محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

وید در طراحی ویلا

وید اصطلاحی در معماری است که شاید تا به حال نام آن را نشنیده باشید. در این مقاله قصد داریم شما را با مفهوم نظری این کلمه و همچنین تمرین در ساخت و ساز و کاربرد آن در طراحی ویلا آشنا کنیم.ویدها در وسط سازه قرار دارند و فضایی بین خالی و باز را نشان می دهند.

تاثیر وید در طراحی ویلا


برخی افراد ممکن است وید را با آتریوم اشتباه بگیرند زیرا وید شبیه یک دهلیز است و حتی ممکن است کاربردهای مشترکی داشته باشد، بنابراین می توانند این دو را با هم اشتباه بگیرند.
امواج در طراحی ویلا فضاهایی خالی و بازیگوش است که بر روی سقف ها ایجاد شده و طبقات را بیشتر در معرض دید یکدیگر قرار می دهند.
ویدئوها می توانند یک ترفند جالب و کاربردی برای ویلاهای کوچک باشند. تصور کنید که صاحب یک زمین کوچک هستید و می خواهید در این منطقه ویلایی طراحی کنید، پس ترجیح می دهید ویلای دوبلکس طراحی کنید، قطعا یک طراح با تجربه به شما پیشنهاد می کند که در پلان ویلا وید داشته باشید.

نه تنها در زیبایی و کیفیت فضاهای ویلا وارد طراحی ویلا شوید، بلکه این فرصت را به شما می دهد که از فضای کوچک خود نهایت استفاده را ببرید.ایده داشتن وید می تواند شما را به فکر نیم طبقه وادار کند. به طور کلی سقف بلند ما را به ساخت طبقات میانی ترغیب می کند و این به ما امکان می دهد از فضای موجود حداکثر استفاده را ببریم.
در اینجا بهتر است با اصطلاح دیگری آشنا شویم، به این طبقات نیم ​​طبقه آشکوب می گویند.
یک طبقه میانی از طریق طراحی خالی ویلا به اتاق نشیمن پایین متصل می شود و به نظر بخشی از این فضای کاملا باز است.

ارتفاع نیم طبقه به اندازه یک اتاق استاندارد نخواهد بود و قطعاً کمتر است، اما این ارتفاع کم سقف، نیم طبقه را به فضایی دنج و راحت تبدیل می کند، بنابراین نیم طبقه به عنوان اتاق خواب و نشیمن مورد استفاده قرار می گیرد.اما در انتخاب مکان مناسب برای کف باید دقت کرد، زیرا اجرای چنین فضایی منجر به این می شود که فضای اصلی در این قسمت نیز دارای سقف نسبتاً کم باشد.
نکته دیگری که جای توجه دارد، استفاده بهینه از ارتفاع سقف است، اما این استفاده بهینه همیشه به این معنا نیست که از ایوان استفاده کنیم، گاهی ممکن است بهتر باشد ارتفاع سقف و ویلا را تغییر ندهیم و در نتیجه خانه راحت است و ما پر از نور طبیعی هستیم.

وجود هرج و مرج همراه با طراحی وید در ویلا، حجم زیاد و منظره ای دلنشین از فضای طبقه همکف آزاد می شود و تغییر چشمگیری در طراحی داخلی ویلا ایجاد می کند.

بهترین راه برای تقسیم بندی فضاها داشتن یک اتاق نشیمن در طبقه همکف و انتقال اتاق خواب به زیرزمین است، زیرا فضای زیرزمین حریم خصوصی لازم را برای یک اتاق خواب فراهم می کند.
این تقسیم بندی کامل و واضح بین فضاها بهترین پلان ممکن را برای طراحی یک ویلای کوچک ایجاد می کند.
برج ها دری برای جدا شدن از فضای اصلی ندارند و به طبقه همکف متصل هستند.
از بحث اصلی خود منحرف نشویم و بیشتر در مورد وید و ویژگی ها و مزایای آن صحبت کنیم.
وید نور را از سایر قسمت های ویلا به خصوص فضای اصلی نشیمن به قسمت های دیگر منتقل می کند. همچنین امکان تهویه و حرکت هوا و بازرسی مجموعه را فراهم می کند.

اما باید بدانید که وید علاوه بر مزایای غیرقابل انکار معایبی نیز دارد. یکی از این معایب انرژی اضافی است که برای گرم کردن فضا استفاده می شود. بنابراین وید برای ویلاهای مناطق کویری و گرمسیری بسیار مناسب است.

  • ۰۱/۰۳/۱۰
  • پرهام ضیافتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی