محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

هفت اصل طراحی


اصول طراحی رهنمودهایی هستند که می توانند برای کمک به حرکت دادن کلیات ایده های محوطه سازی باغ به مشخصات خاص استفاده شوند. این رهنودها شامل هفت ویژگی است که اگر مورد توجه دقیق قرار گیرند ، به شما اجازه می دهد هر طرحی یکپارچه ، منسجم و زیبا باشد. این اصول همچنین بر نحوه احساس ، جریان و کارایی طراحی تأثیر می گذارد.

این اصول ترتیب و سلسله مراتب خاصی ندارند. بسته به شرایط هر یک از آنها می تواند حیاتی باشد یا اصلاً اعمال نشود. آنها مضامین کلی هستند و درک آنها آسان است. پس از درک و اعمال ، تأثیر آنها هر طراحی منظر پایدار را بسیار بهبود می بخشد.

سادگی :

عناصری که بهبود یا تأثیری در طراحی ایجاد نکنند را می توان حذف کرد. برای تمیز ، مرتب و بدون سر و صدا بودن محوطه سازی باغ، آنچه مهم است و چه چیزی نیست را در اولویت قرار دهید.یک طراحی ساده و کاملاً مشخص ، طرحی است که حفظ و افزایش کارایی آن آسان تر باشد.

تنوع :

انتخاب ، شکل و اندازه باید به منظور ایجاد علاقه بصری در طراحی و محوطه سازی باغ متنوع باشد. با این حال ، صرفاً برای ایجاد ترکیبات متنوع سادگی را فراموش نکنید.

تعادل :


هر آنچه در یک طرح قرار می گیرد ، وزن بصری خاصی را با خود به همراه خواهد داشت. تعادل مفهوم اطمینان از احساس وزن حتی در طول برنامه است.طرحی با توازن رسمی هر دو طرف را آینه یکدیگر خواهد کرد ، در حالی که توازن غیررسمی به تساوی اما مطابقت ندارد. هر دو می توانند به خوبی کار کنند.

تاکید


تأکید بخشهایی از طرح با استفاده از بافت ، فرم یا رنگ باعث ایجاد علاقه می شود و چشم را از طریق طراحی هدایت می کند ، با این حال ، تأکید زیاد احساس آشفتگی خواهد کرد.مناطق نمونه بهتر است با طراحی خاص و تکراری نباشند. مناطق نمونه و مورد توجه به معنای برجسته بودن است ، اما در چارچوب یک طراحی بزرگتر. گیاهان اصلی می توانند به کاهش یا نرمی ویژگی های معماری کمک کنند.

توالی


توالی به نحوه استفاده از انتقال در عناصر اندازه ، شکل و بافت گیاه اطلاق می شود. تغییرات تدریجی یک عنصر در یک زمان ، توالی روان و جذابی را ارائه می دهد.تغییرات ناگهانی از یک گیاه بلند به یک گیاه کوتاه یا یک گیاه با بافت خوب به یک گیاه خشن به خوبی کار نمی کند.

مقیاس / نسبت


اندازه اجزای موجود در یک منظره مقیاس است و نحوه ارتباط آنها با یکدیگر متناسب است. اندازه چشم انداز شما و موارد موجود در آن همه باید متعادل باشد. دیواری یا درختی که به طور قابل توجهی بزرگتر است و هر چیز دیگری چشم را از بقیه باغ دور می کند.

وحدت


وحدت در محوطه سازی باغ مفهومی است که همه چیز با هم کار می کند. اتصال متقابل در حال بدست آوردن وحدت با استفاده از ارتباطاتی مانند مسیرها ، راهروها ، پله ها و نرده ها برای اتصال فیزیکی مناطق است.تکرار زمانی است که جنبه ای از طراحی یکپارچه باشد زیرا در چندین زمینه اتفاق می افتد. تکرار می تواند مفید باشد اما مراقب باشید که بیش از حد از آن استفاده نکنید. غلبه زمانی است که به نظر می رسد مناطق دیگر برای پشتیبانی از یک نقطه کانونی واحد ، شاید یک درخت بزرگ ، متحد شوند.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص محوطه سازی باغ کلیک نمایید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی