محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

پیوندهای روزانه

۵ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اصول طراحی داخلی منزل مسکونی مبلمان داخلی، پوشش کف و دیوار، چیدمان استاندارد و غیره است. نورپردازی استاندارد یکی از اصول طراحی داخلی منزل مسکونی است.با رعایت اصول طراحی داخلی منزل مسکونی می توان به بهبود عملکرد فیزیکی این ساختمان ها کمک کرد. یکی از اصول طراحی داخلی منزل مسکونی توجه به چیدمان و مبلمان داخلی ساختمان، نورپردازی استاندارد، سقف و کفپوش مناسب و ... می باشد. از دیگر نکات مهم در طراحی منزل مسکونی می توان به طراحی بیرونی منزل مسکونی اشاره کرد که شامل طراحی باغ منزل مسکونی و فضای سبز، نصب آلاچیق و ... می باشد.

دکوراسیون و طراحی منزل مسکونی


طراحی و دکوراسیون از جمله راهکارهای موثر برای بهبود عملکرد فیزیکی در یک مکان و زیباسازی آن است. بنابراین برای بهبود عملکرد ویلا از دکوراسیون و روش های طراحی مدرن مسکونی استفاده می شود. طراحی و دکوراسیون منزل مسکونی تلفیقی از طراحی داخلی منزل مسکونی، توجه به نمای ساختمان و طراحی ویلا  می باشد. با طراحی داخلی خانه شمالی، این مکان می تواند به مکان بهتری برای استراحت و تفریح ​​تبدیل شود.

اصول طراحی داخلی ویلا


اگر اصول طراحی و دکوراسیون منزل مسکونی به دقت مورد توجه قرار گیرد این امر باعث افزایش کارایی منزل مسکونی می شود. در اینجا به چند اصل و نکات مهم در طراحی و دکوراسیون داخلی منزل مسکونی اشاره می کنیم.

مبلمان و دکوراسیون


یکی از مهم ترین عوامل در اصول طراحی داخلی منزل مسکونی توجه به نوع طراحی داخلی است. هر قسمت از فضای داخلی یک خانه مسکونی شامل تجهیزات مختلفی می باشد که چیدمان و طراحی استاندارد آنها بسیار حائز اهمیت است. استفاده از مبلمان شیک و در عین حال استاندارد در فضاها و اتاق های فعلی و پذیرایی، استفاده از عناصر دکوراتیو شیک هماهنگ با فضای مورد نظر، چیدمان استاندارد وسایل و موارد دیگر. از جمله نکات مهم در طراحی داخلی ساختمان می باشد.

نورپردازی


یکی دیگر از عوامل مهم در زیباسازی و طراحی داخلی منزل مسکونی توجه به نورپردازی آن است. نورپردازی خانه مسکونی شامل نورپردازی های تزئینی، مخفی، تاکیدی و نور پس زمینه می باشد. یکی از تاثیرات نورپردازی در طراحی منزل مسکونی دوبلکس، نمایش فضای بزرگ یا کوچک است. از طرفی طراحی و دکوراسیون نور در قسمت های مختلف خانه متفاوت است. یکی از نکات مهم در نورپردازی داخلی منزل مسکونی استفاده از تجهیزات استاندارد و توجه به کاهش مصرف انرژی است.

پوشش دیوار و کف


از جمله اصول طراحی داخلی منزل مسکونی می توان به استفاده از بهترین پوشش برای دیوارها و کف فضای داخلی منزل مسکونی اشاره کرد. یکی از بهترین عناصر برای پوشش دیوار داخلی منزل مسکونی، رنگ آمیزی، استفاده از دیوارپوش های مناسب برای کاغذ دیواری، دیوارکوب و ... می باشد. یا می توانید از انواع سنگ های ساختمانی و مصالح دیگر برای ساخت کف منزل مسکونی به بهترین شکل استفاده کنید.

لحظات مهم در طراحی ویلا


پس از طراحی داخلی ویلا باید به طراحی نمای منزل مسکونی توجه کرد که تاثیر زیادی در نمای کلی منزل مسکونی دارد. یکی از لحظات مهم در طراحی بیرونی منزل مسکونی، معماری نما با بهترین تجهیزات و طرح های زیبا و نوار چسب می باشد. در کنار این عوامل باید به طراحی بیرونی یا طراحی حیاط منزل مسکونی که شامل عناصر مختلفی می باشد نیز توجه داشت. از آن جمله می توان به طراحی باغ یک منزل مسکونی با استفاده از گل ها و گیاهان زیبا، ایجاد فضاهای آرامش بخش مانند آلاچیق، آبنما، استخر و ... اشاره کرد. ایجاد مناطق سبز، باربیکیو، پارکینگ و موارد دیگر. از دیگر اصول مهم در طراحی یک خانه مسکونی می باشد.

  • پرهام ضیافتی
  • ۰
  • ۰

دکوراسیون داخلی دکوراسیون داخلی ویلاهای شمال یکی از مواردی است که امروزه به آن نیاز داریم. دکوراسیون داخلی می تواند از بازسازی ساختمان گرفته تا بازسازی ویلا، طراحی داخلی و موارد دیگر را شامل شود. دکوراسیون داخلی ارتباط مستقیمی با طراحی داخلی دارد. برای داشتن دکوراسیون داخلی ویلاهای شمال ابتدا باید کل مکان را طراحی کنید تا در روند بازسازی و دکوراسیون داخلی با مشکلات کمتری مواجه شوید. در طراحی ویلا نیز باید به این موضوع توجه کرد. اما تفاوت طراحی ویلا با طراحی ساختمان مسکونی در این است که باید به آب و هوایی که ویلا در آن ساخته می شود توجه کرد.

بازسازی ویلاهای شمال چیست؟

بازسازی ویلاهای شمال که به آن بازسازی خانه نیز می گویند، فرآیند تعمیر یک سازه ساختمانی قدیمی، فرسوده یا آسیب دیده برای رفع نیازهای جدید ساکنان و استفاده کنندگان از ساختمان است. تعمیرات معمولا در ساختمان های تجاری یا مسکونی انجام می شود. با تصور اینکه نقل مکان به خانه دیگری یک تجربه آزاردهنده است، بازسازی خانه های قدیمی یک گزینه مقرون به صرفه است.

طراحی ویلا

طراحی ویلا رویایی بزرگ و پرهزینه است که علاوه بر استفاده از امکانات رفاهی آن می توان سرمایه گذاری خوب و سودآوری نیز به حساب آورد. ابتدا با مراحل اولیه طراحی و ساخت ویلا آشنا می شویم.

بازسازی ویلا

اول، اجازه دهید بگوییم که بازسازی و مرمت دو چیز متفاوت هستند. بازسازی فقط مربوط به ساختمان است، اما مرمت ممکن است شامل چندین عنصر باشد. به طور کلی بعد از گذشت 10 سال از ساخت ساختمان، نیاز به بازسازی به اوج خود می رسد. این بازسازی ساختمان اغلب به صورت ظاهری انجام خواهد شد، یعنی. قسمت هایی که بیشتر به چشم می آیند تعمیر خواهند شد. برای جلوگیری از ظاهر زشت ساختمان در طول زمان.

کاشی ها، درهای ورودی، رنگ دیوارها، نمای بیرونی ساختمان از جمله عناصری هستند که در چند سال آینده نیاز به بازسازی دارند. نادیده گرفتن هر یک از این آسیب ها و فرسودگی تمام زیبایی ساختمان را از شما سلب می کند.

دلایل بازسازی ویلا

در قسمت اول متن به بازسازی بنا به دلیل فرسودگی و آسیب دیدن برخی از قسمت ها به منظور زیباسازی بنا اشاره کردیم. اما گاهی این اهداف تنها رویکردهای نوسازی ساختمان نیستند، زیرا در موارد دیگر هدف این فرآیند ایجاد تنوع به دلیل خستگی از محیط تکراری و بی سلیقه ای در این زمینه است.

بازسازی ساختمان با هزینه کمتر

البته حق دارید قبل از شروع کار اطلاعات کاملی در مورد میزان هزینه هایی که باید به هر قسمت تعلق گیرد داشته باشید. معماران داخلی ما این ملاحظات را رعایت خواهند کرد تا هزینه ها متناسب با بودجه موجود باشد. با اختلاف قیمت زیاد، با تغییر متریال می توان با هزینه کمتری بازسازی ساختمان را به پایان رساند اما همچنان سطح کیفیت و کیفیت را حفظ کرد.

بازسازی ساختمان ویلا چه قسمت هایی می شود؟

مرحله اولیه زمان نیازسنجی یا به عبارتی بررسی نیازها و خواسته های کارفرما است. سپس یک کارشناس حضور خواهد داشت. مطمئناً متخصص با مهارت خود به مواردی که مورد غفلت قرار گرفته است توجه خواهد کرد. پس از این هماهنگی نوبت به آماده شدن کامل طرح ها و برنامه ها برای شروع کار می رسد. در صورت نیاز به مواد و تجهیزات خاصی برای شروع و ادامه فرآیند می توانیم آن را در انبار دیگری نگهداری کنیم.

معمولاً عملیات با برداشتن لایه اولیه گچ آغاز می شود، در اینجا باید انشعابات توسط نصاب ها و همچنین سیم کشی توسط مهندس برق بررسی و در صورت لزوم تعویض شود. برای جدید بودن پس از این فرآیند نوبت به بازسازی دیوارها با توجه به میل و سلیقه ما می رسد.

بدون مقدمه، فرض کنید باید برای فرآیند بازسازی ساختمان هزینه کنید و آن را ذخیره کنید. بودجه ای برای این کار اختصاص دهید. پس طبیعی است اگر انتظار داشته باشید که این کار را با نیروی کار ماهر و البته با مواد با کیفیت انجام دهید. باز هم در کنار شما هستیم تا با رضایت صمیمانه پاسخگوی اعتماد شما باشیم و پس از اتمام کار به نتیجه دلخواه برسیم.

دکور خانه، بازسازی خانه، دکوراسیون داخلی ویلاهای شمال و کارهای مرتبط تنها برخی از نرم افزارهای مشترک هدف گذاری هستند که می توانید استفاده کنید. در این مقاله می خواهیم به بررسی مباحث مهم مربوط به دکوراسیون منزل و راهنمای بازسازی منزل بپردازیم. هنگامی که در گوگل برای پاسخ به سوالات خود جستجو می کنید، با نتایج زیادی در صفحه جستجوی خود مواجه می شوید که ممکن است کمی گیج کننده باشد. برای رسیدن به هدف خود که سریعتر کلمه دکوراسیون منزل را جستجو کنید، ابتدا باید مشخص کنید که کدام یک از سوالات خود را در اینترنت جستجو کرده اید تا پاسخ آن را بیابید؟ برای کمک به پاسخ سوال خود سعی کرده ایم در قسمت بعدی مطالب مربوط به دکوراسیون منزل و بازسازی خانه قدیمی را دسته بندی کنیم.

  • پرهام ضیافتی
  • ۰
  • ۰

در سال های اخیر ویلاسازی رونق گرفته و افراد زیادی در این حرفه مشغول به کار هستند. اما ساخت و طراحی ویلا شکل دیگری به خود گرفته و فراتر از شکل سنتی آن است. در این مقاله می خواهیم انواع طراحی کلاسیک ویلا را با مدرن و سنتی مقایسه کرده و به شرح آنها بپردازیم. در معماری نیز مانند سایر هنرها، سبک های مختلفی از سبک باروک تا امپرسیونیسم وجود دارد. اما سبک معماری امروزه بسیار پر رونق است، مخصوصا ساخت ویلا و مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده، سبکی مدرن و کلاسیک است. حال ممکن است این سوال پیش بیاید که تفاوت این دو در چیست؟ تفاوت این دو سبک از نظر متریال به کار رفته، نمای بیرونی، از نظر معماری و دکوراسیون داخلی را می توان در نظر گرفت. در ادامه به توضیح مختصری در مورد هر یک می پردازیم.

تفاوت طراحی مدرن و کلاسیک ویلا از نظر معماری


سبک طراحی ویلاهای مدرن و کلاسیک از نظر معماری تفاوت قابل توجهی دارد. در معماری کلاسیک شما خطوط منحنی بیشتری را مشاهده خواهید کرد، در حالی که در ویلاهای مدرن خطوط صاف و تیزتری خواهید دید. طراحی ویلا و ویلاسازی باغ در زندگی پرمشغله و شهری امروزی برای جدا شدن از این فضا و ارتباط مجدد مردم با محیط بکر و آرام طبیعت، تبدیل به یک روند و آرامش ذهن و حافظه شده است.

اما طراحی یک ویلا در سبک های مختلف اعم از ویلاهای مدرن و کلاسیک باید بر اساس مجموعه ای از اصول، قوانین و استانداردهای معماری باشد که شامل طراحی اصول حیاط، فضای داخلی و خارجی، امکانات رفاهی و امکانات ویژه می باشد. تفاوت دیگر این دو سبک، استفاده از ستون و ارتفاع سقف است. امروزه طراحی یک طرح ویلا کلاسیک به دلیل ویژگی های منحصر به فرد و زیبایی بی پایان و همچنین ظرافت منحصر به فردش مورد توجه معماران قرار گرفته است. این سبک معماری که در دوره رنسانس در رم پدیدار شد، با معماری قدیم ایرانی هماهنگی دارد. طراحی ویلا به سبک کلاسیک نشان از شکوه، شهرت و عظمت دارد. در ویلای کلاسیک شاهد تعداد زیادی ستون و سقف های بلند هستیم، در حالی که در معماری مدرن سقف ها اندازه متوسطی دارند و ستون های بزرگی وجود ندارد. سومین تفاوت دیگر بین این دو سبک، تقارن است. در طراحی سبک کلاسیک تاکید بر تقارن در ساخت و طراحی است در حالی که در طراحی مدرن ویلا بر تقارن تاکید نمی شود و حتی گاهی شاهد عدم تقارن و اشکال نامتقارن در ساختار کلی و طراحی ویلا هستیم.

طراحی ویلا و ویلاسازی باغ در زندگی پرمشغله و شهری امروزی برای جدا شدن از این فضا و ارتباط مجدد مردم با محیط بکر و آرام طبیعت، تبدیل به یک روند و آرامش ذهن و حافظه شده است. اما طراحی یک ویلا در سبک های مختلف اعم از ویلاهای مدرن و کلاسیک باید بر اساس مجموعه ای از اصول، قوانین و استانداردهای معماری باشد که شامل طراحی اصول حیاط، فضای داخلی و خارجی، امکانات رفاهی و امکانات ویژه می باشد. 

تفاوت طراحی مدرن و کلاسیک ویلا از نظر نمای بیرونی


به طور کلی سبک کلاسیک مبتنی بر تقارن است به همین دلیل شاهد این سبک از تقارن در تمامی قسمت های معماری و طراحی ویلا هستیم. نمای بیرونی نیز از این قاعده مستثنی نیست. در نمای بیرونی سبک کلاسیک متقارن است و معمولاً به سبک طراحی رومی انجام می شود و برای اجرای نما از سنگ استفاده می شود. اما برخلاف ویلای مدرن دارای عدم تقارن است و از متریال های مختلفی استفاده می کند و محدود به یک متریال نمی باشد. سبک مدرن نیز بر اساس عدم تقارن طراحی شده است.

تفاوت طراحی مدرن و کلاسیک ویلا از نظر دکوراسیون داخلی


تفاوت این دو سبک طراحی ویلا در دکوراسیون داخلی نیز کاملا نمایان است و خود را نشان می دهد. در دکوراسیون داخلی ویلای کلاسیک طراحی مینیمال و ساده و بدون تابش خیره کننده با نور طبیعی دارند، اما دکوراسیون ویلای مدرن دقیقا برعکس ویلای کلاسیک است.در ویلای مدرن شاهد نورپردازی، مبلمان، لوستر و وسایل پر زرق و برق، پرده های شلوغ با طراحی خاص و ... هستیم.

تفاوت طراحی مدرن و کلاسیک ویلا از نظر متریال به کار رفته


در ویلای کلاسیک از مصالحی مانند چوب، سنگ، آهن و شیشه استفاده شده است، اما در ویلای طراح مدرن از سنگ های گران و قیمتی در کنار مصالح دیگر استفاده می شود.

تفاوت طراحی ویلای مدرن با ویلای معاصر


تفاوت اصلی طراحی ویلای مدرن با ویلای معاصر این است که در سبک مدرن محدودیت کمتری وجود دارد و دست معمار در تلفیق سبک های مختلف و ارائه هنر معماری بازتر است اما سبک مدرن ساختار و تعادل خاصی دارد. که معمار را در طراحی می بندد. در مواد استفاده شده نیز تفاوت وجود دارد. در طراحی یک ویلای مدرن اغلب از مواد اکولوژیکی استفاده می شود و ساختار بیرونی به محیط نمی دهد. در طراحی یک ویلای مدرن از مصالح گران قیمتی مانند سنگ های قیمتی استفاده شده است. سبک طراحی داخلی این دو ویلا با نمای بیرونی آنها بسیار متفاوت است. در سبک مدرن دکوراسیون داخلی با ترکیبی از مینیمالیسم و ​​مدرنیسم مواجه می شوید. اگر بخواهیم یک جمله کوتاه در مورد سبک معاصر بگوییم، می توان گفت که سبک معاصر از نظر طراحی ویلا بین سبک مدرن و کلاسیک قرار می گیرد. سبک معاصر نه سادگی سبک کلاسیک را دارد و نه درخشش سبک مدرن.

طراحی مدرن در ویلا


طراحی مدرن ویلا برای مساحت بزرگ و فضای بزرگ مناسب است. اگر به طراحی های شلوغ و پر زرق و برق علاقه دارید، می توانید از سبک مدرن برای ساخت ویلای خود استفاده کنید. اما اگر به دنبال سادگی و طراحی مینیمال هستید بهترین طراحی ویلا برای شما سبک کلاسیک است و سبک مدرن که چیزی بین این دو است برای افرادی که به زندگی معمولی علاقه دارند مناسب است.

  • پرهام ضیافتی
  • ۰
  • ۰

در دنیای مدرن امروزی داشتن محیطی آرام که افراد بتوانند ساعت ها وقت خود را به تفریح و استراحت بگذرانند بسیار مهم است. اما ایجاد این فضا باید بر اساس اصول و قواعد باشد.در سال های اخیر محوطه سازی و زیباسازی فضاهای بیرونی در کشور ما با استفاده از مصالح جدید و جهانی مانند تایل بندی با چوب پلاستیک برای رقابتی شدن اهمیت پیدا کرده است. روش های متفاوت و جذابی برای فضاسازی نقشه باغ ویلا 1000 متری وجود دارد.

شامل: چمن، درختکاری ، آلاچیق سازی، چوب یا کفپوش، مبلمان باغ و نیمکت، روشنایی، شومینه یا باربیکیو و گیاهان. همگی برای ایجاد فضایی خاص و متفاوت در محیط هایی مانند: حیاط آپارتمان یا ویلا، پشت بام (روف گاردن)، حتی حیاط خلوت یا پاسیو داخل خانه استفاده می شوند.

امروزه بسیاری از سازندگان از محصولات جدید و کاربردی مانند چوب پلاست که تاثیر زیادی در فضاسازی نقشه باغ ویلا 1000 متری دارد برای طراحی حیاط یا پشت بام و حتی تراس در تمامی فضاهای بیرونی و بیرونی استفاده می کنند. در حال حاضر پرکاربردترین طراحی حیاط و ایجاد فضای سبز و نشیمن همراه با المان های پرکاربرد می باشد که با این محصول می توان تمامی این موارد را محقق کرد. در کنار این راهکارها، علاوه بر گل و گیاه و تزیینات برای زیباسازی، طراحی مسیرهای حمل و نقل و نوع کفپوش و سنگفرش ها نیز حائز اهمیت است.

پروفیل چوبی پلاست در محوطه سازی


امروزه وجود محصولات چند منظوره مانند پروفیل های چوبی پلاستیکی برای استفاده در فضاسازی نقشه باغ ویلا 1000 متری بسیار رایج شده است، به خصوص در طراحی روف گاردن و محوطه ویلا، استقبال بیشتری از آن می شود. این عنصر به شما این امکان را می دهد که با محیط یکپارچه سازی کنید. علاوه بر این سازه هایی مانند آلاچیق چوبی، پرگولا با این محصول قابل ساخت هستند. از این رو دست طراحان باز است تا بتوانند با اجرای المان های مختلف محیط را به فضایی مناسب برای گذران اوقات فراغت خود به بهترین نحو تبدیل کنند.

محوطه سازی ویلا یکی از فعالیت هایی است که طرفداران زیادی را به خود جذب می کند. نبود محیطی آرام برای گذران اوقات فراغت و شلوغی شهری، مردم را وادار می کند تا به طور فزاینده ای به نزدیک ترین مکان ها برای زندگی روی آورند و آن را به محیطی مناسب برای ساکنان و اعضای خانواده تبدیل کنند. در طراحی حیاط ویلا محصولات چوب پلاست می تواند انتخاب مناسبی باشد و منجر به خلق فضایی متفاوت و مدرن شود.

متراژ ویلا اصولاً بزرگ است که در صورت طراحی با گیاهان مناسب و المان های مختلف مانند آلاچیق، پروگولا، نیمکت، شومینه چوبی و ... بدون شک بهترین مکان برای ساکنین خواهد بود. حتی اگر اندازه منطقه کوچک باشد، تنها با استفاده از چند عنصر ذکر شده می توان یک فضای استراحت مناسب داشت. برای این منظور طراحان حرفه ای و فعال در این زمینه می توانند با توجه به حوزه و بودجه مورد نظر بهترین ایده ها را در اختیار شما قرار دهند.

اصول محوطه سازی ویلا


فضاسازی نقشه باغ ویلا 1000 متری دارای اصول خاصی است که با رعایت آنها می توانید فضایی متفاوت و خاص ایجاد کنید. در این قسمت به عناصر اصلی که تاثیر زیادی در طراحی ویلا دارند می پردازیم.

بررسی مساحت در محوطه سازی


یکی از مهمترین نکاتی که قبل از هر اقدامی باید در نظر داشت مساحت حیاط است. کارشناسان منطقه را بررسی می کنند و به این نتیجه می رسند که چه عناصری در محیط قابل اجرا خواهند بود. 

ایجاد مناطق سبز با توجه به شرایط اقلیمی


فضای سبز جزء لاینفک طراحی ویلا بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل می توان با انتخاب گیاهان و گل های زینتی مناسب در سرتاسر ویلا محیطی سرسبز و سرزنده ایجاد کرد. یکی از زیباترین روش ها برای نمایش فضای سبز استفاده از المان های پلاستیکی مانند: نرده های چوبی برای چیدن حصار باغ در حیاط، باکس های چوبی گل برای کاشت و پرورش گیاهان و ... می باشد.

ایجاد وحدت و هماهنگی در محوطه سازی ویلا


یکی دیگر از مواردی که در طراحی ویلا باید به آن توجه کرد، هماهنگی در اجرای عناصر مختلف است. هماهنگی و تناسب و ایجاد آن در ساخت سازه ها و یا حتی کوچکترین عناصر در نوع اول تاثیر مستقیم خواهد داشت. استفاده از یک یا چند رنگ مناسب در کنار هم که با فضای سبز ویلا همخوانی داشته باشد قطعا فضای متفاوتی را ایجاد می کند. این امر را می توان با استفاده از مواد چند منظوره از محصولات چوب پلاست، که در بسیاری از مناطق استفاده می شود، به دست آورد.

ایجاد مسیر مناسب در محوطه سازی ویلا


مسیر در ویلا و مسیری که به ورودی ویلا منتهی می شود بسیار مهم است. به همین دلیل می توان با استفاده از: کفپوش، نرده ها، جعبه های رنگی و موارد دیگر، این مسیر را به بهترین شکل تعیین کرد. علاوه بر این، تمایز دقیق بین گیاهان زینتی و گل ها این مسیر را زیباتر و حرفه ای تر می کند.

استفاده از عناصر مختلف در محوطه سازی ویلاها


بسیار مهم است که در فضاسازی نقشه باغ ویلا 1000 متری از سازه هایی مانند آلاچیق، پرگولا، مبلمان باغ و غیره استفاده شود. طراحان پس از کاوش در فضای مناسب از سازه های مورد نظر در قسمت های مختلف محوطه استفاده خواهند کرد. آلاچیق چوبی یکی از پرطرفدارترین سازه های سبک در طراحی ویلا است که مکانی شخصی و مناسب برای گذراندن اوقات فراغت در کنار خانواده و دوستان خواهد بود.

آلاچیق نیز بهترین سایبان برای فضای نسبتا باز است که می تواند سرپوشیده یا بدون روکش باشد. در ضمن هر دو ساخت و ساز در ویلا قابل استفاده است. استفاده از گیاهان بالارونده و پیچک در اطراف سایبان یا آلاچیق بهترین گزینه برای ایجاد سایه در کنار فضای سبز خواهد بود.

  • پرهام ضیافتی
  • ۰
  • ۰

شاید نام گابیون یا توری گابیون را شنیده باشید. سازه های سنگی که اغلب به موازات ساخت جاده ها، سدها یا محوطه های سنگی در فضاهای سبز شهری و پارک ها یافت می شوند و حتی کاربردهای وسیعی برای زیباسازی شهری دارند. اما در این مقاله به بررسی چیستی و اهمیت شبکه گابیون در محوطه سازی ویلا و به توضیح جامعی در مورد مزایای آن می پردازیم. 

استفاده از المان سنگ در اندازه های مختلف بستگی به فضا دارد و بهتر است ابعاد آن با فضا هماهنگ باشد و همچنین در طراحی محوطه سازی و فلاور باکس، گابیون و... برای اینکه به فضا جلوه طبیعی بدهد از اندازه استفاده نکنید. امروزه از گابیون برای تزئین و زیباسازی نمای بیرونی ساختمان ها به ویژه در مراکز خرید، تفریحی و ورزشی استفاده می شود. از دیوارهای گابیون برای زیباسازی فضای اضافی استفاده می شود، اما استفاده از گابیون به همین جا ختم نمی شود.

ترکیب سنگ های کوچک با سایر عناصر فضای سبز و کاربرد آن:

سنگ های رودخانه را می توان در ترکیب با عناصر فضای سبز استفاده کرد مانند: ترکیب سنگ با دیوار سبز ، ترکیب گابیون با آبشار، ایجاد انواع آبشار و ...

ساخت آبنما در محوطه ویلا:

به منظور طراحی و اجرای منظره ای زیبا در محوطه سازی ویلا، باغ ها و ...، آبنماهای سنگی رودخانه ای ترکیب و هماهنگی منحصر به فردی را با یکدیگر ایجاد می کنند، اما اثربخشی آنها بیش از ایجاد منظره است. جذاب است. وقتی می‌توانیم از ویژگی‌های آب سازه‌های زیبایی به نام فواره بسازیم، پس چرا این عنصر زیبا که از طبیعت در حیاط، باغ، کلبه و حتی در پارک‌ها، و مناطق تفریحی الهام گرفته شده است با این عنصر زیبا تزئین نشود.

ترکیب یک دیوار سبز با یک گابیون:

دیوار سبز به دیوارهایی اطلاق می شود که با پوشش گیاهی طبیعی پوشیده شده و بستر خاکی را برای رشد گیاهان فراهم می کند. دیوار سبز یا باغ عمودی که مجموعه ای از گیاهان است که در اندازه ها و اشکال مختلف ساخته می شوند. حال می توانیم این عنصر زیبا را با عنصر دیگری نشات گرفته از طبیعت ترکیب کنیم تا جلوه ای طبیعی در محیط ایجاد کنیم. وارد کنیم ترکیب دیوارهای سبز با دیوارهای گابیونی بسیار جذاب است و زیبایی محیط اطراف را چندین برابر می کند. دیوار سبز دو روش برای دیوار سبز طبیعی و دیوار سبز مصنوعی در اندازه ها و اشکال مختلف وجود دارد.

آبنما و ترکیب آن با گابیون:

 آبنما سازه ای است که کاربردهای فراوانی در محیط بیرونی و فضای سبز دارد و یکی از عناصر منحصر به فرد فضای سبز است. امروزه با تکنولوژی روز می توان از این عنصر زیبا علاوه بر فضای بیرونی در فضای داخلی نیز استفاده کرد. ساخت آبنمای بیرونی از انواع سنگ های رودخانه ای است که به صورت ناهموار ساخته شده اند.

مکان های مناسب برای استفاده از سنگ ها :

محوطه سازی ویلا، باغ، حیاط، تراس، پاسبو و ...
کفپوش روف گاردن و ترکیب آن با چوب ترمووود، چمن و ...
ساخت آبشار، آبشار مصنوعی، چشمه و دریاچه و ... یک


محوطه سازی مدرن ویلا:

محوطه سازی مدرن ویلا برای زیباسازی فضای باز مانند: حیاط، باغ، ویلا، کافه، رستوران، روف گاردن و محوطه سازی شهری و...، محوطه سازی هر فضایی بر اساس اجرای آنها طراحی و اجرا می شود. سازنده باید فضایی طراحی کند که تمام نیازهای شما را برآورده کند و برای مشکلات محوطه سازی مانند شیب، باد، آفتاب یا کمبود فضا راه حل هایی داشته باشد. یکی از مراحل اصلی در طراحی و اجرای کفپوش، قرارگیری سنگ رودخانه ای در موقعیت صحیح خود به بهترین شکل ممکن است که باید قبل از اجرا و طراحی محل انواع سنگ ها در پلان مشخص شود. محبوب ترین روش استفاده از سنگ های رودخانه ای ایجاد یک مسیر سنگفرش زیبا در محوطه محوطه سازی است. از دیگر نکات مهم در محوطه سازی استفاده و انتخاب مناسب گونه های گیاهی و محل قرارگیری آنها و نحوه چیدمان مناسب آنها می باشد. در مرحله آخر عناصر دیگری مانند آلاچیق، آبشارها، دیوارهای سبز، جعبه های رنگی و غیره را پیدا می کنیم.

  • پرهام ضیافتی