محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

برای طراحی و تحقق فضایی زیبا به اطلاعاتی در مورد محوطه ای که برای طراحی و ایجاد فضای سبز در نظر گرفته شده است نیاز داریم.در مرحله اول استفاده از فضا برای طراحی بسیار مهم است، به عنوان مثال: طراحی ویلا، باغ، حیاط اختصاصی با باغ ویلا، باغ رستوران و ... در انتخاب نوع طراحی متفاوت است. عناصر و تعداد آنها، بنابراین در مرحله اول نوع کاربر اولویت اول ما است. سپس عوامل دیگری مانند نقشه های توپوگرافی، سایت، شرایط اقلیمی و آزمایش خاک در نظر گرفته می شود. محوطه سازی ویلا نه تنها شامل مساحت یک باغ یا کلبه می شود، بلکه می توان از فضای پشت بام، تراس و طراحی بام سبز، اصول تراس سبز برای طراحی و اجرا استفاده کرد.

از چه عناصری در محوطه سازی استفاده کنیم؟


عناصر در نظر گرفته شده بر اساس استفاده از فضا، در کلیه عناصر محوطه سازی یا فضای باز تعیین می شوند، از جمله:

• آلاچیق


در ساخت آلاچیق ها معمولاً از فلز یا چوب استفاده می شود و بهتر است از موادی استفاده شود که دوام و استحکام بیشتری دارند، به عنوان مثال برای آلاچیق های چوبی ساخته شده از ترمووود و آلاچیق های فلزی از رنگ های اپوکسی که باعث می شود از آنها برای افزایش مقاومت استفاده شود. آلاچیق ها را می توان در اندازه ها و اشکال مختلف ساخت، از آنجایی که آلاچیق ها سایبان های مناسبی در فضای باز هستند، آلاچیق ها با وجود اینکه فضای بسته دارند، کاملا مشرف به فضای اطراف هستند و قرار دادن آن ها در مکان مناسب اهمیت دارد.
آلاچیق ها از ستون ها و سقفی نیمه باز تشکیل شده اند که سقف نیمه باز آنها باعث می شود در روزهای گرم تابستان و بارش برف و باران نقش سایبان را ایفا کنند. آلاچیق ها جنبه تزئینی دارند.
انواع آلاچیق، آنتوریوم در محوطه سازی بام، ویلا، باغ، حیاط، پارک، رستوران و غیره استفاده می شود.

انواع آبشارهای صخره ای ،دریاچه ها و چشمه های مصنوعی


آبنما یکی از عناصری که در معماری و محوطه سازی حائز اهمیت است آبنما می باشد که در محوطه سازی باغ ها، ویلاها، بام های سبز، تراس ها، فضای سبز، پارک ها و .... لازم به ذکر است که امکان وجود آبنما در داخلی مانند: تجاری، اداری، سرگرمی، ورزشی و غیره.

• آبشارهای دریاچه و چشمه های مصنوعی (این نوع آبشارها برای فضای باز مناسب هستند، داخل آبشارها محل مناسبی برای پرورش گیاهان آبزی می باشد.

• آبشار شیشه ای، آبشار پرده ای، آبشار حبابی (این نوع آبشارها هم در داخل و هم در فضای باز مورد استفاده قرار می گیرند و علاوه بر زیبایی می توانند به عنوان دیوار جداکننده دو فضا از یکدیگر باشند، در واقع به عنوان یک مانع عمل می کنند.

دیوارهای سبز طبیعی و مصنوعی


دیوار سبز به دیوارهایی گفته می شود که با پوشش گیاهی طبیعی یا مصنوعی پوشیده شده اند.دیوارهای سبز را می توان هم به صورت طبیعی و هم مصنوعی ساخت. در فضاهایی که شرایط مناسب برای دیوارهای سبز طبیعی وجود ندارد، می توان از دیوارهای سبز مصنوعی به دو صورت شاخه ای (بوته ای) یا پانلی استفاده کرد. دیوارهای سبز طبیعی آنها بستر خاکی را برای رشد گیاهان فراهم می کنند دیوارهای سبز را دیوارهای زنده نیز می گویند دیوار زنده یا باغ عمودی مجموعه ای از گیاهان است که در اندازه ها و اشکال مختلف ساخته می شوند. دیوارهای سبز می توانند طبیعت را در فضای داخلی ایجاد کنند، زیبایی فضا را افزایش دهند.

جعبه گل


فلاور باکس ها در اندازه ها و شکل های مختلف ساخته می شوند و بسیار متنوع هستند و کاربردهای متفاوتی دارند. قابلیت کار در فضاهای بزرگ و حتی در فضاهای کوچک (اینچ) از فلاور باکس های طراحی شده توسط تهران گاردن می توان استفاده کرد و جلوه خاصی را به وجود آورد و زیبایی را در فضا ایجاد کرد. مناسب برای کاشت گل، گیاه و درختچه. از جعبه های گل یا گلدان استفاده می کنند. فلاور باکس یک راه آسان برای جذاب کردن فضاهای داخلی و خارجی است. از آنجایی که فضاهای باز مانند حیاط، پاسیو، بالکن و حتی بام سبز با کمبود باغ و خاک مواجه هستند، بنابراین فلاور باکس گزینه بسیار مطلوب و مناسبی برای جایگزینی باغ است و امروز به کمک ما آمده است.

 

در آخرین مرحله کف سازی:


پس از نصب المان ها آخرین مرحله کف سازی محوطه اتفاق می افتد که حائز اهمیت است.
با ساخت کف محوطه می توانیم راهروها را تقسیم کنیم و راهروها را با متریال های مختلف نشان دهیم.
امکان پوشش کف با مصالحی مانند: چوب ترمو، بتن، سنگ های سفید رودخانه ای و قلوه سنگ های رنگی، چمن مصنوعی، طبیعی، سنگ، موزاییک و غیره وجود دارد که می توانیم هر کدام را ادغام کنیم و یا در ترکیب با مواد دیگر کار کنیم.

  • ۰۱/۰۱/۲۷
  • پرهام ضیافتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی