محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

آب نقش مهمی در مراقبت از چمن و باغ دارد. طبیعت همیشه آب کافی تأمین نمی کند ، بنابراین ممکن است چشم انداز شما کمی به شما کمک کند.

نشانه های یک حیاط که به خوبی از آن مراقبت می کند ، یک چمن سبز ، عاری از علف های هرز ، درختان سالم و درختچه های سالم است. آنها سرمایه گذاری در ارزش دارایی شما هستند و باید از آنها محافظت شود.

این سوال که چقدر آب می خورد و هر چند وقت یکبار پاسخ واحدی ندارد. این به شرایط آب و هوایی ، ترکیب خاک و خود گیاهان بستگی دارد.

در نظر گرفتن:

1. آب و هوا: در یک روز گرم و آفتابی در نیمه تابستان ، چمن متوسط ​​از 125 گالن آب در هر 1000 فوت مربع استفاده می کند. همین چمن در یک روز خنک و ابری به اندازه 10 گالن آب مصرف می کند. درختان بالغ می توانند در هر ساعت در هر ساعت 15 گالن آب استفاده کنند. هر گیاهی که در معرض آفتاب گرم ، رطوبت کم و وزش باد شدید باشد مقدار زیادی آب را که باید از خاک تعویض شود تبخیر می کند وگرنه می میرد. چمن مخصوصاً مستعد است زیرا 85٪ قسمت عمده آن آب است.

2. گیاهان: نوشیدن خوب یک یا دو بار در هفته برای چمن های شما بهتر از آبپاش های سبک روزانه است. آبیاری عمیق سیستم های ریشه ای قوی و عمیقی ایجاد می کند که می توانند با خیال راحت در برابر خشکسالی مقاومت کنند. این نیاز به خیساندن طولانی و کامل خاک دارد ، در حالت ایده آل تا عمق حدود 1 فوت اما حداقل 6 تا 8 اینچ. یک جریان ثابت آب از بین خواهد رفت. پاشش یکنواخت و متناوب برای نفوذ عمیق بهترین است.

3. نوع خاک: خاک درشت و ماسه ای دارای فضای هوایی بزرگی است که به سرعت پر از آب می شود و همچنین سریعاً آب را از دست می دهد و به زیر خاک احتیاج دارد و نیاز به آبیاری مکرر و کوتاهتر دارد. خاک رس یا سیلت سنگین تر ، فضای کمتری دارد که آب را به آرامی جذب می کند اما آب بیشتری نسبت به خاک شنی در خود نگه می دارد. خاک رس باید آهسته اما به دفعات کم آبیاری شود. خاک نوع لوم در این بین قرار می گیرد ، آب را بیش از خاک شنی نگه می دارد اما به اندازه خاکهای رس سنگین است.

بگذارید خاک بین آبیاری خشک شود. ریشه ها عمیق تر رشد می کنند ، به دنبال خشک شدن خاک به دنبال آب در زیر سطح هستند. ریشه ها نیاز به جذب مقدار کمی اکسیژن از فضای هوا در خاک خشک دارند و توسط خاک خشک شده گرم می شوند. این امر باعث دلسرد شدن علف های هرز که اغلب ریشه کم عمق دارند ، نمی شود.

آبیاری سبک باعث ایجاد ریشه های کم عمق در چند اینچ سطح خاک می شود که در معرض خشک شدن سریع قرار دارند. بعلاوه ، بسیاری از علفهای هرز ریشه کم عمقی دارند که با رطوبت نزدیک سطح رشد می کنند. آبیاری مکرر باعث تولید مناطق مرطوب مستعد بیماری های چمن ، حشرات و غرق شدن ریشه ها می شود.

چه موقع آبیاری

آبیاری تایمر شلنگ

بیشتر چمن ها بسته به شرایط آب و خاک به 1 تا 2 اینچ آب در هفته نیاز دارند. طبیعت آب را به صورت باران یا شبنم تأمین می کند اما گاهی اوقات نیاز مورد نیاز را تأمین نمی کند. در مناطق خشک ، آبیاری منظم حداقل یک بار در هفته یا بیشتر مهم است (از روزهایی که باران شدید باریده است صرف نظر کنید). در طی بهار و پاییز با درجه متوسط ​​تر یا در مناطق خنک تر و مرطوب تر ، به دنبال نشانه هایی برای آبیاری باشید. کاهش سرعت رشد ، تغییر در رنگ و یا از دست دادن انعطاف پذیری (نشان دادن رد پا در چمن) از علائم مورد نیاز آب است. خاک را 2 تا 6 اینچ زیر سطح بررسی کنید. اگر خاک خشک باشد و به راحتی خرد شود ، زمان آبیاری است.

زمان روز

صبح زود بهتر است زیرا فشار آب زیاد است ، هنوز هم خنک است بنابراین تبخیر کم است و قبل از اینکه خورشید زمین را سخت بپزد ، نشت در خاک بهتر است.

اواخر بعد از ظهر بهترین زمان بعدی است ، اما مطمئن باشید که آنقدر زود است که برگ ها قبل از شب خشک شوند.

آبیاری شب توصیه نمی شود زیرا چمن و سایر گیاهان مدت طولانی تری مرطوب می مانند و باعث پیشرفت بیماری های چمن می شوند.

آبیاری نیمروز معمولاً به چیزی آسیب نمی رساند. در گرمای روز ، مقدار زیادی آب قبل از اینکه در خاک خیس بخورد ، در اثر تبخیر از بین می رود.

چقدر آب می خورد

غوطه وری بطری اسپری

اگر طبیعت آب را به عنوان باران تأمین نکرده است ، تقریباً 1 اینچ آب استفاده کنید (یک قانون کلی). این باعث نفوذ عمیق خاک تا عمق 6 تا 8 اینچ می شود. یک اینچ آب یا باران معادل 623 گالن در هر 1000 فوت مربع است. آب نباید سریعتر از آنچه خاک قادر به جذب آن است استفاده شود. اگر آب قبل از استفاده از 1 اینچ شروع به خالی شدن کرد ، پاشش را تا زمانی که جذب شود متوقف کنید و از سر بگیرید.

استفاده از 1 اینچ آب چقدر طول می کشد؟ این به اندازه شیلنگ ، فشار و نوع آبپاش مورد استفاده بستگی دارد. روش های مختلفی برای تعیین میزان درخواست شما وجود دارد.

1. انجام ریاضی: گالن در دقیقه (GPM) سرعت آب پاش مورد استفاده را از بسته بندی سازنده پیدا کنید. متر مربع را ضرب کنید تا با 62/0 گالن یا 1 اینچ آب در هر فوت مربع سیراب شود. مثال: 1000 فوت مربع x .62 گالن = 620 گالن. این به شما می گوید که چند گالن آب برای استفاده در چمنزار نیاز دارید. آن عدد را بر GPM آب پاش خود تقسیم کنید و می توانید چند دقیقه آب بگیرید.

2. آب را جمع کنید: یک فنجان یا لیوان را در وسط منطقه تحت پوشش آبپاش قرار دهید ، آب را روشن کنید و زمان را تماشا کنید. آب را در فنجان اندازه بگیرید تا 1 اینچ جمع شود. این زمانی است که شما برای پاشیدن نیاز دارید. اگر از چندین کانتینر در مکان های مختلف در الگوی پوشش آبپاش استفاده کرده و نتایج را به طور متوسط ​​بدست آورید ، بهترین دقت به دست می آید.

3. خرید یک تایمر جریان: این واحدها که اغلب تایمرهای آب نامیده می شوند ، در واقع جریان آب را اندازه گیری می کنند. آنها در 100 گالن کالیبره می شوند و می توانند از 100 تا 1500 گالن تنظیم شوند تا آب لازم برای متر مربع پوشانده شده توسط آب پاش را به شما بدهند. برای محاسبه گالن مورد نیاز از فرمول موجود در مرحله 1 استفاده کنید.

4. خاک را آزمایش کنید: خاک را 6 اینچ یا بیشتر در زیر سطح آزمایش کنید تا از خشک بودن آن اطمینان حاصل کنید. آب پاش خود را روشن کنید و به صورت دوره ای خاک را 6 اینچ پایین آزمایش کنید تا آب به آن عمق نفوذ کند. مدت زمان لازم را ثبت کنید و از آن به عنوان زمانی که برای آبیاری نیاز دارید استفاده کنید.

تجهیزات آبیاری

آب پاش چمن

برای آبیاری چمن و باغ خود به تجهیزات مناسب نیاز دارید:

یک شیلنگ باغی تقویت شده با چند لایه و با کیفیت.

یک باران سنج برای اینکه بدانید چمن یا باغچه شما چه زمانی به آب اضافی نیاز دارد.

یک قوطی آبیاری پلاستیکی یا گالوانیزه با سر آب پاش گل رز قابل جدا شدن.

عصای آب یا اسپری که برای آبیاری گل و گیاهان ظرف به شلنگ باغ شما متصل می شود.

آب پاش های ضربان دار یا نوسانی برای آبیاری تخصصی.

نکات آبیاری

آبیاری گیاه و گل های معلق

استفاده از آب عاقلانه یکی از نشانه های یک باغبان خوب است. برای آبیاری کافی چمن و باغ خود این نکات را دنبال کنید:

هنگام انتخاب گیاهان برای چشم انداز ، به برچسب گیاه برای نیاز آب نگاه کنید. گیاهان را با نیازهای مشابه آب گروه بندی کنید تا منابع آبی را به حداکثر برسانید.

رعایت کن مراقب علائم گیاهان مورد نیاز آب باشید. برای آبیاری بوته ها ، درختان و چمنزارهای تازه کاشته شده بیشتر مراقبت کنید. حتی گیاهانی که تحمل به خشکی دارند ، برای تأسیس نیاز به آبیاری مداوم برای 1-2 سال اول دارند.

رطوبت خاک را با استفاده از کمپوست ، برگ های خرد شده یا مالچ در اطراف سبزیجات ، گیاهان یک ساله و درختچه ها حفظ کنید. علفهای هرز را از کاشت بستر بیرون بکشید. آنها برای رطوبت و مواد مغذی با هم رقابت می کنند.

برای به حداقل رساندن تبخیر و بیماری های قارچی ، فقط در اوایل صبح آب دهید. با این حال ، اگر می بینید که چمن یا باغ دچار استرس شده یا از کمبود آب در معرض خطر قرار دارد ، بدون تأخیر آب را پیش ببرید. در روزهای بادی از آبیاری با آبپاش ها خودداری کنید.

چمن های آب به طور منظم و نه بر اساس یک برنامه دقیق هفتگی. این الگوهای طبیعی آب و هوا را تکرار می کند و کمک می کند تا چمن ها مقاوم به خشکی باشند.

برای رشد بهتر ، درختان آبی و درختچه های بزرگ را در خط قطره ای قرار دهید.

برای گیاهان کوچکتر ، از شلنگ های خیس کن و آبیاری قطره ای استفاده کنید تا آب را مستقیماً به پایه گیاه در مکان مورد نیاز برساند.

برای تقویت رشد ریشه ، آبیاری عمیق کنید و اجازه دهید خاک بین آبیاری کمی خشک شود. یک سیستم ریشه ای قوی باعث ایجاد چمنزار سخت تری می شود. آب پاشش های سبک و کم عمق قبل از اینکه آب بتواند خاک را در جایی که لازم است اشباع کند ، تبخیر می شود.

وقتی نمی توانید هر روز آبیاری کنید ، از گلدان و نعلبکی برای جمع آوری آب اضافی استفاده کنید. این در نهایت به خاک ظرف کشیده می شود و باعث می شود تا زود خشک نشود. همچنین می توانید ظروف را گروه بندی کنید تا به سایه انداختن یکدیگر کمک کنند.

در ارتفاع توصیه شده برای نوع چمنزار خود را بریزید. برش زیاد چمن باعث استرس گیاه می شود. گذاشتن بیش از حد بلند چمن ، احتمال بیماری را افزایش می دهد.

برای افزایش جذب آب خاک ، کاهگل چمن را بردارید و در صورت نیاز هوادهی کنید.

باغبانی هیدروپونیک را در نظر بگیرید. این سیستم همچنین به عنوان هیدروگاردینگ شناخته می شود ، این یک سیستم رشد داخلی است که در آن ریشه های گیاهان توسط مخلوط های بدون خاک مانند پیت یا کوکو کویر پشتیبانی می شوند. مواد مغذی برای تقویت رشد گیاه به آب اضافه می شوند. اگرچه آب محیط رشد است ، اما مصرف آب بطور قابل توجهی کمتر از گیاهانی است که در خاک رشد می کنند.

اگر سیستم بارانی زیرزمینی دارید ، آن را مرتب و مناسب نگه دارید.

نقاطی که مستعد فرسایش هستند را پیدا کرده و آنها را برطرف کنید. رواناب هیچ کس به درد هیچ کس نمی خورد.

با جمع آوری آب باران از منشأ و ذخیره آن در بشکه های باران ، در هزینه های آب صرفه جویی کنید. تعجب خواهید کرد که پس از طوفان بارانی ، بشکه ها به چه سرعت پر می شوند. بررسی کنید که هیچ قانونی درباره جمع آوری آب باران در جامعه شما وجود ندارد.

با یخ زدن آب منبسط می شود. اگر در منطقه یخ زده زندگی می کنید ، در پایان فصل قبل از اولین سرما باید شلنگ ها ، تایمرهای آب و آبپاش ها را تخلیه کنید. آنها را در جایی که یخ نزنند ذخیره کنید.

درسایت www.tehrangarden.com در مورد آبیاری قطره ای بیشتر بخوانید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی