محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

محوطه سازی فضای سبز تهران گاردن

طراحی و اجرای فضای و محوطه سازی ویلا و باغ

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

ویلاهای کلاسیک از جمله سبک هایی هستند که از قدیم الایام به دلیل ویژگی های خاص خود مورد توجه عموم مردم بوده است. ستون های بلند، مجسمه های تزئینی، سرستون ها، طاق های بلند، طاق های زیبا، تزئینات از جمله ویژگی هایی است که جلب توجه می کند. در طراحی ویلا کلاسیک از متریال های متنوعی استفاده شده است، طراحی نما نسبت به طراحی ویلاهای دیگر کوچکتر است. و بیشتر از سنگ استفاده می شود که بیشتر برای نماهای کلاسیک مناسب است. نورپردازی نمای ویلاهای کلاسیک بسیار مهم است و به زیبایی طراحی ویلاهای کلاسیک کمک می کند.
طراحی داخلی ویلاهای کلاسیک به کمک سنگ های زیبا، دیوارهای بلند، ستون های بلند، پنجره های متقارن، مبلمان فاخر و استیل، وسایل تزئینی از جمله آینه های قدی، کاغذ دیواری، مجسمه ها و استفاده از رنگ های روشن مانند سفید، کرم در کلاسیک. ویلا نشان داده شده است.

آبنماهای مورد استفاده در طراحی ویلا به صورت سنتی طراحی شده است.در طراحی داخلی ویلا از نور طبیعی و مصنوعی استفاده شده است.در طراحی ویلاهای کلاسیک، تنوع مصالح ساختمانی مورد استفاده نسبت به طراحی ویلاهای مدرن کمتر است و برای طراحی این نوع کلبه ها بیشتر از نمای سنگی استفاده می شود. لازم به ذکر است که سبک ویلاهای کلاسیک به دلیل وجود تزئینات، متریال درجه یک محسوب می شود.برای کاهش هزینه طراحی این نوع کلبه می توان از مواد جایگزینی مانند سیمان در طراحی نما استفاده کرد و از تزئینات لوکس بکاهد.

خصوصیات ویلاهای کلاسیک

تقارن یک ویلای کلاسیک


در طراحی یک ویلای کلاسیک همه چیز در تقارن و نظم است و در تمام قسمت های آن می توان تعادل را مشاهده کرد.فرش، مبلمان، نقاشی روی دیوار، نقش و نگار روی سقف و دیوار در تعادل هستند.برخی ممکن است این سبک را دوست نداشته باشند و سبک های مدرن و تلفیقی را ترجیح دهند. زیرا روحیه تنوع طلبی دارند. اما اگر فردی هستید که خواهان آرامش بیشتری هستید و در این نوع ویلا احساس آرامش بیشتری می کنید، ساخت ویلای کلاسیک احتمالا برای شما مناسب خواهد بود.

حاشیه های نرم در طراحی یک ویلا کلاسیک


در طراحی سنتی معمولا از گوشه های تیز اجتناب می شود. و سعی کنید تا حد امکان از خطوط منحنی استفاده کنید. چون حس آرامش بیشتری دارند.در این نوع دکوراسیون بالش و مبلمان گرم و نرم به نظر می رسند و خطوط تیز ندارند و در این نوع دکوراسیون از بالشتک های زیادی برای دادن فضای کلاسیک به فضا استفاده می شود.

رنگ ها محافظه کارانه هستند


در طراحی ویلاهایی که به صورت کلاسیک اجرا می شوند بر خلاف ویلاهای مدرن بیشتر از رنگ های خنثی استفاده می شود; که از نظر روانی احساس ظرافت، رسمی، قابلیت اطمینان و قدرت را برانگیزد. رنگ هایی مانند مشکی، سفید، قهوه ای شیری، برنزی و طلایی از جمله رنگ های خنثی مورد استفاده در طراحی کلاسیک هستند.

استفاده از چوب و ظاهر آن


در طراحی یک ویلا کلاسیک از چوب و عبارات چوبی مانند قهوه ای استفاده شده است. و ممکن است که نرده ها، سقف ها و نمای ساختمان به طور کلی از چوب های مختلف ساخته شده باشد. که باعث ایجاد روحیه ای گرم و جذاب برای مدیریت فضا می شود و حالتی دنج و راحت به فضا می بخشد.

فرش های سنتی


در دکوراسیون داخلی خانه هایی که به سبک سنتی ساخته می شوند; معمولا از فرش های دستباف و سنتی استفاده می شود. و فرش با نخ های پلاستیکی و مانند آن در این گونه خانه ها یافت نمی شود.

طرح ها و مدل های کلاسیک


طرح های چهارخانه، راه راه و گل های مورد استفاده در طراحی داخلی ویلا و نمای بیرونی ویلاهای کلاسیک؛ این یکی از ویژگی های سبک کلاسیک است.در طراحی داخلی این نوع ویلاها از پرده و مقوای راه راه و پارکت با طراحی صحیح و حساب شده استفاده شده است.

قرنیز و گچ بری


ویلاهای کلاسیک دارای گچ و قرنیز با جزئیات زیبا و قدرتمند در کنار رنگ های کلاسیک و معمولا سفید و عاج هستند.البته این بدان معنا نیست که طراحی تخته دامن و گچ سنتی ضروری است. اما رعایت عنصر تعادل که مشخصه طراحی کلاسیک است ضروری است.

  • ۰۱/۰۳/۳۰
  • پرهام ضیافتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی