محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

دیوار سبز

دیوارهای سبز دیوارهایی هستند که ساختار عمودی دارند و در اندازه ها و اشکال مختلف ساخته می شوند. دیوارهای سبز در طبیعت به وفور یافت می شود، مخصوصاً در شمال کشور که طبیعتی بکر دارند و گیاهان بالارونده و پیچک به طور خودکار روی دیوار رشد می کنند و فضای سبز عمودی را تشکیل می دهند و گاهی گیاهان بالارونده را تشکیل می دهند. تنه درختان به رنگ سبز قابل مشاهده است و نمای سبز یکپارچه را در جنگل یا باغ، ویلا و غیره نشان می دهد. معماران منظر با الهام از طبیعت و استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا از این عنصر زیبا در داخل و خارج از خانه به شکلی مدرن استفاده می کنند. آنها این عنصر را برای طراحی فضای سبز ندارند، از دیوارهای سبز در فضاهای داخلی استفاده کرده اند و طبیعت را وارد هر دو محیط کرده اند. دیوارهای سبز فضای زیادی را اشغال نمی کنند و در کوچکترین فضا قابل اجرا هستند.

دیوار سبز را می توان به چند روش اجرا کرد:

دیوارهای سبز مدولار:

یکی از متداول ترین روش ها سیستم دیوار سبز مدولار است که برای دیوارهای سبز نیاز به ساختار و جعبه های رنگی دارد. فلاور باکس دیوار سبز با ابعاد 18*14*33 که ساخت شرکت تهران گاردن می باشد. فلاور باکس ها به گونه ای طراحی شده اند که امکان نصب سیستم آبیاری بر روی فلاور باکس و همچنین تامین حجم خاک کافی برای رشد گیاه وجود داشته باشد.

دیوار سبز هیدروپونیک:

نحوه اجرای دیوار سبز هیدروپونیک با دیوار سبز مدولار متفاوت است. برای ساخت دیوار سبز هیدروپونیک نیاز به اسکلت بادوام برای نصب روی دیوار، مخازن پلی اتیلن به اندازه لازم، ورق های نمدی، لوله های آبیاری دارید. و ما مخزن و پمپ هستیم. روش پرورش گیاهان بدون خاک بوده و مواد مغذی رشد گیاهان از طریق سیستم آبیاری تامین می شود.

دیوار سبز کابلی:

دیوارهای سبز و نحوه اجرای آن ها به گونه ای است که در کنار دیوار به فلاور باکس نیاز داریم که برای اجرای دیوار سبز و توری های مشبک و شکلی که به دیوار نصب می شود، گیاهان داخل آن طراحی شده است. جعبه برای گل آنها عمدتا گیاهان بالارونده هستند که در شبکه رشد می کنند و دیوارهای کابلی سبز را تشکیل می دهند.

نحوه انتخاب گیاهان برای دیوار سبز

دیوارهای سبز از پوشش گیاهی مختلفی تشکیل شده است که گیاهان انتخاب شده با توجه به شرایط محیطی و شرایط اقلیمی هر منطقه در نظر گرفته می شوند. شرایط نور کافی و مناسب برای انتخاب گیاه بسیار مهم است. گونه های گیاهی را انتخاب کنید که نور و آبیاری یکسانی دارند، زیرا آبیاری باید یکنواخت و یکپارچه باشد. اگر نور کافی وجود نداشته باشد، می‌توانیم به صورت خطی از نورپردازی و لامپ‌های led سرگرمی برای کاشت نور از طریق روشنایی کار کنیم. مطمئن شوید. اگر شرایط اقلیمی و محیطی اجازه استفاده از دیوار سبز را به ما نمی دهد می توانیم از دیوارهای سبز مصنوعی استفاده کنیم. دیوارهای سبز مصنوعی نگهداری دائمی ندارند و محدودیتی در انتخاب گیاهان نداریم. دیوارهای سبز مصنوعی 2 شاخه (درختچه ای) یا دیوارهای سبز پانلی که در سایزهای 50*50 یا 40*60 قابل ساخت هستند.

دیوارهای سبز در چه فضاهایی قابل اجرا هستند:

دیوارهای سبز در فضاهای بیرونی مانند: محوطه سازی ویلا، باغ، باغ، حیاط، تراس سبز، روف گاردن یا بام سبز، محوطه سازی مناطق شهری، تا آلاچیق ها، پارک ها، پارک ها، کنار بزرگراه ها و .. قابل اجرا.

از دیوارهای سبز در فضاهای داخلی مانند: فضای نشیمن، لابی در اماکن عمومی، ورزشی، مسکونی، پاسیو، آشپزخانه، حمام و غیره استفاده می شود.

ترکیب یک دیوار سبز با ویرانه های رودخانه:

سنگ های رودخانه ای سنگ هایی هستند که در اثر جریان آب گرد خورده شده و ظاهری نرم و یکپارچه دارند. در برخی از دیوارهای سبز از این عنصر طبیعی بسیار استفاده می شود. مثلاً: در برخی از دیوارهای سبز، توری ها به گونه ای ساخته می شوند که به آنها گابیون می گویند، داخل گابیون ها با ویرانه های رودخانه ای می پوشانند و در کنار آنها، آنها را می پوشانند. از دیوارهای سبز مدل شده استفاده کنید که ترکیبی منحصر به فرد را نشان می دهد.

  • ۰۰/۱۲/۲۲
  • پرهام ضیافتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی