محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

 طراحی ویلا دارای اصول و قواعدی است که بر اساس آن باید دانش و اطلاعات کافی در مورد آنها داشته باشید تا از فضای موجود بهترین استفاده را ببرید و بتوانید زیباترین و تاثیرگذارترین طراحی را داشته باشید. طراحی مدرن یا ترکیبی ویلا در شمال کشور و یا اطراف شهرهای بزرگ مانند لواسان، دماوند، کردان و زعفرانیه در سال های اخیر طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است. توجه به سهولت استفاده و اطمینان از آسایش ساکنین، استفاده بهینه از فضا و عناصر طراحی و معماری از اصول اصلی در طراحی و ساخت ویلاها و باغ های مدرن و ترکیبی است.

به طور کلی طراحی ویلا بر اساس تعامل با طبیعت است، بنابراین اصول طراحی ویلا برای لمس زیبایی های طبیعت و استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های این محیط است. یکی از اجزای مهم در ساختمان ویلایی ارتباط مستقیم این محیط با طبیعت است. افراد با تصور یک ویلا، ناخودآگاه آرامش، زیبایی و طبیعت را در ذهن خود تصور می کنند. بر این اساس اصول طراحی ویلا با قوانین ساخت یک خانه معمولی متفاوت است.

تیم خلاق تهران گاردن ، طراحان شهر و ساختمان آینده را به عنوان چالش‌های بی‌سابقه‌ای در نظر می‌گیرد که ما را به سمت یک تغییر بزرگ و امیدوارکننده سوق می‌دهد. هدف ما ایجاد فضایی بهتر با استفاده از قدرت طراحی مبتنی بر تجربه حرفه ای، ارتباط خاص با مشتری، مدیریت صحیح و استفاده از استعدادهای منحصر به فرد است.

اصول طراحی ویلا


اصول طراحی ویلا شامل مراحل اندازه گیری مساحت موجود، اندازه گیری وضعیت خاک، انتخاب گل و گیاه، نصب سیستم آبیاری، خرید بذر و نهال، کاشت بذر و نهال، نورپردازی، حصارکشی و تهیه طرح حمایتی می باشد. ارتقای کیفیت زندگی و آرامش ساکنین یکی از معیارهای مهم در طراحی ویلا و هر نوع فضای نشیمن می باشد. اصول طراحی ویلا و بازسازی ویلا فقط شامل طراحی نما و بازسازی ساختمان نمی شود. این ویلای مجهز از محوطه سازی و محیط اطراف ساختمان و چشم انداز، استخر، آبنما و زمین بازی تشکیل شده است. در طراحی ویلا، شکل و عملکرد در تعامل است. ترکیب این دو عامل طراحی مطلوب و موثری را ایجاد می کند و یک ویلا را به شکلی ایده آل می سازد.

در زیر به بررسی این مراحل می پردازیم تا ببینیم در هر یک از آنها چه نکات مهمی وجود دارد.

مساحت موجود را اندازه گیری کنید


قبل از هر تصمیمی برای طراحی ویلا، باید مساحت موجود را اندازه گیری کنید. متراژ ویلا و ساختار هندسی ویلا بسیار مهم است. با اندازه گیری مساحت موجود می توانید طرح اولیه تخصیص هر بخش به سازه های مورد نیاز را از قبل تعیین کنید و سپس به مراحل بعدی بروید.

ارزیابی وضعیت خاک در طراحی ویلا


مرحله بعدی در طراحی ویلا، ارزیابی وضعیت خاک است. در صورتی که وضعیت خاک از کیفیت لازم برخوردار نباشد، باید قبل از کاشت و نهال، وضعیت خاک را بهبود بخشید و در صورت نیاز به افزودن عناصر غذایی، کود و ... این مراحل به موقع و بعد از آن انجام شود. این برای مراحل سپس اقدامات لازم را انجام دهید. علاوه بر این، برای ساختن یک ساختار مستحکم در باغ یا ویلای خود به یک بافت خاک خوب نیاز دارید. حتما در مرحله ارزیابی وضعیت خاک نیاز به حضور کارشناس باغبانی دارید تا وضعیت خاک را به درستی بررسی کند و در این مرحله سهل انگاری نشود. در نظر داشته باشید که اگر وضعیت خاک به درستی ارزیابی نشود، کاشت گل و گیاه، بذر و نهال در مراحل بعدی با چالش ها و مشکلاتی همراه خواهد بود و موفقیت در ایجاد و طراحی یک ویلا و باغ عالی را نمی توان تضمین کرد. 

انتخاب گل و گیاه


انتخاب گل و گیاه در مرحله بعد انجام می شود و باید شرایط آب و هوایی را در این مرحله در نظر بگیرید. بدیهی است که برخی از گل ها و گیاهان با آب و هوای سرد و گرمسیری سازگاری ندارند و همیشه نمی توان همه گروه های گیاهان را در همه شرایط جغرافیایی کشت و از پاسخ صحیح گیاه اطمینان حاصل کرد.

روشنایی


نورپردازی یکی از مدل هایی است که با توجه به کاربری ویلا به آن نیاز خواهید داشت. اگر نورپردازی به درستی انجام شود زیبایی ویلا در تاریکی دوچندان می شود و می توانید از این وضعیت نهایت استفاده را ببرید.

طراحی استخر


ماهیت داشتن یک ویلا برای تفریح و سرگرمی است. علاوه بر استخر زیبا، علاوه بر تفریح و لذت از هوای گرم، می توانید از آبمیوه خنک و لحظات فوق العاده نیز لذت ببرید. تنها چیزی که نیاز دارید طراحی استخر عالی برای ویلا است.

یک برنامه تعمیر و نگهداری تهیه کنید


در نهایت پس از طراحی ویلا و انجام تمامی مراحل آن، باید یک برنامه نگهداری و مراقبت ایجاد شود که بتوان آن را با مفهوم باغبانی پیوند داد و بر اساس این طرح تمامی قسمت های ویلا حفظ و در نتیجه آنچه به دست آمده است. در مراحل قبل ورود محافظت می شود، زنده و پایدار نگه داشته می شود.

طراحی عابر پیاده و ویلا


اگر می خواهید طراحی ویلای شما در نهایت جذاب و زیبا باشد; برای طراحی قسمت های مختلف آن باید ایده های منحصر به فردی داشته باشید. یکی از مواردی که اغلب از چشم طراحان و ویلا داران پنهان می ماند، طراحی پیاده رو است. در نظر داشته باشید که قسمت پیاده رو و ویلا پتانسیل خوبی برای طراحی، محوطه سازی و استفاده از تجهیزات مختلف دارد و اگر می توانید از این پتانسیل استفاده سازنده کنید. نتیجه واقعا شگفت انگیز خواهد بود. برای طراحی پیاده رو یا ویلا به موارد زیر توجه کنید:

از سنگ های طبیعی در اشکال خلاقانه و منحصر به فرد استفاده کنید که در مدل های مختلف قابل استفاده است.
از فانوس های ایستاده کوتاه یا بلند و همچنین از نورپردازی کف استفاده کنید که می تواند در رنگ های مختلف یا ترکیب رنگی جذاب استفاده شود.
از کفپوش های زیبا و جذاب مانند کفپوش پلیمری، شستشوی بتن، موزاییک های شکسته استفاده کنید که هر کدام زیبایی و ظرافت خاص خود را دارند.
از ترکیبات رنگی کوچک در دو طرف پیاده رو استفاده کنید به گونه ای که مسیر حالتی رویایی و شیک پیدا کند.
از چمن های بلند در دو طرف پیاده رو استفاده کنید تا بتوانید حس متفاوتی را هنگام عبور از پیاده رو در باغ تجربه کنید.

طراحی ویلا و طراحی نما با طراحان تهران گاردن


معماری بسیار گسترده تر از آن چیزی است که چشم می تواند ببیند. هر مکانی داستانی دارد و ما به بیان آن در طراحی کمک می کنیم. ما سعی می کنیم با طراحی خلاقانه محله ها را احیا کنیم، ارتباطات ایجاد کنیم، برای شهروندان انرژی ایجاد کنیم و به محیط زندگی خود احترام بگذاریم و از آن محافظت کنیم. تیم ما از طراحان متعهد به بهبود تجربه کلی انسان است. با خوش بینی راهنما و مصمم، می توانیم از قدرت طراحی برای ایجاد تغییرات مثبت و آینده ای برابر با عدالت، انعطاف پذیری و رفاه برای همه استفاده کنیم. هدف ما طراحی مکان هایی است که تغییرات مثبتی در جهان ایجاد می کند، به همین دلیل است که مردم در قلب همه کارهای ما هستند. هدف ما ایجاد ساختمان هایی است که دارای اثر ترمیمی، مثبت بر ساکنان ساختمان و اثر ترمیمی بر محیط زیست باشد. ما به استفاده از یک رویکرد تحلیلی برای بهینه سازی عملکرد ساختمان اعتقاد داریم.

  • ۰۱/۰۱/۱۷
  • پرهام ضیافتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی