محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

ایده های برتر در طراحی باغ : 

این ایده های طراحی باغ ،کلیدی در ایجاد طرحی است که شما برای سالهای آینده دوست خواهید داشت. آیا شما به دنبال ایده های منظره باغ برای تعمیرات اساسی فضای بیرونی خود هستید ؟ یا فراتر از طراحی باغ به دنبال مبلمان باغ ، سنگ فرش ، چراغ ها ، گیاهان ، حاشیه ها ، تخته های چوبی و موارد دیگر در طراحی باغ هستید؟ ما برخی از ایده های خارق العاده باغ را جمع آوری کرده ایم که به شما کمک می کند تغییر شکل دهید.

 قبل از شروع هرگونه طراحی مجدد یا دیزاین جدید ، به طور کلی به باغ خود نگاهی بیندازید: "تا آنجا که می توانید در مورد موقعیت ، جهت و چشم انداز باغ اطلاعات کسب کنید. این نه تنها روی کاشت گیاهان و نحوه چینش انها تأثیر می گذارد ، بلکه می تواند نحوه استفاده شما از فضای خود را تعیین کند. '

چه یک باغ کوچک باشد چه یک باغ باریک و طولانی و یا یک حیاط ساده ، باید مشاهده کنید که قسمت های مختلف باغ از کجا و در چه ساعاتی از روز آفتاب می گیرد. در مورد دسترسی و مواردی که می خواهید از باغ خود برای آن استفاده کنید مثل کاشت و رشد گیاهان ، آفتاب گرفتن ،یا صرفاً نشستن و یا لذت بردن از منظره و فضای بیرونی باید توجه اساسی داشت.

عوامل اساسی در طراحی باغ :

 

1. چمن خود را شکل دهید


از پنجره به باغ خود نگاه کنید و بزرگترین شکلی که می بینید و فضای بیشتری را در برمی گیرد چمن شماست. اگر این یک شکل خوب و زیبا باشد ، کل باغ را در مسیر درست قرار می دهد. و به یاد داشته باشید ، لازم نیست مستطیل باشد - شکل بیضی ، دایره ، مربع یا مستطیل را امتحان کنید.

 برای کاشت گیاهان خود طراحی و برنامه ریزی داشته باشید :


بهترین شروع برای طراحی های باغ با گیاهان و ساختاری پر از گیاهان زیبا و رنگارنگ می باشد. بنابراین از بوته های همیشه سبز ، در انتهای هر حاشیه و به عنوان علامت در طول مسیر استفاده کنید. برای مناطق بزرگتر ، درختچه های کوچکی مانند شمشادها ، یا گیاهان همیشه سبز مثلاً ماهونیا را در آن قرار دهید. هنگامی که این قاب را داشتید ، می توانیدشکاف ها را با گیاهان زیبا و شکوفا پر کنید. سعی کنید فقط  پنج یا شش نوع مختلف را انتخاب نمایید و آنها را در یک الگوی تکراری مرتب کنید تا یک اثر هماهنگ داشته باشد. 

هنگامی که گیاهان گلدار را انتخاب می کنید سعی کنید برخی از آنها را "خارج از فصل" اجرا کنید تا رنگهای متفاوتی در تمام طول سال داشته باشید یا پیازهای بهار و اوایل تابستان را بگذارید تا باغ شروع خوبی داشته باشد.

 درختان :


درختان بالغ می توانند نقطه شروع ساخت یک طرح باشند. آنها نور خورشید را مسدود می کنند و همچنین می توانند به عنوان لنگر برای بادبانهای سایه دار ، صندلی آویز ، چراغ های آویز یا تزئینات آویز استفاده شوند.

اگر در نزدیکی جاده شلوغ زندگی می کنید ، درختان می توانند از منظره ناخوشایند استفاده کنند یا به فیلتر کردن صدا و آلودگی هوا کمک کنند. و به طور قابل توجهی از طبیعت بهره مند می شوند ، گرده برای حشرات و پناهگاه پرندگان فراهم می کنند و دی اکسید کربن منتقل شده توسط هوا را به اکسیژن تبدیل می کنند.درختان به عنوان یک زیستگاه و منبع غذایی برای حیات وحش و منبع جذب کربن خارق العاده هستند. 

4. سنگفرش زیبا


رنگ و سبک محوطه سازی شما و نحوه استفاده از سنکها و سنگفرش ها می تواند نقش مؤثری در طراحی باغ را فراهم کند. به عنوان مثال ، سنگ خاکستری یا سفید که به صورت تصادفی انتخاب می شود یک نمای سنتی را در باغ شما ایجاد میکند. سنگ فرش مشکی یا نقره ای که در یک طراحی منظم سازمان یافته باشد ، پس زمینه ای مناسب برای یک طرح زیبا و مدرن را تشکیل می دهد.پس بطور کلی انتخاب رنگ و سبک سنگها در طراحی باغ نقش کلیدی را ایفا می کند.

اگر می خواهید باغ رویاهای خود را طراحی کنید ، توجه به جزئیات بسیار مهم است. برای هماهنگی گیاهان خود با انتخاب سبک و نوع چیدمان و طراحی ، یک طرح زیبا ایجاد کنید. مثلا:

 

سنگ خاکستری یا سفید با شکوفه های بنفش و سفید عالی به نظر می رسد
سنگ فرش مشکی و نقره ای با رنگ های قوی مانند قرمز ، نارنجی و زرد شگفت انگیز به نظر می رسد
سنگ فرش طلایی با گلهایی که رنگ ملایم دارند - صورتی ، اسطوخودوس و زرد گچ کار می کند.

 سطوح مشخص :


آیا باغ شما دارای سطوح مختلفی است؟ اگر ایده ترکیب سنگی را دوست ندارید ، می توانید با چمن موجود به یک ظاهر یکپارچه دست پیدا کنید ، به عنوان مثال ، جریان را از یک فضا به فضای دیگر امکان پذیر کنید. 

اگر یک باغ ناهموار یا شیب دار دارید ، چوب فرش یک گزینه ایده آل و مقرون به صرفه برای تسطیح سطح آن است.تخته های تزئینی کامپوزیت  سازگار با محیط زیست ، ضد لغزش و بدون تعمیر و نگهداری ، ترکیبی ابتکاری از پلی اورتان و ترکیبی از مواد معدنی است که زیبایی و قابلیت استفاده از چوب طبیعی را بدون نگهداری ارائه می دهد. این پارچه بدون چوب دارای یک لایه بیرونی غیر متخلخل است ، بنابراین در اصل خود تمیز می شود.

 

 مبلمان :


برای حیاط ها و پاسیو های کوچکتر ، به دنبال مبلمان تاشو یا صندلی های نیمکت نشین باشید که در صورت عدم استفاده به راحتی جا گذاری شوند . مبل های L شکل می توانند در محیط های کوچک جمع و جور باشند و لوکس به نظر می رسند. فضاهای بزرگتر می توانند ست های کامل نشیمن را با صندلی ها ، مبل ها و میزهای متناسب تهیه کنند. صندلی های آفتاب گیر و تخت های روز ، یا صندلی های معلق یا صندلی های تاب دار می توانند در طراحی باغ مناسب و کار امد باشد. فضا را در نظر بگیرید و فضای کافی را برای هر فرد فراهم کنید تا بتواند راحت بنشیند.

 به مرزهای خود توجه کنید :


در یک باغ کوچک ، دیوارهای مرزی ، نرده ها یا پرچین ها ممکن است بزرگترین عنصر در نظر گرفته شوند ، بنابراین زیبا بودن آنها در طراحی باغ بسیار مهم است. لازم نیست همه آنها یکسان باشند اما سعی کنید پیوندهای بصری بین آنها برقرار شود. به عنوان مثال می توانید همان نوع حصار داشته باشید و با تغییرات کوچک به زیبایی انها جلوه بیشتری دهید.در در طراحی و انتخاب حصارها المان های زیادی وجود دارد که می توان از انها بهره برد بطور مثال الوارهای چوبی ، نرده های فلزی و همچنین مرزهای سنگی و... با توجه به سبک و نوع باغ متفاوت است.

 

برای اطلاعات بیشتر در خصوص طراحی باغ لینک زیرا کلیک نمایید :

https://tehrangarden.com/garden-design/

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی