محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

پیوندهای روزانه

۹ مطلب در آذر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در دنیای امروز طراحی و دکوراسیون منازل و سایر ساختمان ها به مهم ترین و اساسی ترین بخش هر خانه تبدیل شده است و اکثر مردم این اصول را یک ضرورت برای ساخت و ساز و تغییر و به روز رسانی هر ساله سبک ها می دانند. طراحی و دکوراسیون داخلی یکی از تاثیرگذارترین ایده ها در سبک مدرن و زندگی بشر است زیرا امروزه فضاهایی که در آن کار و زندگی می کنیم بسیار مهم است و اکثر افراد به دلیل ایجاد محیطی هماهنگ با روحیه و سلیقه مالکان و همچنین دریافت حس آرامش معمولاً به این فضاها اهمیت می دهند.و از این نظر طراحان و افرادی که در زمینه دکوراسیون داخلی بسیار ماهر هستند با توجه به دانش و مهارت خود می توانند بهترین افراد و دستیاران در این زمینه باشند و با این دانش، محیط خانه، محل کار و ... را با توجه به رفتار، خلق و خو، بودجه مالی و شرایط افراد در محیط، بازسازی یا طراحی کنند.

با توجه به موارد ذکر شده طراحی داخلی ساختمان جدا از ساختمان های مسکونی و اداری امروزه وارد ساختمان هایی مانند ویلا شده است و همچنین این طراحی ها به دلیل ساختار و ساخت و ساز ساختمان جلوه خاصی دارد.

نورپردازی در طراحی ویلاهای دوبلکس 

 

یک نکته مهم و اصلی برای طراحی و اجرای آپارتمان دوبلکس تماشا و لذت بردن از چیزهای طبیعی و زیبای اطراف خانه است در نتیجه با توجه به استفاده از این امکانات، افراد بیشتری به این گونه ویلاها علاقه مند می شوند. طراحان داخلی و پیمانکاران ساختمان نیز سعی در چیدمان فضای داخلی یک ویلای دو طبقه با پنجره های بزرگ و یا با نورپردازی خاص دارند. ایجاد محیطی دلپذیرتر برای استراحت، نشستن یا دور هم جمع شدن ضروری است.لازم به ذکر است که بسیاری از افراد برای استفاده از فضای باز یا نور مناسب از گذاشتن پرده بر روی پنجره ها خودداری می کنند.اما بهتر است زیبایی این ویلاها با نصب پرده های نازک را دو چندان کنیم.

 

تعبیه اتاق و نشیمن در طبقه فوقانی 

 

به طور کلی اکثر ویلاهای دوبلکس دارای یک اتاق خواب و سرویس بهداشتی در طبقه بالای ساختمان هستند اما به گفته کارشناسان می توان یک اتاق کوچک در طبقه بالای ساختمان تعبیه کرد و این اتاق را به عنوان نشیمن گذاشت. می توانید این محیط را به عنوان یک اتاق نشیمن و با چیدمان جدید و وسایل مدرن در نظر بگیرید، گاهی اوقات می توانید بهترین اتاق نشیمن را برای خانواده خود ترتیب دهید یکی دیگر از ایده های اتاق های طبقه بالا توجه به تراس است، زیرا هنگام طراحی این اتاق می توانید این مکان را به پاسیو تبدیل کنید و اوقات خوشی را با دوستان، خانواده و مهمانان سپری کنید.

 

المان های تزئینی در راه پله 

 

لازم به ذکر است که تمامی ویلاهای دوبلکس دارای پله می باشند و این پله ها با توجه به سلیقه و سبک بنا در مدل های مختلفی ساخته می شوند.ایده استفاده از گل و گیاه به صورت تزئینی می تواند آرامش و جلوه خاصی را در محیط به ارمغان بیاورد.اگر فضای کافی برای گلدان در مسیر راه پله وجود ندارد می توانید از گل های تزئینی که شاخه های خزنده دارند به عنوان آویز در حین ساخت ساختمان از آن استفاده کنید. بهتر است نورگیرها در راستای پله ها قرار گیرند تا جلوه بیشتری به محیط و عبور و مرور ساختمان بدهند.

 

تلفیق سبک ها در طراحی داخلی ویلا دوبلکس

 

از آنجایی که ویلای دوبلکس از دو طبقه مجزا تشکیل شده است، می توانید از سبک های متفاوتی در این محیط استفاده کنید و قابل ذکر است که در این صورت باید از تجهیزات بیشتری نسبت به سایر ویلاها استفاده کنید. در واقع طراحی و دکور این ساختمان نمی تواند از نظر هزینه مقرون به صرفه باشد به همین دلیل امروزه طراحان که این امر برای کارفرمایانشان اهمیت زیادی دارد استفاده از سبک مدرن را توصیه می کنند.زیرا در این سبک استفاده از وسایل غیر ضروری پرهیز می شود و طراحی با توجه به وسایل شیک و کاربردی و البته بدون زرق و برق انجام می شود و در نهایت از هزینه های اضافی جلوگیری می کند.

کلام آخر

ویلای دوبلکس تجربه متفاوتی را به اعضای خانواده می دهد و می تواند محیطی زیباتر و متفاوت تری ایجاد کند و به دلیل طراحی آن اهمیت و همکاری با اعضای خانواده بالاست. بنابراین اگر علاقه مند به طراحی داخلی ویلا دوبلکس و مدرن هستید، توصیه می کنم با متخصصین گروه لوکس سازه تماس بگیرید و از مشاوران با تجربه ما کمک بگیرید.

 

  • پرهام ضیافتی
  • ۰
  • ۰

طراحی داخلی ویلا کلاسیک فضایی سرشار از اصالت و آرامش را در قسمت های مختلف خانه ایجاد می کند و همچنین باعث می شود از حضور در خانه نهایت لذت را ببرید.امروزه با وجود طراحی زیبا و متنوع معماری داخلی مدرن و مینیمالیستی، برخی افراد در تلاش هستند تا معماری داخلی منزل خود را به سبک کلاسیک طراحی کنند که زیبایی منحصر به فردی داشته باشد و بتواند شکوه خاصی به فضای داخلی منزل شما ببخشد.دکوراسیون کلاسیک را می توان یکی از آن سبک هایی دانست که همه افراد آن را تا حدودی می شناسند و می تواند بسیار متفاوت از سبک های دیگر باشد. در واقع همه می دانند که ویژگی سبک کلاسیک مبل های سلطنتی و آنتیک، دیوارهای پتینه کاری شده، گچبری و آینه روی سقف و دیوار، کاغذ دیواری با طراحی هندسی و هنری خاص است.

 

ویژگی های دکوراسیون کلاسیک

ترکیب بندی متقارن، اشکال و خطوط هندسی صحیح، دکوراسیون مجلل، مواد طبیعی گران قیمت از ویژگی های سبک کلاسیک است. تجمل گرایی و استفاده از لوازم مجلل و گران قیمت از عناصر جدایی ناپذیر در طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک محسوب می شود.در این سبک طاقچه ها، طاق ها و ستون ها با روکش طلا طراحی و تزیین می شود. هنگام طراحی هر قطعه از مواد خاصی استفاده می کنند.برای مثال سنگ مرمر با طرح های سنتی را برای کف ها انتخاب می کنند. برای طراحی و ساخت تجهیزات، چوب مرغوب برای خاتم کاری انتخاب شد.معمولا کاغذ دیواری، تابلوهای چوبی، زیور آلات و ... را برای دکوراسیون ویلا کلاسیک انتخاب می کنند. همچنین برای پوشاندن مبلمان و دوخت پرده از پارچه ابریشمی، مخمل، ساتن، ملیله دوزی و ... استفاده می کنند.


 

قوانین طراحی داخلی کلاسیک

در نگاه اول، برای بیننده فضا شلوغ است اما این به دلیل نوع و سبک طراحی داخلی ساختمان است. در این الگو باید تقارن و تعادل رعایت شود. در آغاز، برنامه ریزی سخت است اما با کمی آشنایی می توانید همه چیز را در جای اصلی خود قرار دهید.
از این رو، بهتر است قبل از چیدمان وسایل نقطه کانونی را مشخص نمود و سپس اقدام به چیدمان وسایل نمائید. برای دکوراسیون کلاسیک پذیرایی، بهتر است موقعیت مبلمان خود را مشخص کنید. در واقع مبلمان، آشپزخانه علاوه بر دیوار پشت تلویزیون، یک نقطه کانونی در خانه نیز محسوب می شود. 

تقارن در معماری داخلی کلاسیک

بعد از تناسب، تقارن دومین قانون در طراحی سبک کلاسیک است. به این معنی که لوازم و عناصر داخلی در این سبک به شکل آینه در مقابل یکدیگر قرار می گیرند. مثلا همین مبلمان کلاسیک روبه روی هم قرار می گیرند. تقارن یک ترفند طراحی داخلی است که نظم بصری و زیبایی را در اختیار بیننده قرار می دهد. تقارن در طراحی داخلی باعث ایجاد تعادل و حس آرامش می شود.رعایت قانون تقارن در یک فضای بزرگ به طرز شگفت انگیزی زیبایی و ظرافت را نشان می دهد. می توانید با سبک کلاسیک در دکوراسیون کلاسیک اتاق کوچکتر و فضاهای شلوغ مانند آشپزخانه حس بهتری ایجاد کنید.
یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد غنا در طراحی داخلی کلاسیک، یافتن ویژگی به عنوان نقطه شروع یا چیزی برای تمرکز بر روی آن است. مهم نیست به کجا تمرکز می کنید و از کجا شروع می کنید، حتی در یک فضای محدود، می توانید یک فرش ساده اما رضایت بخش با نقش و نگارهای روی دیوار ایجاد کنید.

متریال های مناسب در دکوراسیون کلاسیک

یکی از محبوب ترین متریال ها در دکوراسیون کلاسیک چوب است. در تمام قطعات چوبی مانند کابینت آشپزخانه، میز و صندلی، بازو و بدنه مبلمان و در ساخت مجسمه ها استفاده می شود.پارچه های طبیعی مانند کتان، پنبه، ابریشم را با طرح های سنتی یا ساده انتخاب می کنند. برای ساخت ظروف و لوازم تزئینی قدیمی و گران قیمت از فلز، مس، نقره و حتی گاهی طلا استفاده می کنند.سنگ های مرمر برای کف، دیوار و حتی نماهای کلاسیک استفاده می شود. نورپردازی همراه با نور طبیعی در سبک کلاسیک و زیر شاخه های آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به طور کلی در سبک طراحی کلاسیک، پنجره ها بزرگ طراحی می شوند.استفاده قانونی و در عین حال خلاقانه از تمامی اجزا برای یک دکوراتور کلاسیک بسیار مهم است.

 

چیدمان در دکوراسیون کلاسیک 

هر موردی که عملکردی کاربردی، تزئینی و اکسسوری دارد به طور فعال در این سبک نشان داده می شود. البته قانون تناسب، تقارن و نقطه کانونی را نباید در چیدمان فراموش کرد. این باعث می شود که همه اجزاء در یک نظم خاص در اطراف یک عنصر یا شی زیبا باشند. در نتیجه از بهم ریختگی بصری و سردرگمی جلوگیری می شود. در گذشته، نقطه کانونی معمولاً شومینه بود. امروزه می توان آن را با میز تلویزیون، میز مبلمان و ... نیز جایگزین کرد. البته شومینه همچنان اصالت خود را حفظ کرده است.
رنگ مبلمان باید با پرده ها، فرش ها، قالیچه ها و هر عنصر پارچه ای مطابقت داشته باشد. به عبارت دیگر، هر طرح، نقش و جنسیت باید به گروه خاصی مرتبط باشد. دیوارها، کف و سقف در تمامی فضاها باید از سبک، رنگ و طرح یکسانی پیروی کنند.از لوازم و زیور آلات در اندازه های مختلف که مجلل، گران قیمت، اصیل و سنتی هستند استفاده کنید. البته فضای کلاسیک بدون لوستر و آباژور قطعا کامل نیست.

 

کلام آخر 

کسانی که می خواهند فضای خانه شان مملو از آرامش و صمیمیت باشد، توصیه می کنیم از طراحی داخلی کلاسیک برای طراحی ویلا خود استفاده کنند. افراد مختلفی اغلب از این نوع طراحی استفاده می کنند. استفاده از طراحی داخلی ساده به حفظ شادابی و طراوت خانه و وسایل چیده شده در آن کمک می کند. برای تغییر سبک خانه خود نیازی به صرف هزینه زیادی ندارید. در عین حال اتاقی بسیار زیبا و مناسب خواهید داشت.پس مانند اصول معماری کلاسیک یا رومی باید خانه را به گونه ای طراحی کنید که همه چیز در تعادل، تقارن و تعادل باشد.استفاده از عناصر دکوراتیو زیاد در رنگ های ساده و طبیعی و توجه به جزئیات در زیبایی طرح شما تاثیر بسزایی دارد.

 

 

 

  • پرهام ضیافتی
  • ۰
  • ۰

طراحی داخلی ویلا به منظور ارتقاء عملکرد فیزیکی و ذهنی فضای داخلی جهت تسهیل فعالیت های روزمره می باشد. ما بیشتر عمر خود را در ساختمان ها می گذرانیم. این مکان ها محیطی را ایجاد می کنند که نیازهای اولیه ما مانند سرپناه را برآورده می کند و بسیاری از فعالیت های ما در آنجا انجام می شود. علاوه بر این، آنچه روح یک ساختمان را می سازد، فضای داخلی آن است. بنابراین می توان گفت که کیفیت فضای داخلی تأثیر مستقیمی بر نحوه انجام فعالیت های ما در آن دارد و از سوی دیگر بر نگرش، جایگاه و شخصیت ما تأثیر می گذارد.اگر شما هم مانند بسیاری از افراد به خانه های مدرن علاقه دارید و می خواهید فضای داخلی ویلای خود را بر اساس اصول سبک مدرن طراحی کنید، در این مقاله از لوکس سازه به شما کمک می کنیم تا با عناصر و قسمت های مختلف آن بیشتر آشنا شوید. 


در ادامه مقاله به بررسی تاثیرگذارترین عوامل در طراحی ویلاهای مدرن می پردازیم و نکات اصلی که در دکوراسیون و طراحی داخلی ویلا مدرن باید به آن توجه کنید را شرح می دهیم، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. 

 

نکات مهم در طراحی ویلا مدرن 

با توجه به اصول و قوانینی که برای ساخت و طراحی ویلاهای مدرن در کشورهای بین المللی تعریف شده است، به خاطر سپردن جزئیات خاصی به مجریان پروژه کمک می کند تا از نتیجه نهایی راضی باشند.حتما متوجه شده اید که مالکان پس از مدتی زندگی در خانه مدرن خود می گویند که ای کاش برخی قسمت ها بهتر ساخته می شد. همه این مسائل بستگی به این دارد که در طراحی یک ویلای مدرن زیبا چقدر به جزئیات آن توجه شده است. در ادامه به این نکات مهم می پردازیم.

 

ابعاد و متراژ

اندازه و ابعاد در طراحی داخلی ساختمان بسیار حائز اهمیت است و در تعیین آن به تعداد اعضای خانواده توجه کنید. هنگام تعیین متراژ ویلا، باید تعداد افرادی که دارید و اینکه خانواده شما در آینده چقدر رشد خواهند کرد و هر کدام از آنها به چه فضایی نیاز دارند را در نظر بگیرید. ضمناً با توجه به این موارد فضای آشپزخانه، سرویس بهداشتی، پذیرایی و ... سایر قسمت ها نیز مشخص می شود. با مشخص کردن این آیتم می توانید اندازه ایده آل مورد نیاز خود را برای طراحی یک ویلای دوبلکس مدرن یا آپارتمان و شیروانی تعیین کنید.

 

مقاومت ویلا 

در طراحی یک ویلای مدرن توجه ویژه ای باید به پایداری سازه شود. که از ویژگی های ناملموس ویلا محسوب می شود در طراحی ویلا باید شیب زمین، آب و هوای گرم و خشک، گرم و مرطوب، کوهستان و جنگل نیز در نظر گرفته شود.

 

طراحی ساده محوطه اتاق و نشیمن 

 

یکی از نکات مهمی که در طراحی یک ویلای مدرن کوچک یا بزرگ باید به آن توجه کرد، طراحی ساده و منحصر به فرد طبقات و اتاق ها است. برخلاف سبک های دیگر که چیدمان اتاق ها از نظم خاصی پیروی نمی کند و تابع قوانین خاصی نیست، سبک مدرن باید نظم و سازماندهی خاصی داشته باشد. در طراحی یک خانه مدرن، محل قرارگیری اتاق ها منطق خاصی دارد و از شکل هندسی خاصی پیروی می کند.

 

دسترسی راحت به یکدیگر 

 

طراحی ویلای مدرن از یک طبقه تا چند طبقه باید یکپارچه و به طور مداوم اجرا شود. خانه های مدرن باید دارای طراحی باز و منسجم برای طبقات باشند تا هر فضا با فضای دیگر جریان یابد. این عملکرد نه تنها به ایجاد فضاهای بیشتر بدون ایجاد موانع خاص کمک می کند، بلکه نور ورودی به فضا به قسمت های دیگر نیز سرایت می کند.

 

انتخاب متریال مناسب 

 

هنگام ساخت و طراحی یک ویلای دوبلکس مدرن یا هر نوع پلان دیگری، آیتم های انتخابی باید ساده و در عین حال شیک باشند و از طرفی دیگر با سبک کلی ویلا نباید تداخل داشته باشد که حواس بیننده از سازه و ساختار داخلی و خارجی داخلی پرت کند. کاشی و سرامیک های بزرگ و اسلب، چوب های پهن و عدم وجود درز و شکاف در المان ها کمک می کند تا ظاهری ساده و مطابق با روندهای مدرن داشته باشید.

 

محوطه سازی فضای سبز 

 

یکی از اصول بسیار مهم در طراحی فضای سبز و قلمرو یک ویلای مدرن این است که باید ارتباط خوبی بین فضای بیرونی و فضای داخلی ویلا وجود داشته باشد و متفاوت از یکدیگر نباشد.طراحی محوطه و فضای سبز ویلای مدرن باید به گونه ای باشد که بتوان الگوی توسعه آن را با یک نگاه مشخص کرد. برای انجام این کار، چراغ های مدرن محوطه ؛ فضاهای ویژه عابر پیاده و پارکینگ؛ مصالح ساده و شیک در ساخت نما، در زمینه فضاهای سبز حرفه ای و کارآمد و غیره به شما کمک خواهد کرد. نما و جزئیات داخلی تاثیر اولیه را در ذهن بیننده به جا می گذارد. اشتباه در طراحی و ساخت آن صدمات جبران ناپذیری به کل پروژه وارد می کند.

 

مزایای طراحی ویلا مدرن 

 

پیچیدگی سبک های مختلف معماری در طراحی های مدرن دیده نمی شود و معمار پروژه آزادی بیشتری دارد. با توجه به اینکه طراحان ویلاهای مدرن دارای ابتکار عمل و آزادی عمل بیشتری هستند، در نهایت کارفرمایان راضی تر و راحت تر هستند.در طراحی داخلی ویلاهای مدرن دوبلکس و حتی آپارتمان های چند طبقه، نور طبیعی بسیار مهم است تا نه تنها مصرف انرژی کاهش یابد بلکه ساکنان نیز احساس بهتر و انرژی بیشتری داشته باشند. به همین دلیل در طراحی یک ویلای مدرن می توان گفت که این موارد با هم سازگار هستند و انرژی بسیار مهم است.بازسازی و تعمیر خانه مدرن آسان است زیرا یکی از ویژگی های کلیدی آن انعطاف پذیری است و فقط باید به سادگی و زیبایی فکر کنید و از تجمل پرهیز کنید.

 

کلام آخر 

 

شرکت لوکس سازه با مهندسین و مشاوران متخصص و متبحر در این امور و سایر امور مربوط به بازسازی ویلا، طراحی داخلی ویلا، روف گاردن ویلا و ... با تیم مدیریتی حرفه ای با بهترین قیمت، کیفیت بهترین ها را برای عزیزانتان به ارمغان می آورد.

 

  • پرهام ضیافتی
  • ۰
  • ۰

طراحی داخلی واحد اداری نسبت به منزل مسکونی به تجربه و مهارت بیشتری نیاز دارد زیرا دکور خانه باید با ذائقه افراد ساکن آنجا مطابقت داشته باشد اما محیط اداری علاوه بر رسمی بودن در عین حال باید متناسب با سلایق افراد مختلف و به گونه ایی عمومی تر باشد و باید با مخاطبان خود با هر سلیقه ای ارتباط برقرار کند و همچنین جذاب و دلنشین باشد، زیرا در آنجا منافع سازمانی از اولویت بالایی برخوردار است و محیط می تواند در جلب اعتماد مشتریان موثر باشد علاوه بر این، محیطی دلپذیر برای کارکنان ایجاد کنید تا رضایت شغلی را افزایش دهید و فضایی دوستانه و آرام ایجاد کنید که باعث افزایش راندمان کاری شود. رنگ و چیدمان هر دسته باید با روانشناسی مخاطبان آن تطبیق داده شود همچنین بهتر است نوع دکوراسیون با کاربری سازمان و محصولات ارائه شده مطابقت داشته باشد.

اصول طراحی ساختمان اداری

از همان ابتدا، وقتی وارد یک ساختمان اداری می شوید، متوجه تفاوت آن با طراحی داخلی ساختمان مسکونی از محیط لابی و ورودی خواهید شد. نوع کاربری ساختمان اداری نیازمند اصول طراحی خاصی است تا فضای کافی برای پیشرفت کار داشته باشد. فضایی که تمرکز کارکنان را بر هم نزند، فضای کافی برای جلسات داشته باشد، دارای اتاق مدیریت، استراحتگاه کارکنان و ... باشد.
در متن زیر برخی از اصول سازماندهی داخلی فضاهای اداری را توضیح داده ایم:

انتخاب رنگ در طراحی داخلی واحد اداری
اهمیت مبلمان در پروژه های دکوراسیون اداری
گیاهان در طراحی داخلی اداری
جداکننده و پارتیشن بندی در طراحی داخلی اداری
نور طبیعی در طراحی فضای اداری
نورپردازی در طراحی محیط اداری
پرده و مبلمان اداری
استفاده از آینه در فضای اداری
کفپوش در طراحی داخلی اداری
طراحی اتاق در دکوراسیون اداری
محل استراحت کارکنان
طراحی دکوراسیون اداری

 

عوامل موثر در طراحی داخلی واحد اداری

از جمله عواملی که در ساخت دکوراسیون نقش دارد، نوع و سبک معماری است که در طراحی محیط استفاده می شود و امروزه اهمیت دکوراسیون داخلی و معماری پس از مدت ها نمایان می شود. اگر از نزدیک به معماری باستانی نگاه کنید، می توانید تمام زیبایی و جزئیات را که سرشار از ذوق و هنر ایرانی است، مشاهده کنید.طراحان و مدیران باید توانایی پیشبرد اهداف پروژه را داشته باشند و اقدامات خود را با برنامه ریزی و دقت انجام دهند.برای داشتن یک دفتر کار منحصر به فرد، مدرن و شیک باید نکاتی را در طراحی آن رعایت کنیم که در اینجا به آن می پردازیم:


هر اداره یا سازمانی دارای کارمندانی با رده‌ها و وظایف حرفه‌ای متفاوت است، بنابراین باید این اصل را در نظر داشت که هر یک از آنها نیاز به یک فضای خصوصی یا نیمه خصوصی دارند تا همه بتوانند بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران به وظایف خصوصی خود عمل کنند. موثرترین راه حل برای این کار  ایجاد پارتیشن ها و جدا کننده ها است. در رنگ آمیزی هم باید از روانشناسی استفاده کرد و رنگ هایی را انتخاب کرد که انرژی کارمندان را افزایش دهد و کار را سرعت بخشد.

نکات مهم در دکوراسیون اداری

استفاده از مواد متالیک و مبلمان مشکی در رسمی کردن محیط موثر است و این رنگ در مقابل رنگ قرمز جلوه بسیار خوبی خواهد داشت. دوام و عمر و نوع مبلمان نیز در فضاهای اداری بسیار مهم است زیرا به دلیل استفاده زیاد بیشتر در معرض آسیب قرار می گیرند، به عنوان مثال مبل های چرمی را می توان به راحتی تمیز کرد.
یکی از مهم ترین دغدغه هایی که مدیران از آن صحبت می کنند روحیه بالا و شاد کارکنان است و برای این کار می توان از رنگ های ملایم و پرانرژی و الهام بخش استفاده کرد.طراحی دکوراسیون اداری نسبت به ساختمان های مسکونی به تجربه و مهارت بیشتری نیاز دارد زیرا ساختمان های مسکونی باید متناسب با سلیقه افرادی که در آن زندگی می کنند باشد، اما محیط اداری باید به گونه ای باشد که علاوه بر رسمی بودن چارچوب و وجود قوانین و نظم، بتواند با هر سلیقه ای ارتباط برقرار کند و جذاب و دلنشین باشد. زیرا منافع سازمانی در اولویت قرار دارد و دارای ابزارهای فراوانی است که می تواند در جلب اعتماد مشتریان موثر باشد.

 

کلام اخر 

اکثر ما زمان زیادی را در محل کار می گذرانیم. در نتیجه، داشتن آرامش در این محیط نقش مهمی دارد. اینکه محیط کار هم جذاب و هم زیبا و کاربردی برای کارهای روزمره است، باعث افزایش راندمان کاری کارکنان می شود. طراحی داخلی اداری یکی از مقوله های دکوراسیون طراحی داخلی است که اصول خاص خود را دارد. در این مقاله به کمک گروه معماری لوکس سازه و اصول آن پرداختیم جهت اطلاعات بیشتر به سایت لوکس سازه مراجعه نمائید.

  • پرهام ضیافتی
  • ۰
  • ۰

هایپر مارکت ها مغازه های مدرنی هستند که با قرار دادن تمامی محصولات سوپرمارکتی و سایر وسایل ضروری خانه و خانواده در دل خود توانسته اند محبوبیت بسیار بالایی در بین عموم مردم به دست آورند و از این رو افزایش قابل توجهی در سطح شهر ها کوچک و بزرگ داشته اند. طراحی داخلی هایپرمارکت امروزه توجه بسیاری را به خود جلب می کند. با توجه به نوظهور بودن این فروشگاه ها و گسترش روزافزون آنها، نیاز به طراحی داخلی مناسب بیش از پیش احساس می شود. رقابت بین برندهای مختلف که هایپرمارکت ها را از یکدیگر متمایز می کند باعث شده تا به نوع طراحی داخلی و چیدمان و دکوراسیون داخلی هایپر مارکت ها توجه بیشتری شود.اما در طراحی داخلی فروشگاه های هایپر مارکت چه چیزی لازم است؟ فرآیند طراحی چگونه است؟ به چه نکاتی در طراحی داخلی هایپر مارکت ها باید توجه نمود؟

 

 

طراحی داخلی هایپر مارکت 

 

هایپر مارکت فروشگاه بزرگی است که کالاهای متنوعی را در اختیار خریداران قرار می دهد. با توجه به تنوع زیاد محصولات، چیدمان و زیبایی بسیار مهم است.دسترسی آسان مشتریان به محصولات باید تا حد امکان بهتر باشد و این هدف با چیدمان صحیح قفسه ها، ارتفاع صحیح و طراحی مناسب آنها و همچنین جذابیت فضا محقق می شود و به نوعی در انتخاب تاثیر می گذارد. امروزه با توجه به رقابت زیاد و افتتاح فروشگاه های جدید، صاحبان سوپرمارکت ها به تیم های تخصصی طراحی، دکوراسیون و متریال روی آورده اند. سرمایه و متراژ مغازه خود را به تیمی تخصصی می دهند و از آنها می خواهند مغازه را طراحی و دکور کنند.

 

 

روند طراحی داخلی هایپر مارکت

در ابتدای باید به موقعیت مکانی و ویژگی های آن نگاه کنید. متراژ فروشگاه، پلان مورد نظر، تغییرات اساسی و ... مورد بررسی قرار می گیرند برای هایپر مارکت ها بهترین گزینه داشتن یک فضای کاملا مسطح و متصل است. بنابراین، اگر دیوارهای اضافی در مکان مورد نظر وجود دارد، باید حذف شوند.

ابعاد هایپرمارکت

به طور معمول، سوپرمارکت ها در مناطق وسیعی طراحی و ساخته می شوند. اگر این فروشگاه ها بسیار بزرگ هستند باید برای آنها پارکینگ در نظر گرفت و اگر کوچک هستند باید بهترین محصولات را جمع آوری کرد تا مشتری را راضی نگه داشت. سیاست نوآوری در سوپرمارکت های کوچک بر روی محصولات کم هزینه اما با کیفیت متمرکز است. در مورد بازارهای انبوه، تاکید بر دسته بندی محصولات است.

 

طراحی پلان هایپرمارکت

پلان داخلی هایپر مارکت به صورت پلان طبقات، پلان چیدمان و پلان سقف موجود می باشد. وسایل و یخچال های مورد استفاده و همچنین قفسه بندی و ابعاد باید در نقشه مشخص شود. زیرا این وظیفه اصلی در طراحی داخلی ساختمان هایپرمارکت  است.

توجه به مبحث روانشناسی فروش

برای هر فروشگاه و کسب و کاری، اهمیت رونق و فروش مشخص است. بنابراین طراحان داخلی این حوزه باید روانشناسی فروش را درک کنند. در غیر این صورت یک فعالیت حرفه ای در طراحی می تواند صدمات قابل توجهی به سرمایه وارد کند.با بحث در مورد روانشناسی فروش، معمار یاد می گیرد که از کدام رنگ ها، اشکال و نور استفاده کند تا بهترین احساس را برای مشتری ایجاد کند. احساس آرامش در فرد باعث می شود دوباره این احساس را تجربه کند. شادی و هیجان نیز هنگام خرید محصولات جدید بسیار مهم است. برای ایجاد هر یک از این احساسات در افراد، طراح باید آگاهانه و درست عمل کند.

 

نکات مهم در طراحی داخلی هایپر مارکت

گاهی اوقات لازم است رنگ هایی که در فضای داخلی یا بیرونی فروشگاه استفاده می شود مطابق با استراتژی های برندینگ و استانداردهای از پیش تعیین شده باشد. به عنوان مثال، اگر رنگ قرمز بخشی از استراتژی و رنگ سازمانی یک برند است، استفاده از آن به دلیل تأثیر روانی بر مشتری باید با دقت انجام شود تا ضمن ماندن در ذهن مشتری، چندان آشکار نباشد. 
نکته مهم دیگر توجه به موقعیت جغرافیایی فروشگاه است. مثلاً سبک مغازه و سلیقه در هر شهر متفاوت است. بنابراین توجه به این نکته و استفاده از آن در فروشگاه می تواند تاثیر زیادی داشته باشد.مهمترین چیز این است که فقط زیبایی دکوراسیون نیست که اهمیت دارد ایمنی، سطح ورود، سادگی، تشخیص ردیف و قفسه کالا، تمیزی و نظم قفسه فروشگاه ها و حتی اهمیت بو، رنگ، نور و موسیقی در هایپرمارکت ها جای خود را دارد. 

 

کلام آخر

به طور کلی طراحی داخلی هایپر مارکت باید به گونه ای باشد که مشتری ترغیب به خرید بیشتر و همچنین ترجیح مجدد فروشگاه شما برای خریدهای بعدی شود و این زمانی اتفاق می افتد که مشتری شما از تنوع و کیفیت محصولات شما در کنار دکوراسیون قدردانی کند. ظاهری متفاوت و جذاب هایپر مارکت با گروه مجرب لوکس سازه جهت اطلاعات بیشتر به سایت لوکس سازه مراجعه کنید.

 

  • پرهام ضیافتی
  • ۰
  • ۰

آیا خانه شما کوچک است و چیدمان و دکور کردن آن سخت است؟ در این مطلب ترفندهای مفیدی برای طراحی داخلی منزل کوچک ایرانی ارائه می دهیم. با استفاده از این ترفندها قادر خواهید بود بهترین طراحی و چیدمان را ایجاد کنید. پس این مقاله لوکس سازه را تا انتها بخوانید. امروزه خانه های بزرگ و خانه های باغ دار جای خود را به خانه های کوچک و خانه های چند طبقه داده اند. زندگی در خانه های کوچک امروزه یکی از معضلات مردم و جامعه است، اما طراحان داخلی برای طراحی خانه های کوچک راهکارهایی ارائه کرده اند.

خیلی ها فکر می کنند برای داشتن خانه ای شیک و لوکس باید خانه شان فضای بزرگی داشته باشد، این درست نیست و در خانه های کوچک می توان با تغییر دکوراسیون خانه فضایی جادار و دکوراسیون فوق العاده ایجاد کرد. در طراحی دکوراسیون یک خانه کوچک ایرانی می توانید با استفاده از این راهکارها فضایی منحصر به فرد و کاربردی در خانه خود ارائه دهید.

 

ترفندهای طراحی داخلی منزل کوچک

امروزه نسبت به گذشته متراژ خانه ها بسیار کوچکتر شده است و ویلاهایی با حیاط بزرگ جایگزین خانه های مسکونی کوچک شده اند. با استفاده از نکات زیر می توانید محیطی دلپذیر و چشم نواز در خانه کوچک خود ایجاد کنید.

 

انتخاب رنگ مناسب 

در انتخاب رنگ عناصر اصلی دکوراتیو فضای خود مانند رنگ دیوار، کاغذ دیواری، رنگ پارچه مبل روی مبلمان راحتی، پرده، فرش، کوسن، تابلو و ... بسیار دقت کنید. رنگ های تیره اغلب فضاها را کوچکتر می کنند، بنابراین از انتخاب آن ها خودداری کنید و از اکسسوری هایی با طرح های شلوغ و رنگ های تیره استفاده کنید. در عوض، می توانید از دو یا سه رنگ روشن مانند خاکستری، فیروزه ای، کرم یا سفید استفاده کنید.

مبلمان مناسب با فضا 

مبل ها یکی از کاربردی ترین و در عین حال بزرگ ترین المان ها در طراحی داخلی منزل هستند. بنابراین، بهتر است مبلمانی را که برای فضای کوچک مناسب هستند را انتخاب کنید. از جمله این اقلام می توان به صندلی های L شکل اشاره کرد. همچنین می توانید از یک کاناپه و دو صندلی و پاف های مختلف استفاده کنید. از طرفی اگر خانه شما فضای کمی دارد یا اتاق خواب ندارد، می توانید از مبل های تخت خواب شو موجود در بازار به عنوان مبل های یک نفره، دو نفره یا سه نفره در دکوراسیون داخلی خانه کوچک خود استفاده کنید.

 

به کارگیری شلف های نظم دهنده

با یک ایده به ظاهر ساده می توانید غیر از زیباسازی محیط را نظم دهید. استفاده از شلف های دیواری یکی از این ایده هاست. با نصب شلف و قرار دادن وسایلی مانند کتاب و وسایل تزئینی روی آن به هدف خود خواهید رسید.

نور پردازی مناسب 

یکی از مواردی که می توان برای تغییر دکوراسیون خانه های کوچک استفاده کرد، نورپردازی مناسب است. نور یکی از مهم ترین عواملی است که نقش مهمی در بزرگ یا کوچک جلوه دادن خانه دارد. در واقع استفاده از نور مناسب در خانه و آشپزخانه می تواند انتخاب مناسبی برای دکوراسیون داخلی یک خانه کوچک ایرانی باشد.

توجه به چیدمان دکوراسیون داخلی منزل کوچک

اگر می خواهید دکوراسیون و طراحی خانه کوچکی شیک و مدرن داشته باشید، باید در چیدمان وسایل بسیار دقت کنید. به عنوان مثال، پایه تلویزیون دیواری می تواند انتخاب خوبی باشد. از طرفی با توجه به نقشه و پلان اتاق نشیمن سعی کنید تلویزیون را در مناسب ترین مکان قرار دهید و مبلمان را جلوی آن قرار دهید.همچنین می توانید از مدل های جدید میز ناهارخوری استفاده کنید که صندلی ها پس از استفاده در فضای زیر میز قرار می گیرند تا فضای اضافی را اشغال نکنند.

در طراحی دکوراسیون داخلی خانه کوچک از آینه

آینه مظهر نور است و نور را منعکس می کند. بهتر است آینه را در قسمت کم نور قرار دهید، محل قرارگیری آینه باید به گونه ای باشد که نور و روشنایی قسمت وسیع تری از خانه را منعکس کند. می توانید از آینه در راهرو و اتاق نشیمن استفاده کنید.

استفاده از مبلمان کم جا در اتاق خواب 

می توانید از مبلمان کوچک در اتاق خواب استفاده کنید. میزهای کوچک دیواری و تاشو می توانند گزینه ای عالی برای بزرگتر نشان دادن اتاق نشیمن یا دفتر کار شما باشند. در نهایت امیدواریم با رعایت این ۷ نکته طلایی بتوانید محیطی زیبا و شیک خلق کنید و از طراحی داخلی منزل خود نهایت بهره را ببرید.

 

 

  • پرهام ضیافتی
  • ۰
  • ۰

اگر صاحب مغازه کوچکی هستید و قصد دارید دکور مغازه کوچک خود را تغییر دهید،بد نیست بدانید که راه های زیادی برای استفاده بهینه از فضای کوچکی که در اختیار دارید وجود دارد.شما می توانید با کمی خلاقیت و مهارت یک دکوراسیون مغازه کوچک طراحی کنید تا مشتری در همان نگاه اول جذب مغازه شما شود و طراحی داخلی مغازه او را تحت تاثیر قرار دهد. طراحی دکوراسیون داخلی مغازه کار نسبتا سختی است و بهتر است دکوراسیون مغازه خود را به صورت کاربردی و جذاب طراحی کنید تا مشتریان بیشتری داشته باشید. در زیر چند ایده طراحی دکوراسیون مغازه کوچک را به شما پیشنهاد می کنیم که امیدواریم هر چه بیشتر مورد پسند شما واقع شود.

 

دیزاین داخلی مغازه کوچک

ویترین اولین جایی است که مشتریان به آن توجه می کنند تا بهتر بتوانید محصولات شیک و منحصربفرد خود را در ویترین به نمایش بگذارید و همچنین ویترین باید تفاوت زیادی با مغازه های اطراف داشته باشد.برای فضای داخلی یک مغازه کوچک باید از رنگ های روشن مانند سفید، کرم، قهوه ای روشن و ... استفاده کنید تا فضای مغازه شما بزرگ و جادار به نظر برسد و زیبایی فضای داخلی مغازه بیشتر شود.می توانید محصولات و اقلام تزئینی و اقلام دکوری را به گونه ای در داخل فروشگاه بچینید که از بیرون نمایان شوند و افرادی را که از کنار فروشگاه عبور می کنند را جذب کنید.
در طراحی داخلی ساختمان کوچک یک اصل مهم این است که بخشی از دیوار فروشگاه باید کنار گذاشته شود تا کالاها در قفسه ها مرتب شوند.

 

ایده طراحی داخلی مغازه کوچک

رنگ کردن یک دیوار 

 

رنگ آمیزی دیوار با رنگ های تند یک راه مقرون به صرفه و موثر برای جذاب تر کردن اتاق است.همچنین فضا را بزرگتر نشان می دهد.دیوارهایی با رنگ های تند این تصور را ایجاد می کنند که فضا کوچکتر است.قرار دادن پارچه یا کاغذ دیواری رنگی روی یکی از دیوارها راه دیگری برای رسیدن به همان جلوه است.با اضافه کردن بافت ها و الگوها، دکوراسیون مغازه کوچک شما بسیار زیباتر و جذاب تر به نظر می رسد.

 

استفاده از پنجره ها:

پنجره می تواند فضای کوچک را بزرگتر نشان دهد.بنابراین می توانید با افزودن ویترین به دکوراسیون مغازه کوچک خود روح بیشتری به مغازه خود ببخشید. پرده های بلند و آینه های باریک راه های دیگری برای بزرگ تر نشان دادن مغازه است.جلوه هایی مانند ویترین در دکوراسیون مغازه کوچک خود ایجاد کنید.زیرا این وسایل در فضایی کوچک حس نور و نشاط بیشتر را ایجاد می کنند.

 

نمایش اجناس به صورت عمودی

نمایش اقلام در سطوح مختلف استفاده از فضا را افزایش می دهد و بسیار جذاب به نظر می رسد.آویزان کردن قفسه ها در سطوح مختلف ساده ترین راه برای رسیدن به این هدف است.برای جلب توجه و ایجاد احساس فضای بزرگ، پرده ها یا تزئینات دیگر را از سقف تا زمین به صورت عمودی قرار دهید.

 

پرهیز از شلوغی و بهم ریختگی

 

شما می توانید محصولات زیادی را به فروشگاه خود اضافه کنید.اما به یاد داشته باشید که با استفاده از رنگ های خنثی مانند عاج و خاکستری برای مبلمان یا وسایل بزرگتر، شلوغی و هرج و مرج فروشگاه را کاهش دهید. همچنین می توانید با استفاده از اشیاء رنگارنگ کوچک مانند گلدان یا بالش های کوچک فضای فروشگاه خود را زنده کنید.

نورپردازی 

نورپردازی هنگام تزئین مغازه های کوچک بسیار مهم است.اگر گوشه فروشگاه شما روشن نیست .با استفاده از ترکیب لامپ و چراغ ها می توانید نور کافی برای این فضا فراهم کنید.

 

 

 

 

  • پرهام ضیافتی
  • ۰
  • ۰

امروزه مردم به طراحی قسمت های مختلف منزل خود اهمیت زیادی می دهند.اگر طراحی داخلی ساختمان بر اساس اصول انجام شود می توانید شاهد زیباترین فضای داخلی منزل خود باشید.اگر در زمینه طراحی داخلی منزل مهارت کافی ندارید، بهتر است کار طراحی داخلی منزل خود را به طراحان داخلی که تجربه و مهارت کافی برای انجام طراحی داخلی تمامی قسمت های ساختمان شما را دارند، بسپارید. 

طراحی داخلی چیست

دکوراسیون و طراحی داخلی خانه برای ایجاد هماهنگی در فضای داخلی خانه انجام می شود و هدف اصلی آن ایجاد زیبایی منحصر به فرد و فضایی دلپذیر و جدید در خانه شما می باشد. شاید برخی فکر کنند که دکوراسیون و طراحی داخلی ساختمان برای خانه هایی که فضای زیادی دارند و می توان ایده های مختلفی را در آن پیاده سازی کرد، مفیدتر است.اما باید گفت که از تکنیک های تزیین در خانه های کوچک و آپارتمان ها نیز می توان استفاده کرد. در واقع حتی در خانه های کوچک و آپارتمان های کوچک نیز می توان با هماهنگی اجزای مختلف خانه، فضا را به زیبایی طراحی کرد.بنابراین، اگر در خانه‌ها و آپارتمان‌های کوچک زندگی می‌کنید، نگران نباشید، زیرا ایده‌ها و تکنیک‌های دکوراسیون و طراحی داخلی حتی در خانه‌های کوچک نیز قابل اجراست.
همچنین وقتی خانه خود را عوض می کنید، اکثر خانم های خانه دار دغدغه مهمی در مورد نحوه چیدمان مبلمان منزل خود دارند و اینکه چگونه می توانند با ایجاد هماهنگی مناسب بین مبلمان های مختلف منزل، فضایی را ایجاد کنند.

 

 

طراحی داخلی سالن پذیرایی

طراحان سالن پذیرایی را یکی از مهم ترین قسمت های هر خانه ای دانسته اند پس بهتر است سالن پذیرایی را اصولی و کاربردی طراحی کرد. سالن پذیرایی یکی از پرکاربردترین مکان های هر خانه ای است، به علاوه وقتی همه وارد خانه شما می شوند توجهشان به دکوراسیون داخلی  پذیرایی جلب می شود، پس بهتر است در طراحی داخلی سالن پذیرایی به آن دقت کنید. دکوراسیون و رنگ دیوار پذیرایی و طرح کف و طرح و رنگ مبلمان سالن پذیرایی از مهم ترین مواردی است که در طراحی دکوراسیون داخلی ایرانی در هر خانه ای باید به آن توجه کرد.

 

طراحی داخلی آشپزخانه

طراحان داخلی آشپزخانه را قلب تپنده هر خانه می دانند. اگر آشپزخانه شما طرح جزیره ای است و از اتاق نشیمن نمایان است، بهتر است در دکوراسیون آشپزخانه خانه خود دقت کنید زیرا با ورود هر فردی به خانه شما دکوراسیون آشپزخانه به وضوح قابل مشاهده است.طرح و رنگ کف و کابینت و قرارگیری صحیح وسایل سفید در آشپزخانه از جمله مهم ترین نکاتی است که برای ایجاد فضایی مدرن در دکوراسیون منزل باید از آنها استفاده کرد.

 

طراحی داخلی شیک و مدرن اتاق خواب

اکثر افراد بیشتر وقت خود را در اتاق خواب برای خواب و فعالیت های روزانه می گذرانند، بنابراین دکوراسیون اتاق خواب و طراحی داخلی را می توان یکی از مهم ترین عوامل موثر بر روحیه افراد دانست. برای طراحی داخلی اتاق خواب می توانید از انواع سبک های مدرن یا کلاسیک استفاده کنید که انتخاب هر یک از این دکوراسیون ها به طراحی مبلمان اتاق خواب شما بستگی دارد.

دیزاین داخلی سرویس بهداشتی

در گذشته به دکوراسیون سرویس بهداشتی اهمیت زیادی داده نمی شد اما امروزه با پیشرفت علم و فناوری در طراحی داخلی خانه به این قسمت از خانه نیز اهمیت زیادی داده می شود. شما می توانید دکوراسیون سرویس بهداشتی خود را با توجه به سبک دکوراسیون داخلی سایر قسمت های خانه خود انتخاب کنید و نور حمام علاوه بر طراحی می تواند بر روحیه اعضای خانواده تاثیر بگذارد و حس آرامش و طراوت را به آنها القا کند. . .

دکوراسیون داخلی منزل با ایده های شیک

همانطور که مشخص است طراحی داخلی خانه به سبک شیک و خاص نقش مهمی در دکوراسیون ساختمان دارد و برای هماهنگی عناصر داخلی خانه، طراحی داخلی خانه ایرانی اهمیت زیادی دارد. در واقع هدف از این کار زیباتر کردن فضا است ایجاد فضایی دلنشین کار بسیار خوبی است، اما برخی افراد نمی دانند چگونه وسایل را به شکلی خاص و زیبا بچینند.

نقل مکان به یک مکان جدید برای اکثر افراد جذابیت دارد، اما برنامه ریزی دکوراسیون خانه یکی از دغدغه های اصلی افراد هنگام نقل مکان است. نکات زیادی در مورد طراحی داخلی خانه وجود دارد که باید بدانید. برای اینکه در خانه آرام و شاد باشید،به سایت لوکس سازه مراجعه کنید تا نمونه های طراحی دکوراسیون منزل در سبک های مختلف را مشاهده نمایید و با ایده گرفتن از آن ها، خانه خود را به یک طراحی زیبا تبدیل کنید. 

  • پرهام ضیافتی
  • ۰
  • ۰

اگر می خواهید یک فضای داخلی منحصر به فرد برای خانه یا محل کار خود طراحی کنید، یکی از گزینه های مهم استفاده از چوب در طراحی داخلی منزلتان است. زمانی که از چوب برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده می کنید، چون چوب یکی از مصالح طبیعی و پرکاربرد محسوب می شود، جلوه بسیار زیبایی به خانه شما می دهد اغلب چوب ها با رنگ ها و نقش های متنوع هستند.

چوب نوعی متریال طبیعی است که در طراحی داخلی خانه ها کاربرد فراوانی دارد. این ماده طبیعی اغلب به عنوان پایه ای در طراحی داخلی با طرح ها و رنگ های مختلف استفاده می شود. چوب در تمام قسمت های طراحی خانه، از مبلمان و وسایل گرفته تا پوشش های دیوار، کف و سقف استفاده می شود. از طرفی طراحی های ویلا بسیار متفاوت است. این نوع شامل طیف گسترده ای از خانه های ییلاقی، خانه های درختی، اقامتگاه های مدرن و عمارت است. اگر از چوب در طراحی داخلی ویلا به این صورت طبیعی استفاده شود، تمام گره ها و بافت های طبیعی به زیبایی خودنمایی می کنند. بنابراین نیاز به استفاده از تزیینات و وسایل تزیینی برای طراحی دکوراسیون خانه چوبی کاهش می یابد. در این مقاله می خواهیم دیدگاه های بیشتری در مورد استفاده از چوب در طراحی داخلی را بررسی کنیم پس تا انتها مقاله همراه ما باشید.

نکات موثر در رابطه با طراحی داخلی با چوب

 

چوب یک مصالح ساختمانی بسیار زیبا و سبک است که سال هاست در طراحی و ساخت ویلا استفاده می شود. در شهرها و روستاهای کوچک خانه ها هنوز از چوب ساخته می شوند. این عنصر علاوه بر مقاومت بالا، ویژگی های جالب دیگری نیز دارد:ساج، بلوط، راش، ماهون و غیره. - نمونه ای از چوب قابل استفاده در صنعت و بسیار سبک هستند. هر نوع چوب ظاهر و استحکام خاص خود را دارد که باید قبل از استفاده به آن توجه کرد.به بیان ساده، از آنجایی که درختان موجودات زنده هستند، حاوی انرژی های معنوی هستند که بر ما تأثیر مثبت می گذارد و به ایجاد یک محیط راحت کمک می کند. یکی از پرکاربردترین عناصر در طراحی داخلی در این زمینه، استفاده از چوب است که می تواند به زیبایی فضاهای داخلی کمک کند و به طور موثری دکوراسیون خانه را افزایش دهد.در واقع امروزه روش های زیادی برای ایجاد بافت و رنگ در طراحی داخلی با چوب وجود دارد تا به فضای داخلی شما ظاهر دلخواه ببخشد یا آن را در حالت طبیعی خود قرار دهید. از این نظر می توان از چوب طرح های بسیار زیبا و منحصر به فردی ساخت و در موارد مختلف از آن استفاده کرد.

 

موارد استفاد از چوب در طراحی داخلی 

 

کف پوش

از چوب می توان به عنوان پارکت در داخل ویلا استفاده کرد. پارکت بیانگر تجمل و گرمای اضافی در خانه شماست. چوب بلوط اغلب برای پارکت استفاده می شود. این تخته ها در ضخامت ها، طول ها و عرض های مختلف موجود هستند. علاوه بر این، اشکال خاصی مانند موزاییک وجود دارد که می توان از آنها برای طراحی خانه استفاده کرد.

دیوار پوش 

برای بسیاری از افراد، استفاده از تخته قدیمی به نظر می رسد. اما این دیوارپوش چوبی امروزه نیز زیباست و تاثیری ماندگار در طراحی داخلی دارد. طراحی داخلی چوب به خصوص فضای داخلی خانه بسیار زیباست.

سقف های چوبی

در خانه های قدیمی، طبقه همکف توسط چوب سنگین نگه داشته می شود. متخصصان نوسازی اغلب بازسازی سقف چوبی را در برنامه های خود قرار می دهند و به دنبال تفاوت های داخل خانه هستند.اما ممکن است فکر کنید که سقف چوبی فقط در فضای داخلی کلاسیک کار می کند. شما کاملا در اشتباه هستید. در واقع برای علاقه مندان به طراحی داخلی چوبی راه حل هایی مانند پوشش های سقفی چوبی وجود دارد که افراد می توانند در طراحی خانه خود از آن ها استفاده کنند.

درها و پله ها

درب داخلی معمولا از چوب ساخته می شود. برخی از تولید کنندگان ترجیح می دهند درهای داخلی را با یک لایه رنگ به نمایش بگذارند. در حالی که دیگران اغلب از ساختار چوبی جالب استفاده می کنند. این در مورد پله ها نیز صدق می کند. پله های چوبی بسیار زیبا و جالب هستند و با کمی رنگ می توانید به پله های قدیمی خود جلوه ای خاص و زیبا ببخشید.

 

هزینه طراحی داخلی با چوب

طراحی های داخلی چوبی می تواند راهی مقرون به صرفه برای ایجاد دکوراسیون عالی برای خانه شما باشد. حتی با بودجه بسیار محدود نیز می توان به ظاهری کاملا جدید دست یافت. بدون تأیید اینکه خرید شما کافی است خرج نکنید وگرنه ممکن است پول زیادی از دست بدهید.به این ترتیب، طراحی داخلی چوبی گزینه ای آسان و مقرون به صرفه است که بسیاری از صاحبان خانه و دکوراتورهای داخلی آن را انتخاب می کنند تا با صرف زمان، هزینه و تلاش کمتر ظاهر خانه یا محل کار خود را بهبود بخشند.

 

کلام اخر

در این مطلب در مورد طراحی داخلی ویلا با را مورد بررسی قرار دادیم چوب متریالی است که هرگز از مد نمی افتد و در عین حال حس طبیعی بودن و آرامش را به ویلای شما می دهد. همچنین مقاومت بالایی دارد .امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

 

 

  • پرهام ضیافتی