محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

ایده های محوطه سازی لوکس که الهام بخش پروژه های زندگی در فضای باز است. از ایده های معاصر گرفته تا محوطه سازی، ما هم ایده های محوطه سازی حیاط جلو و هم ایده های محوطه سازی حیاط خلوت را برای الهام بخشیدن به شما جمع آوری کرده ایم. از این ایده های محوطه سازی لوکس الهام بگیرید و یک باغ رویایی، پاسیو، حیاط خلوت یا اتاق نشیمن در فضای باز طراحی کنید.

محوطه سازی مدرن باغ

محوطه سازی مجلل چیزی فراتر از زیبایی حیاط است. با این حال، یک چمن خوب می تواند حتی یک حیاط خالی را جذاب جلوه دهد. معماری محوطه سازی در مورد تبدیل حیاط شما به یک حیاط خلوت زیبا و در عین حال به حداقل رساندن تأثیر فعالیت های انسانی بر گیاهان و محیط زیست در حیاط شما است. در حالی که افزودن چند گیاه گلدانی می تواند ظاهر حیاط شما را به طور قابل توجهی بهبود بخشد، ارزش واقعی محوطه سازی فراتر از پیشرفت های زیبایی است.

 

حتی اگر محدودیت های بیشتری برای محوطه سازی باغ وجود داشته باشد، به عنوان مثال، به دلیل وسعت محوطه یا حریم خصوصی، همیشه می توان آن را ارتقا داد و مجلل کرد. به طوری که کلمات می توانند به معنای واقعی کلمه ورودی ایجاد کنند.از طرف دیگر محوطه سازی حیاط خلوت تنوع بیشتری دارد. در جلوی حیاط ها و ایوان ها معمولاً حیاط خلوت بزرگتر و پرطرفدارتر است. در نتیجه محوطه سازی لوکس خانه خود را در حیاط خانه های مجلل پیدا می کند.

مناظر مجلل می توانند یک خانه را کاملاً از یک چیز خوب به یک چیز عالی تبدیل کنند.

 

اگر پول قابل توجهی را برای خانه خود خرج می کنید، باید مقداری پول در محوطه سازی پس انداز کنید. این دو به طور جدایی ناپذیری به هم مرتبط هستند و بهبود یکی بدون دیگری تنها تفاوت کوچکی ایجاد می کند، در حالی که هر دو با هم می توانند تأثیر زیادی داشته باشند که خانه شما را شیک و مجلل نشان می دهد.

ارزش خانه را افزایش دهید
اگر مطمئن نیستید که باید برای محوطه سازی هزینه کنید یا خیر، باید به خاطر داشته باشید که این امر می تواند ارزش خانه شما را به طور جدی افزایش دهد. در حالی که پروژه های کوچک ساختمانی در خانه شما ممکن است کمترین تأثیر را در ارزیابی شما داشته باشند، محوطه سازی در جلو و پشت خانه شما می تواند به طور قابل توجهی رقم نهایی را تغییر دهد.

اکثر خریداران، منظره را مکانی برای خانواده و استراحت می دانند و به همین دلیل می توان گفت که حتی از آشپزخانه خانه نیز اهمیت بیشتری دارد.

. بدون چشم انداز عالی، برای یک خریدار بالقوه دشوار است که از تجربه با خانواده اش لذت ببرد، که اگر تصمیم به فروش داشته باشید می تواند ارزش خانه شما را به طرز چشمگیری افزایش دهد.

ایده های لوکس برای محوطه سازی حیاط 

مسیرهای صخره ای یک ایده ابدی در طراحی منظره هستند. اگر به یک مسیر سنتی برای محوطه سازی حیاط جلویی خود علاقه دارید، توصیه می کنیم سنگ تراورتن را انتخاب کنید.

 تراورتن به طور طبیعی در چندین رنگ موجود است. به همین دلیل است که ما معتقدیم رنگ مناسب برای پروژه محوطه سازی شما وجود دارد. اما اگر بیشتر به معماری مدرن و محوطه سازی لوکس مدرن علاقه دارید، بتن بهترین گزینه است.

سنگریزه ها
وقتی صحبت از فضای اطراف مواد گیاهی شما می شود، معمولاً سه انتخاب دارید: خاک خالی، مالچ یا سنگریزه / سنگ. سنگریزه ها گزینه بسیار خوبی هستند، زیرا احتمالاً از نظر زیبایی شناسی دلپذیرترین هستند و می توانند طیف گسترده ای از رنگ ها را داشته باشند. آنها همچنین برای آبیاری طبیعی خوب هستند.

 

درختان و درختچه ها و گل های مناسب در طراحی

درختان اشکال و اندازه های مختلفی دارند، اما اغلب بر فضایی که در آن قرار دارند، تسلط دارند. این باعث می شود آنها ایده خوبی برای باغ های بزرگتر باشند. البته می توانید درختان کوچک تری بسازید که بزرگ باشند یا حاشیه را بپوشانند. درختان همچنین می توانند برای اهداف جایگزین استفاده شوند، مانند مسدود کردن باغ شما از همسایگان و افزودن حریم خصوصی بیشتر.

اگر می خواهید به باغ خود حجم بیشتری بدهید، خوب است که درختچه ها را اضافه کنید. آنها برای جداسازی یا تقسیم فضای باغ شما خوب هستند.

برای کسانی که می خواهند کمی رنگ اضافه کنند، گل همیشه ایده خوبی است. وقتی صحبت از محوطه سازی به میان می آید، خوب است نگاهی به تغییر آنها در سال قبل از کاشت داشته باشیم. اگر برای تسلط بر فضا به گل های خود تکیه می کنید، ممکن است باغ زمستانی شما که شکوفا نشده است کمی خسته کننده به نظر برسد.

نگهداری از چمن ممکن است دشوار باشد، به خصوص زمانی که فقط یک تکه کوچک چمن دارید. چمن مصنوعی به راحتی روی زمین قرار می گیرد و واقعی تر از قبل به نظر می رسد. شما یک چمن سبز سرسبز خواهید داشت که هرگز نیاز به مراقبت ندارد و به شما امکان می دهد حداقل مراقبت از چشم انداز را داشته باشید.

در درختان نخل جذابیت وجود دارد، درست است؟ آنها ما را به سفری از ساحل به ساحل از پالم بیچ به پالم اسپرینگز می برند. و انرژی خورشید و باد دریا را احساس می کنیم. علاوه بر ظاهر تابستانی، محوطه سازی حیاط استوایی حسی از تجمل را به نمایش می گذارد.

 

دیوار سبز در محوطه سازی

 

دیوارهای سبز هنوز هم محبوب هستند. به خصوص به دلیل گرایش طراحی بیوفیلیک، زیرا دیوارهای سبز روشی زیبایی شناختی و موثر برای ترکیب طبیعت در داخل خانه هستند. اما در مورد نصب یک دیوار سبز در ایوان جلویی خود چه باید کرد؟ می توانید دیوارهای ورودی، حصار خود را به طور کامل بپوشانید یا تأسیسات طبیعی زیبایی مانند هنر دیواری ایجاد کنید. در هر صورت، دیوارهای سبز بدون شک جلوه ای از محوطه سازی مجلل هستند.

دیوارهای سبز نه تنها برای حیاط جلویی، بلکه برای حیاط خلوت نیز ایده خوبی هستند. دیوارهای سبز، حیاط خلوت گزینه ای عالی برای ترکیب برخی از عناصر طبیعی در املاک شهری مانند پاسیو، آپارتمان های حیاط خلوت یا پشت بام هستند.

از نورپردازی در حیاط خود استفاده کنید

دلایل زیادی برای روشنایی حیاط جلویی شما وجود دارد، از جمله ایمنی، عملکرد یا زیبایی. باز کردن راهرو به شما این امکان را می دهد که در حضور یک ملک جداگانه احساس امنیت کنید. همچنین به شما این امکان را می دهد که مسیری بین فضای بیرونی و داخلی خود طراحی کنید. شما همچنین می توانید از نور برای برجسته کردن یک عنصر معماری یا عنصر محوطه سازی علاوه بر خود نور استفاده کنید.

 

محوطه سازی استخر روباز

حیاط خلوت یعنی تنهایی، درسته؟ و اگر دوست دارید در آب باشید، استخر بهترین گزینه برای این کار است و همچنین فواید زیادی هم برای جسم و هم برای روح دارد.

اگر می‌خواهید در حیاط استخر داشته باشید، اما نمی‌خواهید استخر را تسخیر کنید، طراح منظر می‌تواند گزینه‌های زیبایی برای گنجاندن در طراحی پیدا کند. انتخاب مدل استخر و شکل استخر به لوکس تر شدن این جزء نسبت به اکثر استخرها کمک می کند.

 

آبشار مدرن در محوطه سازی

فواره ها ایده بسیار جذابی در طراحی منظره هستند. ما هنوز هم در پروژه های گسترده معماری منظر، به ویژه در فضاهای عمومی، فواره ها را نقاشی می کنیم. ساختن آبنما چه در حیاط جلویی و چه در حیاط خلوت بسیار لذت بخش است. در یک خانه خانوادگی، آنها ممکن است خیلی مفید نباشند، درست است. اما چیزی بسیار آرامش بخش در آنها وجود دارد.

 

ساخت آتشکده در حیاط

چرا معبد آتش را به پروژه محوطه سازی لوکس خود اضافه کنید؟ معابد آتش نه تنها آب و هوا بلکه روح را نیز گرم می کند. آنها برای ایجاد یک خلق و خوی صمیمی و رمانتیک و همچنین برای اضافه کردن رمز و راز به هوا عالی هستند.

  • ۰۰/۱۲/۱۸
  • پرهام ضیافتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی