محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

اکثر مردم با شنیدن کلمه استخر به یاد تابستان و تفریح ​​می افتند. اما واقعیت این است که در دنیای شلوغ و پر استرس امروزی، استخرها می توانند اثرات مثبت زیادی بر سلامت جسمی و روحی ما داشته باشند و سبک زندگی ما را تغییر دهند. کسانی که در ویلا یا خانه خود استخر می سازند می توانند به طور منظم و مداوم شنا کنند. این به کاهش درد و استرس عضلانی کمک می کند، وزن را کنترل می کند و کیفیت خواب را بهبود می بخشد و خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها را کاهش می دهد. استخرهای خانگی مکانی برای گردهمایی های خانوادگی است و به اعضای خانواده اجازه می دهد زمان بیشتری را با هم بگذرانند. علاوه بر این، ساخت استخر در خانه یا ویلا می تواند ارزش ملک شما را افزایش دهد. در ادامه به بررسی انواع استخرها با توجه به نوع ساخت می پردازیم و شما را با تجهیزات سیستم فیلتراسیون استخر آشنا می کنیم.

استخرهای بتنی


+ در ساخت استخرهای بتنی از آرماتور و بتن استفاده می شود. بنابراین می توان این استخرها را در هر اندازه و شکلی طراحی و اجرا کرد.

+ استخرهای بتنی بسیار بادوام هستند و امکان تعمیر و تغییر اندازه آنها وجود دارد.

- ساخت استخرهای بتنی زمان زیادی می برد و معمولا بین 3 تا 6 ماه زمان می برد.

- پوسته داخلی این استخرها بر تعادل شیمیایی آب تاثیر می گذارد و محل مناسبی برای رشد جلبک ها در استخر می باشد. به همین دلیل، تعمیر و نگهداری استخرهای بتنی معمولاً پرهزینه و نسبتاً پرهزینه است.

استخرهای فایبرگلاس


+ استخرهای فایبرگلاس به طور کامل در کارخانه تولید می شوند. نصب و راه اندازی این استخرها در چند روز انجام می شود و معمولا بعد از 3 تا 6 روز می توانید در استخر شنا کنید.

+ این استخرها دارای پوشش داخلی صاف و نرمی به نام ژل کوت هستند که به راحتی لک نمی شود و بسیار بادوام است. این پوشش غیر متخلخل مستعد رشد جلبک در استخر نیست و با آب استخر واکنش نشان نمی دهد.

- از آنجایی که استخرهای فایبرگلاس به صورت تکه ای از کارخانه به محل نصب حمل می شوند، کاسه استخر باید حداکثر 5 در 12 متر باشد. علاوه بر این، به دلیل اینکه این استخرها با استفاده از فرم های پیش ساخته ساخته می شوند، امکان طراحی محدود است.

نصب لوله کشی برای استخر


ویژگی های لوله و اتصالات UPVC مانند مقاومت شیمیایی بالا، تحمل دما تا 60 درجه سانتی گراد، تحمل فشار تا 16 بار، تنوع اتصالات و شیرآلات، حداقل افت فشار و اتصال آسان و ایمن با اتصالات چسبی یا رزوه ای ناشی از این موارد است. محصولات را می توان به عنوان جایگزین مناسب برای لوله های فلزی، اتصالات و شیرآلات و محصولات دیگر پلیمرها استفاده کرد.

لوله ها، اتصالات و شیرآلات UPVC PIMTAS ​​ترکیه در زمینه های مختلف استفاده می شود. از جمله در تاسیسات صنعتی، تصفیه خانه های آب و فاضلاب، آبیاری و کشاورزی، استخر، جکوزی و آکواریوم.

تجهیزات برای استخرهای شنا


در استخرهای خانگی، آب از طریق کفگیرها (در بالای دیوار) و زهکش های اصلی (در پایین استخر) وارد سیستم لوله کشی شده و در نهایت از طریق نازل های کف و دیواره به کاسه استخر باز می گردد. آب از میان سبد کفگیر، سبد پمپ و فیلتر فیلتر در مسیر خود عبور می کند تا همه چیز را از زباله های بزرگ گرفته تا ذرات کوچک مانند میکروارگانیسم های مرده جدا کند. سپس آب تصفیه شده وارد تجهیزات گرمایشی می شود تا دما را به حد مطلوب برساند. تجهیزات ضد عفونی (کلریناتور خطی یا کلریناتور نمکی) آخرین وسیله ای است که آب قبل از بازگشت به استخر از آن عبور می کند.

پمپ استخر


پمپ فیلتر قلب سیستم فیلتر استخر و جکوزی است که با گردش آب در سیستم فیلتر نقش مهمی در حفظ سلامت و شفافیت آب استخر دارد. استفاده از پمپ های خود پراینگ مجهز به پیش فیلتر برای چرخه نظافت استخرها و جکوزی ها توصیه می شود. همچنین به دلیل نوسانات pH آب استخر و استفاده از کلر و سایر مواد شیمیایی برای ضدعفونی آب، پمپ های استخر باید از مواد مقاوم در برابر خوردگی و زنگ زدگی ساخته شوند.

فیلتر استخر


فیلترهای شنی مناسب ترین گزینه برای چرخه درمان استخرهای خانگی و خصوصی هستند، زیرا نیاز به نگهداری کمی دارند. این فیلترها از یک مخزن پر از ماده ای به نام سیلیس تشکیل شده است. هنگامی که آب وارد مخزن این فیلترها می شود، ذرات معلق بین دانه های سیلیکون به دام می افتند و آب موجود در استخر شفافیت خود را به دست می آورد.

  • ۰۰/۱۲/۲۴
  • پرهام ضیافتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی