محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

محوطه سازی ویلا به شما این امکان را می دهد که در شب های طولانی تابستان از مجالس دوستانه یا خانوادگی در فضای باز لذت ببرید.لذت ویلا استفاده از فضای سبز و چشم انداز ویلا است. به همین دلیل در طراحی ویلا و محوطه سازی ویلا باید تمامی نیازهای کاربران ویلا در نظر گرفته شود.محوطه سازی خوب ویلا لذت استفاده از ویلا را چند برابر کرده و ویلای شما را زیباتر و مجلل جلوه می دهد.

در ادامه این مطلب به شما ایده هایی برای محوطه سازی ویلا  می دهیم تا ذهن شما را برای شروع یک پروسه جالب به نام محوطه سازی ویلا آماده کند.

مسیر ورودی در محوطه سازی ویلا


توجه به مسیر ورودی از دروازه به ساختمان ویلا می تواند یکی از مهم ترین مواردی باشد که در طراحی محوطه ویلا باید به آن توجه کرد.برای این قسمت از محوطه سازی ویلا می توانید ایده های خلاقانه ای داشته باشید تا نظر همه را به خود جلب کنید.برای طراحی ورودی ویلا می توان از طرح های مارپیچ، کفپوش زیبا، نورپردازی، استفاده از گل و گیاهان زینتی استفاده کرد.

اهمیت فضای سبز در محوطه سازی ویلا


یکی از اولین و مهمترین اصول فضای سبز برای ساخت ویلا در محوطه سازی، اصل وحدت است.مناظر و جلوه های فضای سبز باید منعکس کننده سبک معماری باشد که شما برای باغ خود در نظر گرفته اید. وحدت در فضای سبز نشان دهنده تکرار و ثبات طرح است.تکرار عناصری مانند گیاهان و عناصر تزئینی باعث ایجاد وحدت در طراحی شما می شود.از سوی دیگر، گردآوری عناصر مختلف در یک فضای سبز در کنار هم برای ایجاد یک موضوع مشترک، منجر به شکل گیری وحدت می شود.به تعادل در فضاهای سبز فکر کنید.تعادل به سادگی برابر با احساس برابری در هر شکلی از طراحی فضای سبز است.

محوطه سازی با استخر یا آبنما


استفاده از آب در محوطه سازی ویلا نقش مهمی در ایجاد حس تازگی و طراوت دارد.آب همواره در معماری ایرانی نقش بسزایی داشته است.صدای دلنشین، خنک و زیبای آب، استفاده از آب نما و استخر را به جایگاه مهمی در ساخت ویلا تبدیل کرد.تا آنجا که ممکن است خط ساحلی و استخر نباید در نزدیکی درختان ساخته شود تا سطح آن تمیز و مرتب باشد.همچنین بهتر است ساحل یا استخر را در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار دهید تا در زمستان کمتر دچار یخ زدگی و آسیب نشوید.معمولا هنگام محوطه سازی یک ویلا، ساحل یا استخر در حیاط جلویی قرار می گیرد و حس دعوت به فضا را القا می کند.

استفاده از آلاچیق در محوطه سازی


آلاچیق یکی از مهمترین عناصر در محوطه سازی ویلا می باشد.امروزه در بیشتر دکوراسیون حیاط و حیاط ویلایی از آلاچیق برای استراحت و کنار هم نشستن استفاده می شود.

نورپردازی در حیاط ویلا


نور عنصر مهمی در طراحی داخلی و خارجی هر فضایی است. وجود همزمان نور طبیعی و نور مصنوعی می تواند طراحی فضای شما را بسیار زیبا و جذاب کند.نورپردازی یک اصل مهم در طراحی و محوطه سازی فضاهای سبز است.به طور کلی نورپردازی حیاط را می توان با توجه به سبک به انواع زیر طبقه بندی کرد.

+ نورپردازی کامل که در این روش نورپردازی کل فضای یک مکان یا عنصر به طور کامل روشن و پوشانده می شود.
+ نورپردازی موضعی در این روش نور برای هدف خاصی مانند روش حرکت استفاده می شود.
+ نورپردازی تاکیدی که توجه را به یک عنصر یا منطقه خاص جلب می کند. در این نوع روش نورپردازی حیاط عمدتاً از نورافکن استفاده می شود.

 

 

  • ۰۱/۰۳/۲۵
  • پرهام ضیافتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی