محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

پیوندهای روزانه

۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

یک طرح پرسپکتیو یک نقاشی یا یک تصویر تولید شده توسط رایانه را نشان می دهد که رنگ ها ، بافت ، نور ، سایه و عمق موجود در یک منظره را نشان می دهد.

یک پروژه محوطه سازی ویلا لازم نیست که طاقت فرسا باشد. خواه در حال تغییر حیاط موجود باشید ، یا محوطه سازی برای ساخت و ساز جدید ، این نمای کلی به شما کمک می کند تا بدانید چه انتظاری دارید. روند محوطه سازی حیاط ویلای شما می تواند به دو مرحله تقسیم شود:

طراحی و ساخت

مرحله طراحی شامل تحقیق ، جمع آوری ایده و برنامه ریزی است. در این مرحله شما ، صاحب خانه ، با یک طراح منظر یا معمار متخصص در زمینه طراحی مسکونی همکاری نزدیک خواهید داشت. شما با هم به ملاحظات طراحی مانند هدف مورد نظر برای حیاط خود ، اینکه چه ویژگی هایی در آن گنجانده خواهد شد و از چه سبک محوطه سازی استفاده خواهید کرد. مرحله طراحی با دریافت یک برنامه کامل به شما ارائه می شود که مکان و مواد را برای فضای سخت و ویژگی های زندگی در فضای باز ، و همچنین گیاهان پیشنهاد می کند.

 

مرحله ساخت شامل مراحل ساخت واقعی است. بیشتر طراحان کار را به یک شرکت پیمانکاری متخصص در محوطه سازی مسکونی واگذار می کنند. گاهی اوقات ، یک پیمانکار تمام ساخت و سازها را به اتمام می رساند ، بار دیگر چندین شرکت درگیر می شوند. در طی این مرحله طراح و پیمانکار برای تحقق بخشیدن به طرح طراحی ایجاد شده در فاز قبلی همکاری نزدیک خواهند داشت. در پایان ساخت و ساز ، پس از آزمایش و تمیز کردن ، حیاط شما به فضایی تبدیل می شود که برای لذت بردن از شما در کنار دوستان و خانواده آماده است.

 

طراحی منظره شما

ایده هایی برای هدف ، ویژگی ها و سبک مورد نظر (اینترنت ، کتاب ، مجله) دریافت کنید

پرسشنامه طراحی را تکمیل کنید

بودجه تعیین کنید

با طراحان / پیمانکاران احتمالی ملاقات کنید

یک حرفه ای را انتخاب کنید

جلسه برنامه ریزی و ارزیابی منطقه

جلسه بررسی برنامه

تصویب طرح نهایی

فرایند محوطه سازی مسکونی

شبکه محوطه سازی

فرایند محوطه سازی مسکونی

ساخت و ساز محوطه سازی

برآورد ساخت و ساز را مرور کنید

تخریب سطوح و سازه های ناخواسته (در صورت لزوم)

درجه بندی (اطمینان از تخلیه مناسب)

استخر شنا (حفاری و ساخت و ساز)

خطوط آب و برق (آب ، گاز ، برق) را اجرا کنید

سیستم آبیاری را نصب کنید

ساخت دیوار (حایل ، محیط ، صندلی)

ساخت جلوه های سخت (پاسیو ، عرشه ، مسیرها)

نصب عناصر زندگی در فضای باز (آشپزخانه در فضای باز ، آتش نشانی و غیره)

کاشتن

سیستم های آزمایش (آبیاری ، گاز ، برق)

تمیز کردن نهایی و گشت و گذار

شما می توانید برای محوطه سازی ویلا با کارشناسان سایت تهران گاردن تماس بگیرید. 

  • پرهام ضیافتی
  • ۰
  • ۰

با استفاده از ویژگی های سرگرم کننده به عنوان نقاط کانونی می توانید منظره ای سرزنده در اطراف استخر و آبگرم خود ایجاد کنید. نقاط کانونی برای برجسته سازی عناصر مورد علاقه شما به طراحی منظره شما کمک می کند. شما می توانید تقریباً از هر عنصر نمایشی به عنوان یک نقطه کانونی در طراحی چشم انداز خود استفاده کنید ، اما فواره ها ، مجسمه ها ، نیمکت ها ، قوس ها و شومینه ها فوق العاده خوب کار می کنند. از این راهنما استفاده کنید تا بیاموزید چگونه از این پنج ویژگی منظره برای ایجاد نقاط کانونی در اطراف استخر خود استفاده کنید.

 

آبنما

 

فواره های شیک به هر سبکی که ترجیح می دهید می توانند نقاط کانونی بسیار خوبی را برای منظره نزدیک استخر شما ایجاد کنند. از طرح های سه لایه سنتی گرفته تا فواره های دیواری مدرن ، می توانید آبنماها را به سبک هایی پیدا کنید که مطابق با تنظیمات ظاهری شما باشد. برای نمایش چشمگیر شبانه روز می توانید آبنما را روی عرشه استخر یا حتی روی قفسه برنزه نصب کنید.

 

مجسمه سازی

 

مجسمه های فلزی و سنگی ظاهری دستوری دارند که باعث ایجاد یک نقطه کانونی عالی در کنار استخر می شود. شما می توانید این مجسمه ها را از هنرمندان محلی تهیه کنید یا حتی در ساخت نمایش های خود تلاش کنید. حتی ممکن است بتوانید از طریق طبقه بندی محلی خود مجسمه های قدیمی و بی نظیری را برای فروش پیدا کنید. قرار دادن مجسمه در داخل یک پرچین کوتاه یا پایه سنگی را در نظر بگیرید تا به برجستگی بیشتر آن کمک کند.

 

نیمکت

 

یک نیمکت چوبی با رنگ های روشن می تواند به عنوان یک نقطه کانونی زیبا برای منظره استخر شما باشد. همچنین می توانید نیمکت های بتونی با جزئیات تزئین شده را در کل تهیه کنید تا بیانیه دهید. یک سبد کوچک گل را به نیمکت اضافه کنید تا جذاب تر و شادتر به نظر برسد.

 

درختکاری

 

درختکاری می تواند به عنوان یک نقطه ورود اصلی به استخر و منطقه آبگرم باشد که به عنوان نقطه کانونی اصلی برای طراحی منظر شما عمل می کند. این ویژگی اطمینان می دهد که هنگام ورود به خانه شما برای مهمانی بعدی ، همه نگاه ها به سمت مهمان است. تقریباً در هر اندازه ، ماده و پیکربندی طراحی می توانید آربرها را تصور کنید ، بنابراین قبل از انتخاب ، حتما تمام گزینه های خود را مرور کنید.

 

بخاری

 

شومینه علاوه بر اینکه در کنار استخر شما نصب می شود ، باورنکردنی به نظر می رسد ، بلکه گرما تولید می کند تا زمانی که می خواهید در خارج از خانه باشید ، شما و مهمانان خود را در بیرون راحت نگه دارید. شما می توانید یک شومینه از قبل ساخته شده تهیه کنید و یا یک سنگ ساخته شده از سنگ ، آجر یا سایر مواد را انتخاب کنید. شومینه یا موادی را انتخاب کنید که منظره موجود شما را به زیبایی تکمیل یا در تضاد قرار دهد تا بهترین نتیجه را داشته باشد.

شما می توانید ایده های بیشتر را از سایت تهران گاردن بگیرید. 

  • پرهام ضیافتی
  • ۰
  • ۰

وقتی بدنبال بهترین شکل و ساخت استخر برای خانه LI خود هستید، دو جنبه مهم که باید در نظر بگیرید مکان و عملکرد آنهاست. علاوه بر آنچه می خواهید از استخر شنا دریافت کنید، همچنین باید اطمینان حاصل کنید که انتظارات خود را برای آنچه می خواهید با مناطق اطراف آن انجام دهید تنظیم کرده اید  برای کمک به ایده های خود، در اینجا اشکال متداول استخر شنا آورده شده است.

جهت راهنمایی بیشتر برای ساخت استخر به این لینک مراجعه فرمایید. 

استخر مستطیل کلاسیک

از این استخر به عنوان استخرمستطیل سنتی نیز یاد می شود. اگر خانه شما فضای بیرونی کافی را فراهم می کند و از زیبایی چشم انداز تثبیت شده ای برخوردار است، این استخر یک انتخاب عالی است. این مکمل چشم انداز اطراف است و خطوط تمیز بر خانه شما چیره نمی شوند. از این استخرها به دلیل اینکه می توانند در انواع مختلفی از مناظر و فضاها جا بیفتند ، غالباً به عنوان لباس سیاه کوچک استخر یاد می شود. این استخر همچنین دارای ویژگی پاداش استفاده برای ورزش و استخر دور است. همچنین فضای کافی را برای استفاده افراد برای سرگرمی فراهم می کند.

 

استخرهایی به شکل کلیه

بسیاری از صاحبان خانه به دلایل مختلف شکل کلیه را انتخاب کرده اند. این استخر ظاهری نرم ارائه می دهد که مکمل بسیاری از خانه های مختلف ، به ویژه سبک های ساده تر است. این فضای معمولاً فضای کمتری اشغال می کند و به راحتی توسط یک منظره سرسبز برجسته می شود. مرتبط: موارد لازم برای استخر شنای شما.

استخرهای هندسی

این استخرها اغلب دارای ظاهری مرسوم هستند که از لحاظ شکل و فرم به شدت به ریاضیات متکی است. آنها یک اثر هنری واقعی محسوب می شوند. در حال از بین رفتن لبه ها، استخرهای در حال شستشو و سرریزها اغلب بخشی از این استخرها هستند. این استخرها اغلب قیمت های بالاتری نسبت به نمونه های کلاسیک خود دارند.

استخرهای سفارشی

این استخرها دقیقاً همان چیزی است که شما ممکن است حدس بزنید. کاملاً سفارشی با گونیت ساخته شده اند و می توانند کاملاً متناسب با هر مکانی طراحی و ساخته شوند. با ارائه یک ظاهر و احساس بالاتر ، گزینه ها بی پایان هستند. از اشکال مختلف (برای استفاده از نقاط کانونی و محدودیت های حیاط خانه خود) تا کارهای زیبا (بدرودگی آسترهای وینیل و سلام بر روی کاشی های شیشه ای). احتمالاً یکی از بهترین دلایل وجود استخر تفریحی سفارشی ، گزینه ورود به ساحل است.

 استخرهای سرریز

استخرها باید متناسب با خاصیت باشند و استخرهای سرریز نیز از این قاعده مستثنی نیستند. استخرهای سرریز محیطی یک توهم نوری ایجاد می کنند که از آب برای کپی کردن جلوه آینه استفاده می کند. این استخرها از آبشارهای بزرگی برای گرفتن آب استفاده می کنند تا جلوه ای از لبه بی حد و حصر را فراهم کنند. این جلوه زیبایی است که اگر در منطقه مناسب قرار گیرد می تواند باعث درخشش خانه شود. بهترین مکان برای این مکان ها حیاط خانه های دارای منظره است.

  • پرهام ضیافتی
  • ۰
  • ۰

آبیاری میکرو به طور کلی و آبیاری قطره ای به ویژه به دلیل توانایی درک شده خود برای کمک به میزان قابل توجهی در توسعه منابع آب زیرزمینی ، بهره وری کشاورزی ، رشد اقتصادی و پایداری محیط زیست مورد توجه بسیاری از سیاست گذاران ، محققان ، اقتصاددانان و غیره قرار گرفته است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص آبیاری قطره ای به سایت تهران گاردن مراجعه فرمایید. 

سیستم های آبیاری:

روش های زیادی برای انتقال آب آبیاری به مزارع وجود دارد. بهترین سیستم زمینه خاص است. برای تهیه آب آبیاری گزینه های مختلفی وجود دارد. سه دسته عمده سیستم های آبیاری عبارتند از:

سیستم های آبیاری آبپاش - جایی که محورهای محوری نوعی هستند که معمولاً برای تولید پنبه مورد استفاده قرار می گیرند.

آبیاری سطحی - استفاده از آب در زیر آب از لوله های سیفون یا لوله لوله و همچنین آبگرفتن حوضه آبیاری.

آبیاری قطره - سطح یا زیر زمین. هر یک از این سیستم ها با جزئیات بیشتر در بخش های بعدی توضیح داده شده است. عوامل بسیاری تعیین می کنند که برای یک میدان خاص از جمله نوع خاک ، شیب میدان ، هندسه میدان و منبع آب (ظرفیت چاه یا آب سطحی) بهترین گزینه است.

آبیاری قطره ای یا آبیاری قطره ای سطح:

سالهاست که از آبیاری قطره ای سطحی برای آبیاری محصولات سبزیجات با ارزش استفاده می شود. در سال های اخیر ، قطره سطحی محصولات زراعی در حال افزایش است. آبیاری قطره ای سطحی دقیقاً می تواند آب و مواد مغذی را به محصول درست در منطقه ریشه منتقل کند. این سیستم با ریختن آن در نزدیکی محصول یعنی ناحیه کوچکی از سطح کلی خاک ، موجب صرفه جویی در مصرف آب می شود ، بنابراین تبخیر را کاهش می دهد. از مزایای اضافی برای آبیاری قطره ای سطح می توان به میزان کم کاربرد ، قرار دادن دقیق آب و فشارهای کاری کم اشاره کرد. آبیاری قطره همچنین می تواند در مزارع با شکل نامنظم مورد استفاده قرار گیرد تا حداکثر سطح جیوه آبیاری شود. از معایب آبیاری قطره ای سطح می توان به هزینه اولیه سیستم ، تجهیزات تخصصی نصب و رفع لوله و همچنین تعویض اجزای سیستم سالانه اشاره کرد. بدون مراقبت مناسب ، برخی از اجزای سیستم آبیاری با ماشین آلات آسیب می بینند. علاوه بر این ، جوندگان و حشرات می توانند با جویدن سوراخ های لوله پلاستیکی مشکلات نگهداری اضافی ایجاد کنند.

مزایای آبیاری قطره ای:

توزیع آب به راحتی قابل کنترل است. بسیار یکنواخت و مطابق با سطح مطلوب است.

کاربرد موضعی و کاهش آبشویی باعث از بین رفتن مواد مغذی و کود می شود.

هنگام فراوانی آبیاری ، نوع خاک نقش کمتری را ایفا می کند و این باعث آزادی بیشتر به گیاهان می شود.

حفظ رطوبت با منطقه ریشه آسان است.

راندمان استفاده از آب بالا.

مناطق باریک و عجیب و غریب با استفاده از سیستم های قطره ای به راحتی آبیاری می شوند.

آبیاری قطره ای موجب صرفه جویی در مصرف آب می شود و برای مناطقی که محدودیت آب در آن اعمال می شود ایده آل است.

تنظیم سیستم آبیاری خودکار در صورتی که در خانه نباشید در صورت نیاز به آبیاری گیاهان ، کار ساده ای است.

فناوری آبیاری قطره ای به آسانی در دسترس بوده و با سیستم های خانگی تنظیم می شود. حتی اگر به اندازه کافی حیله گری باشید می توانید سیستم آبیاری قطره ای خانگی خود را بسازید.

آبیاری قطره برای بسیاری از کشاورزان صرفه جویی در زندگی است ، ما این سیستم را برای گواوا ، نارگیل ، انبه ، بامبو و در حال حاضر برای مونونگای خود نصب می کنیم.

  • پرهام ضیافتی
  • ۰
  • ۰

پنج عنصر طبیعی مؤلفه های اصلی فنگ شوی هستند؛ چوب ، آتش ، زمین ، فلز و آب. طرح های منظره اغلب در اطراف این عناصر متمرکز شده و به راحتی در محصول نهایی گنجانیده می شوند.

چوب

ترکیب چوب در طراحی محوطه سازی ویلا ، باغ آسانتر از چیزی است که فکر می کنید ، به خصوص در مینسوتا. درختان دوست داشتنی ما زمین را متعادل می کنند ، زیرا ریشه های آنها در اعماق زمین کشیده می شود. فقط مطمئن شوید که خیلی به خانه نزدیک نیستند ، بنابراین انرژی را به دام نمی اندازند و آن را به ریشه های خود نمی فرستند.

البته یک حصار چوبی ممکن است احساس امنیت ایجاد کرده و همچنین حیاط شما را از اثرات منفی احتمالی محیطی مانند سر و صدا ، باد یا آلودگی هوا محافظت کند. اگر می خواهید به اصول فنگ شوی پایبند باشید ، می توانید نرده ها را با گیاهان سبز یا گل ها تزئین کنید.

برای افزودن تأثیر کمی در آسیا ، می توانید از بادگیرهای بامبو آویزان شوید تا به شما کمک کند تا آرامش پیدا کرده و به سمت خاطرات دلپذیر بریزید.

آتش

چه کسی دوست ندارد با دوستان خود در اطراف آتش جمع شود؟ طراحان منظره می توانند با ایجاد صندلی برای شما و همه دوستان خود ، گودال آتش ایجاد کنند که با استفاده از صندلی های اطراف شما مخلوط شود

زمین

بله ، شما از لحاظ فنی در محاصره زمین در خارج از حیاط خود هستید. با این حال ، برای تحقق این عنصر در طراحی منظره خود ، گلدان های تراسکوتی یا گلدان را در حیاط خود بگنجانید. فقط مطمئن شوید که آنها ورودی خانه شما را مسدود نمی کنند و جریان و هارمونی محوطه سازی شما را مختل نمی کنند.

فلز

روش های مختلفی وجود دارد که می توانید بدون دور از طراحی کلی ، فلز را در محوطه سازی خود بگنجانید. خلاق باش! برای ایجاد یک احساس آرامش ، برای ساخت موسیقی متن فیلم طبیعت ، بادگیرهای فلزی بادی را پیدا کنید. همچنین می توانید با مجسمه فلزی یا بادی موبایل ، مقداری استعداد هنری را به حیاط خود اضافه کنید.

اب

اکنون اینجاست که می توانید هنگام طراحی حیاط خلوت خود سرگرمی زیادی داشته باشید. ویژگی های آب می تواند به تنهایی ایستاده و یا با عناصر طبیعی دیگری در کنار هم کار کند. طبق فلسفه طراحی فنگ شویی ، آب نمادی از ثروت است.

اگر دوست دارید آب جاری را بشنوید ، یک چشمه یا یک آبشار کوچک نصب کنید. یک استخر کوی روش دیگری برای افزودن عنصر آب به خانه شما است. برای کسانی که در طراحی خود هدف عملی هستند ، استخر شنا از نظر فنی بدن بزرگی از آب است و در تراز کردن نیاز آب فنگ شویی کار خواهد کرد.

هنگامی که تصمیم گرفتید که چگونه هر پنج عنصر را بگنجانید ، وقت آن است که اصول دیگر را در Feng Shui جستجو کنید. اول ، اطمینان حاصل کنید که هیچ چیزی مانع از ورود درب ها به خانه شما نمی شود. این نه تنها یک خطر ایمنی است بلکه می تواند عدم تعادل را در جریان انرژی های مثبت و منفی که درون و خارج آن ایجاد می شود ، ایجاد کند.

راه دیگر برای حفظ تعادل ، نگه داشتن همه چیز به نسبت است. درختان و درختچه ها تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند. درختان بلند ممکن است هارمونی و توازن موجود در اطراف شما را مختل کنند. اطمینان از همه چیدمان و محوطه سازی ، باعث می شود همه چیز به نظر خوب و جریان انرژی بیفتد.

با ایجاد مبلمان راحت و جذاب ، تزئینات باغ و هر چیز دیگری که می توانید برای ایجاد فضایی آرام و دعوت کننده فکر کنید ، یک محیط پذیرایی ایجاد کنید. در صورت امکان ، مکان صندلی را نزدیک به ویژگی آب قرار دهید تا شما و میهمانانتان بتوانید از صدای آب جاری لذت ببرید.

 

  • پرهام ضیافتی