محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

در دنیای مدرن امروزی داشتن محیطی آرام که افراد بتوانند ساعت ها وقت خود را به تفریح و استراحت بگذرانند بسیار مهم است. اما ایجاد این فضا باید بر اساس اصول و قواعد باشد.در سال های اخیر محوطه سازی و زیباسازی فضاهای بیرونی در کشور ما با استفاده از مصالح جدید و جهانی مانند تایل بندی با چوب پلاستیک برای رقابتی شدن اهمیت پیدا کرده است. روش های متفاوت و جذابی برای فضاسازی نقشه باغ ویلا 1000 متری وجود دارد.

شامل: چمن، درختکاری ، آلاچیق سازی، چوب یا کفپوش، مبلمان باغ و نیمکت، روشنایی، شومینه یا باربیکیو و گیاهان. همگی برای ایجاد فضایی خاص و متفاوت در محیط هایی مانند: حیاط آپارتمان یا ویلا، پشت بام (روف گاردن)، حتی حیاط خلوت یا پاسیو داخل خانه استفاده می شوند.

امروزه بسیاری از سازندگان از محصولات جدید و کاربردی مانند چوب پلاست که تاثیر زیادی در فضاسازی نقشه باغ ویلا 1000 متری دارد برای طراحی حیاط یا پشت بام و حتی تراس در تمامی فضاهای بیرونی و بیرونی استفاده می کنند. در حال حاضر پرکاربردترین طراحی حیاط و ایجاد فضای سبز و نشیمن همراه با المان های پرکاربرد می باشد که با این محصول می توان تمامی این موارد را محقق کرد. در کنار این راهکارها، علاوه بر گل و گیاه و تزیینات برای زیباسازی، طراحی مسیرهای حمل و نقل و نوع کفپوش و سنگفرش ها نیز حائز اهمیت است.

پروفیل چوبی پلاست در محوطه سازی


امروزه وجود محصولات چند منظوره مانند پروفیل های چوبی پلاستیکی برای استفاده در فضاسازی نقشه باغ ویلا 1000 متری بسیار رایج شده است، به خصوص در طراحی روف گاردن و محوطه ویلا، استقبال بیشتری از آن می شود. این عنصر به شما این امکان را می دهد که با محیط یکپارچه سازی کنید. علاوه بر این سازه هایی مانند آلاچیق چوبی، پرگولا با این محصول قابل ساخت هستند. از این رو دست طراحان باز است تا بتوانند با اجرای المان های مختلف محیط را به فضایی مناسب برای گذران اوقات فراغت خود به بهترین نحو تبدیل کنند.

محوطه سازی ویلا یکی از فعالیت هایی است که طرفداران زیادی را به خود جذب می کند. نبود محیطی آرام برای گذران اوقات فراغت و شلوغی شهری، مردم را وادار می کند تا به طور فزاینده ای به نزدیک ترین مکان ها برای زندگی روی آورند و آن را به محیطی مناسب برای ساکنان و اعضای خانواده تبدیل کنند. در طراحی حیاط ویلا محصولات چوب پلاست می تواند انتخاب مناسبی باشد و منجر به خلق فضایی متفاوت و مدرن شود.

متراژ ویلا اصولاً بزرگ است که در صورت طراحی با گیاهان مناسب و المان های مختلف مانند آلاچیق، پروگولا، نیمکت، شومینه چوبی و ... بدون شک بهترین مکان برای ساکنین خواهد بود. حتی اگر اندازه منطقه کوچک باشد، تنها با استفاده از چند عنصر ذکر شده می توان یک فضای استراحت مناسب داشت. برای این منظور طراحان حرفه ای و فعال در این زمینه می توانند با توجه به حوزه و بودجه مورد نظر بهترین ایده ها را در اختیار شما قرار دهند.

اصول محوطه سازی ویلا


فضاسازی نقشه باغ ویلا 1000 متری دارای اصول خاصی است که با رعایت آنها می توانید فضایی متفاوت و خاص ایجاد کنید. در این قسمت به عناصر اصلی که تاثیر زیادی در طراحی ویلا دارند می پردازیم.

بررسی مساحت در محوطه سازی


یکی از مهمترین نکاتی که قبل از هر اقدامی باید در نظر داشت مساحت حیاط است. کارشناسان منطقه را بررسی می کنند و به این نتیجه می رسند که چه عناصری در محیط قابل اجرا خواهند بود. 

ایجاد مناطق سبز با توجه به شرایط اقلیمی


فضای سبز جزء لاینفک طراحی ویلا بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل می توان با انتخاب گیاهان و گل های زینتی مناسب در سرتاسر ویلا محیطی سرسبز و سرزنده ایجاد کرد. یکی از زیباترین روش ها برای نمایش فضای سبز استفاده از المان های پلاستیکی مانند: نرده های چوبی برای چیدن حصار باغ در حیاط، باکس های چوبی گل برای کاشت و پرورش گیاهان و ... می باشد.

ایجاد وحدت و هماهنگی در محوطه سازی ویلا


یکی دیگر از مواردی که در طراحی ویلا باید به آن توجه کرد، هماهنگی در اجرای عناصر مختلف است. هماهنگی و تناسب و ایجاد آن در ساخت سازه ها و یا حتی کوچکترین عناصر در نوع اول تاثیر مستقیم خواهد داشت. استفاده از یک یا چند رنگ مناسب در کنار هم که با فضای سبز ویلا همخوانی داشته باشد قطعا فضای متفاوتی را ایجاد می کند. این امر را می توان با استفاده از مواد چند منظوره از محصولات چوب پلاست، که در بسیاری از مناطق استفاده می شود، به دست آورد.

ایجاد مسیر مناسب در محوطه سازی ویلا


مسیر در ویلا و مسیری که به ورودی ویلا منتهی می شود بسیار مهم است. به همین دلیل می توان با استفاده از: کفپوش، نرده ها، جعبه های رنگی و موارد دیگر، این مسیر را به بهترین شکل تعیین کرد. علاوه بر این، تمایز دقیق بین گیاهان زینتی و گل ها این مسیر را زیباتر و حرفه ای تر می کند.

استفاده از عناصر مختلف در محوطه سازی ویلاها


بسیار مهم است که در فضاسازی نقشه باغ ویلا 1000 متری از سازه هایی مانند آلاچیق، پرگولا، مبلمان باغ و غیره استفاده شود. طراحان پس از کاوش در فضای مناسب از سازه های مورد نظر در قسمت های مختلف محوطه استفاده خواهند کرد. آلاچیق چوبی یکی از پرطرفدارترین سازه های سبک در طراحی ویلا است که مکانی شخصی و مناسب برای گذراندن اوقات فراغت در کنار خانواده و دوستان خواهد بود.

آلاچیق نیز بهترین سایبان برای فضای نسبتا باز است که می تواند سرپوشیده یا بدون روکش باشد. در ضمن هر دو ساخت و ساز در ویلا قابل استفاده است. استفاده از گیاهان بالارونده و پیچک در اطراف سایبان یا آلاچیق بهترین گزینه برای ایجاد سایه در کنار فضای سبز خواهد بود.

  • ۰۱/۰۲/۱۷
  • پرهام ضیافتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی