محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

طراحی داخلی ویلا کلاسیک فضایی سرشار از اصالت و آرامش را در قسمت های مختلف خانه ایجاد می کند و همچنین باعث می شود از حضور در خانه نهایت لذت را ببرید.امروزه با وجود طراحی زیبا و متنوع معماری داخلی مدرن و مینیمالیستی، برخی افراد در تلاش هستند تا معماری داخلی منزل خود را به سبک کلاسیک طراحی کنند که زیبایی منحصر به فردی داشته باشد و بتواند شکوه خاصی به فضای داخلی منزل شما ببخشد.دکوراسیون کلاسیک را می توان یکی از آن سبک هایی دانست که همه افراد آن را تا حدودی می شناسند و می تواند بسیار متفاوت از سبک های دیگر باشد. در واقع همه می دانند که ویژگی سبک کلاسیک مبل های سلطنتی و آنتیک، دیوارهای پتینه کاری شده، گچبری و آینه روی سقف و دیوار، کاغذ دیواری با طراحی هندسی و هنری خاص است.

 

ویژگی های دکوراسیون کلاسیک

ترکیب بندی متقارن، اشکال و خطوط هندسی صحیح، دکوراسیون مجلل، مواد طبیعی گران قیمت از ویژگی های سبک کلاسیک است. تجمل گرایی و استفاده از لوازم مجلل و گران قیمت از عناصر جدایی ناپذیر در طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک محسوب می شود.در این سبک طاقچه ها، طاق ها و ستون ها با روکش طلا طراحی و تزیین می شود. هنگام طراحی هر قطعه از مواد خاصی استفاده می کنند.برای مثال سنگ مرمر با طرح های سنتی را برای کف ها انتخاب می کنند. برای طراحی و ساخت تجهیزات، چوب مرغوب برای خاتم کاری انتخاب شد.معمولا کاغذ دیواری، تابلوهای چوبی، زیور آلات و ... را برای دکوراسیون ویلا کلاسیک انتخاب می کنند. همچنین برای پوشاندن مبلمان و دوخت پرده از پارچه ابریشمی، مخمل، ساتن، ملیله دوزی و ... استفاده می کنند.


 

قوانین طراحی داخلی کلاسیک

در نگاه اول، برای بیننده فضا شلوغ است اما این به دلیل نوع و سبک طراحی داخلی ساختمان است. در این الگو باید تقارن و تعادل رعایت شود. در آغاز، برنامه ریزی سخت است اما با کمی آشنایی می توانید همه چیز را در جای اصلی خود قرار دهید.
از این رو، بهتر است قبل از چیدمان وسایل نقطه کانونی را مشخص نمود و سپس اقدام به چیدمان وسایل نمائید. برای دکوراسیون کلاسیک پذیرایی، بهتر است موقعیت مبلمان خود را مشخص کنید. در واقع مبلمان، آشپزخانه علاوه بر دیوار پشت تلویزیون، یک نقطه کانونی در خانه نیز محسوب می شود. 

تقارن در معماری داخلی کلاسیک

بعد از تناسب، تقارن دومین قانون در طراحی سبک کلاسیک است. به این معنی که لوازم و عناصر داخلی در این سبک به شکل آینه در مقابل یکدیگر قرار می گیرند. مثلا همین مبلمان کلاسیک روبه روی هم قرار می گیرند. تقارن یک ترفند طراحی داخلی است که نظم بصری و زیبایی را در اختیار بیننده قرار می دهد. تقارن در طراحی داخلی باعث ایجاد تعادل و حس آرامش می شود.رعایت قانون تقارن در یک فضای بزرگ به طرز شگفت انگیزی زیبایی و ظرافت را نشان می دهد. می توانید با سبک کلاسیک در دکوراسیون کلاسیک اتاق کوچکتر و فضاهای شلوغ مانند آشپزخانه حس بهتری ایجاد کنید.
یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد غنا در طراحی داخلی کلاسیک، یافتن ویژگی به عنوان نقطه شروع یا چیزی برای تمرکز بر روی آن است. مهم نیست به کجا تمرکز می کنید و از کجا شروع می کنید، حتی در یک فضای محدود، می توانید یک فرش ساده اما رضایت بخش با نقش و نگارهای روی دیوار ایجاد کنید.

متریال های مناسب در دکوراسیون کلاسیک

یکی از محبوب ترین متریال ها در دکوراسیون کلاسیک چوب است. در تمام قطعات چوبی مانند کابینت آشپزخانه، میز و صندلی، بازو و بدنه مبلمان و در ساخت مجسمه ها استفاده می شود.پارچه های طبیعی مانند کتان، پنبه، ابریشم را با طرح های سنتی یا ساده انتخاب می کنند. برای ساخت ظروف و لوازم تزئینی قدیمی و گران قیمت از فلز، مس، نقره و حتی گاهی طلا استفاده می کنند.سنگ های مرمر برای کف، دیوار و حتی نماهای کلاسیک استفاده می شود. نورپردازی همراه با نور طبیعی در سبک کلاسیک و زیر شاخه های آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به طور کلی در سبک طراحی کلاسیک، پنجره ها بزرگ طراحی می شوند.استفاده قانونی و در عین حال خلاقانه از تمامی اجزا برای یک دکوراتور کلاسیک بسیار مهم است.

 

چیدمان در دکوراسیون کلاسیک 

هر موردی که عملکردی کاربردی، تزئینی و اکسسوری دارد به طور فعال در این سبک نشان داده می شود. البته قانون تناسب، تقارن و نقطه کانونی را نباید در چیدمان فراموش کرد. این باعث می شود که همه اجزاء در یک نظم خاص در اطراف یک عنصر یا شی زیبا باشند. در نتیجه از بهم ریختگی بصری و سردرگمی جلوگیری می شود. در گذشته، نقطه کانونی معمولاً شومینه بود. امروزه می توان آن را با میز تلویزیون، میز مبلمان و ... نیز جایگزین کرد. البته شومینه همچنان اصالت خود را حفظ کرده است.
رنگ مبلمان باید با پرده ها، فرش ها، قالیچه ها و هر عنصر پارچه ای مطابقت داشته باشد. به عبارت دیگر، هر طرح، نقش و جنسیت باید به گروه خاصی مرتبط باشد. دیوارها، کف و سقف در تمامی فضاها باید از سبک، رنگ و طرح یکسانی پیروی کنند.از لوازم و زیور آلات در اندازه های مختلف که مجلل، گران قیمت، اصیل و سنتی هستند استفاده کنید. البته فضای کلاسیک بدون لوستر و آباژور قطعا کامل نیست.

 

کلام آخر 

کسانی که می خواهند فضای خانه شان مملو از آرامش و صمیمیت باشد، توصیه می کنیم از طراحی داخلی کلاسیک برای طراحی ویلا خود استفاده کنند. افراد مختلفی اغلب از این نوع طراحی استفاده می کنند. استفاده از طراحی داخلی ساده به حفظ شادابی و طراوت خانه و وسایل چیده شده در آن کمک می کند. برای تغییر سبک خانه خود نیازی به صرف هزینه زیادی ندارید. در عین حال اتاقی بسیار زیبا و مناسب خواهید داشت.پس مانند اصول معماری کلاسیک یا رومی باید خانه را به گونه ای طراحی کنید که همه چیز در تعادل، تقارن و تعادل باشد.استفاده از عناصر دکوراتیو زیاد در رنگ های ساده و طبیعی و توجه به جزئیات در زیبایی طرح شما تاثیر بسزایی دارد.

 

 

 

  • ۰۱/۰۹/۲۶
  • پرهام ضیافتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی