محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

10 نکته برای باغ های زیبا در فضاهای کوچک

برای طراحی و محوطه سازی باغ های کوچک یکسری ایده ها لازم است تا بتوان بیشترین استفاده را از فضای مورد نظر برد و به یک طراحی ایده ال و زیبا رسید در این مقاله قصد داریم هر انچه در محوطه سازی باغ جالب و کاربردی است را به شما معرفی کنیم.

1. گل یا گیاهان گلدار اضافه کنید

یکی از نکاتی که در محوطه سازی باغ مهم است استفاده از گل و گیاهان منوع و زیبا است و چه بسا بهتر است با استفاده از گل های زیبا و همه بهار در طراحی و محوطه سازی استفاده نمود. با کاشت گیاهان یک نقطه کانونی در در محوطهه ایجاد می کنید.

 طیف گسترده ای از گیاهان و سبزیجات نیز دارای گلهای زیبایی هستند. این شامل: پیازچه (بنفش) ، پیاز بهار (سفید) ، شوید (زرد) ، آویشن (صورتی کمرنگ تا بنفش) ، ریحان (سفید یا بنفش) ، مریم گلی آناناس (قرمز) ، رزماری (بنفش) ، موشک (سفید) ، و همچنین تمام سبزیجات و میوه های گلدارکه این گیاهان علاوه بر زیبا بودن بوی مطبعی را هم در فضا ایجاد می کند.

2. علف های هرز را کنترل کنید


همیشه سعی کنید علف های هرز فضای سبز را از بین ببرید. استفاده از مالچ ها می تواند به صورت دانه به دانه علف های هرز را از ببین ببرد. زیرا علف های هرز مانع رشد و پیشرفت گیاهان و سبزی ها می شود.

3. گیاهان را حول یک موضوع گروه بندی کنید


برای تأثیر بیشتر ، مجموعه ای از گیاهان با همان شاخ و برگ یا رنگ گل ایجاد کنید. گرم کردن یک منطقه از باغ شما با استفاده هوشمندانه از رنگ ، یک ترفند آسان برای استفاده است. عقب بایستید و اکنون به رنگ های باغ خود نگاهی بیندازید. آیا می توانید آنها را برای جلوه بهتر جابجا کنید؟

به عنوان مثال ، قرار دادن چهار یا شش گل از همان رنگ در یک ظرف برای کاشت انبوه ، تأثیر بیشتر از افزودن یک گل است.

احاطه اینها با یک رنگ متضاد دیگر ، تصویر را "قاب" می کند.

این اصل ساده تعادل را حفظ می کند و از ترفند طراحی دیگری میشه استفاده کرد.

 با کاشت های مکرر ، شکل و رنگ ظرف را برجسته کنید. سفید ، نقره ای یا خاکستری و آبی وقتی با اکثر رنگهای دیگر ترکیب شوند به خوبی کار می کنند.

4. مقداری هنر باغبانی بیشتر کنید


هنر باغ می تواند هر نوع زیور آلات ، مجموعه ها ، کالاهای ارزشمند یا چیزهایی باشد که در محوطه سازی باغ شما استفاده کرده اید. وقتی وسایل تزئینی را به باغ خود اضافه می کنید ، نشان دهنده شخصیت شماست و به فضای کوچک شما شخصیت می بخشد.

عقب بایستید و ببینید فضا به چه چیزهایی نیاز دارد. شاید بتوان یک گلدان را با یک تزئین کوچک جلا داد.

آیا دیوار لختی دارید که باید آن را پنهان کنید؟ نمی توانید دیوارهای خارجی را رنگ کنید؟ اگر چنین است ، سعی کنید یک کور بامبو را به عنوان پس زمینه گیاهان خود آویزان کنید. یا مقداری پارچه را به یک قاب سبک الوار و به رنگ متضاد منبسط کنید و سپس گلدان ها و مبلمان خود را در جلو قرار دهید.

این یک تزئین قابل حمل است و واقعاً می تواند به شما کمک کند با کمترین هزینه از فضای بیرون خود لذت ببرید. همچنین می توانید از این کانسپت در فضای داخلی نیز استفاده کنید.

5- از گلدان های رنگارنگ یا ظروف مخصوص استفاده کنید


کاشت های ویژه می توانند به کشش چشم به سمت یک گیاه کانونی یا منطقه کمک کنند. 

آیا گلدان خاصی دارید که بتوانید استفاده کنید؟ یا گلدان سنگین وزن یا یک گلدان دارای یک درخت میوه زیبا یا گیاه مورد علاقه در آن؟ برای مهمتر جلوه دادن این عنصر می توانید از تکنیک های طراحی و محوطه سازی باغ استفاده کنید.

با تضاد اندازه گیاهان یا گلدان هایی که اطراف آن را احاطه کرده اید ، می توانید با گلدانی که می خواهید به عنوان ویژگی اصلی برجسته کنید ، سلطه ایجاد کنید. مطمئن شوید آنهایی که دور آن قرار داده اید کوچکتر از گلدان کانونی هستند. این امر به ایجاد وحدت کمک می کند ، زیرا چشم روی گلدان ویژگی و سپس اطراف بقیه باغ اطراف متمرکز می شود.

6. از گیاهان و گلهای خوراکی چند منظوره استفاده کنید


گیاهان مواد تازه ای برای آشپزخانه فراهم می کنند ، دارای گل های خوراکی و سبزی های معطر هستند ،و همچنین حاشیه های جذاب و رایحه های دلپذیری را ایجاد می کنند.

گیاهانی مانند جعفری برگ فرفری ، انبوه پیازچه ، بوته های آویشن لیمو و ریحان با گل همیشه بهار ، بنفشه و را انتخاب کنید. آنها نه تنها تنوع در رنگ را ایجاد می کنند بلکه زیبایی ، عطر و طعم و ساختار را نیز اضافه می کنند.

7. ایجاد وحدت و تنوع


با تکرار رنگی که انواع گیاهان مختلف ارائه می دهند به یک باغ زیبا دست پیدا کنید.

تم های رنگی یک ترفند طراحی بسیار موثر برای افزودن زیبایی است. در اینجا چند ایده برای شروع ترکیب وجود دارد:

زرد / نارنجی: به عنوان مثال فلفل دلمه ای زرد گل همیشه بهار نارنجی؛ گل همیشه بهار انواع گوجه فرنگی گیلاس مانند "گلابی زرد" .
بنفش: به عنوان مثال طیف گسترده ای از ریحان بنفش؛ آویشن؛ بادمجان؛ چغندر خرده رنگین کمان ریواس؛ گل رزماری و گل پیازچه.

8. یک ویژگی را در محوطه سازی باغ اعمال کنید


به عنوان مثال ، این ممکن است یک گیاه ، مجسمه ، قطعه ای از باغ هنری یا حتی مبلمان فضای باز باشد. هر آنچه برای شما خاص است ، با جلب توجه به آن ، آن را برجسته کنید. برخی از راه های انجام این کار عبارتند از:

با تمرکز روی بالکن یا ایوان ، یک گیاه تمرکز مانند یک درخت مرکبات مثمر را در گلدان انتخاب کنید.
وقتی از در بیرون می آیید باید فوراً نظر شما را جلب کند. از گلدان یا ظرفی که رنگ آن با رنگهای دیگر متفاوت است استفاده کنید. زیر پایه درخت را با مقداری گیاهان یک ساله یا پوشیده از خاک زیر بکارید. گیاهان را در دو طرف گلدان پایین قرار دهید تا چشم ابتدا به عنوان بالاترین نقطه به سمت درخت برود.
هنر در فضای باز می تواند اشکال مختلفی داشته باشد و از طیف گسترده ای از مواد ساخته شود. از تکه هایی که درون گلدان قرار می گیرند ، روی میزها یا مبلمان گرفته تا قاب ها و مجموعه های دیواری ، این ها می توانند یک نقطه تمرکز باشند ، یا به تم شما در فضای باز شما کمک کنند.

گیاهان را با بافت و رنگ های مختلف انتخاب کنید ، بنابراین می توانید ترکیبی چشمگیر داشته باشید. رنگ ها ، الگوها و شکل های متنوع برگ می توانند در کنار هم زیبا به نظر برسند.

مبلمان - آیا میز و صندلی ها نقطه کانونی باغ شما هستند؟ سپس با چیدمان مبلمان رنگ زندگی به باغ خوذ اضافه کنید. گلها و گیاهان معطر را انتخاب کنید تا حواس را بیش از پیش درگیر کنید. گیاهانی را امتحان کنید که می توانید هنگام صرف غذا در فضای باز مانند جعفری ، گشنیز و پیاز ، به عنوان چاشنی تازه چیده شده از آنها استفاده کنید. آنها آنزیم های گوارشی فوق العاده ای را نیز فراهم می کنند.

9. باغ های زیبا از آشفتگی جلوگیری می کنند


اگر فضای واقعاً کمی داشته باشید و بخواهید گیاهان زیادی پرورش دهید ، این ممکن است چالش برانگیز باشد! با این حال ، ازدحام بیش از حد فقط دسترسی را دشوار کرده و استفاده کلی از فضا را به چالش می کشد. سعی کنید سطح سخت را با گیاهانی که انتخاب می کنید متعادل کنید و از استفاده بیش از حد مواد مختلف خودداری کنید.

برخی از گیاهان را در داخل خانه در نظر بگیرید و آنها را در مناطقی از خانه که متناسب با شرایط نور هستند پخش کنید. به عنوان مثال سرخس ها در بسیاری از سرویس های بهداشتی رطوبت و نور کم را دوست دارند در حالی که در فضای باز ممکن است فضای شخصی بسیار ارزشمندی را اشغال کنند که می تواند برای گیاهان یا مبلمان دیگر بهتر استفاده شود.

از فضاهای عمودی مانند دیوارها ، نرده ها ، ظروف و سبدهای آویز استفاده کنید تا فضای کف را روی یک عرشه یا بالکن کوچک آزاد کنید.

10. شاخ و برگ های متنوع را انتخاب کنید


در برخی شرایط که ممکن است نور خورشید را کاهش دهید ، ممکن است گزینه های زیادی برای پرورش گیاهان گلدار نداشته باشید. با انتخاب گیاهان با دقت ، هنوز می توانید رنگ و ساختار را اضافه کنید.

گزینه دیگر شامل شاخ و برگ های متنوع است که به طور معمول یک رنگ در داخل و رنگ دوم در اطراف لبه شاخ و برگ دارد. برخی از انواع تزئینی. بسیاری از انواع چشمگیر را می توان در داخل خانه نیز پرورش داد تا زیبایی داخل خانه را افزایش داده و کیفیت هوا را بهبود بخشد.

"باغبانی هنری است که از گل و گیاه به عنوان رنگ و خاک و آسمان به عنوان بوم استفاده می کند." 

برای اطلاعات بیشتر در خصوص محوطه ساز ی باغ کلیک نمایید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی