محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

چگونه میتوان یک منظره را طراحی کرد ؟

درک زبان طراحی مدرن و محوطه سازی منظره :


وقتی که چیزی را کنار هم قرار میدهید ، به طراحی مشغول هستید . گاهی اوقات ما مهارت های طراحی خود را مسلم می دانیم ، زیرا آنچه که در کنار هم قرار می دهیم برای ما آنقدر عادی است که دیگر از روند طراحی آن آگاهی نداریم. به عنوان مثال ، هنگام نوشتن نامه ای برای ارسال به کسی ، شما از روش های طراحی استفاده می کنید. "عناصر" اساسی شما برای انجام چنین کاری شامل واژگان ، هجی و دستور زبان است. تا حدودی عناصر پیچیده تر یا "اصول" مستقیماً بر روی عناصر اساسی بنا می شوند. اصول نامه نگاری شامل انتقال ایده های شما به روشنی و رویارویی با فردی خوش اخلاق و باهوش است. موفقیت شما در این اصول تا حد زیادی تعیین می کند که نامه شما به هدف نهایی خود برسد یا خیر.

و همینطور در مورد طراحی منظره، افرادی که خودشان انجام می دهند ابتدا باید عناصر اساسی طراحی را که اساس رشته طراحی منظره است ، یاد بگیرند. سپس این عناصر اساسی به عنوان عناصر سازنده برای یادگیری و اجرای اصول پیشرفته تر برای طراحی یک باغ در حیاط پشتی خدمت می کنند. این اصول واقعی و امتحان شده سنگ بنای باغ های بی نقص جهان است.

عناصر اساسی طراحی مدرن و محوطه سازی چشم انداز عبارتند از:

رنگ ، همانطور که توسط تئوری رنگ تعریف شده است.
فرم.
خط
مقیاس

این چهار عنصر باید در طراحی مدرن و محوطه سازی منظره جلوه سخت و ظریف ملک شما را در نظر بگیرد ، عنصر اصلی متشکل از باغ ها ، چمن ها ، بوته ها و درختان است. ما در این مقاله درباره فرم ، خط و بافت و هر انچه در محوطه سازی منظره مهم می باشد را مورد بحث قرار می دهیم. 

ممکن است تعجب کنید که اصطلاحات ظاهرا انتزاعی مانند "فرم" چه ارتباطی با محوطه سازی منظره حیاط خانه دارند.شاید شما فقط گیاهان را در زمین قرار می دهید و می کارید ولی این کار تصادفی نیست محوطه سازی منظره حیاط خلوت برخی اصطلاحات را با دنیای هنر به اشتراک می گذارد. مهارت های طراحی منظره شما زیبایی تصویر حاصل را تعیین می کند.

فرم در محوطه سازی منظره :

عنصر فرم به عنوان شکل گیاه و ساختار الگوی شاخه ای آن تعریف می شود. درختان به اشکال مختلف (به خصوص اگر هرس شده باشند) ، از جمله اشکال ستونی و کروی وجود دارند. به همین ترتیب ، فرم های درختی از نظر ساختاری از شاخه های کاملاً قائم درختان صنوبر ، بید مجنون، کاج ها و انواع مختلفی را شامل می شود. فرم تک تک اجزای گیاه نیز باید مورد توجه قرار گیرد. به عنوان مثال ، فرم برگ یک نوع درخت می تواند بسیار متفاوت از نوع دیگر درخت باشد. در همین حال ، اندازه نسبی برگ به تعیین بافت گیاه کمک می کند.

از آنجا که این بافت در درجه اول یک امر بصری در طراحی چشم انداز است ، ما معمولاً به اندازه نسبی برگهای گیاه توجه می کنیم تا در مورد بافت درک شده از آن نتیجه بگیریم. بله ، بافت گیاه بسیار نسبی است: و به نحوه درک سطح جسم نسبت به اشیا اطراف آن اشاره دارد. بنابراین ، به عنوان مثال ، بافت گیاه ، به دلیل تفاوت در اندازه برگ ، ممکن است نسبت به گیاه مجاور کم و بیش درشت تلقی شود.

خط در محوطه سازی منظره :

خط به این واقعیت اشاره دارد که حرکت چشمی یا جریان چشم بیننده را می توان با ترتیب گیاهان و مرزهای آنها کنترل کرد. حرکت چشم به طور ناخودآگاه تحت تأثیر قرار گرفتن یا جریان یافتن گروه بندی های گیاهی روی هم قرار می گیرد ، هم در صفحه افقی و هم در سطح عمودی.

این سوال پیش می اید ایا در مورد عناصر اساسی کافی است؟ خوب: بیایید سراغ اصولی برویم که در طراحی منظره حیاط خانه خود اعمال می کنید. زیرا استفاده موثر از این اصول در حیاط خانه شما می تواند ارزش املاک و مستغلات شما را به میزان قابل توجهی بالا ببرد.

با تعریف عناصر اساسی ، زمان آن فرا رسیده است که از آنها استفاده عملی کنیم. در برنامه ریزی طراحی منظر لازم است که با "اصولی" که مستقیماً از عناصر اساسی سرچشمه می گیرند کار کنید. اینکه شما چقدر این اصول را به طور مؤثر پیاده سازی کنید.

از آنجا که این مقدمه در مورد محوطه سازی منظره و فضای بیرونی است به عنوان یک راهنمای عملی در نظر گرفته شده است ، هدف ارائه تعاریف انتزاعی نیست ، بلکه نمونه هایی است که شخصا می توانید بلافاصله در یک طراحی منظره حیاط و یا هر فضای بیرونی پیاده سازی کند.

اصول اساسی محوطه سازی باغ :

سه اصل طراحی باغ در "احساس" کلی چشم انداز اعمال می شود: یعنی تناسب ، انتقال و وحدت گیاهان منظره باید طوری تنظیم شوند که با این اصول مطابقت داشته باشند. تناسب این حس است که اندازه اجزای منفرد (گیاهان منظره) یا گروههای اجزای موجود در یک منظره به طور کلی سازگار است. به عبارت دیگر ، ایده پشت تناسب بسیار شبیه ایده پشت عنصر اساسی ، مقیاس است. اما تفاوت در این است که گرچه "مقیاس" اصطلاحی خنثی است ، "تناسب" بر این فرض استوار است که چیزی یا "متناسب" است یا "خارج از تناسب". یک طراحی باغ که متناسب نیست ، طرحی است که با انتقال ناگهانی یا عدم انتقال مخدوش شود. به عنوان مثال ، یک دیوار سنگی به ارتفاع پنج فوت ممکن است با ظرافت یک خانه بزرگ را به راه بیندازد اما باعث می شود یک خانه کوچک کوچکتر به نظر برسد. محوطه سازی دومی از عدم انتقال رنج می برد: ارتفاع دیوار بیش از حد نزدیک به خانه است. به بیان ساده ، انتقال به تغییر تدریجی اشاره دارد

مطابقت با حس تناسب ، به نوبه خود ، یکی از خصوصیات طراحی منظره یا باغ است که وحدت را به نمایش می گذارد. وحدت یا "هارمونی" زمانی حاصل شده است که بیننده احساس کند که تمام گیاهان منظره در یک طرح باغی مکمل یکدیگر هستند و با در نظر گرفتن یک موضوع کاملاً قوس دار انتخاب شده اند. قرار دادن گیاهان چشم انداز به روشی متفکرانه از نظر شکل آنها یکی از روش های ارتقا احساس یکپارچه است. به عنوان مثال ، درختان کوچک که در کنار یک راهرو یا ورودی قرار دارند باید به همان شکل باشند. تکرار همچنین باعث وحدت می شود. با این حال ، مانند همه چیزهای خوب ، وحدت را می توان بیش از حد تحت فشار قرار داد. مقداری تنوع یا "کنتراست" را نیز به چشم انداز وارد کنید. یک راه استفاده از گیاهان چشم انداز است که از نظر بافت متفاوت هستند. این عنصر ، بافت به اندازه کافی ظریف است که می توان از آن برای تزریق تنوع به یک طرح باغی بدون از بین بردن وحدت استفاده کرد.

اصول سه گانه بعدی برای طراحی چشم انداز خانه ، مانند تناسب ، انتقال و وحدت ، با هم مرتبط هستند: یعنی ریتم ، تعادل و کانونی شدن. همه آنها مربوط به کنترل حرکت چشم بیننده است. ریتم ، به طور کلی ، تکرار طرح دار یک موتیف است. در طراحی منظره منزل شما ، نقش می تواند شامل گیاهان محوطه سازی مورد استفاده باشد ، به عنوان مثال. گیاهان محوطه سازی از یک نوع می توانند در یک ردیف یا پرچین کاشته شوند و به طور موثر نگاه بیننده را به یک جهت و نه جهت دیگر هدایت کنند. در اینجا عنصر اساسی خط است ، زیرا هیچ چیز به آسانی حرکت نمی کند تا خط مستقیم.

هدف از استفاده از چنین موتیفی هدایت حرکت چشم ، ناخودآگاه ، به روشی است که برای قدردانی از طراحی منظر منزل در نظر گرفته شود. به عنوان مثال ، شاید وضعیت زمین شما امکان یک ویستای با شکوه را داشته باشد ، اما طراحی منظره خانه فعلی شما از این مزیت به طور کامل استفاده نمی کند. یا شاید شما یک قطعه مجسمه در حیاط جلوی خود داشته باشید که می خواهید خودنمایی کنید. اما اگر حیاط جلوی خانه شما مملو از وسایل جالب دیگر باشد ، ممکن است برای آن مورد تمرکز کافی "شلوغ" باشد. این مشکلات و سایر مشکلات ریتم از طریق درک تعادل و کانونی شدن قابل حل هستند.

تعادل به سازگاری جاذبه بصری اشاره دارد و برای هر پنج عنصر اساسی اعمال می شود: سازگاری با فرم ، با بافت و غیره. درک تعادل به نوبه خود برای درک کانونی مهم است. کانونی کردن مجبور کردن دیدگاه بیننده به یک نقطه کانونی است. در حالی که می توان از طریق روش های مختلف به آن دست یافت ، کانونی شدیدتر با استفاده از آرایش های متعادل و سازگار با عناصر ایجاد می شود.

 

از بحث قبلی مشخص خواهد شد که اصول طراحی منظره فضای بیرون و خانه به چیزی ساده تر از تنظیم گیاهان محوطه سازی در ترکیباتی که بیانگر یک طرح کاملاً منطقی هستند ، اشاره نمی کند. اگرچه وانمود نمی شود که یک بحث جامع است ، با این وجود مثالهای فوق باید در جهت از بین بردن ترسهای خودتان مبنی بر طراحی منظره خانه ، ولایت منحصر به فرد جادوگران با قدرتهای غیرقابل تحقق باشد. طراحی منظر منزل استان نه جادوگری بلکه برنامه ریزی ، حل مسئله و رویکرد "اصولی" است.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص طراحی مدرن و محوطه سازی کلیک نمایید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی