محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

طراحی و ساخت ویلا دماوند ارزان دارای اصولی است که باید رعایت شود. طراحی مدرن ویلا طرفداران زیادی دارد و مردم دوست دارند از بهترین دکوراسیون داخلی و خارجی استفاده کنند. طراحی ویلاهای شمال سالهاست که شدت گرفته و این ویلاها نیز به سبک کلاسیک، مدرن و ترکیبی ساخته می شوند.

طراحی ویلا یکی از موضوعات داغ محافل و مجالس مختلف است. با پیشرفت تکنولوژی و تغییر در ساختار شهری و تغییر سلیقه افراد زیادی به خرید ویلا علاقه مند می شوند. طراحی ویلا در سبک های مختلف می باشد و بسته به سلیقه و نظر مشتری می توانید یکی از سبک های کلاسیک، مدرن یا ترکیبی را انتخاب کنید. در برخی از نقاط کشور از جمله شمال، طراحی کلبه رونق زیادی دارد و افراد زیادی به فکر سرمایه گذاری در این زمینه هستند.شایان ذکر است که طراحی ویلای مدرن دارای اصولی است که باید رعایت کنید. مهندسان و معماران متخصص در طراحی ویلا ابتدا نظر و طراحی کارفرما را در نظر می گیرند و سپس اقدام به طراحی و ساخت ویلا دماوند ارزان می کنند.


معمولا در طراحی ویلا در شمال به مواردی توجه می شود. از جمله نوع معماری محیط خارجی یا سازه اصلی، نوع دکوراسیون داخلی، تقسیم بندی اتاق ها و پذیرایی و سرویس بهداشتی، توجه به بودجه مورد نظر و نیاز مشتری، توجه به اصول مهندسی و موقعیت ساختمان و زمین. و بسیاری از عوامل دیگرقابل ذکر است که امروزه به این موضوع توجه ویژه ای دارند تا حتی الامکان سعی شود فضای ساختمان با عوامل مختلفی مانند ستون ها یا دیوارهای اضافی پر نشود و از فضای موجود استفاده بهینه شود.

به همین دلیل بسیاری از ویلاهای مدرن هیچ اثری از ستون های بزرگ ندارند. معمولا برای ساخت و طراحی ویلا به مواردی مانند موقعیت ساختمان، ارتفاع و جهت گیری اصلی سازه، تغییرات فصلی و نور مناسب و نحوه تقسیم بندی فضاهای مختلف ویلا توجه می کنند.

آشپزخانه ویلا معمولا به گونه ای طراحی می شود که نور کافی وجود داشته باشد و نور مستقیم به آن بتابد. یکی از ویژگی های اصلی ویلاهای مدرن استفاده از پنجره های بزرگ در طبقه دوم (دوبلکس) برای داشتن دید خوبی از زندگی اصلی ویلا می باشد.

 در قسمت بعدی در مورد سبک های مختلف طراحی و ساخت ویلا دماوند ارزان کلبه صحبت خواهیم کرد و ویژگی ها و نکات لازم را در این زمینه به شما خواهیم گفت.

سبک های مختلف در طراحی ویلا


سبک های مختلف طراحی ویلا به شرح زیر است:

    سبک مدرن
    سبک کلاسیک
    سبک ترکیبی
    سبک روستیک

سبک مدرن 


در طراحی و ساخت ویلا دماوند ارزان سبک های مختلفی وجود دارد که هرکسی با توجه به سلیقه و موقعیت خود می تواند طرح مورد نظر را سفارش دهد. سبک مدرن طرفداران زیادی دارد و مورد توجه بسیاری از افراد نیز می باشد.در این سبک طرح های ترکیبی مختلفی را مشاهده خواهید کرد و با طرح های قدیمی تفاوت زیادی دارد. در سبک مدرن استفاده از مواد مختلف مانند فولاد، بتن و شیشه رایج است.استفاده از اشکال مختلف مانند طراحی مستطیل یا مربع برای فضای داخلی و یکپارچگی فضای کلی ویلا از ویژگی های اصلی این سبک است. جالب است بدانید در سبک مدرن استفاده از خطوط و انطباق آن با عوامل محیطی مانند نور خورشید با توجه به ارتفاع و شیب و استفاده از هایگلاس بسیار رایج است.

سبک کلاسیک


سبک کلاسیک نشان دهنده شکوه یک ویلا است و سبک کلاسیک بر خلاف سبک مدرن از سنگ زیادی استفاده می کند.وجود ستون ها و سنگ های بزرگ، طاق ها و طاق های متنوع در جلوی درب ویلا، سه ضلعی و برخی عناصر دیگر از ویژگی های اصلی یک ویلای کلاسیک است. در این سبک رنگ ها به خوبی با هم ترکیب می شوند و نظم خوبی در چیدمان و نوع ساخت سازه وجود دارد. در این سبک از رنگ های پایه مانند سیاه، سفید یا خاکستری، برنزی و طلایی بیشتر برای بیان استحکام، امنیت و رسمی بودن محیط استفاده می شود. استفاده از اشکال ساده در سبک های سنتی نیز وجود دارد.

سبک ترکیبی 


 سبک ترکیبی به گونه ای است که ترکیبی از سبک کلاسیک و مدرن است و شکل هندسی خاصی ندارد. در این سبک به جزئیات و نکات فنی مربوط به ساختمان توجه زیادی می شود. سبک روستیک نیز یکی از سبک های مدرنی است که در این سبک از سنگ و چوب بیشتر استفاده می شود. ایجاد فضایی متفاوت در ساختمان و استفاده از تزیینات چوبی مانند صندلی چوبی، سقف چوبی و برخی عناصر دیگر از جمله ویژگی های سبک روستیک است.

نکات برجسته در طراحی ویلا


از نکات اصلی طراحی و ساخت ویلا دماوند ارزان می توان به موارد زیر اشاره کرد:
    از یک تیم معماری مجرب استفاده و مشورت کنید
    گزارش بودجه و مصارف جاری و اخذ مجوزهای مختلف از شهرداری و مجامع مربوط
    در ساخت ویلا باید به عوامل محیطی، تراکم جمعیت، شرایط اقلیمی ، نوع طراحی و سبک، تقارن فضاهای مختلف ویلا با یکدیگر و بسیاری عوامل دیگر توجه شود.
    استفاده از رنگ های مختلف متناسب با فضای خانه و نورپردازی اصلی یکی از مهم ترین نکاتی است که باید به این موضوع توجه کرد.
    داشتن قسمت مجزا به عنوان انبار و فضای خالی بسیار مهم است و باید در قسمت خاصی از زندگی یک قسمت مجزا در نظر بگیرید (با صلاحدید تیم مهندسی)
    لازم به ذکر است که در ویلاهای مدرن آشپزخانه اپن بسیار دیدنی و مهمی دارد و باید با کابینت و فضای داخلی و دکوراسیون محیط سازگاری لازم را داشته باشد.
    هنگام ساخت ویلا باید به روحیه و سلیقه اعضای خانواده توجه کرد و ویلا را مطابق میل آنها طراحی کرد.
    استفاده از مصالح مرغوب باعث افزایش طول عمر ساختمان می شود و نیازی به صرف هزینه اضافی در طول زمان نیست.
    در نهایت، ویلا و ساخت آن باید با اصول و دقت بالا انجام شود، توصیه می شود از مصالح تجدید پذیر و سازگار با محیط زیست استفاده شود.

  • ۰۱/۰۱/۲۹
  • پرهام ضیافتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی