محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

چگونه می توان از سنگ ها درمحوطه سازی باغ استفاده کرد ؟

اگر شما تصمیم گرفته اید که حیاط خود را طراحی کنید ، ترکیب سنگها در طراحی و محوطه سازی باغ یک روش عالی و بسیار راحت می باشد. با این حال ، اگر می خواهید در طراحی چشم انداز و محوطه سازی باغ خود، در حالی که سنگها را برگزیده اید ، فضای سبز بیشتری داشته باشید ، دانستن اینکه از کجا باید شروع کنید کار دشواری است. در زیر چند روش وجود دارد که می توانید از آنها در طراحی منظره خود استفاده کنید.

دیوارهای نگهدارنده سنگ را انتخاب کنید :

یکی از ساده ترین راه ها برای ترکیب سنگ ها در محوطه سازی باغ ، استفاده از آنها به عنوان دیوارهای نگهدارنده است. در حالی که این نوع دیوارهای نگهدارنده نباید بالاتر از 2-1 فوت باشد ، یک دیوار نگهدارنده سنگ کوچک که یک تخت گل را احاطه کرده است می تواند ، بسیار جذاب باشد.همچنین ، برای کسانی که حیاطی دارند که دارای شیب قابل توجهی است ، ایجاد یک باغ استپی با استفاده از سنگ می تواند به افزایش فضای کاشت شما کمک کند و به ثبات کلی شیب کمک کند.

چند رنگ سنگ را انتخاب و الگوها را ایجاد کنیم؟

می توانید در محوطه سازی باغ از دو یا چند رنگ استفاده کنید و الگوهای چشمگیری را ایجاد کنید. اغلب ، همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید ، می توانید از سنگ ها برای برجسته سازی گیاهان برجسته استفاده کنید و به فضای سبز برخی از ظرافت کاری ها را اضافه کنید.اگر چند رنگ سنگی را انتخاب می کنید ، ممکن است بخواهید از آجرهای حاشیه ای برای کنتراست بیشتر استفاده کنید. برای شما تداخل ایجاد می کند که الگوی قابل توجهی که ایجاد می کنید بدون مرز باشد.

مبادله مالچ برای سنگ

در حالی که مالچ یک پرکننده رایج در بین تخت های باغ گل و اطراف درختان است ، شما می توانید در عوض مالچ خود را برای سنگ عوض کنید. سنگها به جای نیاز به جایگزینی مالچ محو شده و گمشده ، رنگ خود را حفظ می کنند و برای حفظ ظاهر تمیز فقط به برش زدن گاه به گاه احتیاج دارند.همچنین ، اگر می خواهید گیاهان با رطوبت کم مانند ساکولنت ها و... رشد کنند قطعاً باید سنگها را به جای مالچ انتخاب کنید. با مالچ می توان آب را به دام انداخت و به طور کلی رطوبت را بالا برد که باعث پوسیدگی ریشه کاکتوس ها و ساکولنت ها می شود. با داشتن سنگ ، امکان تخلیه بهتر خاک را فراهم می کنید.

برای ایجاد حاشیه از سنگ استفاده کنید

گیاهان کوچکتر مانند بوته های در حال رشد و گیاهان گلدار با پوشش زمینی می توانند در چمن اصلی شما ادغام شوند و ظاهری ناخواسته و نامرتب ایجاد کنند. برای کمک به ارائه برخی ساختارها در طراحی منظره ، می توانید از سنگها برای ایجاد حاشیه استفاده کنید.اگر گیاهان بزرگتری دارید - مانند بوته ها - سنگها هم مرز باید به اندازه یک توپ بیس بال و یک توپ بولینگ باشند. هرچه تنوع بین اندازه سنگ های مرزی شما بیشتر باشد ظاهر باغ ،جلوه بهتری پیدا می کند. برای گیاهان کم مصرف که پایین زمین هستند ، برای ایجاد مرز بین چمن و گیاهان ، می توانید از سنگهایی استفاده کنید که به اندازه یک لیمو و یک گریپ فروت هستند.

تخته سنگ های مناسب را انتخاب کنید:

یک یا دو تخته سنگ بزرگ می توانند به عنوان یک نقطه کانونی برای طراحی منظره شما عمل کنند. اگر تخته سنگ محلی به رنگ قرمز را به عنوان قطعه اصلی منظره انتخاب کنید ، می توانید از کنتراست واقعاً چشمگیر با بقیه فضای سبز حیاط خود لذت ببرید.همچنین ، شما می توانید یک تخته سنگ دارای ویژگی دو برابر در محوطه سازی خود داشته باشید و همچنین یک چشمه باشد. کیت های ساده ای وجود دارد که به شما امکان می دهد خودتان یک تخته سنگ را به یک فواره تبدیل کنید ، یا می توانید یک فواره تخته سنگ پیش ساخته خریداری کنید.با این حال ، اگر می خواهید تخته سنگ ویژگی خود را به یک چشمه تبدیل کنید ، بهتر است از یک سنگ شنی یا متخلخل مانند ماسه سنگ استفاده نکنید ، زیرا آب باعث فرسایش سنگ می شود. در عوض ، گرانیت به طور کلی برای ساختن چشمه بهترین است.

یک مسیر سنگی بسازید :

یک نگاه جذاب برای استفاده در طراحی چشم انداز شما مسیرهای سنگی است. برای ظاهری یکدست می توانید به راحتی آجر را انتخاب کنید. اگرچه به دنبال ظاهری کلبه و دمدمی مزاج هستید ، انتخاب سنگهای پله ای و اندکی فاصله دادن آنها از چمن می تواند به دستیابی به این شکل کمک کند. بهتر است از ایجاد سنگ ریزه برای ایجاد مسیر سنگی خودداری کنید. شن و ماسه سست و شل تمایل به جابجایی در زیر پا دارند و می توانند منجر به آسیب دیدگی به دلیل ناپایداری پا شوند.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص محوطه سازی باغ لینک زیرا کلیک نمایید .

https://tehrangarden.com/%d9%85%d8%ad%d9%88%d8%b7%d9%87-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%ba/

 

  • ۰۰/۰۲/۰۵
  • پرهام ضیافتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی