محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

ایده های محوطه سازی باغ - نحوه برنامه ریزی و ایجاد یک باغ عالی 


در این مقاله قصد داریم ایده های الهام بخش برای طراحی باغ ایجاد مسیرهای مختلف مواد ، دیوارها ، و سازه های برآمده برای تبدیل فضاهای بیرون را در اختیار داشته باشید.

طراحی باغ و یک چشم انداز زیبا بسیار هیجان انگیز است. آیا دوست دارید جایی برای نشستن ، استراحت ، سرگرمی یا جایی برای بازی بچه ها داشته باشید؟ فقط کافیه حوصله و وقت کافی برای طرحی از باغ را داشته باشید که رنگارنگ تر ، متنوع تر یا مناسب برای نگهداری باشد. محوطه سازی باغ روش ایده آل برای ساخت یک فضای جذاب برای پرورش گیاهانی است که به شما محیط زیبایی می بخشد و یک چیدمان عملی طراحی می کند که به شما امکان می دهد از باغ خود به همان شکلی که می خواهید استفاده کنید.

چگونه طراحی باغ خود را شروع کنم؟

ایده های محوطه سازی و طراحی باغ با تحقیق خوب شروع می شود. با مراجعه به مراکز باغ ، باغ های عمومی ، نمایشگاه های باغی سالانه ، حتی خانه های افراد دیگر الهام بگیرید تا از آنچه به نظر شما زیبا میرسد ، احساس کنید. اندازه باغ خود را در نظر بگیرید و به آنچه باغچه شما باید برای شما لازم دارد فکر کنید. 

برای شروع یک نقطه الهام بخش ، همه ایده های باغ را در نظر بگیرید :

عناصری که باید در هنگام برنامه ریزی ایده های طراحی باغ در نظر بگیرید
دیوارها و مرزها
پرچین و نرده ها
مسیرها و پاسیوها
چمنزارها
ویژگی های آب
مناطق پهنه بندی (ناهار خوری ، بازی ، سایه زنی)
کاشت: درختان ، بوته ها ، گلدان ها
روشنایی خارج از ساختمان ها

بعد نقشه خود را در نظر بگیرید. به اندازه و شکل نگاه کنید و جهت منظره ها و همچنین موقعیت مکانی را در نظر بگیرید ، سبک خانه شما به صورت قاب و محوطه اطراف است. دستیابی به تعادل جنبه ای قوی در طراحی خوب باغ است. به همه مناطق به همان اندازه توجه کنید و به یاد داشته باشید که گیاهان و درختچه ها در طول فصول اندازه و شکل خود را تغییر می دهند.

آیا شما باغ های رسمی یا غیر رسمی را ترجیح می دهید؟ باغ های رسمی دارای مرتب و هندسی با خطوط مستقیم و پرچین های قطع شده هستند ، در حالی که باغ های غیررسمی از منحنی های آلی تشکیل شده اند و کاشت بسیار آرام تر است.

 

ایده های محوطه سازی  و طراحی باغ


1. یک باغ شیب دار را با پله های چمن نرم طراحی کنید

اگر باغ شما در سطوح مختلف است ، اما به دلیل شرایط و زمین سخت و محکم شما وسیله شما خراب می شود ،بجای استفاده از پله های سنگی ، از آجهای چمن استفاده کرده و آنها را در چمن موجود قرار داده است تا پاسیوی پایین را به تراس کوچک آفتاب در بالا متصل کند. ایجاد یک رویکرد نرم تر به جریان ، یکپارچه از یک فضا به فضای دیگر

2. هموار کردن راه ها :

روند ایجاد مناطق باغی بسیار محبوب است ، به این معنی که نیاز به داشتن مسیر باغ بسیار زیاد است. پیوندی که مناطق مختلف را متحد می کند نه تنها بسیار کاربردی است ، بلکه همانطور که این مثال نشان می دهد می تواند از نظر بصری نیز جذاب باشد. بدون مسیر ، به زودی متوجه می شوید که یک کانال ناخوشایند به داخل چمن می زنید - که تمام تلاش شما را با زیبایی کلی باغ از بین می برد.

3. حفظ حریم خصوصی :

از نظر فضا ، صاحب این باغ می خواست یک تراس عقب داشته باشد تا چراغ شب را روشن کند و مکان مناسب برای سرگرمی را فراهم کند. حفاظت از لورل که در کنار آن کاشته شده است به یک فضای تراس جدید احساس حریم خصوصی فوری می دهد. دیوار باغ عقب تحمیل شده با رنگ سبز طبیعی رنگ آمیخته شد تا با سبزیجات طبیعت ترکیب شود

 

4. سطوح اختصاصی منظره سخت :

برای ایجاد ویژگی های یک باغ شیب دار از محوطه سازی سخت استفاده کنید و به شیب امکان ایجاد سطوح اختصاصی و مشخص برای مناطق مختلف را بدهید. به مناطق اجازه دهید اهداف بسیار متفاوتی داشته باشند - از یک منطقه غذاخوری گرفته تا یک منطقه آرام 

5. به یک طرح ساده پایبند باشید :

'جزئیات ساده و ظریف اغلب کلید یک فضای موفق است. "مردم اغلب با قرار دادن ایده ها و الگوهای بیش از حد در یک فضای کوچک ، طراحی را بیش از حد پیچیده می کنند و آن را شلوغ و آشفته نشان می دهند."

6.تغییر شکل دهید :

با خلاص شدن از طرح های متقارن ،فضای بیشتری ایجاد کنید. وقتی صحبت از محوطه سازی باغ می شود ، فکر کردن در خطوط مستقیم آسان است ، به خصوص وقتی که صحبت از کفپوش می شود. افزودن خطوط منحنی و بخشهای دراز می تواند به نرم شدن انتقال از محوطه سازی سخت به کاشت یا چمن کمک کند. در مورد تغییر شکل چمن فکر کنید تا بتوانید یک دکوراسیون به شکل گسترده ای ایجاد کنید تا منظره ای شکل جالب به خود بگیرد.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص طراحی باغ لینک زیرا کلیک نمایید

https://tehrangarden.com/garden-design/

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی