محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

در دنیای امروز طراحی و دکوراسیون منازل و سایر ساختمان ها به مهم ترین و اساسی ترین بخش هر خانه تبدیل شده است و اکثر مردم این اصول را یک ضرورت برای ساخت و ساز و تغییر و به روز رسانی هر ساله سبک ها می دانند. طراحی و دکوراسیون داخلی یکی از تاثیرگذارترین ایده ها در سبک مدرن و زندگی بشر است زیرا امروزه فضاهایی که در آن کار و زندگی می کنیم بسیار مهم است و اکثر افراد به دلیل ایجاد محیطی هماهنگ با روحیه و سلیقه مالکان و همچنین دریافت حس آرامش معمولاً به این فضاها اهمیت می دهند.و از این نظر طراحان و افرادی که در زمینه دکوراسیون داخلی بسیار ماهر هستند با توجه به دانش و مهارت خود می توانند بهترین افراد و دستیاران در این زمینه باشند و با این دانش، محیط خانه، محل کار و ... را با توجه به رفتار، خلق و خو، بودجه مالی و شرایط افراد در محیط، بازسازی یا طراحی کنند.

با توجه به موارد ذکر شده طراحی داخلی ساختمان جدا از ساختمان های مسکونی و اداری امروزه وارد ساختمان هایی مانند ویلا شده است و همچنین این طراحی ها به دلیل ساختار و ساخت و ساز ساختمان جلوه خاصی دارد.

نورپردازی در طراحی ویلاهای دوبلکس 

 

یک نکته مهم و اصلی برای طراحی و اجرای آپارتمان دوبلکس تماشا و لذت بردن از چیزهای طبیعی و زیبای اطراف خانه است در نتیجه با توجه به استفاده از این امکانات، افراد بیشتری به این گونه ویلاها علاقه مند می شوند. طراحان داخلی و پیمانکاران ساختمان نیز سعی در چیدمان فضای داخلی یک ویلای دو طبقه با پنجره های بزرگ و یا با نورپردازی خاص دارند. ایجاد محیطی دلپذیرتر برای استراحت، نشستن یا دور هم جمع شدن ضروری است.لازم به ذکر است که بسیاری از افراد برای استفاده از فضای باز یا نور مناسب از گذاشتن پرده بر روی پنجره ها خودداری می کنند.اما بهتر است زیبایی این ویلاها با نصب پرده های نازک را دو چندان کنیم.

 

تعبیه اتاق و نشیمن در طبقه فوقانی 

 

به طور کلی اکثر ویلاهای دوبلکس دارای یک اتاق خواب و سرویس بهداشتی در طبقه بالای ساختمان هستند اما به گفته کارشناسان می توان یک اتاق کوچک در طبقه بالای ساختمان تعبیه کرد و این اتاق را به عنوان نشیمن گذاشت. می توانید این محیط را به عنوان یک اتاق نشیمن و با چیدمان جدید و وسایل مدرن در نظر بگیرید، گاهی اوقات می توانید بهترین اتاق نشیمن را برای خانواده خود ترتیب دهید یکی دیگر از ایده های اتاق های طبقه بالا توجه به تراس است، زیرا هنگام طراحی این اتاق می توانید این مکان را به پاسیو تبدیل کنید و اوقات خوشی را با دوستان، خانواده و مهمانان سپری کنید.

 

المان های تزئینی در راه پله 

 

لازم به ذکر است که تمامی ویلاهای دوبلکس دارای پله می باشند و این پله ها با توجه به سلیقه و سبک بنا در مدل های مختلفی ساخته می شوند.ایده استفاده از گل و گیاه به صورت تزئینی می تواند آرامش و جلوه خاصی را در محیط به ارمغان بیاورد.اگر فضای کافی برای گلدان در مسیر راه پله وجود ندارد می توانید از گل های تزئینی که شاخه های خزنده دارند به عنوان آویز در حین ساخت ساختمان از آن استفاده کنید. بهتر است نورگیرها در راستای پله ها قرار گیرند تا جلوه بیشتری به محیط و عبور و مرور ساختمان بدهند.

 

تلفیق سبک ها در طراحی داخلی ویلا دوبلکس

 

از آنجایی که ویلای دوبلکس از دو طبقه مجزا تشکیل شده است، می توانید از سبک های متفاوتی در این محیط استفاده کنید و قابل ذکر است که در این صورت باید از تجهیزات بیشتری نسبت به سایر ویلاها استفاده کنید. در واقع طراحی و دکور این ساختمان نمی تواند از نظر هزینه مقرون به صرفه باشد به همین دلیل امروزه طراحان که این امر برای کارفرمایانشان اهمیت زیادی دارد استفاده از سبک مدرن را توصیه می کنند.زیرا در این سبک استفاده از وسایل غیر ضروری پرهیز می شود و طراحی با توجه به وسایل شیک و کاربردی و البته بدون زرق و برق انجام می شود و در نهایت از هزینه های اضافی جلوگیری می کند.

کلام آخر

ویلای دوبلکس تجربه متفاوتی را به اعضای خانواده می دهد و می تواند محیطی زیباتر و متفاوت تری ایجاد کند و به دلیل طراحی آن اهمیت و همکاری با اعضای خانواده بالاست. بنابراین اگر علاقه مند به طراحی داخلی ویلا دوبلکس و مدرن هستید، توصیه می کنم با متخصصین گروه لوکس سازه تماس بگیرید و از مشاوران با تجربه ما کمک بگیرید.

 

  • ۰۱/۰۹/۲۶
  • پرهام ضیافتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی