محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

فلت در لغت به معنای سطحی صاف و هموار است که هیچ گونه برآمدگی روی آن وجود ندارد. اما وقتی برای طراحی ویلا دکوراسیون مدرن تخت را در نظر می گیرید به این معناست که ویلا تنها یک طبقه دارد و از یک سقف و یک طبقه طراحی شده است.علاوه بر این، حداکثر تفاوت با سطح زمین وجود دارد و سقف مشترکی با سایر طبقات پیدا نمی کند. ویلاهای سبک مدرن معمولا برای خانواده های کوچک 3 تا 4 نفره انتخاب می شوند. اما ویلاهای دوبلکس برای تعداد زیاد افراد مناسب است.ویلاهای فلت به عنوان ویلاهای همکف نیز شناخته می شوند که تعیین طراحی داخلی آنها بسیار آسان است. این روزها این مدل های ویلا طرفداران زیادی دارند; بنابراین با پیشرفت معماری و طراحی داخلی کاملا شیک و مدرن طراحی شده و بسیار شیک و به روز به نظر می رسند.

معایب یک ویلای مدرن فلت 


ویلاهای مسطح از نظر ساختاری یکپارچه هستند و هر قسمت را می توان بر اساس نکات زیادی اجرا کرد. برای اینکه بتوانیم بهترین دسترسی را برای هر یک از بخش ها محقق کنیم. جدا از مزیت هایی که برای این مدل ویلا تعریف کرده ایم، می تواند معایبی هم داشته باشد. در موارد زیر با معایب این مدل ویلا آشنا می شوید:

با توجه به اینکه همه فضاها از هم جدا نیستند، صداهای موجود در فضای نشیمن به راحتی به اتاق خواب ها منتقل می شود و ممکن است راحتی کاملی برای اتاق خواب ها ایجاد نکند.

وقتی تعداد افراد زیاد می شود، ممکن است فضای کافی در ویلا برای همه افراد وجود نداشته باشد. بنابراین، اگر تصمیم دارید با خانواده، دوستان و آشنایان به ویلا سفر کنید، فضای بیشتری را برای نمایش در نظر بگیرید.

· ویلاهای نوع فلت دید و نمای بیرونی ویلاهای دوبلکس ندارند. از طرفی ویلاهای دوبلکس به دلیل ارتفاع بسیار زیاد، نمای کاملا متفاوت و جذابی دارند.

با این حال، ویلاهای فلت یا همان مسطح گزینه مقرون به صرفه تری هستند. اما با ساخت ویلای دوبلکس به راحتی می توانید تمامی هزینه های پرداخت شده را تامین کنید و قسمتی از ویلا را اجاره کنید.

 

مزایای یک ویلای فلت مدرن

ویلاهای مسطح در سطح زمین ساخته شده اند و در هیچ یک از آنها تفاوتی در سطح مشاهده نخواهد شد. از آنجایی که اجرای این مدل کلبه به متریال زیادی نیاز ندارد، بسیاری از افراد این مدل را به عنوان یک گزینه اقتصادی انتخاب می کنند. طراحی ساختمان این گروه از ویلاها با توجه به ویژگی های طراحی خاص ساخته شده است.ویلاهای فلت دارای ساختاری یکپارچه بوده و برای اجرای آن فضا و محوطه یکپارچه در نظر گرفته شده است. جالب است بدانید که بازسازی ساختمان قدیمی و تبدیل آن به ویلای تخت باید دارای ویژگی های طراحی باشد. قسمت های مختلف آن اعم از اتاق ها و سایر قسمت ها باید برابر و یکپارچه باشند.البته در گذشته طراحی این مدل ویلا بسیار کاربردی بود. اما امروزه یکی از مجلل ترین ویلاها به حساب می آید و جذابیت و ظاهر شیک ویلا فوق العاده است.

در زیر با سایر مزایای ویلا مسطح به سبک مدرن آشنا خواهید شد:


· برای مدیریت این مدل ویلا نیازی به متراژ بزرگ ندارید و حتی برای کوچکترین فضاها قابل اجراست.

· از نظر کارایی گزینه بسیار راحت تری است و با کمترین قیمت و جذاب ترین ویلا ساخته خواهد شد.

برای ساخت ویلا در طبقه همکف به انرژی کمتری نیاز است.

· از نظر قرار گرفتن در طبقه همکف، جابجایی وسایل و اثاثیه بسیار راحت تر است و رفت و آمد راحت تر خواهد بود.

سرمایش و گرمایش طبقات همکف بسیار ساده تر و سریعتر است. بنابراین، کاهش مصرف برق و سایر انرژی ها ایده بسیار خوبی است.

در طبقه پایین دسترسی راحت تری به حیاط وجود دارد و حضور در حیاط در اسرع وقت آسان تر است. به خصوص اگر حیوان خانگی دارید و نیاز به تماس مداوم با فضای باز دارید.

نکات مهم در طراحی ویلای مدرن

البته این مدل نما نه تنها برای ویلاها بلکه برای طراحی نماهای مختلف مانند طراحی رستوران و طراحی هتل نیز کاربرد دارد که با تمرکز بسیار بالا بر روی فضای مورد نظر امکان اجرای بهترین نما وجود خواهد داشت. به عنوان مثال رستوران های با طراحی مسطح دسترسی عموم به بخش های مختلف را آسان می کنند، بنابراین اگر به بهترین شکل طراحی و ساخته شوند، تجربه ای خاص و منحصر به فرد برای مهمانان خواهد بود.

یکی از عوامل تاثیرگذار در زیبایی نمای ویلا نورپردازی نمای ساختمان می باشد. نورپردازی تاثیر بسزایی در زیبایی و جذابیت نمای ساختمان دارد که در شب به زیباترین شکل ممکن به تصویر کشیده می شود و برای تحقق این ایده نیازی به نورپردازی کل سطح نمای ویلا نیست. بهترین نتایج را تنها با تمرکز بر نواحی شاخص خواهید دید.

برای طراحی نمای مدرن ویلا نکات مهمی وجود دارد که در هر یک از موارد زیر به آن ها می پردازیم:


هنگام انتخاب متریال برای ساخت یک کلبه مسطح، باید به آب و هوای محیط مورد نظر توجه ویژه ای داشته باشید. به عنوان مثال برای ساخت ویلا در آب و هوای مرطوب و مکان هایی با اختلاف دمای تابستان و زمستان باید از مصالح بادوام و مرغوب استفاده کرد تا عمر ساختمان افزایش یابد. به خصوص برای اجرای قسمت های اصلی ساختمان. زیرا تعمیر آنها نسبت به سایر قطعات بسیار سخت است

· بهتر است طراحی و اجرای سایر ویلاها را دنبال کنید و از طبیعت اطراف برای ساخت یک ویلای تخت مدرن الهام بگیرید. اجرای سبک متریال و رنگ هایی که با محیط در تعامل هستند کمک زیادی به زیبایی ویلا می کند. مراقب باشید که پس از تکمیل فضای داخلی، نمای بیرونی را طراحی کنید.

نکته مهمی که یک ویلا را به سبک مدرن در بهترین شرایط می سازد اجرای مناسب خطوط و مدل های طراحی است. همچنین اجرای پنجره های ساده و انتخاب صحیح رنگ ها بهترین راه برای ایجاد ویلاهای جذاب و شیک است.

ویژگی های طراحی یک ویلای مسطح مدرن


طراحی نما ویلای فلت کاملا مدرن بوده و به عنوان یکی از به روزترین و بهترین پروژه های دنیا شناخته می شود. این مدل نیز مانند طرح های دیگر دارای مزایا و ویژگی های خاصی است که در موارد زیر شما را با ویژگی های اصلی آن آشنا می کند:

در طراحی این مدل کلبه هیچ مرحله ای وجود ندارد. در واقع نام انتخاب شده برای این مدل ویلا نشان می دهد که پله ای وجود ندارد.

· این ویلاها طراحی بسیار متفاوت و در عین حال زیبایی دارند.

· یکی دیگر از ویژگی های مهم ویلاهای فلت صاف بودن قسمت های مختلف ساختمان است که در طراحی آن پله ای ایجاد نکرده و در ساخت آن تفاوتی در ارتفاع وجود ندارد. به همین دلیل این مدل طراحی به عنوان بهترین راه برای طراحی خانه های مناسب برای افراد مسن و دارای فرزندان خردسال برای ایجاد شرایط زندگی امن شناخته شده است.

مهم ترین ویژگی که باعث شده افراد زیادی به این طرح روی بیاورند عدم نیاز به پرداخت هزینه زیاد است. برای اجرای تاسیسات آبرسانی، خطوط لوله، سیستم های سرمایشی و گرمایشی

طراحی ویلا فلت چیست؟


برای تحقق طراحی یک ویلای مسطح یا همان طبقه باید اقدامات زیادی انجام شود. اولین و مهمترین مرحله انتخاب منطقه مناسب و مکان ایده آل است. در واقع قبل از طراحی برای ساخت ویلای مسطح و تعیین اینکه آیا این متراژ برای طراحی این مدل ویلایی مناسب است یا خیر، زمین مورد نظر باید از تمامی جنبه ها در نظر گرفته شود.سپس نوبت به برآورد هزینه های مورد نیاز برای ساخت ویلا می رسد که آیا می توان بر اساس قیمت مورد نظر را طراحی کرد یا خیر. گذر از همه اینها شرایط خاص خود را دارد و باید توسط یک تیم طراحی داخلی و یک دفتر معماری انجام شود. شرکتی که در این زمینه مهارت کافی دارد و در اجرای آن مهم ترین لحظات را در نظر می گیرد.

جالب است بدانید که طراحی نمای ساختمان های ویلایی بر خلاف طراحی ساختمان های شهری محدودیت خاصی ندارد و طراحان می توانند با دسترسی بیشتر پروژه های خلاقانه و متنوعی را انجام دهند. بدون مواجهه با محدودیت های عملکرد و معیارهای طراحی.

حتما تا به حال با مناظر خاص و متفاوتی از برخی ویلاها مواجه شده اید که در حین عبور شما را با زیبایی بی نظیر نما جذب می کند. امروزه اجرای پروژه های سه بعدی برای برخی ویلاها بهترین دسترسی را برای عموم به فضاهای مختلف و طراحی نما فراهم می کند. به طوری که همه از دید خاص و متفاوت شگفت زده می شوند.

نتیجه

نمای ویلا مدرن مسطح یکی از جذاب ترین مدل های طراحی نما در عصر مدرن می باشد که به صورت تخت و تک می باشد. برای اجرای این مدل نما اصول و قوانین خاصی وجود دارد. اما در عین حال از سادگی طراحی آن لذت خواهید برد. بنابراین تقارن و تزئینات به طور کامل حذف شده و استفاده از رنگ های خنثی کاملاً بر ظاهر مدرن حاکم است.این نما حاصل دستاوردهای معماری مدرن است که در سال های اخیر این سبک دکوراسیون باعث تحولی باورنکردنی در صنعت ساختمان شده و برای اجرای آن از مصالح جدید استفاده شده است.

  • ۰۱/۰۱/۲۵
  • پرهام ضیافتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی