محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

آبنما یکی از مولفه های معماری ایرانی به ویژه در طراحی باغ های ایرانی است. آبشار نماد روشنایی و پاکی بوده و ارزش زیادی داشته است. آبنماها در محوطه سازی ویلاها، باغ ها، باغ ویلا، حیاط ها و ... کاربرد دارند و عامل اصلی همیشه به محیط زیست می باشند.

عناصر طراحی و محوطه سازی ویلا

یکی از پرکاربردترین عناصر در محوطه سازی ویلا آبنمامی باشد، آبنما ترکیبی از آب، خاک و سنگ است که از عناصر طبیعت هستند. آبنماها ساخت متفاوتی دارند و برای هر فضا بسته به شرایط اقلیمی و بسته به فضای باغ یا ویلا انواع مختلفی دارند.

فواره ها یادآور و الهام گرفته از مناظر زیبا و دلنشین طبیعت هستند که روح انسان را به هیجان می آورد و آرامش درونی را به ارمغان می آورد.

آب از گذشته تا به امروز مظهر پاکی و نور بوده و برای انسان ارزش زیادی دارد زیرا آب علاوه بر رفع نیازها و در طول تاریخ در مکان های مختلف تحت عناوین مختلف بر زندگی انسان ها نیز تأثیر زیادی داشته است.

آب روان در باغ ها، حوض های کوچک و بزرگ در عمارت های زیر سایه درختان فضای بسیار مطلوبی برای آرامش خاطر است و مردم سعی کرده اند هر روز بیشتر از آب و باغ، ویلا و خانه خود استفاده کنند. مطلوب و خوشایند

در گذشته این آبنماها به روشی بدوی و سنتی ساخته می شدند و هرکس به سلیقه خود آنها را طراحی می کرد. امروزه معماران منظر و مهندسان معماری به صورت حرفه ای و مهندسی با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی، میزان فضا و سایر عناصر طراحی آبنماها در اندازه ها و اشکال مختلف مانند مربع، مستطیل و غیره طراحی می شوند.

 

در گذشته آبنماها بیشتر در پارک ها و باغ ها ساخته می شد، اما با گذشت زمان و افزایش زندگی ماشینی و شهری و کمبود وقت، امروزه هرکسی در ویلا یا خانه خود در محوطه شخصی خود آبنما دارد و از آن لذت زیادی می برد. زیرا آبنماها با کاهش دما و متعادل کردن هوا خشکی هوا را کاهش می دهند و هم برای گیاهان مجاور و هم برای روح انسان بسیار مناسب هستند. البته شکل و پرش آب در فواره ها با آب و هوا متفاوت است.

طراحی و اجرای محوطه سازی:

محوطه سازی همانطور که فضای داخلی نیاز به طراحی دارد، نمای بیرونی و بیرونی نیز باید با ظرافت و سلیقه خاصی طراحی شود، زیرا نمای بیرونی اولین چیزی است که مردم با آن مواجه می شوند، بدیهی است که اگر نمای بیرونی نیاز به طراحی و طراحی دقیق داشته باشد، بسیار عالی خواهد بود. 

محوطه سازی انواع مختلفی دارد و عناصر به کار رفته در آن نیز بسته به سلیقه و اندازه بودجه متفاوت است. مهندسان معماری تهران گاردن طراحی فضای بیرونی و تعیین محل المان ها در پروژه خود و با رضایت کارفرما اجرا می کنند.

محوطه سازی ویلا یکی از مهمترین اقدامات در زیباسازی و نوسازی ویلا می باشد.

فضای بیرونی ویلاها می تواند محیط بسیار مناسبی برای مهمانی ها و مهمانی ها باشد و افراد می توانند از فضای خود نهایت استفاده را ببرند چرا که فضای بیرونی علاوه بر زیبایی باعث آرامش روح و روان افراد از طریق محوطه سازی می شود. بسیار مقرون به صرفه است و هنگام بحث فروش ویلا، ملک را گرانتر می کند. هنگام محوطه سازی سلیقه معماران بسیار مهم است زیرا بسیاری از مردم تصور می کنند محوطه سازی برای کاشت گل و گیاه کافی است. اگر ایجاد فضای سبز تنها یکی از عناصر محوطه سازی، به عنوان مثال، دیوارهای بدون استفاده ویلاها می تواند مکانی برای دیوارهای سبز مصنوعی و طبیعی خیره کننده باشد، این دیوارهای سبز در اندازه ها و انواع مختلفی هستند و بسته به سلیقه، آب و هوا، آب و هوا، کمیت و ... باید سبک انتخاب شود.

گروه معماری تهران گاردن  در مناطقی که آب خشک و صعب العبور است، دیوارهای سبز مصنوعی پانلی و منشعب، دیوارهای سبز پوشیده از گل و گیاه، روح انسان را نشاط می بخشد و فضای بسیار زیبای حیاط را به نمایش می گذارد. .در قسمتی از محوطه می توان از آلاچیق های مهمانی و جشن استفاده کرد که مکانی دلپذیر برای نشستن و استراحت در فضای باز است. آلاچیق ها نیز در اندازه ها و شکل های مختلف هستند و باید اندازه آنها انتخاب شود. باید با توجه به مساحت منطقه و نوع آن با توجه به اقلیم، میزان بارندگی، سلیقه کارفرما و ... باشد.

  • ۰۱/۰۱/۰۹
  • پرهام ضیافتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی