محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

آیا خانه شما کوچک است و چیدمان و دکور کردن آن سخت است؟ در این مطلب ترفندهای مفیدی برای طراحی داخلی منزل کوچک ایرانی ارائه می دهیم. با استفاده از این ترفندها قادر خواهید بود بهترین طراحی و چیدمان را ایجاد کنید. پس این مقاله لوکس سازه را تا انتها بخوانید. امروزه خانه های بزرگ و خانه های باغ دار جای خود را به خانه های کوچک و خانه های چند طبقه داده اند. زندگی در خانه های کوچک امروزه یکی از معضلات مردم و جامعه است، اما طراحان داخلی برای طراحی خانه های کوچک راهکارهایی ارائه کرده اند.

خیلی ها فکر می کنند برای داشتن خانه ای شیک و لوکس باید خانه شان فضای بزرگی داشته باشد، این درست نیست و در خانه های کوچک می توان با تغییر دکوراسیون خانه فضایی جادار و دکوراسیون فوق العاده ایجاد کرد. در طراحی دکوراسیون یک خانه کوچک ایرانی می توانید با استفاده از این راهکارها فضایی منحصر به فرد و کاربردی در خانه خود ارائه دهید.

 

ترفندهای طراحی داخلی منزل کوچک

امروزه نسبت به گذشته متراژ خانه ها بسیار کوچکتر شده است و ویلاهایی با حیاط بزرگ جایگزین خانه های مسکونی کوچک شده اند. با استفاده از نکات زیر می توانید محیطی دلپذیر و چشم نواز در خانه کوچک خود ایجاد کنید.

 

انتخاب رنگ مناسب 

در انتخاب رنگ عناصر اصلی دکوراتیو فضای خود مانند رنگ دیوار، کاغذ دیواری، رنگ پارچه مبل روی مبلمان راحتی، پرده، فرش، کوسن، تابلو و ... بسیار دقت کنید. رنگ های تیره اغلب فضاها را کوچکتر می کنند، بنابراین از انتخاب آن ها خودداری کنید و از اکسسوری هایی با طرح های شلوغ و رنگ های تیره استفاده کنید. در عوض، می توانید از دو یا سه رنگ روشن مانند خاکستری، فیروزه ای، کرم یا سفید استفاده کنید.

مبلمان مناسب با فضا 

مبل ها یکی از کاربردی ترین و در عین حال بزرگ ترین المان ها در طراحی داخلی منزل هستند. بنابراین، بهتر است مبلمانی را که برای فضای کوچک مناسب هستند را انتخاب کنید. از جمله این اقلام می توان به صندلی های L شکل اشاره کرد. همچنین می توانید از یک کاناپه و دو صندلی و پاف های مختلف استفاده کنید. از طرفی اگر خانه شما فضای کمی دارد یا اتاق خواب ندارد، می توانید از مبل های تخت خواب شو موجود در بازار به عنوان مبل های یک نفره، دو نفره یا سه نفره در دکوراسیون داخلی خانه کوچک خود استفاده کنید.

 

به کارگیری شلف های نظم دهنده

با یک ایده به ظاهر ساده می توانید غیر از زیباسازی محیط را نظم دهید. استفاده از شلف های دیواری یکی از این ایده هاست. با نصب شلف و قرار دادن وسایلی مانند کتاب و وسایل تزئینی روی آن به هدف خود خواهید رسید.

نور پردازی مناسب 

یکی از مواردی که می توان برای تغییر دکوراسیون خانه های کوچک استفاده کرد، نورپردازی مناسب است. نور یکی از مهم ترین عواملی است که نقش مهمی در بزرگ یا کوچک جلوه دادن خانه دارد. در واقع استفاده از نور مناسب در خانه و آشپزخانه می تواند انتخاب مناسبی برای دکوراسیون داخلی یک خانه کوچک ایرانی باشد.

توجه به چیدمان دکوراسیون داخلی منزل کوچک

اگر می خواهید دکوراسیون و طراحی خانه کوچکی شیک و مدرن داشته باشید، باید در چیدمان وسایل بسیار دقت کنید. به عنوان مثال، پایه تلویزیون دیواری می تواند انتخاب خوبی باشد. از طرفی با توجه به نقشه و پلان اتاق نشیمن سعی کنید تلویزیون را در مناسب ترین مکان قرار دهید و مبلمان را جلوی آن قرار دهید.همچنین می توانید از مدل های جدید میز ناهارخوری استفاده کنید که صندلی ها پس از استفاده در فضای زیر میز قرار می گیرند تا فضای اضافی را اشغال نکنند.

در طراحی دکوراسیون داخلی خانه کوچک از آینه

آینه مظهر نور است و نور را منعکس می کند. بهتر است آینه را در قسمت کم نور قرار دهید، محل قرارگیری آینه باید به گونه ای باشد که نور و روشنایی قسمت وسیع تری از خانه را منعکس کند. می توانید از آینه در راهرو و اتاق نشیمن استفاده کنید.

استفاده از مبلمان کم جا در اتاق خواب 

می توانید از مبلمان کوچک در اتاق خواب استفاده کنید. میزهای کوچک دیواری و تاشو می توانند گزینه ای عالی برای بزرگتر نشان دادن اتاق نشیمن یا دفتر کار شما باشند. در نهایت امیدواریم با رعایت این ۷ نکته طلایی بتوانید محیطی زیبا و شیک خلق کنید و از طراحی داخلی منزل خود نهایت بهره را ببرید.

 

 

  • ۰۱/۰۹/۱۹
  • پرهام ضیافتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی