محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

ویلا چیست؟

ویلا در اصل یک اصطلاح رومی است که در گذشته برای تعریف خانه های لوکس استفاده می شد که رومی های ثروتمند (نجیب زاده ها) برای فرار از زندگی و آرامش از آن استفاده می کردند. این خانه ها معمولاً در مناظر زیبا ، دارای باغ های انگور ، چشمه ، باغ و استخر ساخته می شدند. عملکرد و ایده ویلا به طور قابل توجهی از تبدیل شدن به یک ترکیب کوچک کشاورزی تکامل یافت و در قرون وسطی دوباره به خانه های شیک و زیبای کشور تبدیل شد.

در دنیای مدرن ، ویلا می تواند به انواع و اقسام اقامتگاه ها یا خانه هایی اشاره داشته باشد که می توان به صورت فصلی برای تعطیلات اجاره کرد و یا برای استفاده شخصی طراحی نمود و ساخت.

انواع ویلا :

در دنیای امروزی مدل های زیادی برای طراحی و ساخت ویلای مدرن وجود دارد که بسته به سلیقه اشخاص به دسته کلاسیک و مدرن تقسیم بندی می شود. ساخت ویلا از مدل ها و سبک های خاصی در معماری پیروی می کنند که در زیر به انواع ویلا اشاره خواهیم کرد.

1.ویلای پلکانی

2.ویلای فلت

3.ویلا مدیترانه ایی

4.ویلای فرانسوی

5. ویلای ییلاقی و...

 

نکاتی که درطراحی و ساخت ویلا ی مدرن باید بدانیم :

ساخت ویلای مدرن پروژه ای پیچیده و طولانی است که از چندین مرحله اساسی تشکیل شده است که دانستن آنها حائزاهمیت است. مراحل باید به ترتیب صحیح ، دقیق و حرفه ای ، مطابق با نقشه های ساخت و ساز و الزامات قانون انجام شود. بنابراین ، هرگونه ساخت و ساز در یک خانه خصوصی ، چه به صورت مستقل و چه با کمک یک پیمانکار اصلی انجام شود ، نیاز به آشنایی با مراحل مختلف آن و اهمیت آنها دارد.


 

مراحل اولیه ساخت ویلا :

قبل از شروع ساخت ویلای مدرن یا هرخانه شخصی ، مراحل اساسی وجود دارد که باید انجام شود:

در این مقاله قصد داریم هرانچه را که باید برای طراحی و ساخت ویلا بدانید به اختصار توضیح دهیم :

 

اندازه گیری مساحت : توسط یک نقشه بردار مجاز انجام می شود که نقشه اندازه گیری حرفه ای و دقیقی را که مرزهای منطقه را مشخص می کند ، انجام می دهد.

برنامه ریزی معماری : این برنامه ریزی دقیق و جامع با توجه به خواسته صاحبان خانه ، بودجه موجود ، الزامات قانون و داده های میدانی است.

پروانه ساخت : توسط کمیته های محلی برنامه ریزی و ساختمان و توسط مهندس ، دفاع مدنی و معمار داده می شود ، و هزینه ها و عوارض فاضلاب باید به مقامات پرداخت شود.

ساخت اسکلت خانه :

پس از گرفتن پروانه های ساختمانی ، ساخت اسکلت می تواند آغاز شود ، که شامل چندین مرحله است:

خاکبرداری وآماده سازی منطقه : از جمله تخلیه و تسطیح سطح زمین ، حفاری ، آماده سازی زیرساخت ها برای ساخت و ساز و حصارکشی و علائم محل.

پی ریزی پایه ها : شامل ریخته گری بتن ، ریخته گری ستونها و تیرهای پی و در صورت لزوم ریخته گری زیرزمین است.

ساخت اسکلت : شامل ساخت دیوارها ، ستون ها ، سقف، اتاق نگهبانی ، پله ها و اتاق های جدا کننده.

آماده سازی زیرساخت ها : که در ساختار اسکلت انجام می شود که شامل ، برق ، فاضلاب ، لوله کشی ، ارتباطات ، امنیت، تهویه مطبوع ، سیستم های گاز و خانه های هوشمند و... است.

پایان کار :

پس از انجام اسکلت و بررسی ، می توان به مرحله پایان کار انجام داد که توسط متخصصان مختلف به صورت موازی یا مرحله ای انجام شده است. این آثار شامل گچ و رنگ ، آب بندی ، کفپوش و روکش خارجی و داخلی ، کارهای آلومینیومی ، نجاری و فلزکاری است. آنها همچنین شامل پنجره ها و درها ، لوازم بهداشتی و آشپزخانه نیز هستند.

محوطه سازی ویلا :

محوطه سازی ویلا یکی از آخرین مراحل ساخت و ساز است که معمولاً توسط یک پیمانکار نهایی انجام می شود. این مرحله شامل حذف زیرساخت ها ، سازه ها و زباله ها از محل ساخت و ساز و سپس کارهای توسعه ای است که شامل ساخت مسیرها ، تراس ها ، پارکینگ ، نرده ها و سطوح زمین شروع می شود و سیستم های آبیاری نصب می شود ، گیاهان کاشته می شوند و هر عنصر دیگری در حیاط خانه درخواست و برنامه ریزی می شود.

درطراحی و محوطه سازی ویلا ایده های و روشهای خلاقانه برای پرورش یک محوطه وجود دارد که شامل ساخت استخر، طراحی فضای نشیمن، محوطه سازی باغ ، کاشت گیاهان ایجاد فضای مناسب برای استراحت و ... می باشد

طراحی داخلی و جمع آوری ویلا :

مرحله نهایی کارساخت و ساز شامل تمیزکاری کامل خانه و طراحی نهایی آن ، بدون دخالت در محیط خارجی ساختمان است. این آثار عمدتاً از وسایل منزل تشکیل شده و به وسایل برقی ، پرده ، فرش ، عکس و تزئینات و... در خانه آماده ، برای چیدمان لازم شده اند.

کلام آخر :

در دنیای امروزی و زندگی شهر نشینی پر هرج و مرج خواسته خیلی از ماها داشتن ویلای شخصی و محیطی ارام به دوراز بافت شهری است که اخر هفته خود را در ویلایی مطابق با سلیقه و نیازهای خود به استراحت بگذرانیم. ساخت ویلا نیازمند رعایت یکسری نکات و الزامات قانونی است که سعی ما برآن بوده هرآنچه که دررابطه با ساخت ویلا ، طراحی و محوطه سازی ویلا لازم است را در مقاله های گوناگون شرح دهیم.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص ساخت ویلای مدرن کلیک کنید.

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی