محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

شاید نام گابیون یا توری گابیون را شنیده باشید. سازه های سنگی که اغلب به موازات ساخت جاده ها، سدها یا محوطه های سنگی در فضاهای سبز شهری و پارک ها یافت می شوند و حتی کاربردهای وسیعی برای زیباسازی شهری دارند. اما در این مقاله به بررسی چیستی و اهمیت شبکه گابیون در محوطه سازی ویلا و به توضیح جامعی در مورد مزایای آن می پردازیم. 

استفاده از المان سنگ در اندازه های مختلف بستگی به فضا دارد و بهتر است ابعاد آن با فضا هماهنگ باشد و همچنین در طراحی محوطه سازی و فلاور باکس، گابیون و... برای اینکه به فضا جلوه طبیعی بدهد از اندازه استفاده نکنید. امروزه از گابیون برای تزئین و زیباسازی نمای بیرونی ساختمان ها به ویژه در مراکز خرید، تفریحی و ورزشی استفاده می شود. از دیوارهای گابیون برای زیباسازی فضای اضافی استفاده می شود، اما استفاده از گابیون به همین جا ختم نمی شود.

ترکیب سنگ های کوچک با سایر عناصر فضای سبز و کاربرد آن:

سنگ های رودخانه را می توان در ترکیب با عناصر فضای سبز استفاده کرد مانند: ترکیب سنگ با دیوار سبز ، ترکیب گابیون با آبشار، ایجاد انواع آبشار و ...

ساخت آبنما در محوطه ویلا:

به منظور طراحی و اجرای منظره ای زیبا در محوطه سازی ویلا، باغ ها و ...، آبنماهای سنگی رودخانه ای ترکیب و هماهنگی منحصر به فردی را با یکدیگر ایجاد می کنند، اما اثربخشی آنها بیش از ایجاد منظره است. جذاب است. وقتی می‌توانیم از ویژگی‌های آب سازه‌های زیبایی به نام فواره بسازیم، پس چرا این عنصر زیبا که از طبیعت در حیاط، باغ، کلبه و حتی در پارک‌ها، و مناطق تفریحی الهام گرفته شده است با این عنصر زیبا تزئین نشود.

ترکیب یک دیوار سبز با یک گابیون:

دیوار سبز به دیوارهایی اطلاق می شود که با پوشش گیاهی طبیعی پوشیده شده و بستر خاکی را برای رشد گیاهان فراهم می کند. دیوار سبز یا باغ عمودی که مجموعه ای از گیاهان است که در اندازه ها و اشکال مختلف ساخته می شوند. حال می توانیم این عنصر زیبا را با عنصر دیگری نشات گرفته از طبیعت ترکیب کنیم تا جلوه ای طبیعی در محیط ایجاد کنیم. وارد کنیم ترکیب دیوارهای سبز با دیوارهای گابیونی بسیار جذاب است و زیبایی محیط اطراف را چندین برابر می کند. دیوار سبز دو روش برای دیوار سبز طبیعی و دیوار سبز مصنوعی در اندازه ها و اشکال مختلف وجود دارد.

آبنما و ترکیب آن با گابیون:

 آبنما سازه ای است که کاربردهای فراوانی در محیط بیرونی و فضای سبز دارد و یکی از عناصر منحصر به فرد فضای سبز است. امروزه با تکنولوژی روز می توان از این عنصر زیبا علاوه بر فضای بیرونی در فضای داخلی نیز استفاده کرد. ساخت آبنمای بیرونی از انواع سنگ های رودخانه ای است که به صورت ناهموار ساخته شده اند.

مکان های مناسب برای استفاده از سنگ ها :

محوطه سازی ویلا، باغ، حیاط، تراس، پاسبو و ...
کفپوش روف گاردن و ترکیب آن با چوب ترمووود، چمن و ...
ساخت آبشار، آبشار مصنوعی، چشمه و دریاچه و ... یک


محوطه سازی مدرن ویلا:

محوطه سازی مدرن ویلا برای زیباسازی فضای باز مانند: حیاط، باغ، ویلا، کافه، رستوران، روف گاردن و محوطه سازی شهری و...، محوطه سازی هر فضایی بر اساس اجرای آنها طراحی و اجرا می شود. سازنده باید فضایی طراحی کند که تمام نیازهای شما را برآورده کند و برای مشکلات محوطه سازی مانند شیب، باد، آفتاب یا کمبود فضا راه حل هایی داشته باشد. یکی از مراحل اصلی در طراحی و اجرای کفپوش، قرارگیری سنگ رودخانه ای در موقعیت صحیح خود به بهترین شکل ممکن است که باید قبل از اجرا و طراحی محل انواع سنگ ها در پلان مشخص شود. محبوب ترین روش استفاده از سنگ های رودخانه ای ایجاد یک مسیر سنگفرش زیبا در محوطه محوطه سازی است. از دیگر نکات مهم در محوطه سازی استفاده و انتخاب مناسب گونه های گیاهی و محل قرارگیری آنها و نحوه چیدمان مناسب آنها می باشد. در مرحله آخر عناصر دیگری مانند آلاچیق، آبشارها، دیوارهای سبز، جعبه های رنگی و غیره را پیدا می کنیم.

  • ۰۱/۰۲/۱۱
  • پرهام ضیافتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی