محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

طراحی داخلی واحد اداری نسبت به منزل مسکونی به تجربه و مهارت بیشتری نیاز دارد زیرا دکور خانه باید با ذائقه افراد ساکن آنجا مطابقت داشته باشد اما محیط اداری علاوه بر رسمی بودن در عین حال باید متناسب با سلایق افراد مختلف و به گونه ایی عمومی تر باشد و باید با مخاطبان خود با هر سلیقه ای ارتباط برقرار کند و همچنین جذاب و دلنشین باشد، زیرا در آنجا منافع سازمانی از اولویت بالایی برخوردار است و محیط می تواند در جلب اعتماد مشتریان موثر باشد علاوه بر این، محیطی دلپذیر برای کارکنان ایجاد کنید تا رضایت شغلی را افزایش دهید و فضایی دوستانه و آرام ایجاد کنید که باعث افزایش راندمان کاری شود. رنگ و چیدمان هر دسته باید با روانشناسی مخاطبان آن تطبیق داده شود همچنین بهتر است نوع دکوراسیون با کاربری سازمان و محصولات ارائه شده مطابقت داشته باشد.

اصول طراحی ساختمان اداری

از همان ابتدا، وقتی وارد یک ساختمان اداری می شوید، متوجه تفاوت آن با طراحی داخلی ساختمان مسکونی از محیط لابی و ورودی خواهید شد. نوع کاربری ساختمان اداری نیازمند اصول طراحی خاصی است تا فضای کافی برای پیشرفت کار داشته باشد. فضایی که تمرکز کارکنان را بر هم نزند، فضای کافی برای جلسات داشته باشد، دارای اتاق مدیریت، استراحتگاه کارکنان و ... باشد.
در متن زیر برخی از اصول سازماندهی داخلی فضاهای اداری را توضیح داده ایم:

انتخاب رنگ در طراحی داخلی واحد اداری
اهمیت مبلمان در پروژه های دکوراسیون اداری
گیاهان در طراحی داخلی اداری
جداکننده و پارتیشن بندی در طراحی داخلی اداری
نور طبیعی در طراحی فضای اداری
نورپردازی در طراحی محیط اداری
پرده و مبلمان اداری
استفاده از آینه در فضای اداری
کفپوش در طراحی داخلی اداری
طراحی اتاق در دکوراسیون اداری
محل استراحت کارکنان
طراحی دکوراسیون اداری

 

عوامل موثر در طراحی داخلی واحد اداری

از جمله عواملی که در ساخت دکوراسیون نقش دارد، نوع و سبک معماری است که در طراحی محیط استفاده می شود و امروزه اهمیت دکوراسیون داخلی و معماری پس از مدت ها نمایان می شود. اگر از نزدیک به معماری باستانی نگاه کنید، می توانید تمام زیبایی و جزئیات را که سرشار از ذوق و هنر ایرانی است، مشاهده کنید.طراحان و مدیران باید توانایی پیشبرد اهداف پروژه را داشته باشند و اقدامات خود را با برنامه ریزی و دقت انجام دهند.برای داشتن یک دفتر کار منحصر به فرد، مدرن و شیک باید نکاتی را در طراحی آن رعایت کنیم که در اینجا به آن می پردازیم:


هر اداره یا سازمانی دارای کارمندانی با رده‌ها و وظایف حرفه‌ای متفاوت است، بنابراین باید این اصل را در نظر داشت که هر یک از آنها نیاز به یک فضای خصوصی یا نیمه خصوصی دارند تا همه بتوانند بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران به وظایف خصوصی خود عمل کنند. موثرترین راه حل برای این کار  ایجاد پارتیشن ها و جدا کننده ها است. در رنگ آمیزی هم باید از روانشناسی استفاده کرد و رنگ هایی را انتخاب کرد که انرژی کارمندان را افزایش دهد و کار را سرعت بخشد.

نکات مهم در دکوراسیون اداری

استفاده از مواد متالیک و مبلمان مشکی در رسمی کردن محیط موثر است و این رنگ در مقابل رنگ قرمز جلوه بسیار خوبی خواهد داشت. دوام و عمر و نوع مبلمان نیز در فضاهای اداری بسیار مهم است زیرا به دلیل استفاده زیاد بیشتر در معرض آسیب قرار می گیرند، به عنوان مثال مبل های چرمی را می توان به راحتی تمیز کرد.
یکی از مهم ترین دغدغه هایی که مدیران از آن صحبت می کنند روحیه بالا و شاد کارکنان است و برای این کار می توان از رنگ های ملایم و پرانرژی و الهام بخش استفاده کرد.طراحی دکوراسیون اداری نسبت به ساختمان های مسکونی به تجربه و مهارت بیشتری نیاز دارد زیرا ساختمان های مسکونی باید متناسب با سلیقه افرادی که در آن زندگی می کنند باشد، اما محیط اداری باید به گونه ای باشد که علاوه بر رسمی بودن چارچوب و وجود قوانین و نظم، بتواند با هر سلیقه ای ارتباط برقرار کند و جذاب و دلنشین باشد. زیرا منافع سازمانی در اولویت قرار دارد و دارای ابزارهای فراوانی است که می تواند در جلب اعتماد مشتریان موثر باشد.

 

کلام اخر 

اکثر ما زمان زیادی را در محل کار می گذرانیم. در نتیجه، داشتن آرامش در این محیط نقش مهمی دارد. اینکه محیط کار هم جذاب و هم زیبا و کاربردی برای کارهای روزمره است، باعث افزایش راندمان کاری کارکنان می شود. طراحی داخلی اداری یکی از مقوله های دکوراسیون طراحی داخلی است که اصول خاص خود را دارد. در این مقاله به کمک گروه معماری لوکس سازه و اصول آن پرداختیم جهت اطلاعات بیشتر به سایت لوکس سازه مراجعه نمائید.

  • ۰۱/۰۹/۲۲
  • پرهام ضیافتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی