محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

هایپر مارکت ها مغازه های مدرنی هستند که با قرار دادن تمامی محصولات سوپرمارکتی و سایر وسایل ضروری خانه و خانواده در دل خود توانسته اند محبوبیت بسیار بالایی در بین عموم مردم به دست آورند و از این رو افزایش قابل توجهی در سطح شهر ها کوچک و بزرگ داشته اند. طراحی داخلی هایپرمارکت امروزه توجه بسیاری را به خود جلب می کند. با توجه به نوظهور بودن این فروشگاه ها و گسترش روزافزون آنها، نیاز به طراحی داخلی مناسب بیش از پیش احساس می شود. رقابت بین برندهای مختلف که هایپرمارکت ها را از یکدیگر متمایز می کند باعث شده تا به نوع طراحی داخلی و چیدمان و دکوراسیون داخلی هایپر مارکت ها توجه بیشتری شود.اما در طراحی داخلی فروشگاه های هایپر مارکت چه چیزی لازم است؟ فرآیند طراحی چگونه است؟ به چه نکاتی در طراحی داخلی هایپر مارکت ها باید توجه نمود؟

 

 

طراحی داخلی هایپر مارکت 

 

هایپر مارکت فروشگاه بزرگی است که کالاهای متنوعی را در اختیار خریداران قرار می دهد. با توجه به تنوع زیاد محصولات، چیدمان و زیبایی بسیار مهم است.دسترسی آسان مشتریان به محصولات باید تا حد امکان بهتر باشد و این هدف با چیدمان صحیح قفسه ها، ارتفاع صحیح و طراحی مناسب آنها و همچنین جذابیت فضا محقق می شود و به نوعی در انتخاب تاثیر می گذارد. امروزه با توجه به رقابت زیاد و افتتاح فروشگاه های جدید، صاحبان سوپرمارکت ها به تیم های تخصصی طراحی، دکوراسیون و متریال روی آورده اند. سرمایه و متراژ مغازه خود را به تیمی تخصصی می دهند و از آنها می خواهند مغازه را طراحی و دکور کنند.

 

 

روند طراحی داخلی هایپر مارکت

در ابتدای باید به موقعیت مکانی و ویژگی های آن نگاه کنید. متراژ فروشگاه، پلان مورد نظر، تغییرات اساسی و ... مورد بررسی قرار می گیرند برای هایپر مارکت ها بهترین گزینه داشتن یک فضای کاملا مسطح و متصل است. بنابراین، اگر دیوارهای اضافی در مکان مورد نظر وجود دارد، باید حذف شوند.

ابعاد هایپرمارکت

به طور معمول، سوپرمارکت ها در مناطق وسیعی طراحی و ساخته می شوند. اگر این فروشگاه ها بسیار بزرگ هستند باید برای آنها پارکینگ در نظر گرفت و اگر کوچک هستند باید بهترین محصولات را جمع آوری کرد تا مشتری را راضی نگه داشت. سیاست نوآوری در سوپرمارکت های کوچک بر روی محصولات کم هزینه اما با کیفیت متمرکز است. در مورد بازارهای انبوه، تاکید بر دسته بندی محصولات است.

 

طراحی پلان هایپرمارکت

پلان داخلی هایپر مارکت به صورت پلان طبقات، پلان چیدمان و پلان سقف موجود می باشد. وسایل و یخچال های مورد استفاده و همچنین قفسه بندی و ابعاد باید در نقشه مشخص شود. زیرا این وظیفه اصلی در طراحی داخلی ساختمان هایپرمارکت  است.

توجه به مبحث روانشناسی فروش

برای هر فروشگاه و کسب و کاری، اهمیت رونق و فروش مشخص است. بنابراین طراحان داخلی این حوزه باید روانشناسی فروش را درک کنند. در غیر این صورت یک فعالیت حرفه ای در طراحی می تواند صدمات قابل توجهی به سرمایه وارد کند.با بحث در مورد روانشناسی فروش، معمار یاد می گیرد که از کدام رنگ ها، اشکال و نور استفاده کند تا بهترین احساس را برای مشتری ایجاد کند. احساس آرامش در فرد باعث می شود دوباره این احساس را تجربه کند. شادی و هیجان نیز هنگام خرید محصولات جدید بسیار مهم است. برای ایجاد هر یک از این احساسات در افراد، طراح باید آگاهانه و درست عمل کند.

 

نکات مهم در طراحی داخلی هایپر مارکت

گاهی اوقات لازم است رنگ هایی که در فضای داخلی یا بیرونی فروشگاه استفاده می شود مطابق با استراتژی های برندینگ و استانداردهای از پیش تعیین شده باشد. به عنوان مثال، اگر رنگ قرمز بخشی از استراتژی و رنگ سازمانی یک برند است، استفاده از آن به دلیل تأثیر روانی بر مشتری باید با دقت انجام شود تا ضمن ماندن در ذهن مشتری، چندان آشکار نباشد. 
نکته مهم دیگر توجه به موقعیت جغرافیایی فروشگاه است. مثلاً سبک مغازه و سلیقه در هر شهر متفاوت است. بنابراین توجه به این نکته و استفاده از آن در فروشگاه می تواند تاثیر زیادی داشته باشد.مهمترین چیز این است که فقط زیبایی دکوراسیون نیست که اهمیت دارد ایمنی، سطح ورود، سادگی، تشخیص ردیف و قفسه کالا، تمیزی و نظم قفسه فروشگاه ها و حتی اهمیت بو، رنگ، نور و موسیقی در هایپرمارکت ها جای خود را دارد. 

 

کلام آخر

به طور کلی طراحی داخلی هایپر مارکت باید به گونه ای باشد که مشتری ترغیب به خرید بیشتر و همچنین ترجیح مجدد فروشگاه شما برای خریدهای بعدی شود و این زمانی اتفاق می افتد که مشتری شما از تنوع و کیفیت محصولات شما در کنار دکوراسیون قدردانی کند. ظاهری متفاوت و جذاب هایپر مارکت با گروه مجرب لوکس سازه جهت اطلاعات بیشتر به سایت لوکس سازه مراجعه کنید.

 

  • ۰۱/۰۹/۲۲
  • پرهام ضیافتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی