبنمامی باشد، آبنما ترکیبی از آب، خاک و سنگ است که از عناصر طبیعت هستند. آبنماها ساخت متفاوتی دارند و برای هر فضا بسته به شرایط اقلیمی و بسته به فضای باغ یا ویلا انواع مختلفی دارند.

فواره ها یادآور و الهام گرفته از مناظر زیبا و دلنشین طبیعت هستند که روح انسان را به هیجان می آورد و آرامش درونی را به ارمغان می آورد.

آب از گذشته تا به امروز مظهر پاکی و نور بوده و برای انسان ارزش زیادی دارد زیرا آب علاوه بر رفع نیازها و در طول تاریخ در مکان های مختلف تحت عناوین مختلف بر زندگی انسان ها نیز تأثیر زیادی داشته است.

آب روان در باغ ها، حوض های کوچک و بزرگ در عمارت های زیر سایه درختان فضای بسیار مطلوبی برای آرامش خاطر است و مردم سعی کرده اند هر روز بیشتر از آب و باغ، ویلا و خانه خود استفاده کنند. مطلوب و خوشایند

در گذشته این آبنماها به روشی بدوی و سنتی ساخته می شدند و هرکس به سلیقه خود آنها را طراحی می کرد. امروزه معماران منظر و مهندسان معماری به صورت حرفه ای و مهندسی با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی، میزان فضا و سایر عناصر طراحی آبنماها در اندازه ها و اشکال مختلف مانند مربع، مستطیل و غیره طراحی می شوند.

 

در گذشته آبنماها بیشتر در پارک ها و باغ ها ساخته می شد، اما با گذشت زمان و افزایش زندگی ماشینی و شهری و کمبود وقت، امروزه هرکسی در ویلا یا خانه خود در محوطه شخصی خود آبنما دارد و از آن لذت زیادی می برد. زیرا آبنماها با کاهش دما و متعادل کردن هوا خشکی هوا را کاهش می دهند و هم برای گیاهان مجاور و هم برای روح انسان بسیار مناسب هستند. البته شکل و پرش آب در فواره ها با آب و هوا متفاوت است.

طراحی و اجرای محوطه سازی:

محوطه سازی همانطور که فضای داخلی نیاز به طراحی دارد، نمای بیرونی و بیرونی نیز باید با ظرافت و سلیقه خاصی طراحی شود، زیرا نمای بیرونی اولین چیزی است که مردم با آن مواجه می شوند، بدیهی است که اگر نمای بیرونی نیاز به طراحی و طراحی دقیق داشته باشد، بسیار عالی خواهد بود. 

محوطه سازی انواع مختلفی دارد و عناصر به کار رفته در آن نیز بسته به سلیقه و اندازه بودجه متفاوت است. مهندسان معماری تهران گاردن طراحی فضای بیرونی و تعیین محل المان ها در پروژه خود و با رضایت کارفرما اجرا می کنند.

محوطه سازی ویلا یکی از مهمترین اقدامات در زیباسازی و نوسازی ویلا می باشد.

فضای بیرونی ویلاها می تواند محیط بسیار مناسبی برای مهمانی ها و مهمانی ها باشد و افراد می توانند از فضای خود نهایت استفاده را ببرند چرا که فضای بیرونی علاوه بر زیبایی باعث آرامش روح و روان افراد از طریق محوطه سازی می شود. بسیار مقرون به صرفه است و هنگام بحث فروش ویلا، ملک را گرانتر می کند. هنگام محوطه سازی سلیقه معماران بسیار مهم است زیرا بسیاری از مردم تصور می کنند محوطه سازی برای کاشت گل و گیاه کافی است. اگر ایجاد فضای سبز تنها یکی از عناصر محوطه سازی، به عنوان مثال، دیوارهای بدون استفاده ویلاها می تواند مکانی برای دیوارهای سبز مصنوعی و طبیعی خیره کننده باشد، این دیوارهای سبز در اندازه ها و انواع مختلفی هستند و بسته به سلیقه، آب و هوا، آب و هوا، کمیت و ... باید سبک انتخاب شود.

گروه معماری تهران گاردن  در مناطقی که آب خشک و صعب العبور است، دیوارهای سبز مصنوعی پانلی و منشعب، دیوارهای سبز پوشیده از گل و گیاه، روح انسان را نشاط می بخشد و فضای بسیار زیبای حیاط را به نمایش می گذارد. .در قسمتی از محوطه می توان از آلاچیق های مهمانی و جشن استفاده کرد که مکانی دلپذیر برای نشستن و استراحت در فضای باز است. آلاچیق ها نیز در اندازه ها و شکل های مختلف هستند و باید اندازه آنها انتخاب شود. باید با توجه به مساحت منطقه و نوع آن با توجه به اقلیم، میزان بارندگی، سلیقه کارفرما و ... باشد.

  • پرهام ضیافتی