محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

محوطه سازی باغ :

برای اینکه بفهمیم چگونه یک باغ را محوطه سازی کنیم ، باید معنای واقعی آن را بفهمیم. "طراحی منظره فقط نسخه بیرونی طراحی داخلی است - البته با مواد کاملاً متفاوت." "مقدار واقعی محوطه سازی به خودی خود به هر تغییری که در فضای بیرون خود ایجاد می کنید اشاره دارد - از ایجاد تخت های گیاه جدید تا ساخت دیوار یا تراس."

محوطه سازی دو جانبه :

‘محوطه سازی سخت و محوطه سازی نرم (گیاهان) هر دو باید با دقت طراحی شوند تا کاربردی و زیبا باشند و با در نظر گرفتن بودجه ، موقعیت مکانی و از همه استفاده می شود. سپس طراحان با پیمانکاران طراحی فضای سبز کار می کنند تا این ایده ها را به واقعیت تبدیل کنند. موارد زیادی وجود دارد که در فرآیند محوطه سازی باغ انجام می شود و مردم نمی بینند - انتخاب مواد مناسب ، طراحی محوطه ، نور مناسب و غیره همه مهارت است که به یک باغ زیبا اضافه می شود. "
"اکثر طراحان خوب می توانند هر دو کار را انجام دهند - شما نه تنها در مورد گیاهان بلکه در مورد مواد ، شیوه های ساخت و ساز ، هزینه ها ، زنجیره های تأمین به مقدار باورنکردنی دانش احتیاج دارید و این دانش است که به یک طراح کمک می کند تا به مشتری کمک کند از باغ خود بیشترین بهره را ببرد. "
طرف دیگر طراحی باغ ،کاشت گیاهان است. گرچه ممکن است کار ساده و راحتی به نطر برسد، اما در واقع اینطور نیست اگر ندانید چه کاری انجام  دهید ، می تواند هزینه زیادی و در کنار ان خسارت های جبران ناپذیری برای شما داشته باشد. "گیاهان مختلف در شرایط مختلف از یک باغ به باغ دیگر رشد می کنند." سلامت خاک برای این امر نیز بسیار مهم است و درک این موضوع به تنهایی باعث می شود طراح باغ در هنگام برنامه ریزی فضای بیرونی خود چنین کمکی کند. نحوه فضاسازی گیاهان ، رشد خوب در کنار هم ، سازگاری با سبک زندگی (به عنوان مثال کاشت کم نگهداری) - اینها همه عواملی است که یک طراح نیز درباره آنها باید فکر کند. "

باغ من به چه مواد محوطه سازی احتیاج دارد؟

مواد و سازه های خود را با دقت انتخاب کنید و مقدار و شرایط را هنگام تحویل بررسی کنید.

مواد معمول محوطه سازی باغ عبارتند از:
آجر
تخته و الوار
سنگفرش و بلوک گذاری
مصالح و ماسه (بررسی کنید که آیا مواد شیمیایی موجود برای استفاده در باغبانی مناسب است)
بتن ، ملات و رندر
پارچه و محوطه سازی ضد رطوبت
رنگهای خارجی و اتمام

 

هر پروژه ساختمانی شامل یک درجه نسبتاً نابسامان است ، بنابراین برای هموار کردن مسیر برنامه ریزی دقیق داشته باشید.

چگونه مرزی بین خود و همسایگان ایجاد کنیم ؟

در هنگام نصب نرده ها و دیوارها ، همسایگان را در هر مرحله مطلع کرده و مرزها را دوباره بررسی کنید. در مواردی که خطوط تقسیم مشترک است ، باید کتباً اجازه آنها را بگیرید.

 

چگونه می توانم یک باغ را در مسیر منظره کنم؟

اگر خودتان درگیر این شغل هستید و در حیطه محوطه سازی فعالیت دارید ، کتابها ، راهنماهای آنلاین یا حتی دوره های کوتاه ساخت برای کمک به شما وجود دارد. تهیه بیشتر مصالح ساختمانی (ذکر شده در بالا) از مراکز باغ و بازرگانان سازنده آسان است. 

 در محوطه سازی باغ همچنین به کرایه ماشین آلات توجه کنید - برای تهیه زمین ممکن است به یک مخلوط کن سیمان یا حتی یک حفار نیاز داشته باشید. مواد خارج از گیره مانند آجر ، بلوک ، اسلب ، الوار یک خطی هستند و بنابراین هنگام ساخت در امتداد خطوط مستقیم ساده تر و مقرون به صرفه هستند. اگر طرح شما منحنی است ، از مواد انعطاف پذیرتر مانند سنگ ریزه ، بتن ریخته شده یا تکنیک های سنگ خشک استفاده کنید.

آیا به مجوزهای برنامه ریزی نیاز دارم؟


محدودیت های برنامه ریزی از منطقه ای به حوزه دیگر بسیار متفاوت است. اگر می خواهید بیش از 1 متر در جاده و 2 متر در جاهای دیگر دیوار بسازید ، یا سنگفرش های نفوذناپذیری را در یک باغ جلویی قرار دهید باید مجوزهای لازم را داشته باشید. برای ساختمانهای ذکر شده و در مناطق حفاظت ، ممکن است برای حذف و نصب محوطه سازی سخت نیاز به مجوز داشته باشید. برای هر کس دیگری ، ساختمانهای فرعی با ارتفاع حداکثر 2.5 متر در کنار خانه مجاز است و ساختمانهای 4 متری و بلندتر باید 2 متر با خانه فاصله داشته باشند. عرشه و ساختمانهای فرعی نباید بیش از 50 درصد باغ را اشغال کنند.

 

محوطه سازی باغ من چه مدت طول می کشد؟

این به نوع پروژه بستگی دارد. اگر بودجه دارید و از افراد متخصص استفاده می کنید ، آنها به شما یک جدول زمانی و برنامه کاری دقیق را در نقل قول خود ارائه می دهند. کار در مرحله می تواند به گردش پول کمک کند. در صورت امکان در ماه های زمستان ، ابتدا باید فضای سبز را به پایان برسانید تا باغ برای کاشت در بهار آماده شود. دیوار یا پاسیوی زیر 3 درجه را نسازید زیرا یخ زدگی می تواند بتن و ملات جدید را ضعیف کند.

کدام گیاهان را برای محوطه سازی باغ انتخاب کنم؟


یکی از ساده ترین راه های تغییر شکل فضای بیرونی شما ، چه یک باغ شهری یا یک باغ روستایی ، سرمایه گذاری در یک طرح مبتنی بر گیاهان شماست. انتخاب خوبی از گل ، درخت و بوته باعث ایجاد علاقه در تمام طول سال می شود. مدتی را صرف شناختن خاک و جنبه خود از نظر آفتاب ، سایه و قرار گرفتن در معرض آن کنید.

برای ساختار ، در پوشش های بزرگتر و درختان سرمایه گذاری کنید. برای رنگ ، هزینه گیاهان و جستجو کنید. تحقیقات بیشتر در مورد کتاب ها ، مراکز باغ و آنلاین ، بسیاری از پیشنهادات کاشت را نشان می دهد. گلها و گیاهان گلدان گزینه ای عالی برای افزودن رنگ آسان است و به معنای متحرک بودن این است که می توانید در هنگام ایجاد روحیه ، طرح خود را تغییر دهید. حتماً آنها را به طور منظم با زهکشی زیاد و آب بکارید.

'باغبانی واقعی به همان اندازه که کاشت می کند مربوط به استخوان بندی درست یک باغ است.' در واقع ، چند طرح بیرونی بدون نوعی از محوطه سازی سخت کامل است. مواد مورد استفاده - از سنگفرش و سنگدانه ها گرفته تا تزئینات و لبه های تزئینی - به بافت ، ویژگی و ساختار افزوده و چشم را از منظره هدایت می کند.

بهترین زمان برای کاشت گیاهان :

 بهترین زمان برای طراحی مجدد فضای شما در زمستان است که گیاهان در آن خاموش هستند ، اما میتوانید با نگاهی به آن در تابستان به شما این فرصت را دهد تا درک کنید چگونه از فضا استفاده می کنید. یا اگر فقط می خواهید سطوح جدیدی اضافه کنید ، اکنون می توانید این کار را انجام دهید و در تابستان امسال از مزایای آن بهره مند شوید.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص محوطه سازی باغ لینک زیرا کلیک نمایید.

https://tehrangarden.com/%d9%85%d8%ad%d9%88%d8%b7%d9%87-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%ba/

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی