محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

معمولاً به دلیل نیازهای مختلف آب گیاهان گلدار ، بهتر است آبیاری آنها با استفاده از سیستم آبیاری قطره ای یا خرد با انتشار دهنده های منفرد انجام شود. علاوه بر روش آبیاری ، روش قطره ای از گیاهان گلدار با خشک نگه داشتن برگ و گل آنها محافظت می کند. با این حال ، آبیاری میکرو برای خاکهای شنی یا متخلخل مناسب تر است.

دو نوع اصلی از ساطع کننده وجود دارد، آنهایی که در واقع اجازه می دهند آب به قطره ریخته شود یا به ناحیه ریشه نفوذ کند (آبیاری قطره ای) و آنهایی که آب را دقیقاً مانند یک سر بارانی کوچک به هوا هدایت می کنند. هر دو نوع معمولاً با استفاده از انتهای خاردار در لوله نصب می شوند یا به انتهای میکرو لوله فشار می یابند. با این حال ، خطوط آبیاری قطره ای غالباً با انتشار دهنده های از پیش نصب شده ، از 12 تا 36 اینچ در امتداد لوله پلی ، فاصله دارند. همه انتشار دهنده ها به عنوان تنظیم کننده برای کنترل کمیت و میزان تخلیه آب عمل می کنند. اگرچه ساطع کننده های موجود در بازار امروز دارای ویژگی های مشترک زیادی هستند ، اما از نظر اندازه و شکل و همچنین طراحی داخلی متفاوت خواهند بود. میزان خروجی برای گازهای ساطع کننده از ½ تا 2 گالن در ساعت است و کسانی که با نرخ خروجی متفاوت هستند حتی می توانند روی یک لوله نصب شوند. این به شما امکان می دهد گیاهانی را که نیازهای آبیاری متنوعی دارند و در مجاورت یکدیگر قرار دارند جبران کنید. همچنین ساطع کننده هایی در دسترس هستند که گزینه های دبی را ارائه می دهند - قابل تنظیم از قطره قطره تا جریان آرام آب.

قطره چکان ها مقدار مناسب آب را مستقیماً به ریشه گیاهان می رسانند. با این حال ، هنوز هم لازم است که مطابق با نیازهای خود ، یک قطره چکان درست انتخاب کنید.

در حالی که شلنگ های ساطع کننده و سیستم های اسپرینکلر مینیاتوری برای گیاهان با فاصله نزدیک مناسب ترند ، در شرایطی که گیاهان فضای وسیع تری دارند یا حتی در ظروف جداگانه ، بهترین قطره چکان ها است.

چهار دسته اصلی ساطع کننده وجود دارد. سه مورد از اینها - لوله متخلخل ، خطوط ساطع کننده از پیش نصب شده و ساطع کننده های سوراخ دار - انواع آبیاری قطره ای است. آبیاری میکرو شامل سرهای میکروپرینکر است که می تواند آب را به بالای سیستم ریشه هدایت کند.

لوله متخلخل

از لوله متخلخل غالباً به عنوان شلنگ خیس کننده ، شلنگ قطره ای و حتی لوله لیزر یاد می شود. آنها یا از مواد بسیار متخلخل تولید شده اند و یا از شلنگی تشکیل شده اند که با سوراخ های بسیار کوچک سوراخ شده است - هر دو اجازه می دهد تا آب به آرامی از داخل نفوذ کند. بزرگترین مزیت آنها هزینه ، بسیار ارزان بودن است. کار با آن نیز بسیار آسان است. به سادگی شیلنگ را از طریق تخت های کاشت خود بچرخانید و آن را به یک شیلنگ آب موجود یا شیر آب خارج از خانه وصل کنید. شیلنگ را می توان در عرض چند دقیقه از مکانی به مکان دیگر منتقل کرد و یا برای نصب دائمی تر ، چند اینچ زیر سطح دفن کرد. با این حال ، لوله متخلخل بدون معایب نیست. تنظیم فشار آب درون لوله امکان پذیر نیست و هم مناطق مرتفع و هم مکانهای نزدیک انتهای شلنگ آب کمتری ساطع می کنند. همچنین ، به دلیل طراحی اولیه ، لوله متخلخل در برابر گرفتگی بسیار حساس است. با استفاده در مناطقی که مقدار مواد معدنی آب کم است و با استفاده از یک فیلتر خوب می توان این مشکل را کاهش داد.

امیتر از پیش نصب شده

خطوط ساطع کننده از پیش نصب شده دقیقاً همین موارد است - خطوط پلی تولید شده با گسیل کننده هایی با فاصله مساوی که در دیواره های لوله قالب ریزی شده اند. اندازه های معمول لوله های ¼ و ½ اینچی هستند که فاصله آنها از 12 تا 36 اینچ است. آنها برای رساندن آب با سرعت ½ ، 1 یا 2 گالن در ساعت طراحی شده اند که هر نرخ برای انواع مختلف خاک مناسب است. برنامه ریزی کنید که در خاکهای شنی از گسیل کننده های 2 گیگابیت بر ثانیه ، اگر خاک شما بیشتر لوم باشد ، از گسیل کننده های 1 گرم بر ثانیه و در خاک های رسی کمتر متخلخل از انتشار دهنده های ½ گیگابایت استفاده کنید. مانند لوله های متخلخل قبلی که ذکر شد ، این خطوط ساطع کننده را می توان بر روی سطح زمین قرار داد و با مالچ پوشاند - یک نصب بسیار ساده. یک مزیت عمده نسبت به لوله متخلخل این است که طراحی جریان آشفته آنها باعث می شود که آنها از گرفتگی جلوگیری کنند. این نوع آبیاری غالباً برای آبیاری باغهای سبزیجات و بسترهای پوشیده از زمین و همچنین سایر کاشتهای انبوه مانند پرچینها مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در اطراف درختان و بوته ها کارآیی دارند. یک نقطه ضعف خاص برای آبیاری چشم انداز به این واقعیت مرتبط است که انتشار دهنده های از پیش نصب شده در فواصل زمانی منظم قرار می گیرند ، که امکان انعطاف پذیری محل را فراهم نمی کند.

امیتر پانچ

ساطع کننده های پانچ به شما این امکان را می دهند که با سوراخ زدن سوراخ و اتصال مایع خروجی با یک میله ورودی ، یک قطره چکان را در هر نقطه از طول لوله قرار دهید. برخی از ساطع کننده ها حتی دارای خارهای خود سوراخ کننده هستند که سوراخ خود را ایجاد می کنند. در صورت نیاز به تغییر مکان انتشار دهنده در حین نصب یا پس از آن ، می توانید پلاگین های Goof را برای بستن سوراخ خریداری کنید. ساطع کننده های پانچ با سرعت جریان معمول ½ ، 1 و 2 گیگابایت و همچنین 4 گیگابایت در دسترس هستند. اگر از نیاز به نوع خاک خود مطمئن نیستید ، با گسیل کننده های 1gphبچسبید. یک مزیت ساطع کننده های پانچ این است که اگر سیستم شما نیازهای شما را برآورده نکند ، می توان آنها را با دبی هایی که دارای سرعت جریان بالاتر یا پایین تر هستند ، جایگزین کرد. اگر منطقه ای هنوز آب زیادی دریافت می کند ، به سادگی چند قطره چکان را خارج کرده و سوراخ ها را وصل کنید. یا به بخشهایی که بیش از حد خشک شده اند ، انتشار دهنده های اضافی اضافه کنید. همچنین می توان در قسمت انتهایی لوله ، ساطع کننده های سوراخ دار قرار داد که می تواند برای کاشت ظروف مفید باشد.

سه نوع اصلی از ساطع کننده های پانچ وجود دارد که امکان استفاده گسترده را فراهم می کند. قطره چکان ها از محبوب ترین ها هستند زیرا آنها قادر به تأمین آهسته و مداوم آب هستند که به عمق سیستم ریشه نفوذ می کند در حالی که سطح را تقریباً خشک نگه می دارد. اگرچه بیشتر قطره چکان های قطره ای در سطح زمین در لوله ها نصب می شوند ، برخی از تولیدکننده های بازار تولید می شوند که به چوب ها متصل می شوند و بالاتر از سطح زمین نگه داشته می شوند. مه پاش ها معمولاً در گلخانه ها و سایر کاربردهای رطوبت بالا یافت می شوند. از دیگر کاربردهای عملی آن می توان به ایجاد مه خنک کننده در قسمت های پاسیو و آبیاری سبدهای معلق اشاره کرد ، زیرا غبار ریز روی برگ ها متراکم می شود. قطره چکان های درون خطی تلاقی بین قطره چکان های قطره ای و یک خط چاپگر از قبل نصب شده است. همانند قطره چکان ها ، خروجی ها را می توان به صورت جداگانه در هر نقطه از طول لوله پلی قرار داد. با این حال ، آنها باید مستقیماً روی خط چسبانده شوند ، و مانند خط ساطع کننده ، با ادامه مسیر از طریق آب ، آب از هر خروجی آزاد می شود. قطره چکان های قطره ای معمولاً فقط با نرخ 1 ph یا 1 گیگابایت در دسترس هستند که برای لوله های made ساخته شده اند و هنگامی که برای آبیاری گیاهان کوچک در ردیف های کوتاه استفاده می شوند ، بسیار کارآمد هستند.

سرهای میکرو اسپرینکلر

سرانجام ، سرهای میکرو بارانی که اغلب از آنها به عنوان سمپاش های کم حجم یاد می شود ، نشان دهنده نوعی سیستم آبیاری با ویژگی های هر دو سیستم آبیاری قطره ای و سیستم سر بارانی است. هد های میکرو بارانی مانند سیستم های آبیاری قطره ای با فشار آب کم کار می کنند و از لوله های قطر کم استفاده می کنند. با این حال ، آنها آب را با اسپری مانند فن به همان شیوه سرهای آب پاش سنتی تحویل می دهند. در بحث صرفه جویی در مصرف آب ، آنها به اندازه انتشار دهنده های سوراخ دار و خطی کارآمد نیستند ، زیرا در اثر تبخیر مستعد از دست دادن آب هستند ، اما کارآیی آنها بیشتر از سر فشار بارانی فشار بالا است که در سیستم های استاندارد آبیاری استفاده می شود . آنها در شعاع های مختلف پوشش دهی تا دایره کامل موجود هستند و حتی می توانند به صورت نواری اسپری شوند. اگرچه آنها معمولاً روی رایزرها تنظیم می شوند ، اما این بالابرها جمع نمی شوند و نمی توان از آنها در زمین چمن استفاده کرد. شکل دیگر سر میکرو بارانی ، میکرو حباب ساز است که در بسترهای بوته ای محبوب است.

شما می دانید که آبیاری قطره ای یک روش بسیار کارآمد برای آبیاری است که دارای راندمان تا 15٪ بیشتر از یک سیستم آبیاری استاندارد است. با فشار فعلی برای زندگی "سبز" ، این ممکن است برای هدایت شما به سمت سیستم آبیاری قطره ای کافی باشد. با این حال ، نیازهای طراحی ساده ، سهولت نصب و سرمایه گذاری اندک مالی ممکن است آخرین فشار برای رسیدن به مقصد سیستم آبیاری قطره ای باشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی