محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

در اصطلاحات طراحی منظر ، "نقاط کانونی" چشم انداز بیننده را به یک مکان خاص وادار می کند. چنین "کانونی سازی" به یک طراحی حس هدف و نظم می بخشد ، بدون آن یک منظره فقط یک مجموعه بی دقتی از گیاهان و اشیاء دیگر (یا فضای خالی) است. یا از گیاهان یا از ویژگی های برجسته (از جمله تزیینات ، هنر حیاط و غیره) می توان برای این منظور استفاده کرد.

استفاده از تقارن اثر را به روشی واضح ایجاد می کند ، در حالی که طرح های نامتقارن نرم یا حتی از تمرکز جلوگیری می کنند. به عنوان مثال ، ایجاد تقارن در ورودی جلوی خانه به ویژه با استفاده از بوته ها معمول است. چنین تلاشی همیشه نیست ، اما اشکالاتی ندارد. چه اتفاقی می افتد که رشد یکی از درختچه ها از دیگری فراتر رود؟ حتی اگر بتوانید از طریق هرس آنها را به طور یکنواخت نگه دارید ، این ممکن است در طولانی مدت منجر به مراقبت بیشتر از منظره باشد.

توجه داشته باشید که در یک زمینه طراحی و اجرای فضای سبز ، "تعادل" به ثبات جذابیت بصری یا عدم وجود آن اشاره دارد. جذابیت بصری مداوم از طریق تقارن حاصل می شود. اگر قصد طراح این باشد که از یکنواختی این نوع توازن جلوگیری کند ، در عوض برنامه های نامتقارن اجرا می شود. اگرچه ممکن است از نظر تازه کارها متناقض به نظر برسد ، طراحان منظره درباره "تعادل نامتقارن" و همچنین "تعادل متقارن" صحبت می کنند.

دستیابی به تمرکز بر روی چمن های بدون شکاف آسان است. به سادگی آن را با لهجه مناسب تزئین کنید. هیچ چیزی برای جلب توجه با ویژگی انتخاب شده وجود ندارد ، بنابراین به صورت خودکار وضعیت کانونی را فرض می کند. باز هم ، یک گیاه نمونه یا یک جسم بی جان می تواند این ترفند را انجام دهد. در حالی که ممکن است شما چنین نقاط کانونی را کاملاً اختیاری فکر کنید ، بعضی اوقات در حقیقت کم و بیش لازم هستند.

در واقع ، تهیه چنین مکان های استراحت بصری یکی از نقش هایی است که یک کانون می تواند ایفا کند. همچنین می توانید از یک نقطه کانونی برای برجسته کردن یک مکان خاص در محوطه سازی استفاده کنید. به عنوان مثال ، ممکن است شما بخواهید ورودی موردعلاقه باغ حیاط خلوت خود را با یک باغبان باغ برجسته کنید ، که در زیر بازدید کنندگان از آن دعوت می شوند. وجود چنین ساختاری باعث می شود که بازدیدکنندگان وارد باغچه ای شوند که شما نمی خواهید آنها را وارد کنید.

اگر شما آن را با کلمه "تمرکز" مرتبط کنید ، یادآوری تعریف "نقطه کانونی" به اندازه کافی آسان است. موردی که از سایر موارد موجود در یک گروه متمایز می شود به عنوان "تمرکز" (اسم) مرکز توجه است. به همین ترتیب ، هنگامی که افکار خود را به "چیزی" متمرکز می کنید ، توجه خود را به آن چیز خاص ، به محرومیت دیگران سوق می دهید.

آنچه می تواند به عنوان یک نقطه کانونی خدمت کند

با حرکت و صدایی که در اختیار شما قرار می دهد ، چشمه های باغ یکی از بهترین ویژگی های باغبانی است که در ایجاد نقاط کانونی مورد استفاده قرار می گیرد و توجه افراد را در چندین سطح جلب می کند. اما در سطح کاملاً بصری ، بسیاری از مالکان خانه هنر حیاط را ترجیح می دهند. بدیهی است کیفیت در اینجا مورد توجه است؛ با این حال ، سلیقه ها متفاوت خواهد بود. شما هم هنر باغ با ذوق و هم باغ بی نظیر باغ را خواهید دید که به عنوان نقاط کانونی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

هنگام استفاده از گیاهان به عنوان نقاط کانونی ، رنگ یک سلاح قدرتمند است. تأثیر رنگهای به اصطلاح "گرم" در این مقاله در تئوری رنگ توضیح داده شده است. ارزش کار با فرم و بافت گیاه را نیز دست کم نگیرید. هر سه خاصیت را با هم ترکیب کنید ، و ممکن است صحنه ای بدست آورید که سر را چرخانده باشد.

 

وقتی نقاط کانونی در نظر گرفته شده کار نمی کنند

هنگامی که یک طرح منظره جملگی از لهجه هاست (هرکدام با هدف ایجاد یک نقطه کانونی نصب شده اند) ، هدف از ایجاد یک نقطه کانونی شکست می خورد. طبق تعریف ، تمرکز متضمن تبعیض است. اگر بطور غیرقابل تفریحی B ، C و D را به عنوان رقابت تنظیم کرده باشید ، توجه زیادی به A نمی کنید. چشم انسان می تواند در هر زمان فقط توجه زیادی را جلب کند.

گاهی اوقات ، یک کانون در نظر گرفته شده کار نمی کند زیرا باعث جلب توجه بیش از حد یا اشتباه می شود. به عنوان مثال ، درختی که با خانه مجاور آن مقیاس نباشد ، توجه بیش از حد را به خود جلب می کند. ما مطمئناً متوجه درخت می شویم ، اما - با انجام این کار - متوجه می شویم که خانه چقدر کوچک است (که این ویژگی ملکیتی نیست که معمولاً کسی بخواهد آن را مورد توجه قرار دهد).

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی