محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

نشستن در فضای سبز در دل طبیعت یا در محوطه ویلا چیزی است که همه ما از آن لذت می بریم و دیدن این منظره بکر از مکانی راحت مانند آلاچیق لذت بیشتری خواهد داشت.آلاچیق فضایی سرپوشیده و نیمه باز است که در باغ ها، روف گاردن ها، محوطه سازی ویلا در شمال، باغ ها، پارک ها یا ویلاها برای مهمانی ها و مهمانی ها و باربیکیو با پخت و پز روی ذغال داغ و یا چوب برقی استفاده می شود. پیشنهاد می کنیم برای خرید از عکس آلاچیق و همچنین باربیکیو های متنوع در سبک ها و طرح های زیبا از گوگل استفاده کنید.

آلاچیق 


به سازه ای از فلز یا چوب که به عنوان سوله استفاده می شود آلاچیق می گویند. آلاچیق ها با محیط باز و سقف های گنبدی در محوطه سازی ویلا مکانی را برای استراحت، نشستن و گذراندن وقت با خانواده و دوستان در گوشه ای از فضای سبز پارک ها، ساحل و جنگل ها هستند. انتخاب متریال آلاچیق تا حد زیادی به سلیقه و نسبت قیمت آلاچیق به بودجه شما بستگی دارد که به موارد زیر تقسیم می شود:

انواع آلاچیق از نظر مصالح


آلاچیق چوبی: این آلاچیق یکی از پرکاربردترین انواع آلاچیق است زیرا ظاهری سنتی و بدیع دارد و وجود چوب فضا را خاص می کند. چوبی که برای ساخت آلاچیق می توان استفاده کرد سرو و کاج است اما چوب ترمو به دلیل استحکام بالایی که دارد امروزه بیشتر برای ساخت آلاچیق چوبی استفاده می شود.
در ساحل و در مناطق مرطوب، چوب آلاچیق با یک لایه پلاستیکی بی رنگ پوشانده می شود تا آلاچیق را از رطوبت و پوسیدگی محافظت کند. از معایب آلاچیق های چوبی می توان به حمله حشرات موزی مانند موریانه یا آتش سوزی اشاره کرد که باید با پوشش مخصوص محافظت و تقویت از آن جلوگیری کرد. در مناطق خشک از چوب اشباع برای ساخت آلاچیق استفاده می شود.

آلاچیق فلزی در حیاط سازی ویلا در شمال: آلاچیق فلزی اگرچه بسیار بادوام است اما نسبت به آلاچیق چوبی سبکتر و انعطاف پذیرتر است. استفاده از آلاچیق های فلزی به ویژه آلاچیق های فولادی بیشتر در فضای سبز شهری رواج دارد. سقف آلاچیق فلزی از مصالحی مانند ورق های سرامیکی گالوانیزه، پرچین و ... می باشد که در تمامی شرایط آب و هوایی قابل استفاده می باشد.
 با وجود این مزایا، قیمت آلاچیق فلزی نسبت به چوبی مناسب تر است و از نظر زیبایی در رقابت تنگاتنگ با آلاچیق های چوبی قرار دارد. یکی دیگر از ویژگی های آلاچیق فلزی قابلیت بازیافت آن است. از انواع دیگر آلاچیق ها می توان به پی وی سی، سنگی، حصیری، چادری و بتنی اشاره کرد.

انواع آلاچیق از نظر سبک


1. آلاچیق سنتی
2. غرفه مدرن
3. پرگولا
4. آلاچیق قابل حمل

مکان هایی که از آلاچیق ها استفاده می شود


باغ های عمومی و مناطق تفریحی
مناطق ساحلی
روف گاردن
حیاط
ویلاهای خصوصی
باغ تالارهای عروسی و جشن ها
رستوران ها و کافه های سنتی


باربیکیو چیست؟

تعریف باربیکیو به طور گسترده ای مورد سوء استفاده قرار می گیرد، زیرا در اصل یک روش پخت و پز بود که در آن غذاهای مختلفی مانند گوشت روی اجاق گاز در فضای باز طبخ می شد. اما امروزه از سازه های بیرونی مانند باغ، ویلا، بالکن و حیاط برای پخت و پز استفاده می شود. احتمالاً به دلیل تفاوت ظاهری در نوع سوخت مصرفی، عکس های زیادی از باربیکیو در گوگل دیده اید.

انواع باربیکیو از نظر سوخت


باربیکیو ذغالی در حیاط سازی ویلا در شمال: در مکان هایی که تولید گاز مشکل دارد می توان از مدل باربیکیو ذغالی استفاده کرد. باربیکیوهای زغالی اغلب از فلز ساخته می شوند و به راحتی با آب و مواد شوینده تمیز می شوند. غذای این نوع کباب به آرامی پخته می شود و بسیار خوش طعم و دودی است اما روشن شدن آن زمان زیادی می برد و زغال نیز دود ایجاد می کند.
باربیکیو گازی: این نوع باربیکیو در بطری های قابل حمل هم با گاز طبیعی و هم از پروپان پر می شود. کار با این کباب پزها بسیار آسان است زیرا خیلی سریع روشن و خاموش می شوند و زود خنک می شوند و همچنین تمیز کردن آنها بسیار راحت است.
دمای کباب پز گازی قابل تنظیم بوده و در سایزها و اندازه های مختلف در بازار موجود است، سوخت گاز کباب پز نیز موجود است. اما از معایب آن می توان به نداشتن طعم اضافی و خاصی که کوره های ذغال به غذا می دهد اشاره کرد. البته این مشکل با زغال مخصوص حل می شود که داخل باربیکیو قرار می گیرد تا طعم زغالی به کباب بدهد.

اندازه باربیکیو
کباب معمولی
کباب عالی
باربیکیو قابل حمل
نتایجی که اظهار شده
امروزه با وجود زندگی ماشینی و زندگی در آپارتمان هایی که از طبیعت دور هستیم، هدف ما تبدیل خانه به مکانی خارج از فضای زندگی است. داشتن آلاچیق زیبا و تهیه غذاهای لذیذ با باربیکیو در فضای باز می تواند خستگی را از بین ببرد و به آرامش ما کمک کند. در بالا در مورد آلاچیق و باربیکیو، انواع و کاربردهای آن صحبت کردیم تا بتوانید برای خرید مطالعه و تحقیق کنید.

https://www.divephotoguide.com/user/luxsaze

https://forum.codeigniter.com/member.php?action=profile&uid=63245

https://kuwestions.248am.com/user/luxsaze

https://www.ulule.com/luxsaze/#/projects/followed

https://www.wattpad.com/user/luxsaze

http://www.dailykos.com/user/luxsaze

https://weheartit.com/luxsaze

https://www.opendesktop.org/u/luxsaze/

https://cs.astronomy.com/members/luxsaze/default.aspx

https://cyprus.com/author/luxsaze/

  • ۰۱/۰۱/۳۱
  • پرهام ضیافتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی