محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

طراحی داخلی ویلا به منظور ارتقاء عملکرد فیزیکی و ذهنی فضای داخلی جهت تسهیل فعالیت های روزمره می باشد. ما بیشتر عمر خود را در ساختمان ها می گذرانیم. این مکان ها محیطی را ایجاد می کنند که نیازهای اولیه ما مانند سرپناه را برآورده می کند و بسیاری از فعالیت های ما در آنجا انجام می شود. علاوه بر این، آنچه روح یک ساختمان را می سازد، فضای داخلی آن است. بنابراین می توان گفت که کیفیت فضای داخلی تأثیر مستقیمی بر نحوه انجام فعالیت های ما در آن دارد و از سوی دیگر بر نگرش، جایگاه و شخصیت ما تأثیر می گذارد.اگر شما هم مانند بسیاری از افراد به خانه های مدرن علاقه دارید و می خواهید فضای داخلی ویلای خود را بر اساس اصول سبک مدرن طراحی کنید، در این مقاله از لوکس سازه به شما کمک می کنیم تا با عناصر و قسمت های مختلف آن بیشتر آشنا شوید. 


در ادامه مقاله به بررسی تاثیرگذارترین عوامل در طراحی ویلاهای مدرن می پردازیم و نکات اصلی که در دکوراسیون و طراحی داخلی ویلا مدرن باید به آن توجه کنید را شرح می دهیم، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. 

 

نکات مهم در طراحی ویلا مدرن 

با توجه به اصول و قوانینی که برای ساخت و طراحی ویلاهای مدرن در کشورهای بین المللی تعریف شده است، به خاطر سپردن جزئیات خاصی به مجریان پروژه کمک می کند تا از نتیجه نهایی راضی باشند.حتما متوجه شده اید که مالکان پس از مدتی زندگی در خانه مدرن خود می گویند که ای کاش برخی قسمت ها بهتر ساخته می شد. همه این مسائل بستگی به این دارد که در طراحی یک ویلای مدرن زیبا چقدر به جزئیات آن توجه شده است. در ادامه به این نکات مهم می پردازیم.

 

ابعاد و متراژ

اندازه و ابعاد در طراحی داخلی ساختمان بسیار حائز اهمیت است و در تعیین آن به تعداد اعضای خانواده توجه کنید. هنگام تعیین متراژ ویلا، باید تعداد افرادی که دارید و اینکه خانواده شما در آینده چقدر رشد خواهند کرد و هر کدام از آنها به چه فضایی نیاز دارند را در نظر بگیرید. ضمناً با توجه به این موارد فضای آشپزخانه، سرویس بهداشتی، پذیرایی و ... سایر قسمت ها نیز مشخص می شود. با مشخص کردن این آیتم می توانید اندازه ایده آل مورد نیاز خود را برای طراحی یک ویلای دوبلکس مدرن یا آپارتمان و شیروانی تعیین کنید.

 

مقاومت ویلا 

در طراحی یک ویلای مدرن توجه ویژه ای باید به پایداری سازه شود. که از ویژگی های ناملموس ویلا محسوب می شود در طراحی ویلا باید شیب زمین، آب و هوای گرم و خشک، گرم و مرطوب، کوهستان و جنگل نیز در نظر گرفته شود.

 

طراحی ساده محوطه اتاق و نشیمن 

 

یکی از نکات مهمی که در طراحی یک ویلای مدرن کوچک یا بزرگ باید به آن توجه کرد، طراحی ساده و منحصر به فرد طبقات و اتاق ها است. برخلاف سبک های دیگر که چیدمان اتاق ها از نظم خاصی پیروی نمی کند و تابع قوانین خاصی نیست، سبک مدرن باید نظم و سازماندهی خاصی داشته باشد. در طراحی یک خانه مدرن، محل قرارگیری اتاق ها منطق خاصی دارد و از شکل هندسی خاصی پیروی می کند.

 

دسترسی راحت به یکدیگر 

 

طراحی ویلای مدرن از یک طبقه تا چند طبقه باید یکپارچه و به طور مداوم اجرا شود. خانه های مدرن باید دارای طراحی باز و منسجم برای طبقات باشند تا هر فضا با فضای دیگر جریان یابد. این عملکرد نه تنها به ایجاد فضاهای بیشتر بدون ایجاد موانع خاص کمک می کند، بلکه نور ورودی به فضا به قسمت های دیگر نیز سرایت می کند.

 

انتخاب متریال مناسب 

 

هنگام ساخت و طراحی یک ویلای دوبلکس مدرن یا هر نوع پلان دیگری، آیتم های انتخابی باید ساده و در عین حال شیک باشند و از طرفی دیگر با سبک کلی ویلا نباید تداخل داشته باشد که حواس بیننده از سازه و ساختار داخلی و خارجی داخلی پرت کند. کاشی و سرامیک های بزرگ و اسلب، چوب های پهن و عدم وجود درز و شکاف در المان ها کمک می کند تا ظاهری ساده و مطابق با روندهای مدرن داشته باشید.

 

محوطه سازی فضای سبز 

 

یکی از اصول بسیار مهم در طراحی فضای سبز و قلمرو یک ویلای مدرن این است که باید ارتباط خوبی بین فضای بیرونی و فضای داخلی ویلا وجود داشته باشد و متفاوت از یکدیگر نباشد.طراحی محوطه و فضای سبز ویلای مدرن باید به گونه ای باشد که بتوان الگوی توسعه آن را با یک نگاه مشخص کرد. برای انجام این کار، چراغ های مدرن محوطه ؛ فضاهای ویژه عابر پیاده و پارکینگ؛ مصالح ساده و شیک در ساخت نما، در زمینه فضاهای سبز حرفه ای و کارآمد و غیره به شما کمک خواهد کرد. نما و جزئیات داخلی تاثیر اولیه را در ذهن بیننده به جا می گذارد. اشتباه در طراحی و ساخت آن صدمات جبران ناپذیری به کل پروژه وارد می کند.

 

مزایای طراحی ویلا مدرن 

 

پیچیدگی سبک های مختلف معماری در طراحی های مدرن دیده نمی شود و معمار پروژه آزادی بیشتری دارد. با توجه به اینکه طراحان ویلاهای مدرن دارای ابتکار عمل و آزادی عمل بیشتری هستند، در نهایت کارفرمایان راضی تر و راحت تر هستند.در طراحی داخلی ویلاهای مدرن دوبلکس و حتی آپارتمان های چند طبقه، نور طبیعی بسیار مهم است تا نه تنها مصرف انرژی کاهش یابد بلکه ساکنان نیز احساس بهتر و انرژی بیشتری داشته باشند. به همین دلیل در طراحی یک ویلای مدرن می توان گفت که این موارد با هم سازگار هستند و انرژی بسیار مهم است.بازسازی و تعمیر خانه مدرن آسان است زیرا یکی از ویژگی های کلیدی آن انعطاف پذیری است و فقط باید به سادگی و زیبایی فکر کنید و از تجمل پرهیز کنید.

 

کلام آخر 

 

شرکت لوکس سازه با مهندسین و مشاوران متخصص و متبحر در این امور و سایر امور مربوط به بازسازی ویلا، طراحی داخلی ویلا، روف گاردن ویلا و ... با تیم مدیریتی حرفه ای با بهترین قیمت، کیفیت بهترین ها را برای عزیزانتان به ارمغان می آورد.

 

  • ۰۱/۰۹/۲۳
  • پرهام ضیافتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی